REŠENJE ZA SRPSKE EKONOMSKE PROBLEME

kristiansand

Veoma poznat
Poruka
10.393
DIREKTNA DEMOKRATIJA I NOVI POLITIČKI SISTEM(u najkraćim crtama)

-UKIDAJU SE SVE OKRUŽNE, REGIONALNE I POKRAJINSKE INSTITUCIJE(ne postoji OKRUŽNI SUD..., samo USTAVNI i LOKALNI-OPŠTINSKI... itd.).

-UKIDA SE GRO DRŽAVNIH INSTITUCIJA.
PRE SVEGA ONE KOJE SE BAVE RASPODELOM NOVCA, MATERIJALNIH DOBARA I MOĆI ŠIROM SRBIJE ali i mnoge druge.
RASPODELA PRETEŽNO POLAZI IZ: BEOGRADA, NOVOG SADA ALI I KRAGUJEVCA, NIŠA.

OSTAJU(NE UKIDAJU SE) SLEDEĆE FUNKCIJE DRŽAVE:
1.USTAV,
2.ZAKONODAVNA VLAST(novi zakoni i promena ustava moraju biti podržani sa minimalno 50% referendumskih glasova građana sa pravom glasa, koji su učestvovali na referendumu),
3.DRŽAVNE INSTITUCIJE ZA: POLITIČKU, EKONOMSKU, KULTURNU INTERAKCIJU SA INOSTRANSTVOM i DIJASPOROM,
4.USTAVNI SUD,
5.INSTITUCIJE PRILAGOĐENE SISTEMU SARADNJE I INTERAKCIJE SA INSTITUCIJAMA EVROPSKE UNIJE ali i RUSKE FEDERACIJE odnosno NARODNE REPUBLIKA KINE.

-FORMIRAJU SE LOKALNE SAMOUPRAVE-OPŠTINE OD PROSEČNO NEKIH 80-150 HILJADA LJUDI I PAR STOTINA KM KVADRATNIH POVRŠINE.
OPŠTINE KOJE PRIBLIŽNO ZADOVOLJAVAJU OVE USLOVE, OSTAĆE U SVOM PRVOBITNOM OBLIKU, OSTALE ĆE MORATI DA SE UJEDINJUJU ILI DELE.

-UKIDAJU SE POLITIČKE PARTIJE KAO INSTITUCIONALNO-ADMINISTRATIVNI ČINIOCI(kategorije) POLITIČKOG SIS
TEMA.

GRAĐANIMA NEĆE BITI ZABRANJENO DA SE UDRUŽUJU U POLITIČKOM DELOVANJU ALI TO UDRUŽENJE NEĆE IMATI NIKAKAV ADMINISTRATIVNI, INSTITUCIONALNI ZNAČAJ ZA DRŽAVU.
ŠTO ZNAČI DA ISTO NEĆE DOBITIJATI BILO KAKVE MEDIJSKE I MATERIJALNE POVLASTICE UOPŠTE PODRŠKU DRŽAVE,KAO ŠTO JE TO SLUČAJ SADA.

-RASPISUJU SE DIREKTNI IZBORI NA NIVOU NOVOSTVORENIH OPŠTINA.
DIREKTNI IZBORI, šta to praktično znači?.
Znači da više neće biti političkih partija kao predlagača kandidata, već će Petar Petrović na svom izbornom mestu POTPISATI IME i PREZIME nekog tj. BILO KOJEG od ČLANOVA IZBORNOG SPISKA SVOG IZBORNOG MESTA.
Da li će to biti njegov: komšija, kolega, rudar, čistačica u obližnjem domu zdravlja... NEBITNO.BITNO JE DA SE POTPISANO LICE NALAZI NA IZBORNOM SPISKU TOG IZBORNOG MESTA.
Dakle.SVI BIRAČI JEDNOG IZBORNOG MESTA su UJEDNO KANDIDATI KOJI SE BIRAJU.
NEMA VIŠE TOGA DA PARTIJE PREDLAŽU LJUDE koje MI, BIRAČI BIRAMO.PARTIJE SU SUVIŠAN POSREDNIK.SVI SMO KANDIDATI, SVAKO MOŽE DA SE BIRA, KO POBEDI I PRIHVATI FUNKCIJU, POSTAJE VLAST.

To.., KAKO ĆE BITI UREĐEN NAČIN IZBORA VLASTI NA NIVOU MESNIH ZAJEDNICA, OPŠTINE i DRŽAVE, KAKO ĆE SE POBEDNICI IZBORNIH MESTA KLASIFIKOVATI U DALJOJ SELEKCIJI ZA MESTA U VLASTI NA NIVOU MESNE ZAJEDNICE I OPŠTINE, OBJAŠNJENO JE TEXTOVIMA KOJI SE NALAZE NA OSTALIM LINKOVIMA KOJI SU POSTAVLJENI ISPOD I IZNAD LINKA OVOG TEXTA.

-NAKON IZBORA, FORMIRAJU SE JEDINSTVENE LISTE NA NIVOU OPŠTINE I MESNE ZAJEDNICE.KRITERIJUM ZA POREDAK NA LISTI JE PROCENAT OSVOJENIH GLASOVA KANDIDATA NA SVOM IZBORNOM MESTU.IMENA SA LISTE MESNE ZAJEDNICE SU PODSKUP IMENA SA LISTE ZA OPŠTINU.

PRVI SA LISTE NA NIVOU OPŠTINE KOJI PRIHVATI FUNKCIJU, POSTAJE PREDSEDNIK OPŠTINE.
NA ISTI NAČIN SE ODABIRAJU PREDSEDNICI POJEDINIH MESNIH ZAJEDNICA KOJE ČINE OPŠTINU.(dakle na osnovu liste na nivou odgovarajuće MESNE ZAJEDNICE).

IZABRANI PREDSEDNIK SAMOSTALNO SASTAVLJA SVOJU VLADU I POSTAVLJA DIREKTORE LOKALNIH JAVNIH PREDUZEĆA I INSTITUCIJA.

Najčešće primedbe javnosti dolaze upravo na ovaj deo. Primedbe se odnose na to da bi pojedinci i grupe mogli da zloupotrebe to što bi relativno mali broj glasova, nekada i par desetina ili stotina,mogao pojedincu da donese vlast na nivou mesne zajednice ili opštine. Zloupotrebe u smislu relativno lake kupovine glasova.
Naš odgovor na te primedbe biće dat u nekoliko crtica:

-postoji mogućnost da se vlast menja svakodnevno,tačnije, glasovi za izbor vlasti se svakodnevno, 8h na dan,365 dana u godini,sakupljaju u izbornim kancelarijama. Dakle, postoji mogućnost da se nelegalno izabrani kandidat ubrzo smeni. Nakon smene,nema novih izbora već se kandidat za vlast uzima sa gorenavedene jedinstvene liste kandidata, stoga podmitač neće moći da bira svog kandidata.

-u malim sredinama kao što su opštine i mesne zajednice, ljudi se međusobno znaju, stoga znaju i ko bi bio a ko ne, podoban da vrši funkciju vlasti, odnosno ko bi mogao da zloupotrebi vlast odnosno način izbora iste.

-s treće strane, vlast u sistemu NEPARTIJSKE DIREKTNE DEMOKRATIJE ima ulogu da realizuje referendumske odluke građana odnosno ih u neuporedivo manjoj meri nego do sada samostalno donosi.

-i u dosadašnjem sistemu, na isti način, podjednakom lakoćom, moguće je kupiti glasove mesnih i opštinskih vlasti, što se videćemo može preduprediti.
(Što je gore, u sadašnjem sistemu,za korupciju na državnom nivou, dovoljno je obratiti se na jednu ili par adresa,središte vladajuće političke partije, državni premijer,... dok je u NDDS to gotovo nemoguće jer odluke ne donosi jedan čovek ili partija već milioni ljudi. Njih je pojedinačno jako teško isplativo podkupiti).

-Ono što se ne može zadovoljiti sadašnjim sistemom je da građani direktnije zavise od samih sebe i svog glasa. Kao i to da svoju pogrešku u izboru mogu ODMAH,već sutra da isprave. Dakle, maxima."Kakav narod, takva vlast" će uz novi sistem biti potpuno relevantna.

-problema oko zloupotreba i turbulencija bilo bi samo u početku primene sistema. Vremenom bi se izkristalisala praksa i svest u gradjana da treba izabrati najboljeg, najkvalitetnijeg kandidata. Kada se jednom dođe do takvog kandidata, zbog neograničenosti mandata vlast se dugo neće menjati.
Neće biti skupih izbora koji se uvek završe formiranjem komplikovanih koalicija partija suprotnih političkih orijentacija, u suštini dolaze jedni te isti ljudi sa jedne ili druge strane istog.
Svaki društveni sistem se u manjoj ili većoj meri bazira na moralnim i stručnim kvalitetima onih koji vladaju kao i onih nad kojima se vlada, to je slučaj i sa ovim. Nemoguće je osmisliti efikasan sistem koji bi isključivao taj faktor.

-na kraju, izčitati sledeću stavku, ispod ove...

-U SLUČAJU DA NEKI POJEDINAC, ORGANIZACIJA ILI GRUPA LJUDI POKUŠA DA PODKUPI GRAĐANE KAKO BI GLASALI ZA ODREĐENOG KANDIDATA.
DONEĆE SE ZAKON PO KOME SVAKI GRAĐANIN MOŽE DA OSTVARI NOVČANU NAGRADU OD RECIMO 1.000.000,00+ DINARA AKO UZ VERODOSTOJAN DOKAZ PRIJAVI POKUŠAJ PODMIĆIVANJA.

PODMITAČ ĆE NARAVNO BITI SANKCIONISAN ZATVOROM OD 20 GODINA, BEZ MOGUĆNOSTI POMILOVANJA I BEZ MOGUĆNOSTI PLAĆANJA KAUCIJE.

TAKOĐE,PLATIĆE NOVČANU KAZNU U VREDNOSTI ONE KOJA JE ISPLAĆENA PRIJAVIOCU PREKRŠAJA.
U SLUČAJU DA TO NE URADI,PRISTUPA SE PROCENI I ZAPLENI IMOVINE PODMITAČA U VREDNOSTI NOVČANE KAZNE.

TEK U SLUČAJU DA NE POSEDUJE DOVOLJNO IMOVINE, PRISTUPA SE EKVIVALENTNOM PRODUŽENJU ZATVORSKE KAZNE.


-SVAKI PREDSEDNIK OPŠTINE NEĆE IMATI FIXAN MANDAT, VEĆ ĆE SE TO REŠITI NA SLEDEĆI NAČIN...

24h NAKON OBJAVE ZVANIČNIH REZULTATA IZBORA, GRADJANI ĆE MOĆI DA U POSEBNIM tzv. "IZBORNIM KANCELARIJAMA"(KOJE ĆE POSTOJATI U SVAKOJ recimo OPŠTINI, po jedna ili nekoliko)DAJU SVOJ POTPIS ZA SMENU BILO KOG ČLANA OPŠTINSKE VLASTI ILI RUKOVODIOCA JAVNE INSTITUCIJE, ODNOSNO JAVNOG PREDUZEĆA KOJE POSLUJE U ODGOVARAJUĆOJ OPŠTINI.

NA MESTO SMENJENOG PREDSEDNIKA OPŠTINE, DOLAZI SLEDEĆI SA JEDINSTVENE IZBORNE LISTE NA NIVOU OPŠTINE.

NA MESTO SMENJENOG ČINOVNIKA U JAVNIM INSTITUCIJAMA ILI PREDUZEĆIMA, NOVI KANDIDAT KOGA PREDLOŽI PREDSEDNIK OPŠTINE.

TAKVA PRAKSA PRAKTIKOVAĆE SE DOK SE NE DOĐE DO RECIMO 30% LISTE A ONDA SE IDE NA NOVE IZBORE.
NA TAJ NAČIN, NEĆE VIŠE BITI IZBORA SVAKOG ČASA I 30-50 MILIONA EVRA MANJE U BUDŽETU ZA SVAKE IZBORE.

GRAĐANI ĆE KAO I DO SADA MOĆI DA. PRIKUPLJANJEM 66% ZAKONSKI OVERENIH POTPISA INICIRAJU IMENOVANJE ODREĐENOG KANDIDATA ZA VLAST ZA ODREĐENU FUNKCIJU KOJA SE ODNOSI NA NIVO MESNE ZAJEDNICE ILI OPŠTINE(66% OD UKUPNOG BROJA GLASAČA SA PRAVOM GLASA U MESNOJ ZAJEDNICI ODNOSNO OPŠTINI).

