Vučić se zakleo na Ustav: Ovacije, himna i anegdote iz svetske politike

Вучић

  • је марионетски председник Србије постављен од стране УС НАТО и ЕУ

    glasova: 1 33,3%
  • је самозванац пучиста узурпатор

    glasova: 1 33,3%
  • је најбоље што Срби на Балкану имају

    glasova: 1 33,3%

  • Ukupno glasova
    3

AleksaJ

Buduća legenda
Poruka
36.793
https://nova.rs/vesti/politika/sprema-se-inauguracija-tu-je-i-predsednicko-obezbedjenje-foto/

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić položio je zakletvu u Skupštini Srbije, čime je i formalno počeo njegov drugi predsednički mandat. Zakletvu je položio pred poslanicima odlazećeg saziva parlamenta, budući da novi još nije konstituisan. Pred dolazak Vučića, ispred zgarde skupštine već se okupio izvestan broj građana ali i mladići koji izgledaju kao neformalno predsedničko obezbeđenje poput onog koje je 2017. "privodilo" novinare. Dešavanja ste mogli da pratite i u blogu uživo na našem portalu.

https://www.predsednik.rs/lat/dokumenta/zakon-o-predsedniku

Nespojivost funkcija i sukob interesa
Član 9.
Predsednik Republike ne može vršiti drugu javnu funkciju ili profesionalnu delatnost.
Predsednik Republike dužan je da se u svemu povinuje propisima kojima se uređuje sukob interesa pri vršenju javnih funkcija.


Америка, ЕУ ... цео свет слуша личност која по ЗАКОНУ не може и НИЈЕ председник

https://www.danas.rs/vesti/politika/guteres-cestitao-vucicu-nov-mandnat-predsednika-srbije/

http://www.tanjug.rs/full-view.aspx?izb=736330

Докле незаконитост
 
Докле незаконитост
Ne postoji zakonska odredba koja nije podlozna razlicitoj interpretaciji.
Sta znaci "nezakonitost"?
Pa to otkako je svijeta i vijeka nije utvrdjeno i strogo definirano.

Ono sto je bitno je polozena ruka na Ustav Republike Srbije i zakletva koja ce odjekivati u Vjecnosti, a to je:

...prvi po obavezama i poslednji po privilegijama. Da radim više i ne tražim ništa za sebe, ali tražim sve za Srbiju.

Meni uvijek malo zasuzi oko kada ovo procitam.
 
Председник Републике Србије може бити законски смењен са функције поступком разрешења због кршења Устава или оставком. [1] [2] [3]Овај процес је детаљно описан у Уставу Републике Србије и даље разрађен у Закону о председнику Републике[1] [2] [3].

Према www.iAsk.Ai - Питајте AI:

Отпуштање због кршења устава​

Разрешење председника због кршења устава је вишестепени процес у који су укључени Народна скупштина и Уставни суд[1] [2] [3] [4].

  1. Покретање поступка : Поступак за разрешење може покренути Народна скупштина на предлог најмање једне трећине укупног броја посланика Народне скупштине. [1] [2] [3] [4]Овај предлог мора бити заснован на уверењу да је председник прекршио Устав.[1] [2] [4]Акт о покретању поступка, који председник Народне скупштине подноси Уставном суду, мора да садржи правни основ, конкретне одредбе Устава које су повређене и доказе који поткрепљују тужбу.[4].
  1. Улога Уставног суда : Након покретања поступка, Уставни суд је обавезан да у року од 45 дана одлучи да ли је председник прекршио Устав. [1] [2] [3] [4]Ако Уставни суд утврди да је поступак за разрешење покренут у складу са Уставом и законом, акт о покретању поступка доставља се председнику Републике на одговор у року који одреди Уставни суд.[4]Након периода за одговор, председник Уставног суда заказује рочиште, позивајући и председника Републике и председника Народне скупштине.[4]Одлука Уставног суда ограничена је на уставне повреде наведене у закону Народне скупштине[4].
  1. Одлука Народне скупштине : Ако Уставни суд пресуди да је председник прекршио Устав, председник се разрешава ако за његово разрешење гласа најмање две трећине посланика Народне скупштине. [1] [2] [3] [4]Ако Уставни суд утврди да председник није прекршио Устав, поступак разрешења се обуставља након објављивања одлуке Уставног суда у „Службеном гласнику Републике Србије“.[1] [2] [3] [4]Правно дејство одлуке Уставног суда о кршењу устава од стране председника везано је за дан када је достављена Народној скупштини.[4]Уставни суд ће такође обуставити поступак ако Народна скупштина повуче акт којим се покреће поступак или ако председнику престане мандат током поступка.[4].

