Šta bi donelo ukidanje plaćanja doprinosa u Srbiji: Prema Fiskalnom savetu – ništa dobro

tab503

Tabana po forumu
Administrator
Poruka
113.433
Ukidanje doprinosa za zdravstvo je moguće i u Srbiji, ali je ekonomska cena za to - rast stope PDV. Međutim, ukidanje penzijskih doprinosa predstavljalo bi "tektonski udar" na javne finansije bilo koje zemlje, uključujući i Crnu Goru koja je, doduše još nezvanično, najavila da bi to mogla da učini 2025. godine. Ovo je suština upravo objavljenog istraživačkog rada Fiskalnog saveta “Poreska reforma u Crnoj Gori 2022. godine - činjenice, zablude i paralele sa Srbijom“.
Crna Gora je doprinose za zdravstveno osiguranje ukinula 2022. godine, kroz program „Evropa sad“.

1703785954-novac-2.000-dinara-dinari-novcanice-Shutterstock-Natasa-Ivancev-750x422.jpg


„Budući da nakon radikalnog poreskog rasterećenja zarada u Crnoj Gori nije došlo do budžetske krize, ovaj inicijalni uspeh omogućio je kreatorima programa ‘Evropa sad’ da ga u pozitivnom svetlu predstave u srpskim poslovnim krugovima i da najave još radikalniju reformu za 2025. godinu – ukidanje doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje“, ukazao je Fiskalni savet.

Savet podseća da konkretni planovi za ukidanje penzijskih doprinosa, takozvani program „Evropa Sad 2.0“, još uvek nisu obelodanjeni.

„Iako nisu obelodanjeni, jasno je da bi se radilo o tektonskom udaru na državni budžet jer su prihodi od penzijskih doprinosa skoro duplo veći od doprinosa za zdravstvo i iznose oko osam odsto BDP-a u Crnoj Gori“, ističe Fiskalni savet.

Ništa manje važan aspekt eventualnog ukidanja penzijskih doprinosa je, kako se ističe, neizostavno ukidanje javnog penzijskog sistema koji je predstavlja integralni deo modernih evropskih društava tokom prethodnih 100 godina.

„Ovakve radikalne i kontroverzne reforme su listom odbačene u svim državama Zapadne Evrope, dok su iskustva drugog penzijskog stuba (obaveznih privatnih fondova) iz Istočne Evrope veoma negativna i navode sve više osiguranika, ili država u celini, da se vraćaju u okrilje javnog penzijskog sistema“, upozorava Fiskalni savet.

Savet navodi da se „čini neralnim da bi Crna Gora u periodu od samo godinu dana, do 2025. godine, mogla da razvije odgovarajući model za ukidanje javnog penzijskog sistema koji postoji od 1922. godine i da pritom izbegne izrazito negativna iskustva iz drugih zemalja Istočne Evrope.

„Međutim, detaljnija analiza političke ekonomije iz drugih država Istočne Evrope sugeriše da su zagovornici penzijske privatizacije često pribegavali brzopoteznim reformama, bez adekvatnih stručnih elaboracija i sa minimalnim javnim raspravama, iako se radi o tektonskim fiskalnim reformama koje traju decenijama i zadiru duboko u društveno tkivo sadašnjih i budućih generacija“, ističe se u istraživačnom radu Fiskalnog saveta.

Šta bi bilo kad bi bilo

Što se tiče Srbije, Fiskalni savet podseća da je ukidanje doprinosa za zdravstvo bilo razmatrano u periodu izrazitih ekonomskih neravnoteža 2010. godine koje su u međuvremenu u velikoj meri eliminisane – stopa nezaposlenosti je značajno smanjena na oko 10 odsto a konkurentnost je vidno unapređena tako da spoljno-trgovinski deficit iznosi ispod 10 odsto BDP.

Otuda, kako se ističe -„u sadašnjim uslovima nije neophodno razmatrati ukidanje doprinosa za zdravstvo“.

