Gargamel13
Obećava
- Poruka
- 68
Poslednjih nekoliko godina priča se o inkluzivnom obrazovanju u Srbiji. Prema Zakonu o osnovama sistema vaspitanja i obrazovanja RS, uloga defektologa u inkluzivnom procesu nije definisana. Posao defektologa koji se školovao 5 godina preuzimaju pedagoški asistenti. Ministarstvo prosvete RS je raspisalo konkurs za pedagoške asistente čije će radno mesto biti u redovnim vaspitno-obrazovnim ustanovama u kojima se školuju deca sa posebnim potrebama. Uslov za pedagoškog asistenta je srednja stručna sprema?! Ako su defektolozi školovani 5 godina za rad sa decom sa posebnim potrebama, kako to da su mašinski tehničari ili medicinske sestre promera radi sa kursem za pedagoške asistente kvalifikovaniji za rad sa decom sa posebnim potrebama? Dalje, defekrološki fakultet u Beogradu (FASPER) omogućava učiteljima i vaspitačima kurseve po ceni od 60000dinara kojima stiču diplome da su stručno osposobljeni za rad sa decom sa teškoćama u razvoju. Pri tome, diplome se defektolozima ne priznaju na srodnim fakultetima pa ne mogu da upišu master studije. Ako je defektolog školovan da radi sa decom sa posebnim potrebama, a posao mu otimaju amateri sa sumnjivim kursevima, zašto FASPER ne zatvori svoja vrata kao i Medicinski fakultet u Novom Sadu koji školuju generacije koje će po svemu sudeći čistiti ulice? Univerzitet u Tuzli je pokrenuo slično pitanje. Dokle ćemo mi prodavati maglu? Umesto da pomognemo deci sa posebnim potrebama, čini se da im pravimo još veće probleme. Do sada su završavali zanate i mogli da rade, od sada uz "stručnjake" kakvi su pedagoški asistenti, nadam se da će se bar opismeniti. Još jedan mudar potez zemlje Srbije. Toliko!
