Aleksandar Vučić: "Verujem da do 2026 godine ulazimo u Evropsku uniju".

Nije to baš vjerojatno. Srbija treba progutati nekoliko gorkih pilula da bi mogla postati članica Europske unije. Prvo, mora naći rješenje za Kosovo koje ne može biti vraćanje Kosova u sastav Srbije, već mora biti neko drugo, kompromisno, rješenje. Drugo, mora prestati negirati genocid u Srebrenici i javno ga priznati. Treće, mora prihvatiti načela politike EU, a to dobrim dijelom znači odustati od proruske politike. Četvrto, mora odustati od ideologije Velike Srbije, jer je ona nespojiva s politikom i ideologijom Europske unije. Peto, mora osigurati slobodu medija, demokratske slobode, obvezati se na borbu protiv korupcije i za poslovnu transparentnost kada je u pitanju država i privatnici.

Budući da Srbija nije spremna pristati na ispunjenje ni jedne od pet spomenutih točaka, teško je očekivati skoro članstvo Srbije u EU. Osobno, smatram da je Srbija barem još desetljeće daleko od članstva.
Redosled ti nije bas najbolji. Peto ide na drugo a drugo na peto. Cak sta vise to oko Srebrenice nece biti uslov. To ce biti trange frange.
 
Prvo morate da promenite Ustav i da izbacite Kosovo iz istog i ukinete obavezni referendum posto bi opasno popusili na istom da se odrzi i to je jasno kao dan.

SNS sa 2/3 većinom u Narodnoj Skupštini Republike Srbije može izmeniti Ustav Republike Srbije a i ne postoji obaveza za referendum, čak i da postoji izmenjen ili sasvim novi Ustav Republike Srbije to može drugačije da uredi u pogledu obaveznog referenduma. Znači i ako postoji referendumska obaveza da ne postoji? Sada je samo do SNS-a šta istinski oni žele.
 
Nije to baš vjerojatno. Srbija treba progutati nekoliko gorkih pilula da bi mogla postati članica Europske unije. Prvo, mora naći rješenje za Kosovo koje ne može biti vraćanje Kosova u sastav Srbije, već mora biti neko drugo, kompromisno, rješenje. Drugo, mora prestati negirati genocid u Srebrenici i javno ga priznati. Treće, mora prihvatiti načela politike EU, a to dobrim dijelom znači odustati od proruske politike. Četvrto, mora odustati od ideologije Velike Srbije, jer je ona nespojiva s politikom i ideologijom Europske unije. Peto, mora osigurati slobodu medija, demokratske slobode, obvezati se na borbu protiv korupcije i za poslovnu transparentnost kada je u pitanju država i privatnici.

Budući da Srbija nije spremna pristati na ispunjenje ni jedne od pet spomenutih točaka, teško je očekivati skoro članstvo Srbije u EU. Osobno, smatram da je Srbija barem još desetljeće daleko od članstva.
PRVO TEMA JE DEBILNA I CISTA LAZ ZVALONJE!!

Drugo, ti si izneo proustasko gledišta sa izvakanom lazi "velika Srbija" sto je dobar laksativ... Srpska hegemonija veliko srpsko cetnicka crveno komuno jna....


Bla bla...
 
SNS sa 2/3 većinom u Narodnok Skupštini Republike Srbije može izmeniti Ustav Republike Srbije a i ne postoji obaveza za referendum, čak i da postoji izmenjen ili sasvim novi Ustav Republike Srbije to može drugačije da uredi u pogledu obaveznog referenduma. Sada je samo do SNS-a šta istinski oni žele.

Deveti deo

PROMENA USTAVA

Predlog za promenu Ustava i usvajanje promene Ustava

Član 203

Predlog za promenu Ustava može podneti najmanje jedna trećina od ukupnog broja narodnih poslanika, predsednik Republike, Vlada i najmanje 150.000 birača.

O promeni Ustava odlučuje Narodna skupština.

Predlog za promenu Ustava usvaja se dvotrećinskom većinom od ukupnog broja narodnih poslanika.

Ako ne bude postignuta potrebna većina, promeni Ustava po pitanjima sadržanim u podnetom predlogu koji nije usvojen, ne može se pristupiti u narednih godinu dana.

Ako Narodna skupština usvoji predlog za promenu Ustava, pristupa se izradi, odnosno razmatranju akta o promeni Ustava.

Narodna skupština usvaja akt o promeni Ustava dvotrećinskom većinom od ukupnog broja narodnih poslanika i može odlučiti da ga i građani potvrde na republičkom referendumu.

Narodna skupština je dužna da akt o promeni Ustava stavi na republički referendum radi potvrđivanja, ako se promena Ustava odnosi na preambulu Ustava, načela Ustava, ljudska i manjinska prava i slobode, uređenje vlasti, proglašavanje ratnog i vanrednog stanja, odstupanje od ljudskih i manjinskih prava u vanrednom i ratnom stanju ili postupak za promenu Ustava.

Kada se akt o promeni Ustava stavi na potvrđivanje, građani se na referendumu izjašnjavaju najkasnije u roku od 60 dana od dana usvajanja akta o promeni Ustava. Promena Ustava je usvojena ako je za promenu na referendumu glasala većina izašlih birača.

Akt o promeni Ustava koji je potvrđen na republičkom referendumu stupa na snagu kada ga proglasi Narodna skupština.