„Ova reforma naravno i dalje ostaje kao perspektivna mogućnost, naročito ukoliko bi pored ekonomskih razloga bila motivisana i željom za dubinskom reformom zdravstvenog sistema Srbije koji trenutno predstavlja haotičnu mešavinu elemenata osiguranja (iz Bizmarkovog sistema) i slobodnog pristupa javnom zdravstvu (iz Beveridžvog sistema), uz veoma neefikasnu i nejasnu koordinaciju javnih i privatnih zdravstvenih institucija“, navodi Fiskalni savet.

Savet upozorava da je ekonomska cena ukidanja doprinosa za zdravstvo je povećanje stope poreza na dodatu vrednost kako bi se nadomestio manjak budžetskih prihoda.

„U slučaju da ne postoji društvenopolitička podrška za neophodno povećanje stope PDV, moguće je razmatrati i manje radikalne reformske pristupe. Na primer, umesto potpunog ukidanja doprinosa za zdravstvo, moguće je proširiti primenu neoporezivog cenzusa na zarade i u slučaju doprinosa za zdravstvo kako bi se povećala progresivnost poreskog sistema, što bi trebalo da bude jedan od reformskih prioriteta u narednom periodu“, ističe se u analizi.

Šta je uradila Crna Gora

Fiskalni savet podseća da je reformski program „Evropa sad“ Vlada Crne Gore sprovela 2022. godine i da ga karakterišu tri ključne mere.

Prva je – ukidanje doprinosa za zdravstveno osiguranje, koji su iznosili 10,8 odsto bruto zarade, kako bi se poreski rasteretile zarade i stimulisalo zapošljavanje, uz prelazak na finansiranje javnog zdravstvenog sektora direktno iz budžeta.

Druga mera bila je progresivnije oporezivanje dohodaka uvođenjem visokog neoporezivog cenzusa od 700 evra mesečno, kako bi se najznačajnije rasterećenje omogućilo za niske i ispodprosečne zarade (uz zadržavanje stope poreza na zarade od 9% i uvođenje druge progresivne stope od 15% za bruto zarade preko 1.000 evra mesečno).

Treća mera je veliko povećanje zakonske minimalne zarade, sa 250 evra u neto iznosu mesečno na 450 evra.

„Crna Gora se 2022. odvažila da, uprkos riziku rasta budžetskog deficita, ukine doprinose za zdravstvo bez istovremenog povećanja stope PDV. Ispostavilo se da je snažna naplata poreskih prihoda tokom 2023. godine u najvećoj meri nadomestila gubitak prihoda od ukidanja doprinosa za zdravstvo“, navodi Fiskalni savet.

Međutim, Fiskalni savet navodi da je snažna naplata poreza dominantno rezultat eksternih faktora, pre svega velike imigracije platežno sposobnih građana Rusije i Ukrajne.

„Privremeni karakter imigracije predstavljaće rizik za javne finansije Crne Gore u narednom periodu. Zaključujemo da ne postoje dovoljno uverljivi argumenti za uspostavljanje uzročno-posledične veze između rasta poreske naplate u 2023. godini i ukidanja doprinosa za zdravstvo godinu dana ranije. Naročito bi bilo rizično i neosnovano ekstrapolirati snažnu poresku naplatu iz 2023. godine na eventualno ukidanje doprinosa za penzijsko osiguranje koje se trenutno razmatra u Crnoj Gori“, ocenjuje Fiskalni savet.

https://n1info.rs/biznis/sta-bi-don...-u-srbiji-prema-fiskalnom-savetu-nista-dobro/
 
ja sam apsolutno za ukidanje i da ljudi mogu sami sebi da uplacuju privatno sa tim istim parama koje mi uzimaju i da ne pitaju.
Pa zato što ne znaš kako se to naplaćuje na Zapadu i u Americi.
Da bi imao taj stepen zdravstvenog osiguranja kod privatnih kao kod državnih, morao bi da plaćaš
minimalno 3 puta veći doprinos nego što sad plaćaš.
Uvele bi se neke tarifne klase (kao na Zapadu), ograničio bi ti se broj plaćenih dana u bolnici, vrsta
besplatnih pregleda i zdravstvenih usluga...
A kad odeš u penziju sa minimalcem i počneš da se razboljevaš, ko će to onda da plaća i odakle?
 
