Живан Лазић: Србија подиже 7,6 милијарди евра кредита - предстоји нам тешка и неизвесна финансијска година

Smorisha

Buduća legenda
VIP
Poruka
41.996
Iz razumljiuvih razloga postavljam na politici pošto je popularniji PDF ali ako je za ekonomiju neka prebace tamo.

уторак, 27. април 2021.
Како би "закрпила" буџетски дефицит од 3,6 и вратила пристижућих четири милијарде евра ранијих кредита, актуелна власт планира да са међународног финансијског тржишта повуче огромну своту новца и тако задужи и децу данашњих генерација.
Средином децембра је, бар према у Скупштини Србије усвојеном Закону о буџету, изгледало да ће текућа година, финансијски посматрано, бити прилично мирна, уравнотежена. После лањских изненађења са пандемијом и изнуђених огромних ванредних трошкова, нова сезона изгледала је познато, дакле и препознатљиво.
2016-02-05T150619Z_78862198_GF10000296715_RTRMADP_3_OIL-IRAN.JPG

После прошлогодишњих рекордних 4,1 милијарди евра буџетског дефицита, власт је буџет планирала са рупом од прихватљивих 1,5 милијарди, односно 3,9 одсто процењеног БДП на крају године.
Предизборне плате у јавном сектору
Међутим, четири месеца касније, Влада Србије се одлучује на корените измене. Ребалансом буџета из основа мења карактер текуће буџетске политике, па ће ова година бити слична, "као јаје јајету", претходној.
Приходи су увећани за разумних 1,5 одсто. Међутим, расходи су повећани за чак 17 одсто. Када се додају трошкови прибављања финансијских средстава за пеглање дефицита и враћања пристижућих рата ранијих кредита, добија се 412,5 милијарди динара дефицита.
Није било нових ванредних догађања и обавеза за које се у децембру није знало. Борба са корона вирусом и даље захтева не мала средства, ипак нешто мања него лане и за све се знало крајем прошле године. Стога није лако разумети толики заокрет Владе Србије.
Изгледа да је при доношењу Закона о буџету трошковна страна намерно минимализована како би се оставило места за повећање плата у јавном сектору за 4,5 одсто. Колико су за власт битни, посебно у предизборној години, запослени у овом сегменту показује и одлука да им ребалансом плате увећа за додатних 2,5, укупно седам одсто.
Увећана улагања
Министар за финансије Синиша Мали је разлог за увећање потрошње и дефицита објаснио потребом да се такозваним "трећим пакетом" помогне привреди и грађанима оптерећеним здравственом пошасти. Увећана су и улагања у инфраструктуру, те издвајања за здравствене, али и за војне потребе.
Тако ће кроз давања три половине минималца, те надокнаде тешко погођеним превозницима и хотелијерима привреди бити прослеђено 700 милиона евра буџетских пара. Путем доделе два пута по 30 евра свим грађанима, 50 евра пензионерима и 600 евра незапосленима помоћ грађанима достиже 500 милиона.
Актуелна власт снажно улаже у изградју у Србији деценијама запостављане инфраструктуре. Ребалансом су улагања увећана за 330 милиона евра од којих је 150 предодређено за "брзу пругу" Нови Сад - Београд, 130 милиона за екологију, прецизније 100 милиона на ширење канализације и регулисане више депонија. Близу 30 милона намењено је изградњи неколико пречистача отпадних вода.
Колико је изградња луксузне пруге финансијски спорна, толико је улагање у екологију можда и најпохвалнија ставка буџетске потрошње.
Два узастопна крупна дефицита
Свакако је добар потез да се уложи 200 милиона евра на изградњу фабрике вакцина на Торлаку, недостајућих болница у Новом Саду и Нишу и набавку неопходне опреме и реагенаса за лабораторије. Ту је наравно и трошак за увоз вакцина.
Тешко је пак разумети шта се за четири месеца толико крупно и изненадно десило да се издвајања за војску ребалансом готово удвоструче, са 400 на чак 770 милиона евра. Више него што је намењено дечијој заштити и социјалној политици у целини.
Тако смо уместо уобичајену добили другу узастопну буџетски интезивну годину и 3,6 миљарди евра новог дефицита. Уз лањских 4,1 милијарду то је збирно 7,7 милијарди евра новог задужења, за само две године.
Извесно је да ће јавни дуг са 58,2 достићи за српску економију превисоких 62 одсто бруто националног дохотка. Мада ће силно улагање свакако увећати укупни доходак, нису ретки економисти који процењују да је реч о вештачки надуваном расту, те да ће јавни дуг достићи и 67 одсто БДП.
Необична структура прихода
Да проблема у овдашњој економији има види се из структуре прихода. Тако се од пореза на добит предузећа планира 12 одсто мање прихода него лане. Јасан показатељ да привреди не иде добро.
Но, од пореза на имовину грађана очекује се 15 одсто више. Забрињава да ће порези на производњу реализовану на домаћем тржишту донети само 650 милиона евра прилива, 21 одсто мање него прошле године. Но, зато ће се од пореза на увезену робу сакупити 4,2 милијарде. Очито, мало производимо, превише набављамо на страни.
Управо мало домаћих инвестиција и пад активности предузећа у власништву српских предузетника био је повод да Фискални савет постави питање субвенција страних улагања. Очито да нису у функцији подстицаја компанија у власништву локалних предузимача, па су стручњаци мишљења да се политика субвенционисања коренито измени или укине.
Зависни од камате
На камате за дуговања текуће године ћемо издвојити око 1,05 милијарди евра, од наредне године плаћаћемо стотинак милиона више. И то само ако на финансијском тржишту остане период рекордно ниских камата.
У супротоном, издвајања по овом основу се увећавају сразмерно расту приноса. На основу искуства из дужег раздобља, не би било неуобичајено да камате буду и троструко веће, а тада бисмо и ми на отплату само ове обавезе издвајали и троструко више него данас. Безмало 3,5 милијарди евра, сваке године.
Поставља се питање како ће Влада Србије обезбедити новац за ребалансом драстично увећане трошкове. Емитовањем државних хартија од вредности поступно ће током године обезбедити пеглање 3,6 милијарди евра увећаног дефицита, али и рефинансирање четири миијарди приспелих ранијих кредита. Дакле, реч је у увећању дуга.
Није малој држави скромне економије лако да за само 12 месеци позајми толику своту, а да очува поверење инвеститора, тиме и изразито ниску каматну стопу. Предстоји нам тешка и неизвесна финансијска година.
(021.рс)
 