ZAPOSLENI U IZBORNIM KANCELARIJAMA BIĆE ZAKONOM OBAVEZNI DA U TOKU SVOG RADNOG VREMENA STAVE GRAĐANIMA NA UVID KNJIGE U KOJIMA SE POTPISI SAKUPLJAJU.

U SLUČAJU DA TO NE URADE ODNOSNO SE UTVRDE MALVERZACIJE SA SKUPLJENIM POTPISIMA, SNOSICE DRAS TIČNE ZATVORSKE I FINANSIJSKE SANKCIJE BEZ OBZIRA NA POČINIOCA KRIVIČNOG DELA.

MESTO SAKUPLJAČA POTPISA BIĆE PLAĆENO IZNOSOM TADAŠNJE TRENUTNE ČETVOROSTRUKE PROSEČNE NET O ZARADE U SRBIJI.

NA NIVOU MESNIH ZAJEDNICA BIĆE UVEDENA NOVA INSTITUCIJA,TZV. GRADJANSKA(NARODNA) MESNA SKUPTŠINA. PREDSEDNIK ISTE BICE PREDSEDNIK MESNE ZAJEDNICE. CLANOVI SKUPSTINE SU SVI PUNOLETNI GRADJANI ODGOVARAJUCE MESNE ZAJEDNICE. FUNKCIJA MESNE SKUPSTINE BICE DISKUSIJA I IZJASNJAVANJE GRADJANA O RASPODELI NOVCA,PITANJIMA I PROBLEMIMA KOJI SE ODNOSE NA NJIHOVU MESNU ZAJEDNICU.

-NOVAC KOJI SE UBERE NA TERITORIJI NEKE OPŠTINE, OSTAJE NA TERITORIJI ISTE I STOJI NA RASPOLAGANJU DIREKTNO IZABRANIM LOKALNIM VLASTIMA, TJ. GRAĐANIMA.

-50% MANJE SIROMAŠNIH OPŠTINA U SRBIJI(pa i KOSOVU i METOHIJI, pošto neće više biti adm. granica) BIĆE DUŽNO DA SE ODREKNE DO 30% SVOG BUDŽETA U KORIST ISPOMOĆI MEĐU OPŠTINAMA(U KORIST DRUGIH 50% OPŠTINA) ALI I FUNKCIONISANJA GORENAVEDENIH FUNKCIJA DRŽAVNOG APARATA.

-PREDSEDNICI OPŠTINA ĆE IMATI 100% ODREŠENE RUKE DA U IME DRŽAVE RASPOLAŽU SVIM MATERIJALNIM DOBRIMA U VLASNIŠTVU DRŽAVE NA TERITORIJI SVOJE OPŠTINE.
 
Poslednja izmena:
-POSTOJAĆE 2 POLICIJE. OPŠTIUNSKA, POD KONTROLOM PREDSEDNIKA OPŠTINE(saobraćajni red, lokalni kriminal) i DRŽAVNA, 300 PUTA JAČA I BROJNIJA OD BILO KOJE OPŠTINSKE(kriminal koji prevazilazi okvire pojedine opštine, čuvanje granica i poštovanje ustava R.SRBIJE).

-PREDSEDNICI OPŠTINA SU UJEDNO POSLANICI U DRŽAVNOJ SKUPŠTINI(dakle iz svake opštine po 1-an poslanik) U OKVIRU KOJE ĆE RASPRAVLJATI I ODLUČIVATI O SPOLJNOJ I UNUTRAŠNJOJ POLITICI, ODNOSNO MEĐUOPŠTINSKIM INFRASTRUKTURNIM I DRUGIM PROJEKTIMA.
U SKUPŠTINI IH MOGU MENJATI NJIHOVI PODPREDSEDNICI KAO I LJUDI KOJE NAKON SVOG IZBORA NA F-ju PREDSEDNICI OPSTINA OVLASTE tj. PRIJAVE DRZAVNOJ SKUPSTINI.

OD SKUPŠTINSKIH POSLANIKA ĆE BITI FORMIRANA TELA KOJA ĆE SE BAVITI POJEDINIM FUNKCIJAMA DRŽAVNOG APARATA DOK ĆE OSTATAK FUNKCIONERA PREOSTALIH DRŽAVNIH INSTITUCIJA BIRATI AKTUELNI PREMIJER ZEMLJE.
PREMIJERA ZEMLJE BIRAĆE POSLANICI SKUPŠTINE MEĐUSOBNO.
PREMIJERA ZEMLJE MOĆI ĆE DA SMENE ISKLJUČIVO GRAĐANI SVOJIM POTPISIMA U IZBORNIM KANCELARIJAMA SVOG MESTA.

PODACI IZ MESNIH IZBORNIH KANCELARIJA ĆE SAVREMENOM TEHNOLOGIJOM BITI SVAKODNEVNO SAKUPLJANI U CENTRALNU BAZU PODATAKA.

-JEDNA OD ULOGA DRŽAVNOG APARATA BIĆE KOORDINACIJA U RASPODELI MEĐU-OPŠTINSKE POMOĆI KAO I ARBITRAŽA U MEĐU-OPŠTINSKOJ INTERAKCIJI.(npr. Ako rukovodioci dveju opština ne mogu u zakonskom roku da se dogovore kroz čiju opštinu će prolaziti put koji treba da se gradi. Država stupa na scenu i presuđuje na obostranu korist).
ŠTA ZNAČI KOORDINACIJA DRŽAVE U RASPODELI MEĐUOPŠTINSKE POMOĆI ?.ZNAČI DA ĆE SE NA POČETKU SVAKE GODINE FORMIRATI ALGORITAM PO KOME ĆE SE VRŠITI ISPOMOĆ OPŠTINA. FINANSIJSKU POMOĆ OPŠTI
NE ĆE DIREKTNO UPLAĆIVATI JEDNA DRUGOJ BEZ POSREDNIŠTVA DRŽAVNOG APARATA.

-PROJEKAT INSTALACIJE GORENAVEDENOG KONCEPTA DIREKTNE DEMOKRATIJE ODVIJACE SE PREKO OPSTINA PILOT PROJEKATA. TACNIJE, BICE ODABRANA JEDNA OPSTINA GDE CE BITI REALIZOVANO GORENAVEDENO. NAKON 5 GODINA, BICE RASPISAN REFERENDUM U OPSTINI GDE CE SE GRADJANI IZJASNITI O DALJEM (NE)OPSTANKU DIREKTNE DEMOKRATIJE U NJIHOVOJ OPSTINI.AKO REZULTATI REFERENDUMA BUDU POZITIVNI, ICI CE SE NA NOVE OPSTINE SA PRIMENOM D.D., U SUPROTNOM,POVRAT AK OPSTINE NA PRETHODNI SISTEM.
 
Poslednja izmena:
PREDLOG ZA PILOT PROJEKTE DIREKTNE DEMOKRATIJE U SRBIJI

Predlog se sastoji u tome da se odabere recimo po jedna opština iz: južne, centralne(Šumadija), istočne, severne(Vojvodina) i jugozapadne Srbije(KIM).Da se vidi kako bi sistem DIREKTNE DEMOKRATIJE(vidi textove predloga ispod i iznad ovog) funkcionisao u tim opštinama. Nakon 6 godina funkcionisanja sistema. Da se raspiše referendum na kome bi se građani odabranih opština izjasnili o sledećem... Žele li da njihova opština zadrži status, odnosno režim DIREKTNE DEMOKRATIJE,u suprotnom, povratak na pređašnji političko-ekonomski sistem.Ako se sistem pokaže dobrim i bude izglasan na gore-navedenim referendumima, proširiti krug opština pod DIREKTNOM DEMOKRATIJOM... itd. Takvom procedurom bi se: sistematično, planski, bez trzavica i lomova, sistem DIREKTNE DEMOKRATIJE i ekonomski polu-nezavisnih opština, proširio čitavom teritorijom Srbije, nakon toga Srpske, FBIH, CG,...,u Hrvatskoj, Makedoniji, Sloveniji, Bugarskoj,... itd.

- - - - - - - - - -

KAKO NAČINITI JAVNI SEKTOR RENTABILNIM BEZ OTPUŠTANJA I JEDNOG RADNIKA

Pod javnim sektorom podrazumevamo preduzeća i institucije u vlasništvu svih građana neke države, čije poslovanje se odnosi na pružanje usluga građanima neophodnih za normalan svakodnevni život. (Železnice Srbije, Elektro-privreda, Naftna Industrija Srbije...).
-Do sada smo kao JEDINI predlog rešenja problema ne-rentabilnosti javnih preduzeća imali otpuštanje jednog suvišnog dela radnika iz tih preduzeća, čime bi se stvorio finansijski prostor za nova ulaganja, modernizaciju javnog sektora kao i finansijski efikasnije poslovanje ali bi se otvorio problem dodatnog broja ljudi bez posla a dobrog dela njih bez osnovne egzistencije.Znamo da je nezaposlenost u Srbiji u Maju 2012. godina iznosila zvanično 23% a nezvanično je verujem dosta veća.Umesto otpuštanja, predlažem sledeće.
Da se DOBRO pročešljaju sva javna preduzeća.
Da se...

1.onima koji imaju više od 1-e funkcije u BILO kom: javnom, državnom ili privatnom preduzeću, ostavi SAMO JEDNA i to NE ONA u JAVNOM preduzeću ako uživa više funkcija u preduzećima i ustanovama različite vlasničke strukture i forme.

2.onima koji RADE U JAVNIM preduzećima a imaju plate veće od 100 hiljada dinara, da se pravo na primanje VIŠKA posle 100 hiljada oduzme i time stvore NOVA RADNA MESTA tj. jedna ili više plata od 30 ili 50 hiljada dinara.

3.da se AKO JE POTREBNO, nova radna mesta pronađu među onim koja nisu NI DEFICITARNA NI SUFICITARNA u preduzeću. Tako što će se novi radnik, došao sa suficitarnog mesta, prekvalifikovati u deficitarna zanimanja(ili ona koja nisu deficitarna ali ne i suficitarna) i raditi ZAJEDNO sa starim radnicima na gore navedenom tipu radnih mesta.
8-o časovno radno vreme starog radnika biće podeljeno na 2 puta po 5 časova rada, prvih 5 za starog a drugih za novo-pridošlog radnika.Starom radniku, ako mu je plata bila veća od 60 hiljada a manja od 100, biće umanjena za najviše 20% a najmanje 5%,taj novac će biti upotrebljen za prekvalifikaciju i upošljavanje ostalih radnika koji su radili ostalim sufucutarnim zanimanjima.
Time se podiže produktivnost radnog mesta a radnici imaju više vremena za sopstvenu relaxaciju, za sebe i porodicu.

4.da se SVI ONI koji rade na SUFICITARNIM radnim mestima prekvalifikuju i zaposle na DEFICITARNIM, neko će morati da se spusti i sa mesta ŠEFA pogona na mesto šefa ekipe u proizvodnji ili na terenu... itd.Ako MOŽDA nema dovoljno kvalifikovanih za deficitarna zanimanja,da se isti zaposle sa BIROA.

5. oni za KOJE JE DOKAZAN KORUPTIVNI ODNOS PREMA PREDUZEĆU I DRŽAVI UOPŠTE, da se OTPUSTE bez IKAKVE NADOKNADE uz pokretanje sudskog postupka za povraćaj imovine preduzeću, državi. I TAJ novac upotrebiti na: prekvalifikaciju, modernizaciju i prezapošljavanje suficitarnih već postojećih kadorva preduzeća.

6. da se RASKINU SVI ugovori o sponzorstvu: JAVNIH LIČNOSTI, MEDIJSKIH KUĆA , SPORTSKIH INSTITUCIJA, USTANOVA od strane JAVNIH PREDUZEĆA. Javna preduzeća gube veliki novac na tim ugovorima. Partizan, Zvezda, Zdravko Čolić ,.....Država nije dužna da spašava C. Zvezdu od bankrota itd.

7. Poznato je da postoji zakon o minimalnoj plati i minimalnoj penziji.Doneti zakon u skupštini po kome najveća plata U JAVNOM SEKTORU SRBIJE ne sme biti veća od trostruke ili 4-orostruke vrednosti prosečne srpske plate. Računajuci i : dodatke, bonuse...