nisam ni rekao da je njihovsistem dobar
nego da kod nas placas privatno zdravstveno umesto sto ti uzimaju
Vidi, kod nas svi plaćaju solidarno, prema zaradi.
Kod privatnog zdravstvenog osiguranja:
a) Plaćaš sigurno minimum duplo više, i to za neki osnovni paket.
b) Određene grupe su isključene iz privatnog osiguranja.
c) Potreban je lekarski pregled pre nego što zaključiš privatno osiguranje.
d) Premije mogu da ti dižu kako se njima nadigne.
e) Ako se vratiš iz privatnog u obavezno zdravstveno, gubiš sve beneficije
koje si eventualno imao pre toga.

Ukratko, privatno je samo za ljude sa visokim primanjima, nije to za
široke narodne mase, nije tako ni zamišljeno.
 
Vidi, kod nas svi plaćaju solidarno, prema zaradi.
Kod privatnog zdravstvenog osiguranja:
a) Plaćaš sigurno minimum duplo više, i to za neki osnovni paket.
b) Određene grupe su isključene iz privatnog osiguranja.
c) Potreban je lekarski pregled pre nego što zaključiš privatno osiguranje.
d) Premije mogu da ti dižu kako se njima nadigne.
e) Ako se vratiš iz privatnog u obavezno zdravstveno, gubiš sve beneficije
koje si eventualno imao pre toga.

Ukratko, privatno je samo za ljude sa visokim primanjima, nije to za
široke narodne mase, nije tako ni zamišljeno.
ti ako ne placas doprinose taj novac mozes da das za privatno.
 
Ukidanje doprinosa za zdravstvo je moguće i u Srbiji, ali je ekonomska cena za to - rast stope PDV. Međutim, ukidanje penzijskih doprinosa predstavljalo bi "tektonski udar" na javne finansije bilo koje zemlje, uključujući i Crnu Goru koja je, doduše još nezvanično, najavila da bi to mogla da učini 2025. godine. Ovo je suština upravo objavljenog istraživačkog rada Fiskalnog saveta “Poreska reforma u Crnoj Gori 2022. godine - činjenice, zablude i paralele sa Srbijom“.
Crna Gora je doprinose za zdravstveno osiguranje ukinula 2022. godine, kroz program „Evropa sad“.

1703785954-novac-2.000-dinara-dinari-novcanice-Shutterstock-Natasa-Ivancev-750x422.jpg


„Budući da nakon radikalnog poreskog rasterećenja zarada u Crnoj Gori nije došlo do budžetske krize, ovaj inicijalni uspeh omogućio je kreatorima programa ‘Evropa sad’ da ga u pozitivnom svetlu predstave u srpskim poslovnim krugovima i da najave još radikalniju reformu za 2025. godinu – ukidanje doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje“, ukazao je Fiskalni savet.

Savet podseća da konkretni planovi za ukidanje penzijskih doprinosa, takozvani program „Evropa Sad 2.0“, još uvek nisu obelodanjeni.

„Iako nisu obelodanjeni, jasno je da bi se radilo o tektonskom udaru na državni budžet jer su prihodi od penzijskih doprinosa skoro duplo veći od doprinosa za zdravstvo i iznose oko osam odsto BDP-a u Crnoj Gori“, ističe Fiskalni savet.

Ništa manje važan aspekt eventualnog ukidanja penzijskih doprinosa je, kako se ističe, neizostavno ukidanje javnog penzijskog sistema koji je predstavlja integralni deo modernih evropskih društava tokom prethodnih 100 godina.

„Ovakve radikalne i kontroverzne reforme su listom odbačene u svim državama Zapadne Evrope, dok su iskustva drugog penzijskog stuba (obaveznih privatnih fondova) iz Istočne Evrope veoma negativna i navode sve više osiguranika, ili država u celini, da se vraćaju u okrilje javnog penzijskog sistema“, upozorava Fiskalni savet.