Dabogda bankrot bio sutra. Prizivate ga Hrvatima a vama kuca na vrata.
Srbija nije neoustaska prcija da potrosi milijarde kredita na Zenga-penzije.
A sve i da se dogodi da investicije propadnu, sto je usput receno pod SNS-om nemoguce, ali recimo da se tsj SF scenarij dogodi, tu jos uvijek postoji dobro, staro, proglasenje nacionalizacije.
 
Nie bas tako lose. Svetska banka predvidja rast Srbije najmanje 4,5%. Bolje da se zaduzi nego da pootpusta 300 000 zaposlenih ,proci ce ovo .U stvari jedino sto valja kod Vucica je sto ima dobre savetnike oko ekonomije, Raniji su bili civilizovaniji,umiveniji,cak i obrazovaniji kadar ali katastrofa ekonomski rezultati.Za sta god se uhvate to je propadalo,uostalom nisu oni izgubili vlast bez veze nego zbog lose ekonomije.
 
Nie bas tako lose. Svetska banka predvidja rast Srbije najmanje 4,5%. Bolje da se zaduzi nego da pootpusta 300 000 zaposlenih ,proci ce ovo .U stvari jedino sto valja kod Vucica je sto ima dobre savetnike oko ekonomije, Raniji su bili civilizovaniji,umiveniji,cak i obrazovaniji kadar ali katastrofa ekonomski rezultati.Za sta god se uhvate to je propadalo,uostalom nisu oni izgubili vlast bez veze nego zbog lose ekonomije.
Da, drzavni dug ce rasti 4.5% mesecno.
 
Iz razumljiuvih razloga postavljam na politici pošto je popularniji PDF ali ako je za ekonomiju neka prebace tamo.