8. Srbija je u Maju ove godine imala 24% nezaposlenog radno-sposobnog stanovnistva i isti broj penzionera u odnosu na broj zaposlenih.Veliki broj od ovih 24% nezaposlenih su ljudi mladji od 35 godina.Veliki broj ljudi starijih od 60 pa cak i 65 godina jos uvek radi i ne planira odlazak u penziju jer su zarade u javnom sektoru daleko vise od drzavnih penzija. Da bi se takva pojava suzbila, PROMENITI ZAKON O PENZIONISANJU I SPUSTITI GORNJU GRANICU ZA PENZIONISANJE NA 57 godina ZA ZENE , osnosno 60 GODINA ZA MUSKARCE.Mladi ljudi koji cekaju posao su daleko: brzi u razmisljanju, flexibilniji, bolje poznaju rad na kompijuteru, engleski jezik, poletniji su i vitalniji... JEDNOM RECIJU SPOSOBNIJI od kateogorije zaposlenih starije od 60 godina. Kao takvi uspece da proizvedu sebi plate ali i dovoljno novca za penzije.
DA SE U ISTO VREME IZVRŠE ROBINHUDIZACIJA I RACIONALIZACIJA JAVNOG SEKTORA BEZ OTPUŠTANJA.
Ono što je NAJVAŽNIJE je da JAVNO preduzeće posluje sa 1-im dinarom plusa svake godine i pri tome ne otpusti VEĆ ZAPOSLENE radnike.
1 dinar plusa računajući i ulaganja u modernizaciju infrastrukture.
Kada se SVE gore navedeno realizuje a i dalje postoji višak radnika koji proizvode nerentabilnost.Tek tada slede otpuštanja.

- - - - - - - - - -

DELJENA RADNA MESTA

U Srbiji postoji određen broj ljudi zaposlenih u drzavnim institucijama ili preduzecima, koji iz drzavnog budzeta primaju zarade od stotinu ili vise stotina hiljada dinara.
Takvim kategorijama zaposlenih u javnom sektoru umanjiti primanja za recimo 40%.
Na njihovo radno mesto zaposliti sa biroa ili nekog drugog izvora jos jednog radnika, koji bi radio polov-
inu radnog vremena i primao navedenih 40% plate radnika starosedeoca . Podelom broja radnih sati medju radnicima na dva dela(npr. ako je radno vreme starog radnika bilo 8
sati, novo radno vreme dvojice radnika bi bilo 10 sati.
5 sati bi radio starosedelac a drugih 5 pridosli radnik).
Na taj nacin bi se povecala efektivnost i kvalitet rada.
Podelom plate, uposlio bi se i materijalno obskrbio jos jedan ili vise nezaposlenih ljudi(prehranilo više porodica).
Multipliciranom primenom gorenavedene mere, primetno bi se ublazio problem nezaposlenosti i siromastva u Srbiji.
DRZAVA NA OVAKAV POTEZ IMA PRAVO JER SE RADI O RADNICIMA U DRZAVNOM SEKTORU KOJI NISU V-
LASNICI SVOG RADNOG MESTA,FIRME,INSTITUCIJE...
Gore navedeno ne-mora se primeniti na radnicima koji su vec zaposleni, vec sacekati da isti odu u penziju a onda primeniti na njihovo radno mesto.

- - - - - - - - - -

NOVI ZAKON O ODNOSU VISINE MAKSIMALNE I PROSEČNE BRUTO PLATE ISPLAĆENE U JAVNOM SEKTORU REPUBLIKE SRBIJE

Javnosti Srbije nije u tolikoj meri poznata činjenica da se trenutno u javom sektoru iste, isplaćuje po slobodnoj proceni oko 5-10 hiljada dohodaka viših od 300 hiljada dinara. Neki dohodci premašuju 500hiljada pa čak i milion dinara.S obzirom na trenutno stanje srpske ekonomije i činjenice da se radi o isplatama u JAVNOM sektoru, država, tj. nadležni organi, bi MORALI nešto preduzeti da se broj takvih dohodaka svede na nulu, za sada.Srbiji je NEOPHODAN zakon koji će regulisati ovaj odnos.Ključna rečenica zakona bi trebalo da glasi."Najviši bruto(sa dodatcima itd...) isplaćen lični dohodak u javnom sektoru R.Srbije. NE SME biti veći od četvorostruke vrednosti prosečnog dohodka u istom sektoru". Druga rečenica koja bi takođe MORALA biti deo zakona je sledeća."Lice zaposleno u javnom sektoru R.Srbije, NE SME imati DODATNA zaposlenja u javnom ili privatnom sektoru. Lice zaposleno u privatnom sektoru, NE SME imati dodatna zaposlenjA u javnom sektoru R. Srbije". Dohodci pojedinih radnih mesta sa primanjima većim od 300 hiljada dinara bi se umanjivali tek nakon odlaska u penziju lica koja trenutno vrše tu funkciju.
Pozitivni efekti ovakvog zakona ili jednostavno uredbe su veoma lako uočljivi. Isti bi:
1. Podigao produktivnost rukovodećeg kadra javnog sektora kao i samog preduzeća. Prosto, visina dohodka rukovodećeg kadra bi direktno zavisila od visine dohodka zaposlenih.Rukovodeći kadar bi SVIM zaposlenima morao da povisi zarade ako isto želi sebi. To je VEOMA TEŠKO izvodljivo.
2. Smanjio jaz između "srednje" i više klase građana Srbije, zaposlene u javnom sektoru.
3. Budžet R.Srbije bi SVAKE GODINE bio puniji za nekoliko desetina miliona evra viškova novčanih sredstava, nastalih umanjenjem najviših plata javnog sektora. Izuzetci od zakona bi bila lica koja svojim dohodkom finansiraju sopstveno ili ZDRAVSTVENO lečenje drugog lica. POD USLOVOM da podnesu dokaz da im je odgovarajuća visina dohodka NEOPHODNA za finansiranje troškova lečenja kao i dokaze o SVIM uplatama koje se odnose na odgovarajuće lečenje. Čak b se mera mogla i na njih primeniti s tim što bi država preuzela troškove lečenja. Naravno, zdravstvena i druga lica koja budu pokušala da zloupotrebe ovu uredbu ,snosiće DRASTIČNE posledice određene nekom od uredbi zakona. Finansiranje nekretnina, kupovine automobila, privatnih preduzeća,... od strane bilo kog lica, NEĆE biti uvaženi kao izuzetci od zakona. Ovo je samo početni predlog. Tim stručnjaka bi naravno radio na i prilagodio zako zakonodavstvu i uopšte društvu R. Srbije.
 
PREDLOG ZA OBNAVLJANJE ZADRUGARSTVA U SRBIJI

Suština koncepta zadrugarstva kakvog ću predložiti ovde je da se poljoprivredni proizvođači neke lokalne zajednice ujedine u jedno nazovimo ga "Deoničarsko društvo" ili bolje "Udruženje", sa ciljem da drastično olakšaju i pojeftine svoju proizvodnju samim time uvećaju profit. Neću se truditi da moji predlozi zvuče naučno, govoriću svakodnevnim narodnim govorom, koristeći se plastičnim primerima za objašnjenje onoga što predlažem. Da bi ovakva i bilo koja druga mera u bilo kojoj sferi života, srpske ekonomije i društva uopšte uspela, tačnije davala optimalne rezultate, NEOPHODNO JE da se u Srbiji uspostavi POLITIČKI SISTEM DIREKTNE DEMOKRATIJE.

https://www.facebook.com/groups/446197388790081/doc/446201135456373/

Nakon uspostavljanja POLITIČKIH OKVIRA, prelazi se na drugu fazu a to je sprovođenje u delo mera koje sam predlagao po raznim političkim i ekonomskim forumima virtuelene Srbije i okoline.
Jedna od važnijih mera je upravo PREDLOG ZA OBNAVLJANJE ZADRUGARSTVA U SRBIJI.
Suština predloga sastoji se u sledećem...

1.PRVO. Uspostavljanje POLITIČKOG SISTEMA DIREKTNE DEMOKRATIJE kao i promena DRUŠTVENO POLITIČKOG SISTEMA SRBIJE na način kako je to izloženo u programu društveno političkih promena u Srbiji do kojeg vode postavljeni linkovi gore.
2.DRUGO. Da poljoprivrednici(seljaci) u lokalnim zajednicama udruže svoje radne i finansijske potencijale kako bi od dana udruživanja kupovali zajednička sredstva za rad. Npr. Do sada smo imali sitvaciju u Srbiji da recimo nekih 1000 seljaka(mali zemljopolednici + poljoprivredni porizvođačii) u nekoj opštini ili mestu kupuju, 1000 novih traktora, 1000 novih tanjirača ili 100 novih kombajna, kako bi svako za sebe obradio 1, 5 ili 20 hektara. Dobrom delu njih ta mehanizacija stoji čitave godine po garažama i ambarima, propada usled stojeće amortizacije, samim time se finansijski efekti njene iskorišćenosti drastično umanjuju usled neoptimalne upotrebe iste. S druge strane imamo seljake koji usled finansijkih razloga koriste mehanizaciju staru više od 30 godina ili čak nemaju svoju, plaćaju korišćenje tuđe mehanizacije. Umesto dosadašnje ekonomske politike našeg odnosno naših seljaka, predlažem da tih 1000 seljaka formiraju udruženje u okviru kojeg bi se međusobno dogovarali kolika je optimalna količina pojedinih vrsta mehanizacije koja im je stvarno potrebna kako bi na što efikasniji i ekonomski optimalniji način obradili zemlju koju poseduju. Da umesto tih 100 kombajna, zajedničkim sredstvima kupe 10 ili 15 a onda ih u okvirima pravila udruženja zajednički koriste, što je daleko efikasnije i optimalnije od dosadašnje prakse.
3.TREĆE. Mnogi će reći da formiranje ovakvih udruženja u Srbiji nije moguće. Ono što mogu da kažem na to je da su iz ovakvog stanja svesti kakvo je sada prisutno među srpskim poljoprivrednicima, pre 20 ili 40 godina takva udruženja formirana (možda ne baš u ovakvom obliku kakav bih ja uveo u Srbiji) i u Sloveniji i u Austriji, Danskoj, Francuskoj i Holandiji, trima najvećim poljoprivrednim silama u Evropi.
4.ČETVRTO. Udruženja bi bila formirana među seljacima koji imaju poverenja jedni prema drugima u odnos prema zajedničkim sredstvima za rad. Naravno, mnogo toga se neće bazirati na strogim pravilima već na dobroj volji i duhu jedinstva među članovima. Zato predlažem da se udruženja formiraju među ljudima koji međusobno imaju poverenja jedni u druge.
5.PETO. Nakon formiranja takvih udruženja, članovi istog da angažuju ljude koji će napraviti WEB SAJT udruženja na kome će se nalaziti lista opreme kojom udruženje raspolaže, trenutno tehničko stanje iste(tehnička ispravnost) kao i trenutna dostupnost. Može se čak napraviti i raspored korišćenja opreme za neki vremenski period. Tako će svaki član imati uvid kada je neka od mašina dostupna i spremna za upotrebu.
6.ŠESTO. Udruženje će normalno imati broj telefona preko kojeg će članovi takođe moći da dobiju bilo kakve informacije o planovima, radu udruženja kao i dostupnosti i ispravnosti opreme.
7.SEDMO. Udruženje da angažuje nekoliko mehaničara, ljude koji u lokalnoj zajednici ili okolini važe za dobre mehaničare, takođe su članovi udruženja, bez stalnog su radnog odnosa i bar relativno slabije materijalne sitvacije. Plate mehaničarima bi zajednički isplaćivali članovi udruženja.
8.OSMO. Sistem kontrole je sledeći. Npr, ja sam član nekog udruženja i sutra mi treba recimo prikolica za traktor. Odlazim na sajt, nalazim slobodnu prikolicu i rezervišem je za datum taj i taj. Uzimam bicikl, dolazim tog datuma u garaže udruženja, nadležni mehaničar, takođe član udruženja zajedno samnom utvrđuje tehničko stanje prikolice, pravi revers i izdaje mi prikolicu. Uzimam prikolicu, završim posao i odmah je vraćam natrag u garaže udruženja. Pre nego je vratim, opet zajedno sa nadležnim mehaničarom utvrđujem tehničku ispravnost i fizički integritet prikolice, mehaničar je vraća u garažu i ista je spremna da je koriste drugi članovi. U slučaju da mehaničar i ja utvrdimo da je prikolica vraćena u gorem tehničkom stanju u odnosu na ono prilikom preuzimanja, samostalno SNOSIM troškove popravke postojeće prilikom manjih neispravnosti i fizilkih oštećenja odnosno kupovine nove prikolice ako se kvar ili oštećenje ne može sanirati u okvirima službi udruženja. Ako se i PORED MOG i MEHANIČARSKOG NADZORA prikolica u garažu vrati u neispravnom stanju. TROŠKOVE SNOSIMO i MEHANIČAR i JA u srazmeri 50% prema 50%.