Savet navodi da se „čini neralnim da bi Crna Gora u periodu od samo godinu dana, do 2025. godine, mogla da razvije odgovarajući model za ukidanje javnog penzijskog sistema koji postoji od 1922. godine i da pritom izbegne izrazito negativna iskustva iz drugih zemalja Istočne Evrope.

„Međutim, detaljnija analiza političke ekonomije iz drugih država Istočne Evrope sugeriše da su zagovornici penzijske privatizacije često pribegavali brzopoteznim reformama, bez adekvatnih stručnih elaboracija i sa minimalnim javnim raspravama, iako se radi o tektonskim fiskalnim reformama koje traju decenijama i zadiru duboko u društveno tkivo sadašnjih i budućih generacija“, ističe se u istraživačnom radu Fiskalnog saveta.

Šta bi bilo kad bi bilo

Što se tiče Srbije, Fiskalni savet podseća da je ukidanje doprinosa za zdravstvo bilo razmatrano u periodu izrazitih ekonomskih neravnoteža 2010. godine koje su u međuvremenu u velikoj meri eliminisane – stopa nezaposlenosti je značajno smanjena na oko 10 odsto a konkurentnost je vidno unapređena tako da spoljno-trgovinski deficit iznosi ispod 10 odsto BDP.

Otuda, kako se ističe -„u sadašnjim uslovima nije neophodno razmatrati ukidanje doprinosa za zdravstvo“.

„Ova reforma naravno i dalje ostaje kao perspektivna mogućnost, naročito ukoliko bi pored ekonomskih razloga bila motivisana i željom za dubinskom reformom zdravstvenog sistema Srbije koji trenutno predstavlja haotičnu mešavinu elemenata osiguranja (iz Bizmarkovog sistema) i slobodnog pristupa javnom zdravstvu (iz Beveridžvog sistema), uz veoma neefikasnu i nejasnu koordinaciju javnih i privatnih zdravstvenih institucija“, navodi Fiskalni savet.

Savet upozorava da je ekonomska cena ukidanja doprinosa za zdravstvo je povećanje stope poreza na dodatu vrednost kako bi se nadomestio manjak budžetskih prihoda.

„U slučaju da ne postoji društvenopolitička podrška za neophodno povećanje stope PDV, moguće je razmatrati i manje radikalne reformske pristupe. Na primer, umesto potpunog ukidanja doprinosa za zdravstvo, moguće je proširiti primenu neoporezivog cenzusa na zarade i u slučaju doprinosa za zdravstvo kako bi se povećala progresivnost poreskog sistema, što bi trebalo da bude jedan od reformskih prioriteta u narednom periodu“, ističe se u analizi.

Šta je uradila Crna Gora

Fiskalni savet podseća da je reformski program „Evropa sad“ Vlada Crne Gore sprovela 2022. godine i da ga karakterišu tri ključne mere.

Prva je – ukidanje doprinosa za zdravstveno osiguranje, koji su iznosili 10,8 odsto bruto zarade, kako bi se poreski rasteretile zarade i stimulisalo zapošljavanje, uz prelazak na finansiranje javnog zdravstvenog sektora direktno iz budžeta.

Druga mera bila je progresivnije oporezivanje dohodaka uvođenjem visokog neoporezivog cenzusa od 700 evra mesečno, kako bi se najznačajnije rasterećenje omogućilo za niske i ispodprosečne zarade (uz zadržavanje stope poreza na zarade od 9% i uvođenje druge progresivne stope od 15% za bruto zarade preko 1.000 evra mesečno).

Treća mera je veliko povećanje zakonske minimalne zarade, sa 250 evra u neto iznosu mesečno na 450 evra.

„Crna Gora se 2022. odvažila da, uprkos riziku rasta budžetskog deficita, ukine doprinose za zdravstvo bez istovremenog povećanja stope PDV. Ispostavilo se da je snažna naplata poreskih prihoda tokom 2023. godine u najvećoj meri nadomestila gubitak prihoda od ukidanja doprinosa za zdravstvo“, navodi Fiskalni savet.