уторак, 27. април 2021.
Како би "закрпила" буџетски дефицит од 3,6 и вратила пристижућих четири милијарде евра ранијих кредита, актуелна власт планира да са међународног финансијског тржишта повуче огромну своту новца и тако задужи и децу данашњих генерација.
Средином децембра је, бар према у Скупштини Србије усвојеном Закону о буџету, изгледало да ће текућа година, финансијски посматрано, бити прилично мирна, уравнотежена. После лањских изненађења са пандемијом и изнуђених огромних ванредних трошкова, нова сезона изгледала је познато, дакле и препознатљиво.
2016-02-05T150619Z_78862198_GF10000296715_RTRMADP_3_OIL-IRAN.JPG

После прошлогодишњих рекордних 4,1 милијарди евра буџетског дефицита, власт је буџет планирала са рупом од прихватљивих 1,5 милијарди, односно 3,9 одсто процењеног БДП на крају године.
Предизборне плате у јавном сектору
Међутим, четири месеца касније, Влада Србије се одлучује на корените измене. Ребалансом буџета из основа мења карактер текуће буџетске политике, па ће ова година бити слична, "као јаје јајету", претходној.
Приходи су увећани за разумних 1,5 одсто. Међутим, расходи су повећани за чак 17 одсто. Када се додају трошкови прибављања финансијских средстава за пеглање дефицита и враћања пристижућих рата ранијих кредита, добија се 412,5 милијарди динара дефицита.
Није било нових ванредних догађања и обавеза за које се у децембру није знало. Борба са корона вирусом и даље захтева не мала средства, ипак нешто мања него лане и за све се знало крајем прошле године. Стога није лако разумети толики заокрет Владе Србије.
Изгледа да је при доношењу Закона о буџету трошковна страна намерно минимализована како би се оставило места за повећање плата у јавном сектору за 4,5 одсто. Колико су за власт битни, посебно у предизборној години, запослени у овом сегменту показује и одлука да им ребалансом плате увећа за додатних 2,5, укупно седам одсто.
Увећана улагања
Министар за финансије Синиша Мали је разлог за увећање потрошње и дефицита објаснио потребом да се такозваним "трећим пакетом" помогне привреди и грађанима оптерећеним здравственом пошасти. Увећана су и улагања у инфраструктуру, те издвајања за здравствене, али и за војне потребе.
Тако ће кроз давања три половине минималца, те надокнаде тешко погођеним превозницима и хотелијерима привреди бити прослеђено 700 милиона евра буџетских пара. Путем доделе два пута по 30 евра свим грађанима, 50 евра пензионерима и 600 евра незапосленима помоћ грађанима достиже 500 милиона.
Актуелна власт снажно улаже у изградју у Србији деценијама запостављане инфраструктуре. Ребалансом су улагања увећана за 330 милиона евра од којих је 150 предодређено за "брзу пругу" Нови Сад - Београд, 130 милиона за екологију, прецизније 100 милиона на ширење канализације и регулисане више депонија. Близу 30 милона намењено је изградњи неколико пречистача отпадних вода.
Колико је изградња луксузне пруге финансијски спорна, толико је улагање у екологију можда и најпохвалнија ставка буџетске потрошње.
Два узастопна крупна дефицита
Свакако је добар потез да се уложи 200 милиона евра на изградњу фабрике вакцина на Торлаку, недостајућих болница у Новом Саду и Нишу и набавку неопходне опреме и реагенаса за лабораторије. Ту је наравно и трошак за увоз вакцина.
Тешко је пак разумети шта се за четири месеца толико крупно и изненадно десило да се издвајања за војску ребалансом готово удвоструче, са 400 на чак 770 милиона евра. Више него што је намењено дечијој заштити и социјалној политици у целини.
Тако смо уместо уобичајену добили другу узастопну буџетски интезивну годину и 3,6 миљарди евра новог дефицита. Уз лањских 4,1 милијарду то је збирно 7,7 милијарди евра новог задужења, за само две године.
Извесно је да ће јавни дуг са 58,2 достићи за српску економију превисоких 62 одсто бруто националног дохотка. Мада ће силно улагање свакако увећати укупни доходак, нису ретки економисти који процењују да је реч о вештачки надуваном расту, те да ће јавни дуг достићи и 67 одсто БДП.
Необична структура прихода
Да проблема у овдашњој економији има види се из структуре прихода. Тако се од пореза на добит предузећа планира 12 одсто мање прихода него лане. Јасан показатељ да привреди не иде добро.
Но, од пореза на имовину грађана очекује се 15 одсто више. Забрињава да ће порези на производњу реализовану на домаћем тржишту донети само 650 милиона евра прилива, 21 одсто мање него прошле године. Но, зато ће се од пореза на увезену робу сакупити 4,2 милијарде. Очито, мало производимо, превише набављамо на страни.
Управо мало домаћих инвестиција и пад активности предузећа у власништву српских предузетника био је повод да Фискални савет постави питање субвенција страних улагања. Очито да нису у функцији подстицаја компанија у власништву локалних предузимача, па су стручњаци мишљења да се политика субвенционисања коренито измени или укине.
Зависни од камате
На камате за дуговања текуће године ћемо издвојити око 1,05 милијарди евра, од наредне године плаћаћемо стотинак милиона више. И то само ако на финансијском тржишту остане период рекордно ниских камата.
У супротоном, издвајања по овом основу се увећавају сразмерно расту приноса. На основу искуства из дужег раздобља, не би било неуобичајено да камате буду и троструко веће, а тада бисмо и ми на отплату само ове обавезе издвајали и троструко више него данас. Безмало 3,5 милијарди евра, сваке године.
Поставља се питање како ће Влада Србије обезбедити новац за ребалансом драстично увећане трошкове. Емитовањем државних хартија од вредности поступно ће током године обезбедити пеглање 3,6 милијарди евра увећаног дефицита, али и рефинансирање четири миијарди приспелих ранијих кредита. Дакле, реч је у увећању дуга.
Није малој држави скромне економије лако да за само 12 месеци позајми толику своту, а да очува поверење инвеститора, тиме и изразито ниску каматну стопу. Предстоји нам тешка и неизвесна финансијска година.
(021.рс)

