Završen drugi sastanak Radne grupe za prevenciju nasilja, ovo su predlozi :

Apsolutno tacno, pravi se jaz izmedju profesora i roditelja da bi drzava opravdala masu neregularnosti.
Kao da profesori mahom nisu i u roditeljskoj ulozi.

Ja sam za klasicnu skolu strozeg tipa.
Bez batina i vredjanja ali red i rad.
Dete koje radi vise i dobije vise.
Dete koje pravi probleme u "skolski zatvor" bez telefona. To je njima najgora kazna.
Postoji jos samo jedna teza - da ih neko natera da citaju knjigu.
Novac bih izostavila iz price.

Lakse je njima da im roditelji plate kaznu nego da ih neko zatvori sa knjigom u praznu ucionicu.
Ta klasicna skola je proslost.
Bilo je dovoljno samo da se uvede bolonjski sistem i ocjenjivanje profesora i da prisustvujes dvostrukim arsinima u ophodjenju sa bolonjcima i nama starima.
Mi smo u zavrsnim godinama polagali neke pismene zajedno sa bolonjcima nizih godina, oni osnove tog predmeta mi strucni dio, rasporedjeni parna/neparna klupa.
I upadljivo je bilo podilazenje mladjima. Posle su profesori psovali te mladje generacije, kao nista ne znaju.
I to sve samo jednom reformom.
Ako u osnovnoj i srednjoj skoli dodas i bunt roditelja, pritisak javnosti, raspao sistem upravljanja...jasno je da sve ide ka ukidanju drzavne skole i svodjenje na privatne skole koje ce stancovati vukovce.
 
Bas prije mjesec dva u gradskom prevozu cujem razgovor neke starije zene i srednjoskolca...ona mu prica o njenom vremenu i studiranju u to vrijeme i pita ga gdje ide u skolu...kaze ide u beogradjanku u neku privatnu. Pa zasto ne ides u 6.beogradsku ako si na lionu, kaze, prezahtjevna je.
I bas sada je u novinama izaslo o jednom njihovom profesoru koji je suspendovan.

Mi smo nekada izvozili intelektualce. Imali smo skolstvo kao nas najveci kvalitet i u inostranstvo su isli nasi studenti koji su bez problema doktorirali po svetskim univerzitetima.
Mi cemo sjutra moci da posaljemo samo vrijedne armirace koji ce da crnce potplaceni po njemackum gradilistima, kao i medicinske sestre koje ce se baviti palijativnom negom.
Nasi lazni vukovci nikome nece trebati. Sem nama, da nam vode ministarstva, kao toma mona i slicni
 
Ta klasicna skola je proslost.
Bilo je dovoljno samo da se uvede bolonjski sistem i ocjenjivanje profesora i da prisustvujes dvostrukim arsinima u ophodjenju sa bolonjcima i nama starima.
Mi smo u zavrsnim godinama polagali neke pismene zajedno sa bolonjcima nizih godina, oni osnove tog predmeta mi strucni dio, rasporedjeni parna/neparna klupa.
I upadljivo je bilo podilazenje mladjima. Posle su profesori psovali te mladje generacije, kao nista ne znaju.
I to sve samo jednom reformom.
Ako u osnovnoj i srednjoj skoli dodas i bunt roditelja, pritisak javnosti, raspao sistem upravljanja...jasno je da sve ide ka ukidanju drzavne skole i svodjenje na privatne skole koje ce stancovati vukovce.

Da...verujem da je tako, moj fakultet nije uveo bolonjski sistem tokom mog studiranja, mislim da sam poslednja generacija po starom sistemu koji je obuhvatao dvosemestralne ispite i statutarni uslov upisa godine, pa samim tim nije mi poznat novi nacin studiranja.

Medjutim, studije po starom programu su meni licno ostale u ruznom secanju upravo u poredjenju sa gimnazijom, koja je bila sjajna!

Profesori univerziteta su bili bahati, vredjali su studente, ispitivali preko stotinu nas za pola dana, neki od njih sa alkoholnim picem na katedri. U vreme konsultacija nikada nisu bili a kabinetu, nedostupni u svakom smislu, sa vrlo slabim znanjem koje nisu znali ni da prenesu pa slobodno mogu kazati da gotovo nista nismo naucili tokom studijan osim biflanja njihovih licnih knjiga za ispit.

Doduse, to je specifican fakultet, povezan sa drzavom i politikom. Kakva drzava, takav fakultet.

