Pa upravo to, ne razlikuje se. To su sve diktature svoje opcije. U svakoj ce doci do ovog istog ciklusa u kojem sledeca unistava pola prethodnog, pa se opet vracamo unazad. Kako razbiti taj ciklus? To je poenta price. Znati je velika moc, ako se zna istorija, onda se moze izbjeci njeno ponavljanje. To je zapravo poenta profesora. Nikakav elitizam, jer student moze da bude svako, ima djece koja dolaze iz siromasnih porodica a opet uz trud upadnu na budzet i studiraju, sto znaci da nema veze sa elitizmom. Profesor i katedra, amfiteatar, to je samo ambijent. Mogao je pricu da prica bibliotekar ili vodic u muzeju, neki covjek na knjizevnim vecerima itd itd. To su trivijalnosti, bitan je Apolonov osvrt na covjekovo ponasanje i unistavanje i profesorov osvrt na danasnjicu u kojoj se isto radi na sublimalan nacin. Ovo si dobro rekao, otvara prostor za razmisljanje, raspravu, tjera da se cita i dalje da bi se ovakve stvari znale. Prica se treba sagledati sa antroploskog konteksta, najviseg moguceg. Da bi se shvatilo da je ovo imalo impakt na cijeli svijet. Pa uzmi samo heliocentricni sistem, u to vrijeme su bile dvije skole za teracentricni i heliocentricni. Kada se u evropi opet dolazi do heliocentricnog sistema, 1615? Od 391 do 1615, eto koliko godina nam je trebalo! Milenijum i dva vijeka! E to je katastrofa, koja nema veze sa glupostima i malogradjanstinama, nego sa covjekom i napretkom, te kako to sprijeciti. Inace nas ceka ponavljanje lekcije... Pozdrav