Nista, ja cu sad da krenem od vrata do vrata po Srbiji i svakog da pitam da li ima da za svakog clana porodice (deca ukljucena) calne po 1000 EUR. Znaci 4-clana porodica = 4000 EUR. Jer toliko je uvecan nas dug ovim zaduzivanjem. Pa ako nema, ima da ga lemam u glavu i da mu urlam PA STO SE ONDA NE BUNIS, JER TOLIKO CES MORATI DA VRATIS NA IME DUGA KOJI TI PRAVE BANDITI NA VLASTI! I tako od vrata do vrata.

JER TO JE ONO STO NAM SE DESAVA.
 
vucicevi ekonomski savetnici su moroni. recimo gledam onog slepca iz fiskalnog saveta kako kaze da je izgradnja puteva dobra za ekonomiju. I taj degenerik je to zakljucio jer postoje iskustva drugih zemalja ,medjutim druge zemlje su angazovale svoje firme i te firme reinvestiraju novac negde drugde. Dok ce u Srbiji put da naprave kinezi, a dug ce ostati ovde.
 
poenta je da su krediti jefitni, a ne uzimaju se recimo za izgradnju nukelarnih elektrana nego na nebuloze. I kad krediti poskupe( a srbija mora stalno iznova da se zaduzuje da bi vracale stare) sledi bankrot
dinar je vezan za evro a evro je vezan za djoku
 
Iz razumljiuvih razloga postavljam na politici pošto je popularniji PDF ali ako je za ekonomiju neka prebace tamo.

