Уместо наставе разговори са децом првих месец дана нове школске године

Да ли подржавате?

  • Подржавам

    glasova: 5 45,5%
  • Не подржавам

    glasova: 6 54,5%

  • Ukupno glasova
    11

gost 434892

Veoma poznat
Poruka
12.912
Уместо наставе разговори са децом првих месец дана нове школске године. Ево пошто ја заврших школу прошле "сезоне", нисам баш најупућенији али чујем да нова сезона почиње неуобичајеним током.

Ето, дотле је дошло. Тако сам начуо. Ваљда ће наставници, психолози и педагози обављати разне разговоре радионице и све што треба да би деца поново научила да се друже, да покушају да поврате емпатију и смање вршњачка насиља било ког нивоа...

Волео бих да се професорица @Lagerta укључи у дискусију и објасни нам шта ће тачно и како ће бити.

Да ли подржавате овакав вид наставе и овакав вид покушаја министарства просвете да се обрачуна са стварно лошом друштвеном сликом и односима у основним и средњим школама?
 
Уместо наставе разговори са децом првих месец дана нове школске године. Ево пошто ја заврших школу прошле "сезоне", нисам баш најупућенији али чујем да нова сезона почиње неуобичајеним током.

Ето, дотле је дошло. Тако сам начуо. Ваљда ће наставници, психолози и педагози обављати разне разговоре радионице и све што треба да би деца поново научила да се друже, да покушају да поврате емпатију и смање вршњачка насиља било ког нивоа...

Волео бих да се професорица @Lagerta укључи у дискусију и објасни нам шта ће тачно и како ће бити.

Да ли подржавате овакав вид наставе и овакав вид покушаја министарства просвете да се обрачуна са стварно лошом друштвеном сликом и односима у основним и средњим школама?
Ја апсолутно подржавам. Из личног искуства могу рећи да је стање друштва у школи много лоше. И треба се нешто предузети.
 
Ја апсолутно подржавам. Из личног искуства могу рећи да је стање друштва у школи много лоше. И треба се нешто предузети.
Mesec dana? Mnogo je to vremena za nesto sto im je trebalo da usadi porodica. Vecina dece u skoli je ipak u nekoj normali, bar na opsnovu price koju sam imao letos sa sestricem (7-mi razred od septembra) i sestricinom (1-razred gimnazije), oni sasvim normalno gledaju na to sto se desilo u Ribnikaru i svim ostalim nasiljima u skoli koja su se izdesavala i u njihovom okruzenju. Znaju bolje nego mi matori kako izgleda danasnja skola, kakva su druga deca, sta da ocekuju od njih ali imaju jos u kuci ugradjen sistem moralnih normi koji je normalan.

A koliko cujem od svastike, profesorke u sr.skoli, zaposleni u skolama su dobili naloge da prate decu i njihovo ponasanje, pogotovo one koja nisu u standardima "obicnog" deteta, povucene, iskljucene iz drustva, napasnike...
 
Уместо наставе разговори са децом првих месец дана нове школске године. Ево пошто ја заврших школу прошле "сезоне", нисам баш најупућенији али чујем да нова сезона почиње неуобичајеним током.

Ето, дотле је дошло. Тако сам начуо. Ваљда ће наставници, психолози и педагози обављати разне разговоре радионице и све што треба да би деца поново научила да се друже, да покушају да поврате емпатију и смање вршњачка насиља било ког нивоа...

Волео бих да се професорица @Lagerta укључи у дискусију и објасни нам шта ће тачно и како ће бити.

Да ли подржавате овакав вид наставе и овакав вид покушаја министарства просвете да се обрачуна са стварно лошом друштвеном сликом и односима у основним и средњим школама?

Primarno vaspitanje je od roditelja, ucitelji u nizim razredima mozda i mogu nesto malo da koriguju ali kod starijih to ide teze.
Ne moze nijedan nastavnik za mesec dana da uradi vise od roditelja koji su sa decom svaki dan.
 
