Васпитање деце - да ли треба отворити усмерене основне школе?

  • Začetnik teme Začetnik teme H1N1
  • Datum pokretanja Datum pokretanja

H1N1

Ističe se
Poruka
2.111
Да ли треба отворити усмерене основне школе? То већ постоји у Русији, деца се од малих ногу уче неком послу, нпр. отварају се основне музичке школе. Те школе су као основне школе, завршавају се редовно као и свака основна школа, и нема потребе за основна школа + музичка школа ко у Србији.

Моје лично мишљење је да је то много боље од овога што ми имамо у Србији.

Шта ви мислите о томе?
 
možda nije loše da su npr prva četiri razreda ista za sve druga 4 usmerena, jer učitelj i te kako može da vidi koje je dete čemu sklono
al da to bude deo obaveznog obrazovanja

наравно да буде обавезно.
Понављам, ја мислим да је најбоље децу од самог почетка усмеравати на оно чиме ће се бавити у животу ( руси имају циркуске школе у која деца иду врло, врло дуго од почетка живота, није ни чудо што имају фантастичан циркус ).
 
Ja mislim da to nije dobra ideja posto suzava mogucnost deci da se predomisle. Sta oni znaju posle cetvrtog razreda? Pa i sad kad posle osnovne kad treba da se odluce pitanje je koliko su spremni a i koliko ce im se misljenje i afiniteti promeniti do kraja srednje skole.
Da ne pricam koliko bi to bilo stetno za svu decu, takvo rano usmeravanje- pa oni osim da citaju, pisu i nesto osnovne matematike nista vise ne bi ni znali, samo svoju tu neku struku.
 
наравно да буде обавезно.
Понављам, ја мислим да је најбоље децу од самог почетка усмеравати на оно чиме ће се бавити у животу ( руси имају циркуске школе у која деца иду врло, врло дуго од почетка живота, није ни чудо што имају фантастичан циркус ).

Ebes zivot u kome se neko bavi iskljucivo svojom strukom. :roll:
 
Да ли треба отворити усмерене основне школе? То већ постоји у Русији, деца се од малих ногу уче неком послу, нпр. отварају се основне музичке школе. Те школе су као основне школе, завршавају се редовно као и свака основна школа, и нема потребе за основна школа + музичка школа ко у Србији.

Моје лично мишљење је да је то много боље од овога што ми имамо у Србији.

Шта ви мислите о томе?

To je sasvim nepraktično.

Umesto toga, bolje je u skolama opsteg tipa reorganizovati skolske predmete na obavezne i izborne i organizovati sistematsko strucno pracenje sposobnosti i afiniteta dece i usmeravanje dece da kroz skolovanje biraju predmete koji su optimalni buducim izborom zanimanja.
 
Oduvek smo bili ponosni na opstu kulturu i obrazovanje. U slucaju tako ranog opredeljivanja fizicare i hemicare ne bismo ni imali. Ko bi to birao kad nije ni probao?
Drugo, sta biva sa tim artistima na zici ako iz nekog razloga moraju da prestanu da se bave time? Koliko dece pocne ozbiljno da se bavi gimnastikom, treniraju godinama i u pubertetu premase dozvoljenu visinu, tezinu i nista od bavljenja vrhunskim sportom. Sta sa njima?
 
Oduvek smo bili ponosni na opstu kulturu i obrazovanje. U slucaju tako ranog opredeljivanja fizicare i hemicare ne bismo ni imali. Ko bi to birao kad nije ni probao?
Drugo, sta biva sa tim artistima na zici ako iz nekog razloga moraju da prestanu da se bave time? Koliko dece pocne ozbiljno da se bavi gimnastikom, treniraju godinama i u pubertetu premase dozvoljenu visinu, tezinu i nista od bavljenja vrhunskim sportom. Sta sa njima?


po evropama postoje sportske osnovne skole,
i deca imaju velike prebleme prilagoditi se gimnaziji ili obicnoj srednjoj skoli
kada dodje do povrede koja iskljucuje nastavak bavljenja sportom ...
 
Znaci neko drugi treba da odluci cime ce se dete baviti u buducnosti, ono eto ima mogucnost da izabere od ponudjenih opcija. Ne znam, meni se to ne dopada ni principijelno ni prakticno.