уторак, 27. април 2021.
Како би "закрпила" буџетски дефицит од 3,6 и вратила пристижућих четири милијарде евра ранијих кредита, актуелна власт планира да са међународног финансијског тржишта повуче огромну своту новца и тако задужи и децу данашњих генерација.
Средином децембра је, бар према у Скупштини Србије усвојеном Закону о буџету, изгледало да ће текућа година, финансијски посматрано, бити прилично мирна, уравнотежена. После лањских изненађења са пандемијом и изнуђених огромних ванредних трошкова, нова сезона изгледала је познато, дакле и препознатљиво.
2016-02-05T150619Z_78862198_GF10000296715_RTRMADP_3_OIL-IRAN.JPG

После прошлогодишњих рекордних 4,1 милијарди евра буџетског дефицита, власт је буџет планирала са рупом од прихватљивих 1,5 милијарди, односно 3,9 одсто процењеног БДП на крају године.
Предизборне плате у јавном сектору
Међутим, четири месеца касније, Влада Србије се одлучује на корените измене. Ребалансом буџета из основа мења карактер текуће буџетске политике, па ће ова година бити слична, "као јаје јајету", претходној.
Приходи су увећани за разумних 1,5 одсто. Међутим, расходи су повећани за чак 17 одсто. Када се додају трошкови прибављања финансијских средстава за пеглање дефицита и враћања пристижућих рата ранијих кредита, добија се 412,5 милијарди динара дефицита.
Није било нових ванредних догађања и обавеза за које се у децембру није знало. Борба са корона вирусом и даље захтева не мала средства, ипак нешто мања него лане и за све се знало крајем прошле године. Стога није лако разумети толики заокрет Владе Србије.
Изгледа да је при доношењу Закона о буџету трошковна страна намерно минимализована како би се оставило места за повећање плата у јавном сектору за 4,5 одсто. Колико су за власт битни, посебно у предизборној години, запослени у овом сегменту показује и одлука да им ребалансом плате увећа за додатних 2,5, укупно седам одсто.
Увећана улагања
Министар за финансије Синиша Мали је разлог за увећање потрошње и дефицита објаснио потребом да се такозваним "трећим пакетом" помогне привреди и грађанима оптерећеним здравственом пошасти. Увећана су и улагања у инфраструктуру, те издвајања за здравствене, али и за војне потребе.
Тако ће кроз давања три половине минималца, те надокнаде тешко погођеним превозницима и хотелијерима привреди бити прослеђено 700 милиона евра буџетских пара. Путем доделе два пута по 30 евра свим грађанима, 50 евра пензионерима и 600 евра незапосленима помоћ грађанима достиже 500 милиона.
Актуелна власт снажно улаже у изградју у Србији деценијама запостављане инфраструктуре. Ребалансом су улагања увећана за 330 милиона евра од којих је 150 предодређено за "брзу пругу" Нови Сад - Београд, 130 милиона за екологију, прецизније 100 милиона на ширење канализације и регулисане више депонија. Близу 30 милона намењено је изградњи неколико пречистача отпадних вода.
Колико је изградња луксузне пруге финансијски спорна, толико је улагање у екологију можда и најпохвалнија ставка буџетске потрошње.
Два узастопна крупна дефицита
Свакако је добар потез да се уложи 200 милиона евра на изградњу фабрике вакцина на Торлаку, недостајућих болница у Новом Саду и Нишу и набавку неопходне опреме и реагенаса за лабораторије. Ту је наравно и трошак за увоз вакцина.
Тешко је пак разумети шта се за четири месеца толико крупно и изненадно десило да се издвајања за војску ребалансом готово удвоструче, са 400 на чак 770 милиона евра. Више него што је намењено дечијој заштити и социјалној политици у целини.
Тако смо уместо уобичајену добили другу узастопну буџетски интезивну годину и 3,6 миљарди евра новог дефицита. Уз лањских 4,1 милијарду то је збирно 7,7 милијарди евра новог задужења, за само две године.
Извесно је да ће јавни дуг са 58,2 достићи за српску економију превисоких 62 одсто бруто националног дохотка. Мада ће силно улагање свакако увећати укупни доходак, нису ретки економисти који процењују да је реч о вештачки надуваном расту, те да ће јавни дуг достићи и 67 одсто БДП.
Необична структура прихода
Да проблема у овдашњој економији има види се из структуре прихода. Тако се од пореза на добит предузећа планира 12 одсто мање прихода него лане. Јасан показатељ да привреди не иде добро.
Но, од пореза на имовину грађана очекује се 15 одсто више. Забрињава да ће порези на производњу реализовану на домаћем тржишту донети само 650 милиона евра прилива, 21 одсто мање него прошле године. Но, зато ће се од пореза на увезену робу сакупити 4,2 милијарде. Очито, мало производимо, превише набављамо на страни.
Управо мало домаћих инвестиција и пад активности предузећа у власништву српских предузетника био је повод да Фискални савет постави питање субвенција страних улагања. Очито да нису у функцији подстицаја компанија у власништву локалних предузимача, па су стручњаци мишљења да се политика субвенционисања коренито измени или укине.
Зависни од камате
На камате за дуговања текуће године ћемо издвојити око 1,05 милијарди евра, од наредне године плаћаћемо стотинак милиона више. И то само ако на финансијском тржишту остане период рекордно ниских камата.
У супротоном, издвајања по овом основу се увећавају сразмерно расту приноса. На основу искуства из дужег раздобља, не би било неуобичајено да камате буду и троструко веће, а тада бисмо и ми на отплату само ове обавезе издвајали и троструко више него данас. Безмало 3,5 милијарди евра, сваке године.
Поставља се питање како ће Влада Србије обезбедити новац за ребалансом драстично увећане трошкове. Емитовањем државних хартија од вредности поступно ће током године обезбедити пеглање 3,6 милијарди евра увећаног дефицита, али и рефинансирање четири миијарди приспелих ранијих кредита. Дакле, реч је у увећању дуга.
Није малој држави скромне економије лако да за само 12 месеци позајми толику своту, а да очува поверење инвеститора, тиме и изразито ниску каматну стопу. Предстоји нам тешка и неизвесна финансијска година.
(021.рс)
Boske,