Mesec dana? Mnogo je to vremena za nesto sto im je trebalo da usadi porodica. Vecina dece u skoli je ipak u nekoj normali, bar na opsnovu price koju sam imao letos sa sestricem (7-mi razred od septembra) i sestricinom (1-razred gimnazije), oni sasvim normalno gledaju na to sto se desilo u Ribnikaru i svim ostalim nasiljima u skoli koja su se izdesavala i u njihovom okruzenju. Znaju bolje nego mi matori kako izgleda danasnja skola, kakva su druga deca, sta da ocekuju od njih ali imaju jos u kuci ugradjen sistem moralnih normi koji je normalan.

A koliko cujem od svastike, profesorke u sr.skoli, zaposleni u skolama su dobili naloge da prate decu i njihovo ponasanje, pogotovo one koja nisu u standardima "obicnog" deteta, povucene, iskljucene iz drustva, napasnike...
Дада, твоји сестрић и сестрична мора да су добра деца што ти кажеш из васпитане породице где имају већ усађен тај неки морал

А ово за налоге, подржавам. Ја сам био један од тих. Највероватније да би таква деца чешће причала са професорима насамо, психолозима, педагозима... Јбг, сад се све ради само да се ово не деси. Ми смо се вазда спрдали за те ћутљивије и много пре догађај у рибникару да ће "одједном доћи са калашом и молотовом" у школу и тако. ******.

Мени је психолошко педагошки тим максимално помогао да завршим школу без проблема, са врло добрим просеком, иако више нисам био присутан у школи у последње две године него што јесам
 
Primarno vaspitanje je od roditelja, ucitelji u nizim razredima mozda i mogu nesto malo da koriguju ali kod starijih to ide teze.
Ne moze nijedan nastavnik za mesec dana da uradi vise od roditelja koji su sa decom svaki dan.
Слажем се скроз, ал како контролисати родитеље? Видимо да је све више деце која су или недовољно збринута, или из неких дисфункционалних породица, или чак размажена... Све , а најмање их је под наводницима "нормално", у смислу ситуације у породици
 
deca su odmalena vise u nekoj obrazovnoj instituciji nego sa roditeljima

tako da treba strategija za svaku god od trece god , ne da sad ocekujes da mnogo utices na dete od 16 god

evo recimo prvo - roditeljski je kazu obavezan, dok se u realnosti u svakoj god broj roditelja sve vise smanjuje

zadnje god je bilo nas 7-8 redovnih od 27-28 djaka - zasto se nista ne preduzima?

pa da socijalno pocne da posecuje roditelje koji ne dolaze na roditeljski ili one cija deca prave probleme

odmah nakon prvog problema, sa policijom ako treba
 
Слажем се скроз, ал како контролисати родитеље? Видимо да је све више деце која су или недовољно збринута, или из неких дисфункционалних породица, или чак размажена... Све , а најмање их је под наводницима "нормално", у смислу ситуације у породици

Velike novcane kazne ili normiran drustveno koristan rad.
 
Primarno vaspitanje je od roditelja, ucitelji u nizim razredima mozda i mogu nesto malo da koriguju ali kod starijih to ide teze.
Ne moze nijedan nastavnik za mesec dana da uradi vise od roditelja koji su sa decom svaki dan.

Problem je u vršnjačkom nasilju. Deca trpe torturu i onda dođe do tačke pucanja. A ta tortura može biti u školi (i najčešće jeste u školi) i na internetu. Pa čak i medijima. Ne mogu samo roditelji da se izbore sa time, mora da se uključi i škola. Mora neko da prati i sankcioniše takvo ponašanje.
 
Problem je u vršnjačkom nasilju. Deca trpe torturu i onda dođe do tačke pucanja. A ta tortura može biti u školi (i najčešće jeste u školi) i na internetu. Pa čak i medijima. Ne mogu samo roditelji da se izbore sa time, mora da se uključi i škola. Mora neko da prati i sankcioniše takvo ponašanje.

Prosao sam kroz to u osnovnoj skoli. Skolama i nastavnicima su tu vezane ruke i ne mogu puno da ucine.
Moja osnovna je mogla po kazni da prebacuje ucenike u isturena odeljenja tj. seoske skole i u jednoj je bio neki stari ucitelj koga su se i roditelji plasili.

