Za ljubitelje knjizevnosti ( proze )

Lepo kazivanje , ali :
Preča se temelji na Apolonovom nemom posmatranju civilizacijske tragedije , bez apsolviranja šta prouzrokuje Aleksandrijsku tragediju i zašto se bog svetlosti drži po strani ! Sama priča rabi autoritet akademske katedre , sa manipulativnom predpostavkom da profesorova je poslednja ! No , zahvaljujući Apolonskoj svetlosti njegova , profesorova nije - jer polazi sa pozicije istih onih koji su i uništavali Aleksandrijsku duhovnu baštinu !
Imam dojam , da je priča latentno , namenjena odbarni buržoaskog elitizma , zamotanog u monoteistički duhovnu zaštitnu odoru - naročito što se lako odriče posledica Aleksandrijske tragedije , te skriveno opravdava taj civilizacijski zločin !
 
123loncar, procitaj jos jednom o cemu profesor prica. O tragediji covjecanstva i odnosu prema kulturi. Vise citanja, vise svjesti i mozda se ovo ne bi ponovilo. Samo sam napravio paralelu da sa danasnjim prioritetima na jedan suptilniji nacin vrsimo isti zlocin. Nikakvog opravdanja za spaljivanje nema... Da bi se duhovno napredovalo nije potrebno biti clan burzoaskog elitizma, to je stvar individualnog izbora, cak vise, takvi ponekad ( burzoazija) u svom snobizmu jos vise skode kulturoloskom napretku kroz sebi svojstvenu malogradjanstinu. Apolonovo njemo posmatranje je samo odraz istorijskog momenta u kome patrijarh Teofil Aleksandijski brise ostatke paganizma kroz silu, pa sam na takav nacin prikazao njegovu nemoc. Car Teodosije 380 u februaru proglasava hriscanstvo jedinom religijom, pa Apolonova njemost i nemoc odrazava odlazak paganizma sa svjetske scene. Hvala na kritici. Krivo mi je ako si shvatio na pogresan nacin. Mislio sam da poruka vise bude pozotivna. Pozdrav
 
Poslednja izmena:
....ma nisam ništa krivo shvatio....priča je izvrsna ...naročito što otvara veliki prostor za razmišljanje , pa raspravu....u priči je profesor u anfiteatru , hteo to ti ili ne , neprikosnoveni autoritet ( on nije besdnig u oku ) koji daje završnu reč , na koju se aminuje ( tako ga doživljava svaki čitalac , i tako reaguje svaki đak kad se pomene status onog koji daje završnu reč ).....autoritet profesora , bar u našem obrazovnom sistemu , postavljen je tako - fanariotski , staleški nepravaziđen....no nebitno je , imam svoje misli , nastojaću da iz razumljivo razvijem...
Teofil se nije borio protivu paganizma , već protivu znanja koje bula u stotinu cvetova....paganizam će pre biti uništavanje vrta znanja i nuđenja jednog kao konačnog ...jednoumnog....Teofil se borio za diktaturu svoje opcije , koja će uspostaviti neprikosnovenu duhovnu vlast.....
...za mene nije paganin onaj koji oslobađa ljude od svih uticaja , već onaj koji ih porobljava i stavlja pod svoj uticaj....

...zato je naslov sve rekao : JAUK BOŽANSKE SVETLOSTI !
 
Pa upravo to, ne razlikuje se. To su sve diktature svoje opcije. U svakoj ce doci do ovog istog ciklusa u kojem sledeca unistava pola prethodnog, pa se opet vracamo unazad. Kako razbiti taj ciklus? To je poenta price. Znati je velika moc, ako se zna istorija, onda se moze izbjeci njeno ponavljanje. To je zapravo poenta profesora. Nikakav elitizam, jer student moze da bude svako, ima djece koja dolaze iz siromasnih porodica a opet uz trud upadnu na budzet i studiraju, sto znaci da nema veze sa elitizmom. Profesor i katedra, amfiteatar, to je samo ambijent. Mogao je pricu da prica bibliotekar ili vodic u muzeju, neki covjek na knjizevnim vecerima itd itd. To su trivijalnosti, bitan je Apolonov osvrt na covjekovo ponasanje i unistavanje i profesorov osvrt na danasnjicu u kojoj se isto radi na sublimalan nacin. Ovo si dobro rekao, otvara prostor za razmisljanje, raspravu, tjera da se cita i dalje da bi se ovakve stvari znale. Prica se treba sagledati sa antroploskog konteksta, najviseg moguceg. Da bi se shvatilo da je ovo imalo impakt na cijeli svijet. Pa uzmi samo heliocentricni sistem, u to vrijeme su bile dvije skole za teracentricni i heliocentricni. Kada se u evropi opet dolazi do heliocentricnog sistema, 1615? Od 391 do 1615, eto koliko godina nam je trebalo! Milenijum i dva vijeka! E to je katastrofa, koja nema veze sa glupostima i malogradjanstinama, nego sa covjekom i napretkom, te kako to sprijeciti. Inace nas ceka ponavljanje lekcije... Pozdrav
 

Back
Top