- - - - - - - - - -

9.DEVETO. Država, odnosno NADLEŽNI OPŠTINSKI ORGANI koji će primenom novog političko-ekonomskog sistema raspolagati neuporedivo većim finansijskim sredstvima i administrativnim kapacitetima, da sprovedu mere podsticaja ovakvog načina udruživanja tako što će recimo ljudima koji se odluče na udruživanje pomoći sa recimo 30% ili čak 50% finansijskih sredstava prilikom kupovine zajedničke opreme. % će zavisiti prilikom prve kupovine od finansijskog stanja članova udruženja a prilikom svake sledeće od ukupnog finansijskog i poljoprivrednog učinka svakog pojedinog udruženja, uzimajući u obzir samo objektivne poteškoće u proizvodnji...
10. DESETO. Pozitivni efekti ovakvog načina organizovanja proizvođača su VIŠESTRUKI.
a) Racionalizacija i optimalizacija upotrebnosti sredstava za rad
b)Veći profit svakog od pojedinih članova udruženja
c)Veći profit srpske poljoprivreded)Veći prinosi i kvalitetniji proizvodi jer će sada neuporedivo veći broj ljudi koristiti NAJKVALITENIJU i TEHNOLOŠKI NAJSAVREMENIJU opremu za obradu zemlje kao i preradu poljoprivrednih proizvoda... itd, itd

- - - - - - - - - -

SINHRONIZACIJA ZARADA ZAPOSLENIH SA FINANSIJSKIM BILANSOM POSLOVANJA JAVNIH PREDUZEĆA

Nakon što se primenom mera koje se tiču racionalizacije i izbora rukovodećeg kadra u javnim preduzećima gubitašima, finansijsko poslovanje istih dovede u stanje pozitivne nule( mere će naravno biti primenjene u svim javnim preduzećima ali je ovde akcenat stavljen na ona koja ne posluju pozitivno). Neophodno je uspostavljenu ravnotežu i održati.

Sistem kontinuirane pozitivne selekcije rukovodećih kadrova će regulisati pitanje zloupotrebe raznih benefita i povlastica koje se daju zaposlenima u javnom preduzećima, dok će pitanje regulisanja visine zarada zaposlenih regulisati sledeće dve mere od kojih je jedna već navedena u nekom od naših textova predloga:

1. VISINE ZARADA ZAPOSLENIH U JAVNIM PREDUZEĆIMA MORAJU BITI UKLOPLJENE TJ. OIVIČENE FINANSIJSKIM BILANSOM POSLOVANJA PREDUZEĆA.
DINAMIKA NJIHOVE PROMENE MORA BITI POTPUNO VEZANA ZA DINAMIKU FINASIJSKOG BILANSA POSLOVANJA JAVNOG PREDUZEĆA POSEBNIM ALGORITMOM.
ŠTA ZNAČI GORE NAVEDENO?.
Npr. Ako na kraju godine preduzeće zabeleži rast neto profita od recimo 1%. Dobijeni rezultat se uvrštava u alg-
oritam i kao rezultat dobija povećanje zarada(%) SVIH zaposlenih.

2. VISINA NAJVIŠE ISPLAĆENE ZARADE U JAVNOM SEKTORU NE SME BITI VIŠA OD TROSTRUKE VREDNOSTI PROSEČNE ZARADE U JAVNOM SEKTORU.
 
Poslednja izmena:
DIREKTNA DEMOKRATIJA I SISTEM SELEKCIJE RUKOVODEĆIH KADROVA U JAVNIM PREDUZEĆIMA

Opšte je poznata stvar da se većina srpskih javnih preduzeća nalazi u katastrofalnom stanju.
Velika dugovanja, zastarela infrastruktura, nedisciplina i korupcija kod zaposlenih i rukovodećeg kadra.

U poslednje vreme, ekonomski analitičari i članovi vlade putem medija stidljivo pripremaju građane za prodaju velikih javnih sistema, servisa građana.
Kao osnovne razloge za prodaju,navode se upravo gorenavedeni.

Prvi na listi za prodaju su. EPS(ELEKTROPRIVREDA SRBIJE),TELEKOM,NIS je već prodat itd...

Stiče se utisak da članovi vlade i stručnjaci u i oko vlade, zaduženi za ekonomska pitanja, nisu upoznati sa osnovnim pravilom ekonomije koje se odnosi na javna preduzeća a to je. JAVNA PREDUZEĆA KOJA SE BAVE EXPLATACIJOM PRIRODNIH BOGATSTAVA ZEMLJE KAO I PRIŽANJEM USLUGA OD PRIMARNOG ZNAČAJA ZA KVALITET ŽIVOTA GRAĐANA, NIKADA SE NE PRODAJU.
Zašto?...
Zato što prodajom tih preduzeća, država gubi:
-deo kontrole kvaliteta usluga koje SVIM GRAĐANIMA SRBIJE pružaju ta preduzeća,
-kontrolu nad standardom i pravima radnika u okviru preduzeća
-kontrolu visine zarade radnika
-kontrolu broja zaposlenih
...

Činjenica na kojoj se bazira teorija da se velika javna preduzeća NE SMEJU PRODAVATI je ta da ista za razliku od klasičnih proizvodnih preduzeća NEMAJU KONKURENCIJU NA TRŽIŠTU, dakle nisu u obavezi da se sa konkurentima bore za tržište.
Npr. EPS je jedini distributer struje na teritoriji Srbije, stoga se ne mora boriti za tržište tj. za ugovore koji obezbeđuju plasman robe tj. struje.
Sve što ova preduzeća treba da urade je da se SAMORACIONALIZUJU U MERI da se finansijski bilans njihovog poslovanja može u najgorem slučaju uklopiti u tzv. pozitivnu nulu.
Stoga je apsurdno da EPS kao javno preduzeće ima gubitke koji se mere stotinama miliona evra.

Da bi se RACIONALIZACIJA rada realizovala BEZ PRODAJE PREDUZEĆA STRANCIMA I DOMAĆIM TAJKUNIMA, neophodan je kvalitetan rukovodeći kadar u preduzeću, uopše neophodno je obezbediti kontinuitet pozitivne selekcije rukovodećih kadrova na svim važnim mestima u društvu.
DIREKTNA DEMOKRATIJA kao političko-ekonomski sistem daje idealne okvire da se takva selekcija realizuje.

Ovde će biti opisano kako će se takva selekcija realizovati u velikim javnim preduzećima.

1. Javna preduzeća su već podeljena na tzv RADNE JEDINICE. Npr. EPS ima radne jedinice u: Kragujevcu, Nišu, Kraljevu, Smederevu ...

2. U trenutku kada DIREKTNA DEMOKRATIJA kao politički sistem stupi na snagu u Srbiji, paralelno sa direktno demokratskim izborima na nivou cele zemlje, održaće se i direktno demokratski izbori u radnim jedinicama svih velikih javnih preduzeća-sistema.
Vidi textove:
-DIREKTNA DEMOKRATIJA I NOVI POLITIČKI SISTEM(u najkraćim crtama),
-NEPARTIJSKA DEMOKRATIJA I AUTONOMIJA OPŠTINA, UVODNI TEXT, PROGRAM RAZVOJA DD-a u SRBIJI PO TAČKAMA,
-PREDLOG ZA PILOT PROJEKTE DIREKTNE DEMOKRATIJE U SRBIJI.

- - - - - - - - - -

3. Zaposleni u svakoj od radnih jedinica će JAVNIM glasanjem odabrati rukovodioca svoje radne jedinice a ovaj ostatak rukovodstva iste.
Odluke koje se tiču poslovne politike preduzeća ili njegove radne jedinice, donosi "Skupština zaposlenih radne jedinice", čiji su članovi svi zaposleni odgovarajuće radne jedinice. Predsednik skupštine je rukovodilac radne jedinice, njegova funkcija je da koordinira realizaciju odluka koje
je donela skupština zaposlenih radne jedinice.

3.1 Kao što je u textovima pod gorenavedenim naslovima rečeno, glasanje za smenu rukovodioca i članova rukovodstva preduzeća biće otvoreno i nakon izbora, tačnije izbori će biti aktuelni svakog radnog dana u radnoj jedinici. Radnici će svakog radnog dana u godini moći javnim glasanjem da smene rukovodstvo, tako što će za istu glasati minimalno 40 ili recimo 50% zaposlenih radne jedinice
.
3.2 Kao i kod DD izbora na nivou MESNIH ZAJEDNICA i OPŠTINA, i kod izbora za rukovodioce radnih jedinica javnih preduzeća, nakon održanih izbora, prema rezultatima istih tj. broju osvojenih procenata glasova zaposlenih, biće formirana jedinstvena postizborna lista kandidata na nivou SVAKE POJEDINE RADNE JEDINICE kao i na nivou CELOG SISTEMA,tj. za rukovodioca KOMPLETNOG JAVNOG PREDUZEĆA.
Kakva je funkcija navedene liste objašnjeno je u textu:
DIREKTNA DEMOKRATIJA I NOVI POLITIČKI SISTEM(u najkraćim crtama).

"-NAKON IZBORA, FORMIRAJU SE JEDINSTVENE LISTE NA NIVOU OPŠTINE I MESNE ZAJEDNICE.KRITERIJUM ZA POREDAK NA LISTI JE PROCENAT OSVOJENIH GLASOVA KANDIDATA NA SVOM IZBORNOM MESTU.IMENA SA LISTE MESNE ZAJEDNICE SU PODSKUP IMENA SA LISTE ZA OPŠTINU.

PRVI SA LISTE NA NIVOU OPŠTINE KOJI PRIHVATI FUNKCIJU, POSTAJE PREDSEDNIK OPŠTINE.
NA ISTI NAČIN SE ODABIRAJU PREDSEDNICI POJEDINIH MESNIH ZAJEDNICA KOJE ČINE OPŠTINU.(dakle na osnovu liste na nivou odgovarajuće MESNE ZAJEDNICE).

IZABRANI PREDSEDNIK SAMOSTALNO SASTAVLJA SVOJU VLADU I POSTAVLJA DIREKTORE LOKALNIH JAVNIH PREDUZEĆA I INSTITUCIJA

-SVAKI PREDSEDNIK OPŠTINE NEĆE IMATI FIXAN MANDAT, VEĆ ĆE SE TO REŠITI NA SLEDEĆI NAČIN...
24h NAKON OBJAVE ZVANIČNIH REZULTATA IZBORA, GRADJANI ĆE MOĆI DA U POSEBNIM tzv. "IZBORNIM KANCELARIJAMA"(KOJE ĆE POSTOJATI U SVAKOJ recimo OPŠTINI, po jedna ili nekoliko)DAJU SVOJ POTPIS ZA SMENU BILO KOG ČLANA OPŠTINSKE VLASTI ILI RUKOVODIOCA JAVNE INSTITUCIJE, ODNOSNO JAVNOG PREDUZEĆA KOJE POSLUJE U ODGOVARAJUĆOJ OPŠTINI.

-NA MESTO SMENJENOG PREDSEDNIKA OPŠTINE, DOLAZI SLEDEĆI SA JEDINSTVENE IZBORNE LISTE NA NIVOU OPŠTINE.
NA MESTO SMENJENOG ČINOVNIKA U JAVNIM INSTITUCIJAMA ILI PREDUZEĆIMA, NOVI KANDIDAT KOGA PREDLOŽI PREDSEDNIK OPŠTINE.

-TAKVA PRAKSA PRAKTIKOVAĆE SE DOK SE NE DOĐE DO RECIMO 30% LISTE A ONDA SE IDE NA NOVE IZBORE.
NA TAJ NAČIN, NEĆE VIŠE BITI IZBORA SVAKOG ČASA I 30-50 MILIONA EVRA MANJE U BUDŽETU ZA SVAKE IZBORE".

4. Da bi se sprečila zloupotreba prava na izbor rukovodioca od strane radnika, u smislu da bi radnici mogli da glasaju samo one kandidate koji će im omogućiti prostor za korupciju i benefite koji izlaze iz okvira zacrtanog pozitivnog finansijskog poslovanja preduzeća, uvodi se sledeći sistem zaštite.

4.1 Do sada smo imali praksu da negativno poslovanje javnih preduzeća finansira država. Ovakva praksa je osnovni generator neracionalnog poslovanja i dugova javnih preduzeća.
Novim sistemom je predviđeno da javna preduzeća imaju sopstveni budžet, polu-nezavistan od kase lokalne samouprave u kojoj radna jedinica odnosno javno preduzeće posluje.
Zašto POLU?. U slučaju da poslovanje radne jedinice odnosno javnog preduzeća, u redovnim uslovima poslovanja i pod tržišnim cenama usluga preduzeća, bude negativno. Od trenutka kada preduzeće pređe u zonu negativnog poslovanja, kompletna uprava radne jedinice gubi posao u odgovarajućem preduzeću i pravo na buduće zapošljenje u istom.
Na mesto rukovodioca radne jedinice dolazi sledeći kandidat sa izborne liste(vidi tačku 3.2 ...) koji imenuje novo rukovodstvo.