Zato i kazem da se ukine obavezno obrazovanje ali sam i za to da se uvedu ogranicenja oko zaposljavanja tj. da ne moze za drzavnu ustanovu da radi neko bez zavrsene osnovne skole vec da im ostanu samo poljoprivreda i privatnici.
 
Prosao sam kroz to u osnovnoj skoli. Skolama i nastavnicima su tu vezane ruke i ne mogu puno da ucine.

Poenta je da se napravi sistem koji bi nagrađivao dobro ponašanje a sankcionisao loše. I u moje vreme je postojala ocena iz vladanja ali kao da nije. To niti se menjalo niti je ko gledao. A treba da se gleda. Pa posle svakog incidenta, cifra manje. I ne samo to, nego što niža ocena, to ti je posle teži život. Ukidanje privilegija, subvencija, izbora... život da ti postane horor. Pa kad dođeš na keca, izbacivanje plus jednom nedeljno javljanje u policiju plus test na opijate. Sve se može kad se hoće. Ali pošto živimo u naprednoj Srbiji, tu nema niti pameti niti volje da se sistem menja. Mada ni od opozicije nisam čuo neka konkretna rešenja. Tako da, sve ostaje isto kako je i bilo.
 
deca su odmalena vise u nekoj obrazovnoj instituciji nego sa roditeljima

tako da treba strategija za svaku god od trece god , ne da sad ocekujes da mnogo utices na dete od 16 god

evo recimo prvo - roditeljski je kazu obavezan, dok se u realnosti u svakoj god broj roditelja sve vise smanjuje

zadnje god je bilo nas 7-8 redovnih od 27-28 djaka - zasto se nista ne preduzima?

pa da socijalno pocne da posecuje roditelje koji ne dolaze na roditeljski ili one cija deca prave probleme

odmah nakon prvog problema, sa policijom ako treba
Слажем се скроз. Додуше ја сам тек завршио школу па не знам колико родитеља долази на родитељске и све то, но битно је све ове идеје да чују људи из министарстава
 
Velike novcane kazne ili normiran drustveno koristan rad.
Добро, санкционисање јесте вид превенције, али и до сад је тога било. Уведено је то још док сам ја у основној био, та правила и казне око вршњачког насиља

Али ни то није имало неког великог утицаја. Ја сам за то да се све диже у свест. Да се што више прича и направе часови ако треба и за такве ствари где ће деца наставници и сви причати о односима између вршњака односима вршњака и професора итд. Јер је то врло битно. Врло.
 
Problem je u vršnjačkom nasilju. Deca trpe torturu i onda dođe do tačke pucanja. A ta tortura može biti u školi (i najčešće jeste u školi) i na internetu. Pa čak i medijima. Ne mogu samo roditelji da se izbore sa time, mora da se uključi i škola. Mora neko da prati i sankcioniše takvo ponašanje.
Људи ви не знате колико је вршњачког насиља које се чак би не може окарактерисати као то. То су оговарања, трачеви, притисак друштва на појединца, омаловажавања.... Све то је већина од нас доживела.

Наш разред је био хаос. То се није знало ко по коме удара. Те а и б група (поделе од короне) које су утицале малтене да се направи а и б клан. Па једни с другима, па једни против других. Па сви на једног. А све то без имало емпатије

Е та емпатија је ако не и најбитнији детаљ
 
Prosao sam kroz to u osnovnoj skoli. Skolama i nastavnicima su tu vezane ruke i ne mogu puno da ucine.
Moja osnovna je mogla po kazni da prebacuje ucenike u isturena odeljenja tj. seoske skole i u jednoj je bio neki stari ucitelj koga su se i roditelji plasili.

Zato i kazem da se ukine obavezno obrazovanje ali sam i za to da se uvedu ogranicenja oko zaposljavanja tj. da ne moze za drzavnu ustanovu da radi neko bez zavrsene osnovne skole vec da im ostanu samo poljoprivreda i privatnici.
Не знам баш за укидање обавезног образовања колико би то помогло, искесно, свако је као клинац то желео али када погледам то са тачке разумног човека а не неког хировитог клинца, стварно не би имало смисла. Не схватај лично, стварно мислим тако.