prema Dejtonu, Srbija je DUŽNA da finansira Republiku Srpsku

oklen kad je bila kurona?
Srbija stala...

jer ako Srbija stane...
onda banane - moramo kredit

a onda od toga da šaljemo vama

a pola Bosanaca po Beogradu češe jaja po državnim preduzećima, zvao zemo, interni konkurs...

dakle duple pare
pa onda ovi tvoji što izigravaju poturice Amerikancima po Srbiji dragovoljno za pare...
 
Poslednja izmena:
Nikolae Čaušesku je otplatio MMF dug Rumunije i odmah sledeći dan ga streljali.
Danas Rumunija plaća struju Nemcu a gas Francuzu. Stigla demokratija.

Redžep Tajip Erdogan takodje odjebo MMF
za sada
- neuspešan atentat, Kremlj ga spasio
- neuspešan vojni puč
- neuspešan grčko-turski sukob

MMF može da ga puši po turski
duċ duć duć
 
Nikolae Čaušesku je otplatio MMF dug Rumunije i odmah sledeći dan ga streljali.
Danas Rumunija plaća struju Nemcu a gas Francuzu. Stigla demokratija.

Redžep Tajip Erdogan takodje odjebo MMF
za sada
- neuspešan atentat, Kremlj ga spasio
- neuspešan vojni puč
- neuspešan grčko-turski sukob

MMF može da ga puši po turski
duċ duć duć
Nema veze MMF, Vučić ne duguje ništa MMF-u već Kinezima jer Kineze nije briga kolko on pokrade dok MMF vrši kontrole.
 
Da za povlacenje novca od MMF ili iz nekog EU fonda treba pisati ozbiljne projekte i te pare idu namenski tacno za ono za sta se uzimaju .. Drugovi Kinezi daju bez bilo čega i tih 7milijardi mogu da cerupaju kako im je volja .. Tako da su Kinezi mnogo interestniji
 
Nie bas tako lose. Svetska banka predvidja rast Srbije najmanje 4,5%. Bolje da se zaduzi nego da pootpusta 300 000 zaposlenih ,proci ce ovo .U stvari jedino sto valja kod Vucica je sto ima dobre savetnike oko ekonomije, Raniji su bili civilizovaniji,umiveniji,cak i obrazovaniji kadar ali katastrofa ekonomski rezultati.Za sta god se uhvate to je propadalo,uostalom nisu oni izgubili vlast bez veze nego zbog lose ekonomije.
Vidi, prethodne je srozala svetska ekonomska kriza, a ni ovi nece proci bolje.
Sacekaj da im se zavrsi mandat i poredices ih sa najezdom skakavaca. :confused:
 

Back
Top