Odakle ti uopste ta ideja na osnovu gornjih postova? :confused:
Pracenje i pomaganje detetu da prepozna i razvije svoje potencijale do maksimuma, sve to ne podrazumeva odlucivanje o njegovom zanimanju, pobogu.
 
Poslednja izmena:
Naravno da ne.
Ali se skoro precizno moze ustanoviti bar desetak mogucih buducih zanimanja cak i kod dece od tri godine pa nadalje (posmatranjem igrica koje biraju)

Pa odavde.

Sta kad ustanove tih desetak mogucih zanimanja? Od kud neko moze da zna da ce dete za deset ili petnaest godina bas to zeleti?
 
Pa odavde.

Sta kad ustanove tih desetak mogucih zanimanja? Od kud neko moze da zna da ce dete za deset ili petnaest godina bas to zeleti?

Kad se ustanovi, onda mu se pruzaju mogucnosti da razvije svoje talente. To uopste ne znaci da mu se namece zanimanje ili da se ubacuje u sedmoj godini u nekakvu usko specijalizovanu skolu kako se preporucuje u uvodnom postu.
 
Da vas pitam, jel se vi sad bavite onim sto ste zeleli kad ste bili u cetvrtom osnovne? Ili u osmom osnovne?
Ja nisam ništa želeo u četvrtom razredu i stalno sam ponavljao "ne znam šta ću da budem" jer sam već u 1-2 razredu prošao kroz špalir "nećeš biti ovo što si poželeo, nećeš biti ono što si poželeo, odakle ti te glupe ideje, bićeš advokat ili lekar".
Ono što sam želeo u osmom razredu sam radio jedno vreme i sada to više ne postoji

Inače, ne verujem da deca uopšte znaju šta se u mnogim zanimanjima radi. Znaju šta rade učiteljica i pedijatar i poštar i to je otprilike to. Analize berzanskih podataka po graficima, ma da, samo tako. Nigde ne kažu koliko lekar mora da nauči napamet kojekakvih podataka i da svako ko se bavi nekom biologijom mora da zna celu hemiju.
 
У основним не, треба побољшати наставу и то опште знање и елементарну писменост основаца.
Постоје и код нас усмерене гимназије: средња музичка, математичка, спортска, дизајнерска...
Русија, вероватно, има разлог зашто им је потребан специјализован кадар НКВ само са основном школом, за физички посао у Сибиру или којекуде :lol:

( руси имају циркуске школе у која деца иду врло, врло дуго од почетка живота, није ни чудо што имају фантастичан циркус ).

:rotf:
 
Poslednja izmena:
ma ne roditelji niti dete
nego npr učitelj vidi ( a vidi se i tekako) čemu je dete naklono , šta mu bolje ide i na osnovu toga daje preporuku za dalje usmerenje

moje viđenje da je najbolje ovako: prva 4razreda da budu ista za sve. U toku tog perioda dete treba da stekne elementarnu pismenost
od 5-8 na osnovu preporuke učitelja i pregleda komisije, na osnovu detetovih želja..dete se usmerava na uže oblasti. dal će to biti zanat, dalje šire obrazovanje i sl
 
Živo me interesuje na šta bi mene moja učiteljica poslala. Bila sam joj ćata i potrčko i volela je moje sastave. Nisam volela fizičko i bila sam debela i smotana. A kasnije sam zavolela sport i volim ga više od svega. Matematika mi je išla odlično, danas ne podnosim ništa što ima veze sa zadacima i mozganjem. Samo palamuđenje do besvesti.
Ma idi bre, od 7-me do 27-me godine sam se promenila 200%. Glupost neviđena usmeravati decu tako malu. Bar meni tako deluje, ali ja ne znam ništa o tome. Pričam kao laik i kao roditelj.

Evo moj klinac od 5 godina voli da čita, piše, rešava zadatke, slaže puzzle. A mogu da se kladim kad krene u školu da ništa od toga neće voleti i da će mu se do 15-te godine milion puta promeniti afiniteti.
 
Odakle ti uopste ta ideja na osnovu gornjih postova? :confused:
Pracenje i pomaganje detetu da prepozna i razvije svoje potencijale do maksimuma, sve to ne podrazumeva odlucivanje o njegovom zanimanju, pobogu.

slazem se- razvijanje talenata ne odredjuje nuzno i zanimanje

kada okrenem film, tim talenat baznim profesijama se sada bave na visokim pozicijama deca koja su najmanje talenta i imala :neutral:
 

Back
Top