Ја сам кроз тешке тортуре пролазио у средњој. До те мере да ме адреналин у школи толико туче ко да ме чека нека туча сваког часа
 
Poenta je da se napravi sistem koji bi nagrađivao dobro ponašanje a sankcionisao loše. I u moje vreme je postojala ocena iz vladanja ali kao da nije. To niti se menjalo niti je ko gledao. A treba da se gleda. Pa posle svakog incidenta, cifra manje. I ne samo to, nego što niža ocena, to ti je posle teži život. Ukidanje privilegija, subvencija, izbora... život da ti postane horor. Pa kad dođeš na keca, izbacivanje plus jednom nedeljno javljanje u policiju plus test na opijate. Sve se može kad se hoće. Ali pošto živimo u naprednoj Srbiji, tu nema niti pameti niti volje da se sistem menja. Mada ni od opozicije nisam čuo neka konkretna rešenja. Tako da, sve ostaje isto kako je i bilo.
Ово је добра идеја са повезаношћу владања и полицијске контроле. Али ајмо да будемо реални

Није поента да сви подсвесно схвате да требају да буду добри другари и доброф владања само ради награда а да би избегли казну. Поента је да такав вид понашања уђе у аутоматизам

Да не буде хихи ја ссам добар да не би био модар. Него да стварно се изгради друштво у ком саосећање неће мањкати.
 
Увњк ће бити насилника, и то се никада скроз неће искоренити макар увели конц логоре за насилнике, него више од било ког насилника, једног школарца појединца убије нездрава средина где је ретко ко коме прави друг, где свако сваког гледа испод ока а глуме другове, где се трачари, алапача, смешта, намештају којекакве гадости којих сам се нагледао кроз своје школовање
 
Добро, санкционисање јесте вид превенције, али и до сад је тога било. Уведено је то још док сам ја у основној био, та правила и казне око вршњачког насиља

Али ни то није имало неког великог утицаја. Ја сам за то да се све диже у свест. Да се што више прича и направе часови ако треба и за такве ствари где ће деца наставници и сви причати о односима између вршњака односима вршњака и професора итд. Јер је то врло битно. Врло.

Ne mozes da razgovaras sa nekim ko ne zeli da slusa. Moras da mu stavis to do znanja onako kako najbolje razume.

Posebni casovi za razgovore nece pomoci, u srednjim skolama pojedini obrazovni profili imaju po 7 casova strucne nastave dnevno. Taj jedan ce iskorisititi za spavanje ili odlazak negde, u najboljem slucaju ce biti samo fizicki prisutni.

Не знам баш за укидање обавезног образовања колико би то помогло, искесно, свако је као клинац то желео али када погледам то са тачке разумног човека а не неког хировитог клинца, стварно не би имало смисла. Не схватај лично, стварно мислим тако.

Ја сам кроз тешке тортуре пролазио у средњој. До те мере да ме адреналин у школи толико туче ко да ме чека нека туча сваког часа

Nista nece dati istant rezultate ali vremenom bi se ta slika promenila.
Kada par generacija ne moze da radi neki bolji posao vec su osudjeni na fizikaliju promenice razmisljanje.

Nasilnike treba kazniti surovo, ili po dzepu ili fizicki.
 
Posebni casovi za razgovore nece pomoci, u srednjim skolama pojedini obrazovni profili imaju po 7 casova strucne nastave dnevno. Taj jedan ce iskorisititi za spavanje ili odlazak negde, u najboljem slucaju ce biti samo fizicki prisutni.
Ово је истина. Фонд часова се мора флексибилније распоредити. Макар се и сваки дан ишло у пколу, више од 4,5 часова нема ни смисла ни ефекта
 
Ово је истина. Фонд часова се мора флексибилније распоредити. Макар се и сваки дан ишло у пколу, више од 4,5 часова нема ни смисла ни ефекта

Kada sam isao u skolu imao sam po 7 casova svakog dana, kako drugacije da se preraspodeli?
 