Novonastale gubitke će revidirati lokalna samouprava, ali će zaposleni morati da odbitcima od svojih zarada, lokalnoj samoupravi prema zakonom predviđenoj dinamici odplate revidirana dugovanja.

Radnici koji odbiju da im se od plate odbije novac predviđen za otplatu duga radne jedinice, snosiće istovetne sankcije kao i rukovodstvo koje uvede preduzeće u negativno poslovanje.

NA OVAJ NAČIN JE SISTEM POZITIVNE SELEKCIJE RUKOVODEĆIH KADROVA U JAVNIM PREDUZEĆIMA POTPUNO ZAOKRUŽEN I ZAŠTIĆEN OD BILO KAKVIH VIDOVA KORUPCIJE I ZLOUPOTREBE.
 
Poslednja izmena:
DA LI JE OVAKVA "NARODNA" SKUPšTINA SUVIšNA U POLITICKOM SISTEMU REPUBLIKE SRBIJE?

Ovakva "Narodna skupština", kakvu imamo danas, uzimajući u obzir njen format, strukturu kao i način formiranja je suvišna u političkom sistemu Republike Srbije. Zašto?. Sastav Narodne skupštine, odnos snaga političkih opcija u istoj, određen je odnosom snaga političkih partija na poslednjim parlamentarnim izborima. Da bi neki predlog zakona, uredbe ili uopšte bilo kakva odluka u skupštini prošla, potrebno je da za nju glasa više od polovine članova skupštine. Članove skupštine predlažu političke partije, dakle radi se o partijskim poslušnicima. Ona partija ili koalicija koja ima većinu u skupštini, može sa sigurnošću od 99% računati da će njene odluke biti izglasane. NIJE LI TO SUVIŠAN MONOPOL U POLITIČKOJ VLASTI?. Čemu postojanje Narodne skupštine, plaćanje 250 njenih poslanika?. Koliko srpskih opština je zastupljeno u takvoj instituciji u (%)?. Ako se ne želi prava demokratija a vladajuće političke partije žele da zadrže svoj monopol u vlasti. Jednostavno neka ukinu Narodnu skupštinu a odluke proglašavaju na konferencijama za štampu njihovih političkih partija i koalicija. Takođe. Opozicione političke partije svoje amandmane mogu dostavljati na adresu središta vladajuće partije, bez bilo kakvog izglašavanja u Narodnoj skupštini. F-ja Narodne skupštine mogla bi se smestiti u okvir konferencija za štampu vladajućih i opozicionih stranaka. Jednostavno. SVI ZNAMO kakvi će biti rezultati glasanja predloga opozicije odnosno pozicije. F-ja sadašnje Narodne skupštine je da POTVRDI ono što vlast predlaže i odbije ono što nije u interesu vlasti. Ovo praktično znači da je skupština mašina za pranje pogrešnih odluka. Paralelna institucija vlasti, koja radi isto što i članovi vlade, tj. ljudi vladajućih partija. Umesto ovakvog nakaradnog ustrojstva Narodne skupštine, predlažem rešenje 1-an poslanik, 1-na opština. Poslanike da bira NAROD, direktnim izborima, bez posredstva političkih partija. Tako bi se broj poslanika smanjio za nekih 60 ili 70. Svaka opština bi bila zastupljena u Narodnoj skupštini što bi bilo zakon-om zagarantovano.
Svake godine, ovom merom bi se uštedelo oko 3-5 miliona evra.
 
koristi bold umesto velika slova ili underline ako je nesto bitnije od drugog. nemoj da pravis velike tekstove jer niko nece da cita jednu temu 3 sata, ima gomila tema, kad bi svaku citao toliko, proveo bi nedelju dana samo citajuci forum krstarice.

sto se mene tice, presipas iz supljeg u prazno (iz jednog burzoaskog sistema u drugi), direktna demokratija je kad narod donosi odluke bez predstavnika (cak i na lokalnom nivou, umesto predstavnika treba da postoje delegati koji prenose odluke baze drugoj bazi radi saradnje ali ne mogu da odlucuju umesto baze kao sto to danas rade politicari), dakle direktno na zborovima, i posledicno narod proizvodi za sebe a ne za drzavu jer je logicno da ljudi hoce da profitiraju od svog rada a ne da daju novac nekom drugom (birokratiji). to bi moglo da zazivi jedino ako neki milijader dobije ideju da to uradi i da potrosi 20 miliona evra godisnje na reklamiranje svojih ideja, ubedjivanje naroda putem medija, itd.
i opet bi mu trebalo 10 godina da ubedi narod. dakle, pukao bi bar 200 miliona evra. nakon toga mozes ocekivati neke rezultate i da gomila ljudi podrzava tvoje ideje, ma kakve bile, jer uz dobar maketing, mozes ubediti ljude da je igla avion, eto, nakon 80 miliona dolara za marketing, ljudi su poceli da koriste i glupavi twitter. ubedili ih da je tvit kul stvar iako je totalna glupost. sa parama mozes od gluposti napraviti popularnu stvar.

kad budes imao 200 miliona za tu tvoju ideju, tvoja ideja ce postati stvarnost.
 
Poslednja izmena:
koristi bold umesto velika slova ili underline ako je nesto bitnije od drugog. nemoj da pravis velike tekstove jer niko nece da cita jednu temu 3 sata, ima gomila tema, kad bi svaku citao toliko, proveo bi nedelju dana samo citajuci forum krstarice.

sto se mene tice, presipas iz supljeg u prazno (iz jednog burzoaskog sistema u drugi), direktna demokratija je kad narod donosi odluke bez predstavnika (cak i na lokalnom nivou, umesto predstavnika treba da postoje delegati koji prenose odluke baze drugoj bazi radi saradnje ali ne mogu da odlucuju umesto baze kao sto to danas rade politicari), dakle direktno na zborovima, i posledicno narod proizvodi za sebe a ne za drzavu jer je logicno da ljudi hoce da profitiraju od svog rada a ne da daju novac nekom drugom (birokratiji). to bi moglo da zazivi jedino ako neki milijader dobije ideju da to uradi i da potrosi 20 miliona evra godisnje na reklamiranje svojih ideja, ubedjivanje naroda putem medija, itd.
i opet bi mu trebalo 10 godina da ubedi narod. dakle, pukao bi bar 200 miliona evra. nakon toga mozes ocekivati neke rezultate i da gomila ljudi podrzava tvoje ideje, ma kakve bile, jer uz dobar maketing, mozes ubediti ljude da je igla avion, eto, nakon 80 miliona dolara za marketing, ljudi su poceli da koriste i glupavi twitter. ubedili ih da je tvit kul stvar iako je totalna glupost. sa parama mozes od gluposti napraviti popularnu stvar.

kad budes imao 200 miliona za tu tvoju ideju, tvoja ideja ce postati stvarnost.

Svi textovi zajedno jesu predugački ali pojedinačno i ne baš toliko da se eto ne mogu izčitati za 10 sekundi do 2 ili 3 minuta najviše.
Eto, nisi pročitao verovatno ni jedan od textova predloga do kraja.
U sistemu koji predlažem, ljudi biraju vlast čija će jedina funkcija biti da koordinira izvršioce i realizaciju odluka koju donose mesne i opštinske narodne skupštine.
Što se marketinga tiče, možda si i u pravu ali neću da verujem da jesi.
Nisam jedini koji promoviše ovakve ideje, ima još dosta organizacija koje promovišu slične ideje, u biti iste ali se od temelja nešto drugačije razvijaju.
Mi smo samo jedna od facebook grupa a ima i zvaničnih i nezvaničnih organizacija koje se bave ovim.
U Holandiji postoje aktivne političke partije koje su ušle u parlament i koje u svom programu imaju nešto od ovoga.
U Islandu i Šwajcarskoj, osnovi ovoga su već odavno zaživeli.
Pored toga što su u ove dve zemlje u pitanju samo obrisi direktne demokratija, najveća mana i glavni uzročnik zašto se nije ušlo dublje u DD je postojanje političkih partija.
 
Poslednja izmena:
DIREKTNA DEMOKRATIJA I NOVI POLITIČKI SISTEM(u najkraćim crtama)
KORIGOVAN TEXT.

-UKIDAJU SE SVE OKRUŽNE, REGIONALNE I POKRAJINSKE INSTITUCIJE(ne postoji OKRUŽNI SUD..., samo USTAVNI i LOKALNI-OPŠTINSKI... itd.).

-UKIDA SE GRO DRŽAVNIH INSTITUCIJA.
PRE SVEGA ONE KOJE SE BAVE RASPODELOM NOVCA, MATERIJALNIH DOBARA I MOĆI ŠIROM SRBIJE ali i mnoge druge.
RASPODELA PRETEŽNO POLAZI IZ: BEOGRADA, NOVOG SADA ALI I KRAGUJEVCA, NIŠA.

OSTAJU(NE UKIDAJU SE) SLEDEĆE FUNKCIJE DRŽAVE:
1.USTAV,
2.ZAKONODAVNA VLAST(novi zakoni i promena ustava moraju biti podržani sa minimalno 50% referendumskih glasova građana sa pravom glasa, koji su učestvovali na referendumu),
3.DRŽAVNE INSTITUCIJE ZA: POLITIČKU, EKONOMSKU, KULTURNU INTERAKCIJU SA INOSTRANSTVOM i DIJASPOROM,
4.USTAVNI SUD,
5.INSTITUCIJE PRILAGOĐENE SISTEMU SARADNJE I INTERAKCIJE SA INSTITUCIJAMA EVROPSKE UNIJE ali i RUSKE FEDERACIJE odnosno NARODNE REPUBLIKA KINE.

-FORMIRAJU SE LOKALNE SAMOUPRAVE-OPŠTINE OD PROSEČNO NEKIH 80-150 HILJADA LJUDI I PAR STOTINA KM KVADRATNIH POVRŠINE.
OPŠTINE KOJE PRIBLIŽNO ZADOVOLJAVAJU OVE USLOVE, OSTAĆE U SVOM PRVOBITNOM OBLIKU, OSTALE ĆE MORATI DA SE UJEDINJUJU ILI DELE.

-UKIDAJU SE POLITIČKE PARTIJE KAO INSTITUCIONALNO-ADMINISTRATIVNI ČINIOCI(kategorije) POLITIČKOG SIS
TEMA.

GRAĐANIMA NEĆE BITI ZABRANJENO DA SE UDRUŽUJU U POLITIČKOM DELOVANJU ALI TO UDRUŽENJE NEĆE IMATI NIKAKAV ADMINISTRATIVNI, INSTITUCIONALNI ZNAČAJ ZA DRŽAVU.
ŠTO ZNAČI DA ISTO NEĆE DOBITIJATI BILO KAKVE MEDIJSKE I MATERIJALNE POVLASTICE UOPŠTE PODRŠKU DRŽAVE,KAO ŠTO JE TO SLUČAJ SADA.

-RASPISUJU SE DIREKTNI IZBORI NA NIVOU NOVOSTVORENIH OPŠTINA.
DIREKTNI IZBORI, šta to praktično znači?.
Znači da više neće biti političkih partija kao predlagača kandidata, već će Petar Petrović na svom izbornom mestu POTPISATI IME i PREZIME nekog tj. BILO KOJEG od ČLANOVA IZBORNOG SPISKA SVOG IZBORNOG MESTA.
Da li će to biti njegov: komšija, kolega, rudar, čistačica u obližnjem domu zdravlja... NEBITNO.BITNO JE DA SE POTPISANO LICE NALAZI NA IZBORNOM SPISKU TOG IZBORNOG MESTA.
Dakle.SVI BIRAČI JEDNOG IZBORNOG MESTA su UJEDNO KANDIDATI KOJI SE BIRAJU.
NEMA VIŠE TOGA DA PARTIJE PREDLAŽU LJUDE koje MI, BIRAČI BIRAMO.PARTIJE SU SUVIŠAN POSREDNIK.SVI SMO KANDIDATI, SVAKO MOŽE DA SE BIRA, KO POBEDI I PRIHVATI FUNKCIJU, POSTAJE VLAST.

To.., KAKO ĆE BITI UREĐEN NAČIN IZBORA VLASTI NA NIVOU MESNIH ZAJEDNICA, OPŠTINE i DRŽAVE, KAKO ĆE SE POBEDNICI IZBORNIH MESTA KLASIFIKOVATI U DALJOJ SELEKCIJI ZA MESTA U VLASTI NA NIVOU MESNE ZAJEDNICE I OPŠTINE, OBJAŠNJENO JE TEXTOVIMA KOJI SE NALAZE NA OSTALIM LINKOVIMA KOJI SU POSTAVLJENI ISPOD I IZNAD LINKA OVOG TEXTA.