Međutim, Fiskalni savet navodi da je snažna naplata poreza dominantno rezultat eksternih faktora, pre svega velike imigracije platežno sposobnih građana Rusije i Ukrajne.

„Privremeni karakter imigracije predstavljaće rizik za javne finansije Crne Gore u narednom periodu. Zaključujemo da ne postoje dovoljno uverljivi argumenti za uspostavljanje uzročno-posledične veze između rasta poreske naplate u 2023. godini i ukidanja doprinosa za zdravstvo godinu dana ranije. Naročito bi bilo rizično i neosnovano ekstrapolirati snažnu poresku naplatu iz 2023. godine na eventualno ukidanje doprinosa za penzijsko osiguranje koje se trenutno razmatra u Crnoj Gori“, ocenjuje Fiskalni savet.

https://n1info.rs/biznis/sta-bi-don...-u-srbiji-prema-fiskalnom-savetu-nista-dobro/
Sveobuhvatna poreska reforma kojom bi se preuredili poreski oblici, a naročito smanjilo poresko opterećenje rada na uštrb poreskog opterećenja prihoda od posedovanja i poreza na potrošnju, mora ići u korak sa postepenim preustrojem penzijskog sistema
 
neizostavno ukidanje javnog penzijskog sistema koji je predstavlja integralni deo modernih evropskih društava tokom prethodnih 100 godina.

„Ovakve radikalne i kontroverzne reforme su listom odbačene u svim državama Zapadne Evrope, dok su iskustva drugog penzijskog stuba (obaveznih privatnih fondova) iz Istočne Evrope veoma negativna i navode sve više osiguranika, ili država u celini, da se vraćaju u okrilje javnog penzijskog sistema“, upozorava Fiskalni savet.
Čudno je da Fiskalni savet brani sistem državnih penzija ovakvim argumentima.
Državne penzije izvor su zavisnosti, a time i kontrole ljudi od strane države, a ujedno su i trajna bolest javnih finansija
 
Poslednja izmena:
Ne deluje mi realno da dođe do ukidanja plaćanja doprinisa u Srbiji jer bi po meni to uzrokovalo krah državnog aparata ili zaduživanje za još ko zna koliko milijardi da bi održala zdravstveni sistem?
Govoreći za zdravstveni sistem kontam da imaju računicu koliko ih izađe godišnje održavanje zdravstvenog sistema kod nas (plate, materijal i sl), nekako mi je logično da taj osnovni trošak podele na broj stanovnika i da izračunaju koliko bi trebalo da košta po glavi?
 
Ukidanje doprinosa za zdravstvo je moguće i u Srbiji, ali je ekonomska cena za to - rast stope PDV. Međutim, ukidanje penzijskih doprinosa predstavljalo bi "tektonski udar" na javne finansije bilo koje zemlje, uključujući i Crnu Goru koja je, doduše još nezvanično, najavila da bi to mogla da učini 2025. godine. Ovo je suština upravo objavljenog istraživačkog rada Fiskalnog saveta “Poreska reforma u Crnoj Gori 2022. godine - činjenice, zablude i paralele sa Srbijom“.
Crna Gora je doprinose za zdravstveno osiguranje ukinula 2022. godine, kroz program „Evropa sad“.

1703785954-novac-2.000-dinara-dinari-novcanice-Shutterstock-Natasa-Ivancev-750x422.jpg


„Budući da nakon radikalnog poreskog rasterećenja zarada u Crnoj Gori nije došlo do budžetske krize, ovaj inicijalni uspeh omogućio je kreatorima programa ‘Evropa sad’ da ga u pozitivnom svetlu predstave u srpskim poslovnim krugovima i da najave još radikalniju reformu za 2025. godinu – ukidanje doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje“, ukazao je Fiskalni savet.

Savet podseća da konkretni planovi za ukidanje penzijskih doprinosa, takozvani program „Evropa Sad 2.0“, još uvek nisu obelodanjeni.