Kada sam isao u skolu imao sam po 7 casova svakog dana, kako drugacije da se preraspodeli?
Такође, сваке недеље бар једанпут и по 8.

Па како другачије? За почетак да не буде главни параметар фонд часова већ ефикасност. Ево дајем пример сад док једем

Да се направи тако да ђаци имају само 4 часа дневно. То би се наравно прелило на целу недељу те би неке часове ђаци имали једном у 2 недеље.

За то време би свако добио неке задатке које би требао да уради за те часове на којима нису присуствовали због редукције часова

Мислим да је и то ефикасније од тога да 6. и 7. час, а о 8. да не причамо, преспаваш, не слушаш...

@Lagerta шта кажеш ти?
 
Такође, сваке недеље бар једанпут и по 8.

Па како другачије? За почетак да не буде главни параметар фонд часова већ ефикасност. Ево дајем пример сад док једем

Да се направи тако да ђаци имају само 4 часа дневно. То би се наравно прелило на целу недељу те би неке часове ђаци имали једном у 2 недеље.

За то време би свако добио неке задатке које би требао да уради за те часове на којима нису присуствовали због редукције часова

Мислим да је и то ефикасније од тога да 6. и 7. час, а о 8. да не причамо, преспаваш, не слушаш...

@Lagerta шта кажеш ти?

Smanjivanje fonda casova za 50% nece nikome pomoci, narocito za nesto sto je odgovornost roditelja.
 
Smanjivanje fonda casova za 50% nece nikome pomoci, narocito za nesto sto je odgovornost roditelja.
Добро ја сам само дао пример док сам вечерао. О томе би се свему стварно озбиљно требало расправити
 
Malo ću da se uključim i objasnim ono što je nama preoporučeno. Dobili smo smernice da prvih par nedelja kod dece razvijamo empatiju, saosećanje i ostala pozitivna osećanja. Ovo sve lepo zvuči tako upakovano i plasirano javnosti ali mi ne znamo da li da plačemo ili da se smejemo. Prvo, hoće li nam neki stručnjak objasniti da li to znači da samo tada to radimo pa posle ne mora ? I zapitali smo se jesu li oni nekada posetili neke časove, jer imamo utisak da pojma nemaju da se ovo što su sada predložili radi oduvek u nastavi. Nema časa kada ne raspravljamo o raznim situacijama i dešavanjima koja nemaju veze sa planom i programo,a poslednjih godina je sve češće tako jer su i problemi sve veći. Navedeno se odnosi na učitelje i razredne starešine, tako da kao razredni starešina mogu preneti moje iskustvo. Ja ni do sada nisam pratila njihove ideje jer sam odavno shvatila da ih predlažu ljudi koji nisu imali neposredan rad sa decom. Ja sledim svoje smernice, a to su iskustvo, procena da li decu treba motivisati ili saosećati sa njima, moje smernice su ljubav prema mom poslu i deci sa kojom radim.
Što se tiče smanjivanja fonda časova , to više ima veze sa samim procesom obrazovanja i količinom gradiva za koju godinama tvrdimo da je neadekvatna i nepovezana sa praksom, tj mnogo informacija bez povezivanja sa životnim situacijama.
 
Problem je u vršnjačkom nasilju. Deca trpe torturu i onda dođe do tačke pucanja. A ta tortura može biti u školi (i najčešće jeste u školi) i na internetu. Pa čak i medijima. Ne mogu samo roditelji da se izbore sa time, mora da se uključi i škola. Mora neko da prati i sankcioniše takvo ponašanje.
Ovde dolazi do raskoraka, roditelji misle da škola malo vremena posvećuje deci a škola misli da roditelji malo vremena posvećuju deci. Ako logično posmatramo, u školi , u odeljenju ima oko 26,7 učenika, u porodici ima 1,2 deteta, ko može bolje da posveti vreme,mi celom odeljenju ili roditelj svojoj deci ?
 

Back
Top