-NAKON IZBORA, FORMIRAJU SE JEDINSTVENE LISTE NA NIVOU OPŠTINE I MESNE ZAJEDNICE.KRITERIJUM ZA POREDAK NA LISTI JE PROCENAT OSVOJENIH GLASOVA KANDIDATA NA SVOM IZBORNOM MESTU.IMENA SA LISTE MESNE ZAJEDNICE SU PODSKUP IMENA SA LISTE ZA OPŠTINU.

PRVI SA LISTE NA NIVOU OPŠTINE KOJI PRIHVATI FUNKCIJU, POSTAJE PREDSEDNIK OPŠTINE.
NA ISTI NAČIN SE ODABIRAJU PREDSEDNICI POJEDINIH MESNIH ZAJEDNICA KOJE ČINE OPŠTINU.(dakle na osnovu liste na nivou odgovarajuće MESNE ZAJEDNICE).

IZABRANI PREDSEDNIK SAMOSTALNO SASTAVLJA SVOJU VLADU I POSTAVLJA DIREKTORE INSTITUCIJA.

DIREKTORE LOKALNIH JAVNIH PREDUZEĆA PO PRINCIPIMA DIREKTNOG IZBORA BIRAJU ZAPOSLENI ISTIH.
Vidi text."DIREKTNA DEMOKRATIJA I SISTEM SELEKCIJE RUKOVODEĆIH KADROVA U JAVNIM PREDUZEĆIMA".

Najčešće primedbe javnosti dolaze upravo na ovaj deo. Primedbe se odnose na to da bi pojedinci i grupe mogli da zloupotrebe to što bi relativno mali broj glasova, nekada i par desetina ili stotina,mogao pojedincu da donese vlast na nivou mesne zajednice ili opštine. Zloupotrebe u smislu relativno lake kupovine glasova.
Naš odgovor na te primedbe biće dat u nekoliko crtica:

-postoji mogućnost da se vlast menja svakodnevno,tačnije, glasovi za izbor vlasti se svakodnevno, 8h na dan,365 dana u godini,sakupljaju u izbornim kancelarijama. Dakle, postoji mogućnost da se nelegalno izabrani kandidat ubrzo smeni. Nakon smene,nema novih izbora već se kandidat za vlast uzima sa gorenavedene jedinstvene liste kandidata, stoga podmitač neće moći da bira svog kandidata.

-u malim sredinama kao što su opštine i mesne zajednice, ljudi se međusobno znaju, stoga znaju i ko bi bio a ko ne, podoban da vrši funkciju vlasti, odnosno ko bi mogao da zloupotrebi vlast odnosno način izbora iste.

-s treće strane, vlast u sistemu NEPARTIJSKE DIREKTNE DEMOKRATIJE prevashodno ima ulogu da realizuje referendumske odluke građana odnosno ih u neuporedivo manjoj meri nego do sada samostalno donosi.

-i u dosadašnjem sistemu, na isti način, podjednakom lakoćom, moguće je kupiti glasove mesnih i opštinskih vlasti, što se videćemo može preduprediti.
(U sadašnjem sistemu,za korupciju na državnom nivou, dovoljno je obratiti se na jednu ili par adresa,središte vladajuće političke partije, državni premijer,... dok je u NDDS to gotovo nemoguće jer odluke ne donosi jedan čovek ili partija već milioni ljudi. Njih je pojedinačno jako teško isplativo podkupiti).

-Ono što se ne može zadovoljiti sadašnjim sistemom je da građani direktnije zavise od samih sebe i svog glasa. Kao i to da svoju pogrešku u izboru mogu ODMAH,već sutra da isprave. Dakle, maxima."Kakav narod, takva vlast" će uz novi sistem biti potpuno relevantna.

-problema oko zloupotreba i turbulencija bilo bi samo u početku primene sistema. Vremenom bi se izkristalisala praksa i svest u gradjana da treba izabrati najboljeg, najkvalitetnijeg kandidata. Kada se jednom dođe do takvog kandidata, zbog neograničenosti mandata vlast se dugo neće menjati.
Neće biti skupih izbora koji se uvek završe formiranjem komplikovanih koalicija partija suprotnih političkih orijentacija, u suštini dolaze jedni te isti ljudi sa jedne ili druge strane istog.
Svaki društveni sistem se u manjoj ili većoj meri bazira na moralnim i stručnim kvalitetima onih koji vladaju kao i onih nad kojima se vlada, to je slučaj i sa ovim. Nemoguće je osmisliti efikasan sistem koji bi isključivao taj faktor.

-na kraju, izčitati sledeću stavku, ispod ove...

-U SLUČAJU DA NEKI POJEDINAC, ORGANIZACIJA ILI GRUPA LJUDI POKUŠA DA PODKUPI GRAĐANE KAKO BI GLASALI ZA ODREĐENOG KANDIDATA.
DONEĆE SE ZAKON PO KOME SVAKI GRAĐANIN MOŽE DA OSTVARI NOVČANU NAGRADU OD RECIMO 1.000.000,00+ DINARA AKO UZ VERODOSTOJAN DOKAZ PRIJAVI POKUŠAJ PODMIĆIVANJA.

PODMITAČ ĆE NARAVNO BITI SANKCIONISAN ZATVOROM OD 20 GODINA, BEZ MOGUĆNOSTI POMILOVANJA I BEZ MOGUĆNOSTI PLAĆANJA KAUCIJE.

TAKOĐE,PLATIĆE NOVČANU KAZNU U VREDNOSTI ONE KOJA JE ISPLAĆENA PRIJAVIOCU PREKRŠAJA.
U SLUČAJU DA TO NE URADI,PRISTUPA SE PROCENI I ZAPLENI IMOVINE PODMITAČA U VREDNOSTI NOVČANE KAZNE.

TEK U SLUČAJU DA NE POSEDUJE DOVOLJNO IMOVINE, PRISTUPA SE EKVIVALENTNOM PRODUŽENJU ZATVORSKE KAZNE.


-SVAKI PREDSEDNIK OPŠTINE NEĆE IMATI FIXAN MANDAT, VEĆ ĆE SE TO REŠITI NA SLEDEĆI NAČIN...

24h NAKON OBJAVE ZVANIČNIH REZULTATA IZBORA, GRADJANI ĆE MOĆI DA U POSEBNIM tzv. "IZBORNIM KANCELARIJAMA"(KOJE ĆE POSTOJATI U SVAKOJ recimo OPŠTINI, po jedna ili nekoliko)DAJU SVOJ POTPIS ZA SMENU BILO KOG ČLANA OPŠTINSKE VLASTI ILI RUKOVODIOCA JAVNE INSTITUCIJE, ODNOSNO JAVNOG PREDUZEĆA KOJE POSLUJE U ODGOVARAJUĆOJ OPŠTINI.

NA MESTO SMENJENOG PREDSEDNIKA OPŠTINE, DOLAZI SLEDEĆI SA JEDINSTVENE IZBORNE LISTE NA NIVOU OPŠTINE.

NA MESTO SMENJENOG ČINOVNIKA U JAVNIM INSTITUCIJAMA i PREDUZEĆIMA, NOVI(sledeći) KANDIDAT SA TAMOŠNJE IZBORNE LISTE.
Vidi text "DIREKTNA DEMOKRATIJA I SISTEM SELEKCIJE RUKOVODEĆIH KADROVA U JAVNIM PREDUZEĆIMA".
TAKVA PRAKSA PRAKTIKOVAĆE SE DOK SE NE DOĐE DO RECIMO 30% LISTE A ONDA SE IDE NA NOVE IZBORE.
NA TAJ NAČIN, NEĆE BITI IZBORA SVAKOG ČASA I 30-50 MILIONA EVRA MANJE U BUDŽETU ZA SVAKE IZBORE.

GRAĐANI ĆE KAO I DO SADA MOĆI DA. PRIKUPLJANJEM 66% ZAKONSKI OVERENIH POTPISA INICIRAJU IMENOVANJE ODREĐENOG KANDIDATA ZA VLAST ZA ODREĐENU FUNKCIJU KOJA SE ODNOSI NA NIVO MESNE ZAJEDNICE ILI OPŠTINE(66% OD UKUPNOG BROJA GLASAČA SA PRAVOM GLASA U MESNOJ ZAJEDNICI ODNOSNO OPŠTINI).

ZAPOSLENI U IZBORNIM KANCELARIJAMA BIĆE ZAKONOM OBAVEZNI DA U TOKU SVOG RADNOG VREMENA STAVE GRAĐANIMA NA UVID KNJIGE U KOJIMA SE POTPISI SAKUPLJAJU.

U SLUČAJU DA TO NE URADE ODNOSNO SE UTVRDE MALVERZACIJE SA SKUPLJENIM POTPISIMA, SNOSICE DRAS TIČNE ZATVORSKE I FINANSIJSKE SANKCIJE BEZ OBZIRA NA POČINIOCA KRIVIČNOG DELA.

MESTO SAKUPLJAČA POTPISA BIĆE PLAĆENO IZNOSOM TADAŠNJE TRENUTNE ČETVOROSTRUKE PROSEČNE NET O ZARADE U SRBIJI.

NA NIVOU MESNIH ZAJEDNICA BIĆE UVEDENA NOVA INSTITUCIJA,TZV. "GRADJANSKA(NARODNA) MESNA SKUPTŠINA". PREDSEDNIK ISTE BICE PREDSEDNIK MESNE ZAJEDNICE. CLANOVI SKUPSTINE SU SVI PUNOLETNI GRADJANI ODGOVARAJUCE MESNE ZAJEDNICE. FUNKCIJA MESNE SKUPSTINE BICE DISKUSIJA I IZJASNJAVANJE GRADJANA O RASPODELI NOVCA,PITANJIMA I PROBLEMIMA KOJI SE ODNOSE NA NJIHOVU MESNU ZAJEDNICU.

KAO ŠTO JE VEĆ REČENO. PREDSEDNICI GRAĐANSKIH MESNIH SKUPŠTINA(tj PREDSEDNICI MESNIH ZAJEDNICA) SU UJEDNO I PREDSTAVNICI ODGOVARAJUĆE MESNE ZAJEDNICE U OPŠTINSKOJ SKUPŠTINI GDE SE DONOSE ODLUKE BITNE ZA NIVO OPŠTINE.

-NOVAC KOJI SE UBERE NA TERITORIJI NEKE OPŠTINE, OSTAJE NA TERITORIJI ISTE I STOJI NA RASPOLAGANJU DIREKTNO IZABRANIM LOKALNIM VLASTIMA, TJ. GRAĐANIMA.

-50% MANJE SIROMAŠNIH OPŠTINA U SRBIJI(pa i KOSOVU i METOHIJI, pošto neće više biti adm. granica) BIĆE DUŽNO DA SE ODREKNE DO 30% SVOG BUDŽETA U KORIST ISPOMOĆI MEĐU OPŠTINAMA(U KORIST DRUGIH 50% OPŠTINA) ALI I FUNKCIONISANJA GORENAVEDENIH FUNKCIJA DRŽAVNOG APARATA.

-ČLANOVI OPŠTINSKE SKUPŠTINE ĆE IMATI 100% ODREŠENE RUKE DA U IME DRŽAVE RASPOLAŽU SVIM MATERIJALNIM DOBRIMA U VLASNIŠTVU DRŽAVE NA TERITORIJI SVOJE OPŠTINE.
 
Poslednja izmena:
-POSTOJAĆE 2 POLICIJE. OPŠTIUNSKA, POD KONTROLOM PREDSEDNIKA OPŠTINE(saobraćajni red, lokalni kriminal) i DRŽAVNA, 300 PUTA JAČA I BROJNIJA OD BILO KOJE OPŠTINSKE(kriminal koji prevazilazi okvire pojedine opštine, čuvanje granica i poštovanje ustava R.SRBIJE).

-PREDSEDNICI OPŠTINA SU UJEDNO POSLANICI U DRŽAVNOJ SKUPŠTINI(dakle iz svake opštine po 1-an poslanik) U OKVIRU KOJE ĆE RASPRAVLJATI I ODLUČIVATI O SPOLJNOJ I UNUTRAŠNJOJ POLITICI, ODNOSNO MEĐUOPŠTINSKIM INFRASTRUKTURNIM I DRUGIM PROJEKTIMA.
U SKUPŠTINI IH MOGU MENJATI NJIHOVI PODPREDSEDNICI KAO I LJUDI KOJE NAKON SVOG IZBORA NA F-ju PREDSEDNICI OPSTINA OVLASTE tj. PRIJAVE DRZAVNOJ SKUPSTINI.