Оставка​

Мандат председника може престати и оставком [1] [2] [3].

  1. Подношење оставке : Председник Републике може поднети писану оставку председнику Народне скупштине [1] [2] [3].
  1. Престанак мандата : Мандат председника престаје тренутком када Народна скупштина прими оставку. [1] [2] [3]Председник је дужан да обавести јавност о својој оставци и може дати образложење за њу.[1] [2] [3].

Друге околности за престанак мандата​

Мандат председника такође престаје истеком петогодишњег мандата на који је изабран [1] [2] [3] [5]Међутим, ако се прогласи ратно или ванредно стање, мандат председника се продужава до три месеца након завршетка таквог стања.[1] [2] [3]Током овог продуженог периода, председник задржава сва своја овлашћења и даље може да поднесе оставку или буде смењен.[1] [2] [3].

Особа не може бити изабрана за председника више од два пута, без обзира на трајање претходних мандата[1] [2] [3] [5].

Привремена неспособност и наслеђивање​

Ако председник поднесе оставку, буде разрешен или је на други начин спречен да обавља своју дужност, председник Народне скупштине привремено преузима ту функцију на највише три месеца [1] [2] [3] [5]Током овог периода, вршилац дужности председника Народне скупштине је овлашћен да представља Републику Србију у земљи и иностранству, прима и опозива дипломатске акредитиве, расписује изборе за Народну скупштину, предлаже кандидата за председника Владе Народној скупштини, врши одбрамбена овлашћења и командује Војском Србије.[1] [2] [3]Вршилац дужности председника Народне скупштине је такође дужан да распусти Народну скупштину у случајевима када је то уставна дужност председника Републике и да указом прогласи сваки усвојени закон.[1] [2] [3].

Избори за новог председника морају се одржати у року од 60 дана од превременог истека мандата председника[5].

Имунитет​

Председник Републике ужива имунитет сличан имунитету посланика Народне скупштине [1] [2] [3] [5]Народна скупштина одлучује о имунитету председника већином гласова свих посланика.[1] [2] [3].

 

Однос са другим државним органима​

Однос председника са другим државним органима, као што су Народна скупштина и Влада, заснива се на сарадњи и размени информација, у складу са Уставом и законима[1] [2] [3] [6]Народна скупштина и Влада су дужни да обавесте председника о питањима из своје надлежности која су релевантна за председникове дужности, на захтев.[1] [2] [3]Слично томе, председник обавештава Народну скупштину или Владу о питањима из њихове надлежности која су релевантна за вршење овлашћења Народне скупштине или Владе, на њихов захтев.[1] [2] [3].

Правни акти председника​

Председник доноси разне правне акте, укључујући декрете, одлуке, правила, наредбе и друге правне акте дефинисане законом [1] [2] [3].

  • Укази се користе за проглашење закона, распуштање Народне скупштине, именовање и опозив амбасадора, доделу одликовања и именовање, унапређење и разрешење официра Војске Србије.[1] [2] [3].
  • Одлуке се користе за расписивање избора за посланике Народне скупштине, предлагање кандидата за премијера, давање помиловања, именовање генералног секретара Канцеларије председника, шефа кабинета председника, председничких саветника и других службеника у Генералном секретаријату председника, као и за одлучивање о питањима за која се не доносе други законски акти.[1] [2] [3].
  • Овлашћења у области одбране врше се путем одлука, правила, наредби и других правних аката како је дефинисано законом[1] [2] [3].
Већина уредби и одлука објављује се у „Службеном гласнику Републике Србије“, са изузетком одређених војних именовања[1] [2] [3].

Права након истека мандата​

Бивши председник Републике има одређена права након истека мандата, укључујући почасну титулу „бивши председник Републике“ и право да присуствује државним церемонијама [1] [2] [3]Такође имају право на накнаду плате до шест месеци, или дуже ако још нису испунили услове за пензију, и могу примати посебну месечну исплату ако је њихова нова плата или пензија мања од 80% председничке плате.[1] [2] [3]Бивши председници такође имају право на канцеларију, саветника, секретара и службени аутомобил са возачем у периоду који је једнак њиховом председничком мандату.[1] [2] [3]Безбедност обезбеђују полиција и Војска Србије годину дана након истека мандата, са могућношћу продужења.[1] [2] [3]Такође имају право на дипломатски пасош и приступ архивама из времена када су на функцији.[1] [2] [3]Међутим, председник који је смењен генерално губи ова права, осим ако Народна скупштина не одлучи другачије у одлуци о смени.[1] [2] [3].
 

Back
Top