Gimnazija mi je ostala u daleko lepsem secanju i slobodno mogu kazati da su gimnazijski profesori bili sposobniji za rad od njihovih univerzitetskih kolega.
I u gimnaziji su najlosiji profesori bili oni povezani u politicke stranke.

Jako je lose prikazati deci da se moze bez rada. To mi je najvise krivo. Postoje deca koja rade vise i za drustvo je lose poslati poruku da nije bitno koliko se radi vec koliko se stiska.
Bilo kojim sredstvima, pritiskom na profesore, zalbama, ucenama, vezama, otvorenom korupcijom.
Takvo drustvo nema gde da ide vec mora da se srusi.
 
Bas prije mjesec dva u gradskom prevozu cujem razgovor neke starije zene i srednjoskolca...ona mu prica o njenom vremenu i studiranju u to vrijeme i pita ga gdje ide u skolu...kaze ide u beogradjanku u neku privatnu. Pa zasto ne ides u 6.beogradsku ako si na lionu, kaze, prezahtjevna je.
I bas sada je u novinama izaslo o jednom njihovom profesoru koji je suspendovan.

Mi smo nekada izvozili intelektualce. Imali smo skolstvo kao nas najveci kvalitet i u inostranstvo su isli nasi studenti koji su bez problema doktorirali po svetskim univerzitetima.
Mi cemo sjutra moci da posaljemo samo vrijedne armirace koji ce da crnce potplaceni po njemackum gradilistima, kao i medicinske sestre koje ce se baviti palijativnom negom.
Nasi lazni vukovci nikome nece trebati. Sem nama, da nam vode ministarstva, kao toma mona i slicni

Da, kazao mi je muz jutros za tog profesora besno.
Kaze da je radio cetrdeset godina bez problema.

Mi smo odvojeno drustvo. Ima ovih iz redova navijaca, od njih drustvo nema nikakvu korist ali njih ima u svakoj drzavi sa razlikom u tome da nisu pretorijanska garda elite pa samim tim elita i sami.

Ima onih vrlo dobrih djaka po sposobnostima koji su sasvim sposobni da zavrse bilo koji fakultet uz rad i oni su, negde, srednja klasa.
Problem je sto njihovi ambiciozni roditelji danas ne zele da deca idu u gimnaziju i budu vrlo dobri djaci uz rad vec im placaju lagane privatne skole za Vukovu diplomu.
Takvi ce upisati fakultet po Bolonji i zavrsice ga.

Ko je najvise ojadjen...nadarena deca.
Oni placaju najskuplju cenu jer ih ruse od osnovne skole, odnosno, roditelji prosecne dece koji ne prihvataju da je sve u redu sa tim biti prosecan i da je poenta skole u obrazovanju i bogatijem licnom zivotu sutra a ne nuzno u statusu.
Nadarenu decu potom sruse tokom gimnazije jer ima punooo njih sa svim peticama a nije svaka petica ista.
Potom ih sruse prilikom upisa na studije jer oni sa novcem i na osnovu laznih petica upisuju skuplje fakultete.

I tu je zamka. Prosek drzi kicmu drustvu ali nadprosek vuce drustvo napred.
Roditelji moraju da puste drugu decu ispred svoje ukoliko su bolja jer je dugorocno to dobro za sve.
 
Ne ispastaju samo nadarena, vec i prosjecna. Ako pod prosjecnim vec uzimamo tog realno vrlodobrog djaka.
Taj vrlodobar djak se nerijetko pokazuje kao izvanredan u poslu. Kao sto se prosjecan student pokaze dosta cesto bolji od desetkasa.
Taj vrlodobar djak, ne moze da upuse jak fakultet. On nema problem da polozi prijemni, nema problem da polozi ispite, ali on nema 5.0 da bi imao preko 95 poena koje zahtijeva rang lista na jakim fakultetima.
Jedan od mojih profesora je slao desetkase na nekoliko svetskih univerziteta sa kojima su nasi saradjivali. Mi godinama nismo imali studente sa prosjekom vecim od 9.5 ali bolonja je uvela i njih. I kada je jedan evropski univerzitet zatrazio 3 studenta, profesor je izmolio da jedan bude momak sa prosjekom nepunih 8, posto je bio u braku sa jednom od ovih vrsnih. Nekoliko godina nakon toga taj univerzitet je momka naveo kao najboljeg od svih koje je nas faks poslao.
Tako da dosta ispasta bas ta grupa opustenijih djaka koji setaju na granici 4-5. Za njih vise nema mjesta.
 