Ako Narodna skupština ne odluči da akt o promeni Ustava stavi na potvrđivanje, promena Ustava je usvojena izglasavanjem u Narodnoj skupštini, a akt o promeni Ustava stupa na snagu kada ga proglasi Narodna skupština.
 
Deveti deo

PROMENA USTAVA

Predlog za promenu Ustava i usvajanje promene Ustava

Član 203

Predlog za promenu Ustava može podneti najmanje jedna trećina od ukupnog broja narodnih poslanika, predsednik Republike, Vlada i najmanje 150.000 birača.

O promeni Ustava odlučuje Narodna skupština.

Predlog za promenu Ustava usvaja se dvotrećinskom većinom od ukupnog broja narodnih poslanika.

Ako ne bude postignuta potrebna većina, promeni Ustava po pitanjima sadržanim u podnetom predlogu koji nije usvojen, ne može se pristupiti u narednih godinu dana.

Ako Narodna skupština usvoji predlog za promenu Ustava, pristupa se izradi, odnosno razmatranju akta o promeni Ustava.

Narodna skupština usvaja akt o promeni Ustava dvotrećinskom većinom od ukupnog broja narodnih poslanika i može odlučiti da ga i građani potvrde na republičkom referendumu.

Narodna skupština je dužna da akt o promeni Ustava stavi na republički referendum radi potvrđivanja, ako se promena Ustava odnosi na preambulu Ustava, načela Ustava, ljudska i manjinska prava i slobode, uređenje vlasti, proglašavanje ratnog i vanrednog stanja, odstupanje od ljudskih i manjinskih prava u vanrednom i ratnom stanju ili postupak za promenu Ustava.

Kada se akt o promeni Ustava stavi na potvrđivanje, građani se na referendumu izjašnjavaju najkasnije u roku od 60 dana od dana usvajanja akta o promeni Ustava. Promena Ustava je usvojena ako je za promenu na referendumu glasala većina izašlih birača.

Akt o promeni Ustava koji je potvrđen na republičkom referendumu stupa na snagu kada ga proglasi Narodna skupština.

Ako Narodna skupština ne odluči da akt o promeni Ustava stavi na potvrđivanje, promena Ustava je usvojena izglasavanjem u Narodnoj skupštini, a akt o promeni Ustava stupa na snagu kada ga proglasi Narodna skupština.

Da,tako piše u Ustavu Republike Srbije.
 
Deveti deo

PROMENA USTAVA

Predlog za promenu Ustava i usvajanje promene Ustava

Član 203

Predlog za promenu Ustava može podneti najmanje jedna trećina od ukupnog broja narodnih poslanika, predsednik Republike, Vlada i najmanje 150.000 birača.

O promeni Ustava odlučuje Narodna skupština.

Predlog za promenu Ustava usvaja se dvotrećinskom većinom od ukupnog broja narodnih poslanika.

Ako ne bude postignuta potrebna većina, promeni Ustava po pitanjima sadržanim u podnetom predlogu koji nije usvojen, ne može se pristupiti u narednih godinu dana.

Ako Narodna skupština usvoji predlog za promenu Ustava, pristupa se izradi, odnosno razmatranju akta o promeni Ustava.

Narodna skupština usvaja akt o promeni Ustava dvotrećinskom većinom od ukupnog broja narodnih poslanika i može odlučiti da ga i građani potvrde na republičkom referendumu.

Narodna skupština je dužna da akt o promeni Ustava stavi na republički referendum radi potvrđivanja, ako se promena Ustava odnosi na preambulu Ustava, načela Ustava, ljudska i manjinska prava i slobode, uređenje vlasti, proglašavanje ratnog i vanrednog stanja, odstupanje od ljudskih i manjinskih prava u vanrednom i ratnom stanju ili postupak za promenu Ustava.

Kada se akt o promeni Ustava stavi na potvrđivanje, građani se na referendumu izjašnjavaju najkasnije u roku od 60 dana od dana usvajanja akta o promeni Ustava. Promena Ustava je usvojena ako je za promenu na referendumu glasala većina izašlih birača.

Akt o promeni Ustava koji je potvrđen na republičkom referendumu stupa na snagu kada ga proglasi Narodna skupština.

Ako Narodna skupština ne odluči da akt o promeni Ustava stavi na potvrđivanje, promena Ustava je usvojena izglasavanjem u Narodnoj skupštini, a akt o promeni Ustava stupa na snagu kada ga proglasi Narodna skupština.

Onaj ko dobija 2/3 većinu na izborima nađe načina da dobije podršku i na referendumu?
 
S obzirom da Srbija mora riješiti barem dio od nabrojenih problema, a izgledno je da se vlasti u Srbiji ne žele uhvatiti u koštac s tim problemima, realno je pretpostaviti kako nije izgledan ulazak Srbije u članstvo EU u bilo koje izgledno i skorašnje vrijeme.
a zašto misliš da je srpskim političarima ulazak u EU stvarno cilj?... šta ako se samo igra taktička igra kobajagi ulaženja u EU da nas Zapad ne bi opet satanizovao i napadao...

da je ulazak u EU u cilj, poglavlja bi se zatvarala mnogo brže...

sa druge strane da EU stvarno želi Srbiju u EU poglavlja bi se otvarala mnogo brže, a pravno obavezujući sporazum sa Kosovom ne bi bio uslov ulaska...šta ako EU igra taktičku igru kobajagi ulaska Srbije u EU da bi Srbiju držala izvan zone uticaja Rusije?
 

Back
Top