vlasotince
Početnik
- Poruka
- 8
Ja sam student hemije,smer profesor hemije i interesuje me da li neko moze da mi kaze neki nacin kako da se zainteresuju ucenici za ovaj predmet
Donji video pokazuje kako da instalirate aplikaciju na početni ekran svog uređaja.
Napomena: This feature may not be available in some browsers.
Ja sam student hemije,smer profesor hemije i interesuje me da li neko moze da mi kaze neki nacin kako da se zainteresuju ucenici za ovaj predmet
Kolega,kolega...Pa zar ovo pitanje na forumu pored onako velikog broja izvanrednih experimenata koje radimo na "Izmedju magije i hemije".Takodje u knjzi Milana Sikirice imate pregrst lepih demonstrativnih ogleda.Ne zaboravite na svoju mastu.Ja sam student hemije,smer profesor hemije i interesuje me da li neko moze da mi kaze neki nacin kako da se zainteresuju ucenici za ovaj predmet
Kolega,kolega...Pa zar ovo pitanje na forumu pored onako velikog broja izvanrednih experimenata koje radimo na "Izmedju magije i hemije".Takodje u knjzi Milana Sikirice imate pregrst lepih demonstrativnih ogleda.Ne zaboravite na svoju mastu.
Veliki pozdrav
Ja sam student hemije,smer profesor hemije i interesuje me da li neko moze da mi kaze neki nacin kako da se zainteresuju ucenici za ovaj predmet
Problem je u tome što je u Srbiji hemija svedena na čist zanat i potpuno je odvojena od fizike. Te dve nauke se izučavaju kao da su dva odvojena sveta. I imate gomilu mućkaroša koji sebe nazivaju hemičarima, a u stvari ne znaju teorijske osnove svoje sopstvene nauke, te misle da je H[SUB]2[/SUB] + O[SUB]2[/SUB] -> H[SUB]2[/SUB]O nekakav zakon za sebe. U stvarnosti, ovaj sudar je čista fizika i svodljiv je na jednačine kvantne i klasične mehanike.
Čak i ako neki briljantni profa uspe da zainteresuje učenike za hemiju, on ih najčešće zainteresuje za nešto što u stvari ne postoji. I onda kad neko ode da studira hemiju, taj misli da je dobar hemičar ako ume da napiše neku jednačinu i da nagađa mehanizam reakcije. Što je najgore, na fakultetu je generalno takav duh i u samoj nastavi, u samom planu i programu. Nikome ne pada napamet da nauči studente da je u dubini tog mehanizma čista fizika (zato što i sami to ne znaju i ne razumeju). Tako npr. u stvarnosti ne postoji nikakav benzen kao suštinski različit entitet, benzen je skup čestica koji podležu zakonima fizike baš kao i sve druge čestice. Sa znanjim fizike bi se mehanizam mnogo bolje razumeo, sintetičar bi mnogo inteligentnije mogao da isplanira svoje reakcije. Naravno, nisam protiv toga da se govori o benzenu, naravno, to i te kako ima smisla, ali prvo mora da se razume šta je taj benzen u stvari i šta je to što nam daje za pravo da baš taj skup čestica nazivamo benzenom.
U svetu se već odavno rade hemijske reakcije sa laserima, a za njihovo razumevanje je potrebno dosta fizike, statističke mehanike i sličnog. Znanje kuvanja tu neće mnogo da pomogne. Ne znam za Novi Sad i Kragujevac, ali diplomirani hemičar iz Bg za svoje četiri godine ne vidi takvu reakciju, a kamoli da zna kojim zakonitostima ona podleže.