OD SKUPŠTINSKIH POSLANIKA ĆE BITI FORMIRANA TELA KOJA ĆE SE BAVITI POJEDINIM FUNKCIJAMA DRŽAVNOG APARATA DOK ĆE OSTATAK FUNKCIONERA PREOSTALIH DRŽAVNIH INSTITUCIJA BIRATI AKTUELNI PREMIJER ZEMLJE.
PREMIJERA ZEMLJE BIRAĆE POSLANICI SKUPŠTINE MEĐUSOBNO.
PREMIJERA ZEMLJE MOĆI ĆE DA SMENE ISKLJUČIVO GRAĐANI SVOJIM POTPISIMA U IZBORNIM KANCELARIJAMA SVOG MESTA.

PODACI IZ MESNIH IZBORNIH KANCELARIJA ĆE SAVREMENOM TEHNOLOGIJOM BITI SVAKODNEVNO SAKUPLJANI U CENTRALNU BAZU PODATAKA.

- - - - - - - - - -

-JEDNA OD ULOGA DRŽAVNOG APARATA BIĆE KOORDINACIJA U RASPODELI MEĐU-OPŠTINSKE POMOĆI KAO I ARBITRAŽA U MEĐU-OPŠTINSKOJ INTERAKCIJI.(npr. Ako rukovodioci dveju opština ne mogu u zakonskom roku da se dogovore kroz čiju opštinu će prolaziti put koji treba da se gradi. Država stupa na scenu i presuđuje na obostranu korist).
ŠTA ZNAČI KOORDINACIJA DRŽAVE U RASPODELI MEĐUOPŠTINSKE POMOĆI ?.ZNAČI DA ĆE SE NA POČETKU SVAKE GODINE FORMIRATI ALGORITAM PO KOME ĆE SE VRŠITI ISPOMOĆ OPŠTINA. FINANSIJSKU POMOĆ OPŠTI
NE ĆE DIREKTNO UPLAĆIVATI JEDNA DRUGOJ BEZ POSREDNIŠTVA DRŽAVNOG APARATA.

-PROJEKAT INSTALACIJE GORENAVEDENOG KONCEPTA DIREKTNE DEMOKRATIJE ODVIJACE SE PREKO OPSTINA PILOT PROJEKATA. TACNIJE, BICE ODABRANA JEDNA OPSTINA GDE CE BITI REALIZOVANO GORENAVEDENO. NAKON 5 GODINA, BICE RASPISAN REFERENDUM U OPSTINI GDE CE SE GRADJANI IZJASNITI O DALJEM (NE)OPSTANKU DIREKTNE DEMOKRATIJE U NJIHOVOJ OPSTINI.AKO REZULTATI REFERENDUMA BUDU POZITIVNI, ICI CE SE NA NOVE OPSTINE SA PRIMENOM D.D., U SUPROTNOM,POVRAT AK OPSTINE NA PRETHODNI SISTEM.

Napomena, ovo je samo početak, temelj novog sistema, polazna osnova. Otvorena za sve dobronamerne sugestije i eventualne izmene.Izmena i prilagodjavanja ce biti i u toku implementacije gorenavedenih teoretskih projekata u praksu.
 
Sistem ne čine ni pravila ni organizacija! Sistem čine ljudi!

Prema tome, sve ove priče ne znače ništa!

Društveni sistem čini ŽIVA interakcija između pravila i živih bića.
Svako ima pravo na svoje mišljenje.
Naše je da predložimo nešto sasvim novo u moru istog koje se ljudima nudi po raznim medijima.
Na vama je da li će te to novo prihvatiti ili ne , na nama je da vam ga predočimo i pokušamo da usadimo u svest koja je duboko zaokupirana onim što joj se nameće preko medija.
 
Društveni sistem čini ŽIVA interakcija između pravila i živih bića.
Svako ima pravo na svoje mišljenje.
Naše je da predložimo nešto sasvim novo u moru istog koje se ljudima nudi po raznim medijima.
Na vama je da li će te to novo prihvatiti ili ne , na nama je da vam ga predočimo i pokušamo da usadimo u svest koja je duboko zaokupirana onim što joj se nameće preko medija.
Nije u pitanju da li mi išta prihvatamo!
Pitanje je da li prihvataju moćnici!
 
Nije u pitanju da li mi išta prihvatamo!
Pitanje je da li prihvataju moćnici!

Moćnici će prihvatiti jer ovaj sistem nije uperen protivu privatnog kapitala i kapitalista, ovo nije revidirana verzija komunizma, ovo je nešto novo i za sada ga nema ni u jednoj državi a posebno koncept kakav predlažem ovde.
Jedino što bi im moglo smetati je to što se ovde zalažemo da VELIKI JAVNI SISTEMI OSTANU JAVNA SVOJINA ALI!, svojina kOJOM ĆE UPRAVLJATI GRAĐANI I ZAPOSLENI A NE MINISTARSTVA I DRŽAVNI ORGANI.
 
Moćnici će prihvatiti jer ovaj sistem nije uperen protivu privatnog kapitala i kapitalista, ovo nije revidirana verzija komunizma, ovo je nešto novo i za sada ga nema ni u jednoj državi a posebno koncept kakav predlažem ovde.
Jedino što bi im moglo smetati je to što se ovde zalažemo da VELIKI JAVNI SISTEMI OSTANU JAVNA SVOJINA ALI!, svojina kOJOM ĆE UPRAVLJATI GRAĐANI I ZAPOSLENI A NE MINISTARSTVA I DRŽAVNI ORGANI.
Zar zaista misliš da bi moćnici ispustili ijedan jedini dinar a kamoli velike sisteme?
 
Moćnici će prihvatiti jer ovaj sistem nije uperen protivu privatnog kapitala i kapitalista, ovo nije revidirana verzija komunizma, ovo je nešto novo i za sada ga nema ni u jednoj državi a posebno koncept kakav predlažem ovde.
Jedino što bi im moglo smetati je to što se ovde zalažemo da VELIKI JAVNI SISTEMI OSTANU JAVNA SVOJINA ALI!, svojina kOJOM ĆE UPRAVLJATI GRAĐANI I ZAPOSLENI A NE MINISTARSTVA I DRŽAVNI ORGANI.

Није ревидирана верзија комунизма, већ самоуправљања :D Искрено ако сви управљају нечим онда тиме нико не управља - добићеш поново систем где нико није одговоран, а то смо видели где нас је довело. Таквим системима мора да управља професионалац или група професионалаца, која је доказана у том послу и којој ће бити циљ да оствари профит, како држави тако директно и себи јер би било ок да буду плаћени делом тог профита који су остварили. Мада то је већ све негде спроведено и урађено, нема потребе измишљати топлу воду и бити иноватор, довољно је погледати како функционишу успешне државне компаније и преписати рецепт (и сам си навео Теленор на једној од тема :D). А кључ решење је ОДГОВОРНОСТ. Кад се коначно буде јасно знало ко је за шта одговоран и кад за урађено или неурађено буде трпео последице, било позитивне било негативне ствари ће се саме поставити на своје место, јер ни један нормалан појединац неће радити у корист своје личне штете.
 
Zar zaista misliš da bi moćnici ispustili ijedan jedini dinar a kamoli velike sisteme?

Ne vidim drugo rešenje nego da ispuste velike sisteme i ispustiće ih ako vide da je 7 miliona građana složno u tome da se to ne sme prodavati.Ovako,kada svi ćute, Vučko će na kraju da izgura na mufte i to kao što je mimo zakona i reda provukao i ovu zemlju po Bačkoj i oko BGa, NIS ovi njegovi prethodnici,...
 
Није ревидирана верзија комунизма, већ самоуправљања :D Искрено ако сви управљају нечим онда тиме нико не управља - добићеш поново систем где нико није одговоран, а то смо видели где нас је довело. Таквим системима мора да управља професионалац или група професионалаца, која је доказана у том послу и којој ће бити циљ да оствари профит, како држави тако директно и себи јер би било ок да буду плаћени делом тог профита који су остварили. Мада то је већ све негде спроведено и урађено, нема потребе измишљати топлу воду и бити иноватор, довољно је погледати како функционишу успешне државне компаније и преписати рецепт (и сам си навео Теленор на једној од тема :D). А кључ решење је ОДГОВОРНОСТ. Кад се коначно буде јасно знало ко је за шта одговоран и кад за урађено или неурађено буде трпео последице, било позитивне било негативне ствари ће се саме поставити на своје место, јер ни један нормалан појединац неће радити у корист своје личне штете.

1.PRVO. SA SIGURNOŠĆU OD 100% TVRDIM DA NISI PROČITAO NI 10% TEXTOVA KOJE SAM POSTAVIO A KOJE SI POKUŠAO DA IZKOMENTARIŠEŠ.

2.PA TO JESTE KLJUČ SVEGA, ako je to tako jednostavno kako govoriš i ako to negde tamo postoji zašto se niko nije setio da to uradi u Srbiji evo već 4a decenija.

3.KLJUČ svega je staviti sve u jedan ZAOKRUŽEN SISTEM sloboda i odgovornosti, koji će obezbediti KONTINUITET SELEKCIJE ODGOVORNIH i KVALITETNIH ljudi na ključnim mestima u društvu.
ALI!.
DRUŠTVOM više ne mogu upravljati stranke i ljudi izabrani SUŽENIM, POSREDNIM izbornim sistemom, već građani.
Da bi se to ostvarilo, država se mora podeliti na niz manjih, polunezavisnih jedinica koje su dovoljno male da ne mogu da se odcepe a dovoljno velike da takav sistem ne bude neracionalan.

DA BI SVE RAZUMEO, MORAŠ IZČITATI TEXTOVE GORE, POSEBNO OVAJ POSLEDNJI ISPRAVKU PRVOG TEXTA, ovako bih morao da ti objašnjavam ovde sa bar 50ak rečenica a da to bude najkraća i najsažetija moguća verzija objašnjenja.
 
1.PRVO. SA SIGURNOŠĆU OD 100% TVRDIM DA NISI PROČITAO NI 10% TEXTOVA KOJE SAM POSTAVIO A KOJE SI POKUŠAO DA IZKOMENTARIŠEŠ.

2.PA TO JESTE KLJUČ SVEGA, ako je to tako jednostavno kako govoriš i ako to negde tamo postoji zašto se niko nije setio da to uradi u Srbiji evo već 4a decenija.

3.KLJUČ svega je staviti sve u jedan ZAOKRUŽEN SISTEM sloboda i odgovornosti, koji će obezbediti KONTINUITET SELEKCIJE ODGOVORNIH i KVALITETNIH ljudi na ključnim mestima u društvu.
ALI!.
DRUŠTVOM više ne mogu upravljati stranke i ljudi izabrani SUŽENIM, POSREDNIM izbornim sistemom, već građani.
Da bi se to ostvarilo, država se mora podeliti na niz manjih, polunezavisnih jedinica koje su dovoljno male da ne mogu da se odcepe a dovoljno velike da takav sistem ne bude neracionalan.

DA BI SVE RAZUMEO, MORAŠ IZČITATI TEXTOVE GORE, POSEBNO OVAJ POSLEDNJI ISPRAVKU PRVOG TEXTA, ovako bih morao da ti objašnjavam ovde sa bar 50ak rečenica a da to bude najkraća i najsažetija moguća verzija objašnjenja.

1. Нисам прочитао ни један текст јер нисам коментарисао текстове него твој претходни пост ;) . Иначе, колико сам бацио поглед идеје већ одавно познате и прежвакане, у суштини не мислим да су лоше, ал нису баш све примењиве у пракси.
2. У Србији то није урађено 4 деценије јер је самоуправљачки систем, где нико није одговоран уништио сам појам одговорности, а људима који владају државом све то време такав систем савршено одговара, јер аутоматски и њих ослобађа сваке одговорности. То ће се променити тек кад више не буде било одакле шта да се узме и украде од државе, па ће на власт можда доћи неки паметнији млади људи који схватају основну максиму да не можеш да трошиш оно што ниси зарадио, или ће власт преузети нека страна држава.
3. Теоретски лепо звучи, малчице је друкчије у пракси - тј., за тако нешто је потребна свест грађана на много вишем нивоу, што у данашњој Србији није случај, а ником релевантном није у интересу да оствари тај циљ. Поред тога потребни су још и неки предуслови, али они нису неоствариви. Али променити свест народу где је већини врхунац друштвеног интересовања праћење фарме и сличних глупости је један је.ено тежак задатак и за државу (која то никако не жели да уради), а камоли за групу појединаца. И немој погрешно да ме схватиш ја подржавам већину тих идеја, али на жалост у Србији је то борба са ветрењачама, јер немамо ни 0.1% истомишљеника (ако се не варам један од заступника дела тих теорија је и г-дин Бранко Драгаш који је са својим економским покретом учествовао на градским изборима и прошао са отприлике толиким процентом, а на републичким није ни учествовао јер није успе да скупи довољно потписа).
 