„Iako nisu obelodanjeni, jasno je da bi se radilo o tektonskom udaru na državni budžet jer su prihodi od penzijskih doprinosa skoro duplo veći od doprinosa za zdravstvo i iznose oko osam odsto BDP-a u Crnoj Gori“, ističe Fiskalni savet.

Ništa manje važan aspekt eventualnog ukidanja penzijskih doprinosa je, kako se ističe, neizostavno ukidanje javnog penzijskog sistema koji je predstavlja integralni deo modernih evropskih društava tokom prethodnih 100 godina.

„Ovakve radikalne i kontroverzne reforme su listom odbačene u svim državama Zapadne Evrope, dok su iskustva drugog penzijskog stuba (obaveznih privatnih fondova) iz Istočne Evrope veoma negativna i navode sve više osiguranika, ili država u celini, da se vraćaju u okrilje javnog penzijskog sistema“, upozorava Fiskalni savet.

Savet navodi da se „čini neralnim da bi Crna Gora u periodu od samo godinu dana, do 2025. godine, mogla da razvije odgovarajući model za ukidanje javnog penzijskog sistema koji postoji od 1922. godine i da pritom izbegne izrazito negativna iskustva iz drugih zemalja Istočne Evrope.

„Međutim, detaljnija analiza političke ekonomije iz drugih država Istočne Evrope sugeriše da su zagovornici penzijske privatizacije često pribegavali brzopoteznim reformama, bez adekvatnih stručnih elaboracija i sa minimalnim javnim raspravama, iako se radi o tektonskim fiskalnim reformama koje traju decenijama i zadiru duboko u društveno tkivo sadašnjih i budućih generacija“, ističe se u istraživačnom radu Fiskalnog saveta.

Šta bi bilo kad bi bilo

Što se tiče Srbije, Fiskalni savet podseća da je ukidanje doprinosa za zdravstvo bilo razmatrano u periodu izrazitih ekonomskih neravnoteža 2010. godine koje su u međuvremenu u velikoj meri eliminisane – stopa nezaposlenosti je značajno smanjena na oko 10 odsto a konkurentnost je vidno unapređena tako da spoljno-trgovinski deficit iznosi ispod 10 odsto BDP.

Otuda, kako se ističe -„u sadašnjim uslovima nije neophodno razmatrati ukidanje doprinosa za zdravstvo“.

„Ova reforma naravno i dalje ostaje kao perspektivna mogućnost, naročito ukoliko bi pored ekonomskih razloga bila motivisana i željom za dubinskom reformom zdravstvenog sistema Srbije koji trenutno predstavlja haotičnu mešavinu elemenata osiguranja (iz Bizmarkovog sistema) i slobodnog pristupa javnom zdravstvu (iz Beveridžvog sistema), uz veoma neefikasnu i nejasnu koordinaciju javnih i privatnih zdravstvenih institucija“, navodi Fiskalni savet.

Savet upozorava da je ekonomska cena ukidanja doprinosa za zdravstvo je povećanje stope poreza na dodatu vrednost kako bi se nadomestio manjak budžetskih prihoda.

„U slučaju da ne postoji društvenopolitička podrška za neophodno povećanje stope PDV, moguće je razmatrati i manje radikalne reformske pristupe. Na primer, umesto potpunog ukidanja doprinosa za zdravstvo, moguće je proširiti primenu neoporezivog cenzusa na zarade i u slučaju doprinosa za zdravstvo kako bi se povećala progresivnost poreskog sistema, što bi trebalo da bude jedan od reformskih prioriteta u narednom periodu“, ističe se u analizi.

Šta je uradila Crna Gora

Fiskalni savet podseća da je reformski program „Evropa sad“ Vlada Crne Gore sprovela 2022. godine i da ga karakterišu tri ključne mere.

Prva je – ukidanje doprinosa za zdravstveno osiguranje, koji su iznosili 10,8 odsto bruto zarade, kako bi se poreski rasteretile zarade i stimulisalo zapošljavanje, uz prelazak na finansiranje javnog zdravstvenog sektora direktno iz budžeta.