Ne ispastaju samo nadarena, vec i prosjecna. Ako pod prosjecnim vec uzimamo tog realno vrlodobrog djaka.
Taj vrlodobar djak se nerijetko pokazuje kao izvanredan u poslu. Kao sto se prosjecan student pokaze dosta cesto bolji od desetkasa.
Taj vrlodobar djak, ne moze da upuse jak fakultet. On nema problem da polozi prijemni, nema problem da polozi ispite, ali on nema 5.0 da bi imao preko 95 poena koje zahtijeva rang lista na jakim fakultetima.
Jedan od mojih profesora je slao desetkase na nekoliko svetskih univerziteta sa kojima su nasi saradjivali. Mi godinama nismo imali studente sa prosjekom vecim od 9.5 ali bolonja je uvela i njih. I kada je jedan evropski univerzitet zatrazio 3 studenta, profesor je izmolio da jedan bude momak sa prosjekom nepunih 8, posto je bio u braku sa jednom od ovih vrsnih. Nekoliko godina nakon toga taj univerzitet je momka naveo kao najboljeg od svih koje je nas faks poslao.
Tako da dosta ispasta bas ta grupa opustenijih djaka koji setaju na granici 4-5. Za njih vise nema mjesta.
Iz iskustva, potpuno tačno. Četvorkaši su ona stabilnija grupa koja nastavlja da studira, dok takozvani vukovci često "puknu" već na prvoj godini fakulteta.
 

Ministarstvo: Usaglašene mere radne grupe za borbu protiv nasilja​




Radna grupa za prevenciju nasilja usaglasila je danas ključne mere i aktivnosti koje je potrebno preduzeti u narednom periodu kako bi se unapredio sistem za reagovanje na nasilje, kao i za njegovu prevenciju.
Ministar prosvete Branko Ružić rekao je da su mere pažljivo sagledane, razmatrane njihove posledice i precizirane aktivnosti koje je potrebno preduzeti da bi se realizovale.

On je naveo da će do 24. decembra biti definisan predlog akata koje je potrebno izmeniti kako bi se navedene mere sprovele.
„Verujem da će mere koje smo usaglasili na današnjem sastanku omogućiti efikasnije reagovanje kada su svi oblici nasilja u pitanju, kao i da će delovati i podsticajno i preventivno i da će dodatno osigurati da učenik i njegova zaštita i podrška budu u fokusu“, ocenio je ministar.
On je podsetio da je nasilje složen društveni fenomen i da je cilj da svi segmenti budu uključe u njegovo rešavanje.
„U narednom periodu predstoji izmena zakona i podzakonskih akata, kao i finansijske analize i efekte za neke od mera koje je predložila Radna grupa“, rekao je ministar i dodao da je pre svih mera potrebna pozitivna promena stava prema vaspitnom i preventivnom radu škole, roditelja i svih drugih društvenih faktora.


Među predloženim merama su brojčano ocenjivanje vladanja od 5. do 8. razreda osnovne škole u toku i na kraju prvog i drugog polugodišta, kao i da ta ocena ulazi u prosek. Predloženo je i odlaganje ispisivanja učenika iz srednje škole ukoliko je protiv njega pokrenut vaspitno-disciplinski postupak, do njegovog okončanja.
Školama će biti preporučeno da propišu Opštim aktom škole mere za upotrebu mobilnih telefona tokom nastave.
Među merama su povećanje broja pedagoga i psihologa u osnovnim školama, povećanje iznosa naknade za rad odeljenskih starešina, kao i donošenje Pravilnika o radu odeljenskih starešina.
Takođe, predloženo je i povećanje minimalnih novčanih kazni za težu povredu obaveze roditelja iz člana Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja koja se odnosi, između ostalog, i na neučestvovanje u vaspitnom radu deteta, kao i za član zakona koji propisuje povredu zabrane (zabranu diskriminacije, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja).
Jedan od predloga je i izrada novih i revizija postojećih stručnih uputstava o saradnji i komunikaciji institucija pod nadležnošću Ministarstva prosvete, Ministarstva za brigu o porodici i demografiji, Ministarstva zdravlja, Ministarstva pravde i MUP.
Predložena je i izmena Pravilnika o obavljanju društveno-korisnog, odnosno humanitarnog rada, kao i izmena Pravilnika o protokolu postupanja u ustanovi u odgovoru na nasilje, posebno u delu koji predviđa da se treći nivo nasilja prijavljuje i putem platforme „Čuvam te“.
 

Back
Top