Rad o srpskim kultnim filmovima - pomoći!

ratface

Početnik
Poruka
5
Ćao
Ja sam student slavistike iz Varšave. Pišem rad o srpskim kultnim filmovima i moram da priznam da teško je, jer u Poljskoj nema uopšte materijala na tovu temu. Možda vi znate neke radove ili člankove o srpskim kultnim filmovima.

Naročito me zanimaju informacije o "Kako je propao rokenrol" i "Mi nismo anđeli", jer o njima pišem kao primerima sprskih kultnih filmova. Zanima me zašto baš one filmove su kultne, šta vama je tamo interesanto, koje izraze ušle su jezik i kada se ih koristi. Možda imate neke recenzije?

Biću zahvalan za svaku pomoć.

Tomek
 
najpre, kucaj u google, pa vidi šta će da ti izbaci, ima sigurno recenzija, kritika, komentara itd. pogledaj takođe i na imdb-u, i po srpskim forumima.

ova dva filma su stvarno kultna i obožavana i ovde

ja bih rekla da je jedna od razlika u tome što "kako je propao rnr" govori o generaciji koja je bila mlada 80. a "mi nismo anđeli" o generaciji koja je bila mlada 90. godina. pretpostavljam da to već znaš, ako se baviš srpskom kulturom, ali ajde da pomenem: 80. godine su doba političkog mira i ekonomskog blagostanja, dok su devedesete - doba potpunog sloma, izolacije, degradacije, siromaštva, bede itd.

super mi je što se stranci bave našom kulturom i jezikom i veliki pozdrav za tebe!

neke od replika koje su se koristile ili se i danas koriste u svakodnevnom govoru, a kojih mogu ovako instant da se setim:
"prolazim kroz pakao Niki!"
"Niki, hoćeš da me vodiš kod čika zube?"
"Ja sam tvoja devojka - Drago mi je, i ja sam tvoja devojka"
"Nisi se kupala mesec dana!"
"Užas promiskuiteta!"

koriste se u običajenim situacijama, kada je potrebno nešto slično reći, ili eventualno ironizirati neku situaciju, naglasiti je itd.