Auto - radionica, potraznja delova

Jel zna neko kako da utvrdim da li je siromasna smesa na plinu? Nemam sekvent, vec venturi, BRC, a auto je sa elektronskim ubrizgavanjem, nije karburator. Kad dam jaci gas i oduzmem ga skroz, malo pucketa na auspuhu, pa mi rece jedan komsija mozda je malo siromasna smesa, al kako ni on nije neki strucnjak, nisam siguran da je tacno to sto prica. Inace, ova pojava se ne desava na benzinu.
Pucketanje pre nastaje zbog problema s motorskom strujom pa bih ja prvo proverio kablove i svećice. Na plinu se problem s tim pre pokaže nego na benzinu i zato ti u drugom slučaju još nemaš smetnje. Bogatstvo smeše inače podešavaš onim točkićem na cevi što ti ide od rasplinjača.;)
 
Kablovi i svecice su dobri. Nisam jos isao do nekog plinadzije, ali otici cu. Znam da mi je jednom auto trzao na malom gasu (voznja na plin) i trokitao pri naglim ubrzanjima, zamenio sam svecice i problem je resen. Zato sam sad prvo to proverio. A sad auto nema nikakve simptome sumnjive prilikom plinske voznje, ne trza, ali eto, primetio sam to pucketanje dok sam bio na parkingu ispred zgrade. Mozda se malo vise muci da ode u visoke obrtaje...

A sto se tice podesavanja smese, odnosno stelovanja, znam da na mom uredjaju postoje 4 srafa za to: taj najveci (sto ga zovu slavina), a jos 3 komada na isparivacu, jedan je mesingani zavrtanj koji moze rukom da se okrece (kao i slavina), ali postoje i jos 2 srafa ispod njega koji su ustvari imbusi (mislim da je cetvorka). Kako sam ja razumeo, kombinovanjem svih tih nabrojanih se dolazi do pravilne smese i pravilnog rada motora. Ja sam malo odvrnuo slavinu i kombinovao sa mesinganim srafom, ali nisam smeo puno da cackam. Recimo da je sad malkice bolje (a mozda i umisljam).
 
imam pitanje, pošto više nemam pristup majstor grki i modelima u preseku, kako sam ja odmilja nazivao majora Grkića :D ,

fića je u pitanju. odnos prenosa npr u prvoj brzini je 3,385:1 što znači da "kolenasto vratilo" da ne kažem radilica, napravi 3,385 krugova, a izlazno vratilo na menjaču 1 krug. jel?
interesuje me dalji prenos do pogonskih točkova. sigurno na pogonskom mostu postoji onaj tanjirasti par koji dalje redukuje ovo za par puta, pa me interesuje jel zna neko kolko je to?
jer hoću da izračunam linearnu brzinu točkova na gazećoj površini, tj kolko bi auto brzo išao u zavisnosti od broja obrtaja...
 
Vidim da se meni obracas, a ja i zaboravio na to. Resio sam i ja moj problem. Nastelovao majstor, ali ipak mi je ostao nizi ler nego sto treba (na plinu). A onda smo krenuli da trazimo fals vazduh i pronasli smo ga! Kad sam menjao crevo za plin koje mi ide bas u usis elektronskog ubrizgavanja, taj "majstor" nije oko tog creva na ulazu u usis lepo zadihtovao i tu je vukao vazduh. Rupu oko creva smo zatvorili silikonom i sad je kako treba :)
 
Otkrio sam da su mi slomljena dva vijka u bloku motora od izduvne grane. Ako sam dobro upućen, blok motora je od aluminijuma a vijci su čelični, u lošem stanju od visokih temperatura. Postoji li neka hemikalija koja bi pojela šarafe na koju je aluminijum otporan. Prvo sam mislio konc sumpornu kiselinu ali izgleda da od te priče nema ništa.
Najrađe bi na ovaj način jer ne znam kako drugačije izvući ispržene vijke u bloku.
 
ima alat sa obrnutim navojem. ubuši se u šraf koji je problematičan, i onda se uvrće tim alatom isto neki konusni oblik sa navojem obrnutim, koji što više uvrćeš u sje8an šraf, šraf se odvrće iz predmeta. tj on se u šraf uvrće istim smerom kojim se šraf izvrće iz navoja.
 
ako sam dobro upućen, izduvna grana je vezana za glavu a ne za blok.
inače što se tiče metode, ptica je u pravu. skidanje glave, razbušivanje šrafova, a kad je već radnja otvorena, nije loše zameniti vođice, gumice i išlajfovati ventile ako treba.
ova sigova metoda može, ali samo teorijski. šraf nije pukao sam od sebe, kombinacija čelik aluminijum, plus visoke temperature ume da bude vrlo tvrdoglava.
tipujem da je auto ili star ili spornog kvaliteta jer na dobrim avtima su takvi i šrafovi :)
 
Ne vadi se motor nego se samo skida glava koja je od aluminiuma.Blok ne moze da bude od aluminijuma jer ne bi onda trajao dugo-do prve bandere?:D
Skine se glava,razbuse se nove rupe a pritom uradis i glavu -poravnas je,stavis nove teflone,vodjice ventila i kad sve to budes vratio videces da ti je auto oziveo tj. bice bolji nego ranije.
Sve to moze grubo da te kosta oko 100 eura a maksimalno 150 eura sa rukama jer to je motor sa 8 ventila a majstori za ruke obicno uzimaju oko 50 eura.
 

Back
Top