Rezime:
Ako učenici srednje škole shvate da je hemija u stvari fizika i da ne postoji kao zasebna realnost sa nekim svojim zakonima, to bi po meni bilo dovoljno. Ali pre toga sam profesor to mora da shvati, a teško će da shvati ako je prirpreman po čuvenim planovima i programima iz kojih su fizike i matematike ili izbačene ili svedene na igru iz obdaništa. Prolazi vreme klasične sinteze i klasične hemije, budućnost je malo drugačija. Naravno, to prvo moraju da shvate ljudi koji sedi u zgradi na Studentnskom trgu, u Novom Sadu i u Kragujevcu (čast izuzecima kao što je Ivan Gutman). U suprotnom, hemija u Srbiji nema budućnost, polako, ali sigurno prestaje da bude konkurentna jer je još uvek hemija 19. veka.[/QUOT
Iako delim tvoje misljenje o vecini stvari koje si naveo ipak ne mogu sedeti i mirno citati kako Hemicari apsolutno ne znaju fiziku i da svi misle kako je reakcija H2 + O2 na studijama hemije izucavana samo kao "nekakv zakon za sebe".Takodje, nije tacno da se na hemijskom fakultetu niko ne bavi reakcionim sistemima-najraylicitijih vrsta s aspekta kvantne fizike(neki to nazivaju,naravno pogresno kvantna Hemija).Podseticu te samo na I.Juranica, S.Zaric, B.Drakulica, S.R.Niketica, LJ.D.Micovic,M.Milcic....-sve teorijski hemicari.Da li ti mislis da je i instrumentalnu analiticku hemiju i fizicku hemiju moguce izucavati ozbiljno bez poznavanja fizike.Sta je sa Molekulsko-mehanickim i kvantno mehanickim proracunima kao i sa molekulskim modelovanjem kojim se bave navedeni profesori.Dakle nije sve tako crno-belo.
Ipak ne zaboravi da je sve sto si naveo jako individualno.Ukoliko me interesuje fizicka hemija svakako da cu je izucavati vise nego sto je predvidjeno programom osnovnih studija.
Pozdrav
Па ови што си их навео спадају у изузетке као што је Иван Гутман, а о аналитичкој хемији на нашем факсу боље немој да почињеш. Наша аналитичка је миљама далеко од онога што аналитичка заиста данас јесте. И то важи како за истраживачке домете, тако и за оно што ми учимо. Физичка хемија је посебан факултет (што је вероватно и узрок овога о чему пишем). Ајде питај неког од неорганичара или органичара, осим тих што си их навео, да ти напишу МО дијаграм октаедарског комплекса или неког иоле компликованијег органског молекула и да из тога предвиде неку особину. Колико њих би знало? Колико хемичара зна статистичку механику и хемијску кинетику? Колико хемичара зна шта је партициона функција нпр?
ОК, ако ће ти бити лакше, ћутаћу и пустити те да верујеш у то што верујеш, можда је тако и боље...
Sorry.Potpuno si u pravu.Nema vise ovogaljudi moje pitanje nema veze sa ovim o cemu vi pricate.
A onda dodju u srednju skolu i ne znaju apsolutno nista...Направи кабинет,доста праксе и основног практичног знања. Формуле и реакције сведи само на неопходне. Објашњавај им са примерима "из живота" и направи неки минимум за 2.
Ja sam student hemije,smer profesor hemije i interesuje me da li neko moze da mi kaze neki nacin kako da se zainteresuju ucenici za ovaj predmet
A ja volim sva tri ja sam streber[SUP]2[/SUP]Tesko je, teze cak i od matematike. Najveci "streberi" barem vole matematiku, hemiju vole samo izabrani (poput mene)
Problem je u tome što je u Srbiji hemija svedena na čist zanat i potpuno je odvojena od fizike. Te dve nauke se izučavaju kao da su dva odvojena sveta. I imate gomilu mućkaroša koji sebe nazivaju hemičarima, a u stvari ne znaju teorijske osnove svoje sopstvene nauke, te misle da je H[SUB]2[/SUB] + O[SUB]2[/SUB] -> H[SUB]2[/SUB]O nekakav zakon za sebe. U stvarnosti, ovaj sudar je čista fizika i svodljiv je na jednačine kvantne i klasične mehanike.