Druga mera bila je progresivnije oporezivanje dohodaka uvođenjem visokog neoporezivog cenzusa od 700 evra mesečno, kako bi se najznačajnije rasterećenje omogućilo za niske i ispodprosečne zarade (uz zadržavanje stope poreza na zarade od 9% i uvođenje druge progresivne stope od 15% za bruto zarade preko 1.000 evra mesečno).

Treća mera je veliko povećanje zakonske minimalne zarade, sa 250 evra u neto iznosu mesečno na 450 evra.

„Crna Gora se 2022. odvažila da, uprkos riziku rasta budžetskog deficita, ukine doprinose za zdravstvo bez istovremenog povećanja stope PDV. Ispostavilo se da je snažna naplata poreskih prihoda tokom 2023. godine u najvećoj meri nadomestila gubitak prihoda od ukidanja doprinosa za zdravstvo“, navodi Fiskalni savet.

Međutim, Fiskalni savet navodi da je snažna naplata poreza dominantno rezultat eksternih faktora, pre svega velike imigracije platežno sposobnih građana Rusije i Ukrajne.

„Privremeni karakter imigracije predstavljaće rizik za javne finansije Crne Gore u narednom periodu. Zaključujemo da ne postoje dovoljno uverljivi argumenti za uspostavljanje uzročno-posledične veze između rasta poreske naplate u 2023. godini i ukidanja doprinosa za zdravstvo godinu dana ranije. Naročito bi bilo rizično i neosnovano ekstrapolirati snažnu poresku naplatu iz 2023. godine na eventualno ukidanje doprinosa za penzijsko osiguranje koje se trenutno razmatra u Crnoj Gori“, ocenjuje Fiskalni savet.

https://n1info.rs/biznis/sta-bi-don...-u-srbiji-prema-fiskalnom-savetu-nista-dobro/
Ma šta me zabole za sve te fiskalne savete i njihova blebetanja. Ukidanje doprinosa za zdravstvo u Srbiji, pa da se zatrpamo porezima na dodatu vrednost. Jel' mogu oni da žive sa 580 € mesečno? Ma koje perspektivne mogućnosti, ajde neka sami probaju od svojih debelih plata. A o Crnoj Gori da ne pričam, ko ih **** s njihovim eksperimentima. Kad se neko seti da baci pare i krene ukidati penzijske doprinose, verovatno će i otkriti toplo vodu, samo će nas još više zabiti u dupe. Đubre jedno od Fiskalnog saveta.
 
ti ako ne placas doprinose taj novac mozes da das za privatno.
Misliš, za max. 1/3 privatnog?

Vidi ovako:
Kod obaveznog ZO polovinu iznosa plaća poslodavac, tvoje je oko 5% od zarade.
Kod privatnog ZO ne postoji ta obaveza, sve troškove privatne polise snosiš sam.
E sad, da bi neka privatna osiguravajuća kuća uopšte mogla da (rentabilno) posluje
i pruža odgovarajuće usluge korisnicima, potrebno je da ima filijale u svim većim
gradovima, znači u startu ima fiksne troškove od min. 250-300.000 evra mesečno.
To znači da ti trebaju oko 7-8.000 osiguranika samo da bi pokrio fiksne troškove.

Bez ijednog lekarskog pregleda, bolničkog dana, operacije, skenera, lekova, materijala...
A dok ne dođe do (makar) tih 7-8.000 osiguranika, poslovaće sa gubitkom?

Niti Srbija ima dovoljno zainteresovanih (i platežno sposobnih) zaposlenih za tako nešto,
niti bi neka osiguravajuća kuća ušla u takav rizik sa ovako kilavim stanovništvom.

A ono najvažnije - nikakvih prednosti tu nema za obične građane.

P.S.
Idem zbog posla često u KCS, oko 2-3 puta nedeljno, kad vidim kako rade oni
lekari i sestre - kakva bre privatna klinika, ne mogu ni da im prismrde.
Nije isto da li obaviš jedan (ili nijedan) stručni pregled dnevno ili 10-20 pregleda.
Da ne govorim o operacijama...
 