Poslednja izmena:
1. Нисам прочитао ни један текст јер нисам коментарисао текстове него твој претходни пост ;) . Иначе, колико сам бацио поглед идеје већ одавно познате и прежвакане, у суштини не мислим да су лоше, ал нису баш све примењиве у пракси.
2. У Србији то није урађено 4 деценије јер је самоуправљачки систем, где нико није одговоран уништио сам појам одговорности, а људима који владају државом све то време такав систем савршено одговара, јер аутоматски и њих ослобађа сваке одговорности. То ће се променити тек кад више не буде било одакле шта да се узме и украде од државе, па ће на власт можда доћи неки паметнији млади људи који схватају основну максиму да не можеш да трошиш оно што ниси зарадио, или ће власт преузети нека страна држава.
3. Теоретски лепо звучи, малчице је друкчије у пракси - тј., за тако нешто је потребна свест грађана на много вишем нивоу, што у данашњој Србији није случај, а ником релевантном није у интересу да оствари тај циљ. Поред тога потребни су још и неки предуслови, али они нису неоствариви. Али променити свест народу где је већини врхунац друштвеног интересовања праћење фарме и сличних глупости је један је.ено тежак задатак и за државу (која то никако не жели да уради), а камоли за групу појединаца. И немој погрешно да ме схватиш ја подржавам већину тих идеја, али на жалост у Србији је то борба са ветрењачама, јер немамо ни 0.1% истомишљеника (ако се не варам један од заступника дела тих теорија је и г-дин Бранко Драгаш који је са својим економским покретом учествовао на градским изборима и прошао са отприлике толиким процентом, а на републичким није ни учествовао јер није успе да скупи довољно потписа).

Baš zato što si samo bacio pogled, pogrešno zaključuješ da su ideje prežvakane i poznate. Ali neka ti bude, neka su poznate, samo da se eto neko setio da ono što je već poznato stavi na jedno mesto i objavi na NETu,pa makar to bilo i ovako, amaterski, bez sluika, ukrasa, sajtova i web prezentacija.
Ne umem da pravim sajtove, zato.Kada budem skupio veći broj pristalica na FB,naći ću nekog pa ćemo napraviti i sajt i ostalo.

Neke od ovih stavki su već poznate, slažem se, ali sam ih eto stavio.
Ali neke, vrlo jednostavne, još nigde na NETu nisam našao kao predlog ili u nekom textu, knjizi,kritici, komentaru itd.
Pre svih koncept direktne demokratije kakav predlažem, jedinstven koncept koji ne postoji nigde u svetu pa čak ni u jednoj teoriji društvenog sistema.
Takođe, tu je i sistem koji omogućava da se krug: odgovornosti, obaveze, povlastica i motivacije za racionalan i efikasan rad javnih preduzeća, njihovih rukovodstava i zaposlenih zatvori.
Do sada se sve svodilo na to da će eto država biti ta koja će pokriti dugove javnih preduzeća ako ih ova stvore.
Sve se baziralo na volji rukovodećeg kadra koji je u principu kadar vladajućih političkih struktura izabranih posrednim izborima.
Svi znamo kako su je do sada funkcionisalo naše društvo sa posrednom selekcijom kadrova na vlasti, od 80ih na ovamo.
Država tj. vladajuća politička partija, formira institucije koje će je nadzirati.
Država formira institucije koje će nadzirati rad rukovodilava koje je opet država postavila na ta mesta.
Država kao što vidimo bez toga da pita vlasnike, tj. građane RS, prodaje javnu imovinu, bez ikakvog referenduma, glasanja, javne diskusije...
E mi ćemo to promeniti.
Ukinućemo političke stranke kao državne institucije sa posebnim pravima i obavezama.
Ukinućemo to da država donosi odluke umesto građana o njihovoj imovini i njihovim životima.
Stvorićemo sistem u kome građani odlučuju o važnim stvarima a one koje odaberu kao vlast, imaće funkciju samo da koordiniraju realizaciju tih odluka a ne i da ih menjaju i utiču na bilo koji drugi način na njih.
Podelićemo Srbiju na male celine od po 100ak hiljada ljudi, i iz svake od tih celina ,građani će direktnim izborima odabrati predsednika te celine, lokalne samouprave, koji će ujedno biti i poslanik te lokalne samouprave u "Narodnoj skupštini" ili ti Skupštini lokalnih samouprava.
Svaka mesna zajednica imaće tzv. mesnu narodnu skupštinu koja će se sastojati od svih građana odgovarajuće mesne zajednice od 21e do 70et godina.
Skupština će donositi odluke koje se tiču MZ dok će predsednik MZ,ujedno i predsednik skupštine biti samo koordinator realizacije odluka.
Rekoh već da će i predsednici MZ biti birani direktno.
Uredićemo izborni sistem tako da izbori budu raspisani svakoga dana. Da građani svakoga dana u godini mogu da smene lokalno i državno rukovodstvo. To će biti realizovano preko tzv "Mesnih izbornih kancelarija" u kojima će se svakodnevno skupljati glasovi građana i slati u centralnu bazu podataka putem NETa.
Knjige za skupljanje potpisa će biti javne i zakonski dostupne svakom građaninu. Ako bilo ko utvrdi nepravilnosti u knjigama, posledice snosi sakupljač potpisa tj. svi zaposleni u lokalnoj kancelariji koji rade na sakupljanju8 potpisa.
Nakon direktnih izbora, biće formirane liste kandidata prema broju osvojenih procenata glasova na svojim izbornim mestima.
Liste na nivou MZ će biti podskup liste za nivo lokalne samouprave tj. opštine, dok će kandidate za državne funkcije birati svi pobednici lista na opštinskom nivou tj. predsednici opština koji će kao poslanici činiti državnu tj. "Narodnu skupštinu" kako se sada zove.
Nakon održanih izbora prvoplasirani kandidat koji prihvati funkciju, postaće predsednik MZ odnosno opštine. Ako i kada ga građani smene, na njegovo mesto dolazi sledeći sa liste koji prihvata funkciju, dakle nema novih izbora itd...

Ima još mnogo toga, moraš pročitati da bi sve razumeo kao jednu zaokruženu celinu.
Uglavnom sadašnji sistem NIJE zaokružena celina i nema zatvoren sistem kontrole i odgovornosti jer sve kontrola polazi i završava se u državnim organima dok se građani kao potencijalni kontrolori rada javnih preduzeća, institucija i drugih građana, pojedinaca, isključuju iz svih monitoring procesa i institucija koje se bave time....
Takav sistem jednostavno NEMA SMISAO i zato ga želimo prmeniti kako bi smo izvukli optimum iz potencijala srpskog društva i države.

 
Poslednja izmena od moderatora:
Не знам колико година имаш али сличан изборни систем је постојао са почетком парламентаризма у Србији 90-тих година, где је скупштински одборник биран на основу већине гласова у изборној јединици при чему је јединица била доста мања од 100 хиљада људи (јбга требало је навући 250 посланика), тако да то није ништа ново. Сличне идеје заступа и поменути Бранко Драгаш, његове текстове можеш наћи у Таблоиду (није нека новина, ал има и понешто што има смисла испод тоне смећа) а мислим да човек има и свој сајт. Е сад оно што сам рекао да у теорији лепо звучи али је мало друкчије у пракси, са твојим предлогом имаћемо скупштину од 75 посланика (што је сасвим ок број), међутим опет ће одлуке бити у рукама тих 75-оро људи, тј. они ће морати да изгурају став своје изборне јединице (питање је како ће они знати тачан став своје јединице, за свако питање ће бити референдум писмени или усмени на нивоу МЗ - основи античког демократског уређења, ништа ново) без обзира на свој лични став или можда корист. Ствар је доста компликованија него што изгледа јер је потребно изградити систем који би онемогућио злоупотребу положаја (што није немогуће, али људима је у крви да нађу начин како да заобиђу препреке). Један од могућих начина директне демократије је електронска влада, тј. сваки грађанин са личном картом би давао свој глас за сваки закон који треба а се донесе преко нета, а ствари као што је скупштина, парламент и сл. не би ни постојале, или би им улога била у потпуности измењена. Ал то су све теорије, које нису неизводљиве, али је за њихово извођење неопходна воља велике већине друштва, или бар да почну да их гурају носиоци власти - који то неће никад урадити јер штете директно њима иако би можда за државу и друштво биле вишеструко корисне (људски фактор о ком ти причам).
 
Не знам колико година имаш али сличан изборни систем је постојао са почетком парламентаризма у Србији 90-тих година, где је скупштински одборник биран на основу већине гласова у изборној јединици при чему је јединица била доста мања од 100 хиљада људи (јбга требало је навући 250 посланика), тако да то није ништа ново. Сличне идеје заступа и поменути Бранко Драгаш, његове текстове можеш наћи у Таблоиду (није нека новина, ал има и понешто што има смисла испод тоне смећа) а мислим да човек има и свој сајт. Е сад оно што сам рекао да у теорији лепо звучи али је мало друкчије у пракси, са твојим предлогом имаћемо скупштину од 75 посланика (што је сасвим ок број), међутим опет ће одлуке бити у рукама тих 75-оро људи, тј. они ће морати да изгурају став своје изборне јединице (питање је како ће они знати тачан став своје јединице, за свако питање ће бити референдум писмени или усмени на нивоу МЗ - основи античког демократског уређења, ништа ново) без обзира на свој лични став или можда корист. Ствар је доста компликованија него што изгледа јер је потребно изградити систем који би онемогућио злоупотребу положаја (што није немогуће, али људима је у крви да нађу начин како да заобиђу препреке). Један од могућих начина директне демократије је електронска влада, тј. сваки грађанин са личном картом би давао свој глас за сваки закон који треба а се донесе преко нета, а ствари као што је скупштина, парламент и сл. не би ни постојале, или би им улога била у потпуности измењена. Ал то су све теорије, које нису неизводљиве, али је за њихово извођење неопходна воља велике већине друштва, или бар да почну да их гурају носиоци власти - који то неће никад урадити јер штете директно њима иако би можда за државу и друштво биле вишеструко корисне (људски фактор о ком ти причам).

Dragaševe ideje nisu starije od mojih, biću iskreno neskroman i reći da je tačnije da važi suprotno.
Sa svojim idejama sam izašao još 2006. godine, bar sa nekim začetcima koje sam razrađivao povremeno u toku slobodnog vremena.
Jeste neskromno jer ja nisam ni ekonomista ni stručnjak za ekonomiju za razliku od njega, ali jeste tako.
Inače,cenim Dragaša kao ekonomistu.

Pitaš se kako će poslanik da poznaje šta su stavovi njegove lokalne samouprave.
Pa prosto.
Moraš izčitati textove.
Predsednici MZ su predsednici narodnih skupština MZ.
Kao takvi, oni su i članovi skupštine LOKALNE SAMOUPRAVE(OPŠTINE),kako god hoćeš da je nazovemo.
Na tu skupštinu dolaze svi predsednici MZ ili njihovi zastupnici, koji reprezentuju odluke svojih skupština MZ.
Tamo se glasa o svim pitanjima koja se tiču nivoa LOKALNE SAMOUPRAVE, a rezultati glasanja se zastupaju u državnoj skupštini.
U principu, MNOGO TOGA, VELIKU VEĆINU PITANJA koja se tiču MZ,rešavaće skupština MZ,koju će kao što sam rekao činiti svi građani MZ od 21 do 70 godina.
Vlasti na nivou LOKALNE SAMOUPRAVE će tu imati JAKO MALO instrumenata da utiču na politiku SKUPŠTINE MZ koja se tiče pitanja same MZ.
Ono što je od ZAJEDNIČKOG interesa za jednu LOKALNU SAMOUPRAVU, biće diskutovano u skupštini LOK.SAM., a prethodno će se svaka MZ izjasniti po svim pitanjima koja se tiču nivoa LOK.SAM.
Izglasani stavovi će učestvovati kao opcije prilikom glasanja u skupštini LOK.SAM.
Srodni stavovi će se prebrojavati, onaj korpus stavova koji dobije najviše istomišljenika među skupštinama MZ tj. MZovima, je zvaničan stav odnosno su zbvanični stavovi LOK. SAM. u državnoj skupštini.
Ali rekoh ti već.
U ovakvoj DD, državna skupština neće imati ni približnu količinu instrumenata i moći što se tiče politike prema lokalnim samoupravama i MZ.
Ona će imati samo uticaj kada je u pitanju spoljna politika i koordinacija velikih međuopštinskih infrstrukturnih projekata.
 
Poslednja izmena:

Back
Top