Čak i ako neki briljantni profa uspe da zainteresuje učenike za hemiju, on ih najčešće zainteresuje za nešto što u stvari ne postoji. I onda kad neko ode da studira hemiju, taj misli da je dobar hemičar ako ume da napiše neku jednačinu i da nagađa mehanizam reakcije. Što je najgore, na fakultetu je generalno takav duh i u samoj nastavi, u samom planu i programu. Nikome ne pada napamet da nauči studente da je u dubini tog mehanizma čista fizika (zato što i sami to ne znaju i ne razumeju). Tako npr. u stvarnosti ne postoji nikakav benzen kao suštinski različit entitet, benzen je skup čestica koji podležu zakonima fizike baš kao i sve druge čestice. Sa znanjim fizike bi se mehanizam mnogo bolje razumeo, sintetičar bi mnogo inteligentnije mogao da isplanira svoje reakcije. Naravno, nisam protiv toga da se govori o benzenu, naravno, to i te kako ima smisla, ali prvo mora da se razume šta je taj benzen u stvari i šta je to što nam daje za pravo da baš taj skup čestica nazivamo benzenom.
U svetu se već odavno rade hemijske reakcije sa laserima, a za njihovo razumevanje je potrebno dosta fizike, statističke mehanike i sličnog. Znanje kuvanja tu neće mnogo da pomogne. Ne znam za Novi Sad i Kragujevac, ali diplomirani hemičar iz Bg za svoje četiri godine ne vidi takvu reakciju, a kamoli da zna kojim zakonitostima ona podleže.
Rezime:
Ako učenici srednje škole shvate da je hemija u stvari fizika i da ne postoji kao zasebna realnost sa nekim svojim zakonima, to bi po meni bilo dovoljno. Ali pre toga sam profesor to mora da shvati, a teško će da shvati ako je prirpreman po čuvenim planovima i programima iz kojih su fizike i matematike ili izbačene ili svedene na igru iz obdaništa. Prolazi vreme klasične sinteze i klasične hemije, budućnost je malo drugačija. Naravno, to prvo moraju da shvate ljudi koji sedi u zgradi na Studentnskom trgu, u Novom Sadu i u Kragujevcu (čast izuzecima kao što je Ivan Gutman). U suprotnom, hemija u Srbiji nema budućnost, polako, ali sigurno prestaje da bude konkurentna jer je još uvek hemija 19. veka.
Па ови што си их навео спадају у изузетке као што је Иван Гутман, а о аналитичкој хемији на нашем факсу боље немој да почињеш. Наша аналитичка је миљама далеко од онога што аналитичка заиста данас јесте. И то важи како за истраживачке домете, тако и за оно што ми учимо. Физичка хемија је посебан факултет (што је вероватно и узрок овога о чему пишем). Ајде питај неког од неорганичара или органичара, осим тих што си их навео, да ти напишу МО дијаграм октаедарског комплекса или неког иоле компликованијег органског молекула и да из тога предвиде неку особину. Колико њих би знало? Колико хемичара зна статистичку механику и хемијску кинетику? Колико хемичара зна шта је партициона функција нпр?
ОК, ако ће ти бити лакше, ћутаћу и пустити те да верујеш у то што верујеш, можда је тако и боље...
A onda dodju u srednju skolu i ne znaju apsolutno nista...
Najbolje rešenje je da im pokažeš praktične stvari.. Neka eksperimentisanja i slično.. Tako je naša
hemičarka iz osnovne radila... Više od pola odeljenja je od tad obožavalo hemiju... A ja sam je samo
znala... Ipak sam ja više za društvene nauke...
A da li je i sada znas u srednjoj ?
Ako ti kazem da moji drugovi i drugarice u trecoj godini gimnazije prirodno matematickog smera ne vide razliku izmedju jonske i kovalentne veze , mislim da ti to sve govori, o Londonovim privlacnim silama necemo ni da ih pitamo