Misliš, za max. 1/3 privatnog?

Vidi ovako:
Kod obaveznog ZO polovinu iznosa plaća poslodavac, tvoje je oko 5% od zarade.
Kod privatnog ZO ne postoji ta obaveza, sve troškove privatne polise snosiš sam.
E sad, da bi neka privatna osiguravajuća kuća uopšte mogla da (rentabilno) posluje
i pruža odgovarajuće usluge korisnicima, potrebno je da ima filijale u svim većim
gradovima, znači u startu ima fiksne troškove od min. 250-300.000 evra mesečno.
To znači da ti trebaju oko 7-8.000 osiguranika samo da bi pokrio fiksne troškove.

Bez ijednog lekarskog pregleda, bolničkog dana, operacije, skenera, lekova, materijala...
A dok ne dođe do (makar) tih 7-8.000 osiguranika, poslovaće sa gubitkom?

Niti Srbija ima dovoljno zainteresovanih (i platežno sposobnih) zaposlenih za tako nešto,
niti bi neka osiguravajuća kuća ušla u takav rizik sa ovako kilavim stanovništvom.

A ono najvažnije - nikakvih prednosti tu nema za obične građane.

P.S.
Idem zbog posla često u KCS, oko 2-3 puta nedeljno, kad vidim kako rade oni
lekari i sestre - kakva bre privatna klinika, ne mogu ni da im prismrde.
Nije isto da li obaviš jedan (ili nijedan) stručni pregled dnevno ili 10-20 pregleda.
Da ne govorim o operacijama...
Brate, privatno zdravstveno, kao da hoćeš svog nosača u fudbalskom timu od 10 ljudi.
Znaš, svi trče, jedan se mazi, a tvoj privatni osigurač tu stoji, ne mrdne.

To je ko da hoćeš taksistu u 18. veku, a onda sačekaš tramvaj da nekako stigneš do 21. veka.
Da se razumemo, nisu oni ni loši, ali kod njih sve ide ko na stazi Formule 1, a ti jedini s kamencem.

I onda, kad im kažeš: "Hej, imam problema, hoću da iskoristim to privatno zdravstveno", oni ti kažu:
"Ma jok, brate, moraš da ideš kod doktora na KCS-a, pa da im pokažeš da nisi luđak."

Zdravstveno osiguranje privatno, to ti je kao sladoled na vrhu brda - super na slikama, al' ti si dole
u gradu i nema brda, nema ni sladoleda. Od tog privatnog, brate, ništa osim čekanja i nadanja.
 
ja sam apsolutno za ukidanje i da ljudi mogu sami sebi da uplacuju privatno sa tim istim parama koje mi uzimaju i da ne pitaju.

Tu je problem što pola njih ne bi uplaćivalo. Ovaj mesec ti treba za ovo, sledeći za ono, ljudi jedva preživljavaju i jednom kad im daš pare, više ih nećeš videti. I onda prigusti, dođu kod lekara ili u bolnicu, i šta ćeš? Ako ih izbaciš, ne valja, ako im pomogneš, onda si napravio budalama one koji plaćaju.
 
Tu je problem što pola njih ne bi uplaćivalo. Ovaj mesec ti treba za ovo, sledeći za ono, ljudi jedva preživljavaju i jednom kad im daš pare, više ih nećeš videti. I onda prigusti, dođu kod lekara ili u bolnicu, i šta ćeš? Ako ih izbaciš, ne valja, ako im pomogneš, onda si napravio budalama one koji plaćaju.
*******, trebaš biti magičar da se s ovim balvanima postigne bilo šta! Daj im pare, ne daju ti ***** nazad. Pomogneš im, opet prigovaraju. Ko ****** krme, ništa im ne valja! Smradovi nezahvalni. U kafani će potrošiti, ali za osiguranje zdravlja nema para. Jebi ih, nek crknu od gladi, bar ćeš ti mirno spavati. Sve sami pametnjakovići.
 

Back
Top