ucenje vs vaspitanje

gost 320781

Aktivan član
Poruka
1.404
Primetila sam da mnogi u mom direktnom okruzenju i sire brkaju ucenje sa vaspitavanjem. Osim toga mnogi misle da je svrha skolstva takodje da im vaspitava dete i ocekuju isto. Takodje sam primetila ljudi imaju dva prilaza decijem vaspitanju.Prvo je,prepustanje razvijanja karaktera "prema sebi samom" i ostavljaju decu da se razvijaju prema instinktima a drugi smatraju da decu treba uciti upravljanju i planiranju njihovih zivota.Po Aristotelu bi se ovo pitanje svelo na zoe vs bios.
Istovremeno sve skole imaju probleme sa NEvaspitanom decom, Ucitelji i nastavnici trose vise vremena vaspitavajuci nego prenosenjem znanja.Buducnost dece ne izgleda sjajna u tom smislu, zar ne?Ili imate drugaciju ideju o svemu.
 
Poslednja izmena:
Ne mogu nista pametno da kazem , cvrsti roditelji mogu da vaspitaju dete i koje ce naravno biti uspesno i oholo kao i oni , kod samilosnih dete je osudjeno na neshvatanje realnog drustvenog zivota , ali uz punu roditeljsku ljubav koja verovatno nece biti uzvracena. Neko se rodi od zla i goreg , pa postane covek ipo sam od sebe.
 
To su neki kultur-istoricari nazivali "rascjep izmedju znanja i htjenja", nesposobnost da se snaga karaktera i snaga razuma uvecaju. Povrsno znanje uvijek stvara slabost i razuma i volje, bez obzira sto ga moze biti mnogo. Vjezbom/odgojem se znanje produbljuje i jaca, navikava, instinktizuje, automatizuje. Tu je snaga. Zato su obrazovani prevelike kukavice da imaju djecu.

Npr. ako se dijete zeli odgojiti da razumije kulturu, onda treba i da putuje i posjecuje mjesta od kulturnog znacaja. Sad, koliko se tome doskocilo internetom, ostaje da se vidi.
 
To su neki kultur-istoricari nazivali "rascjep izmedju znanja i htjenja", nesposobnost da se snaga karaktera i snaga razuma uvecaju. Povrsno znanje uvijek stvara slabost i razuma i volje, bez obzira sto ga moze biti mnogo. Vjezbom/odgojem se znanje produbljuje i jaca, navikava, instinktizuje, automatizuje. Tu je snaga. Zato su obrazovani prevelike kukavice da imaju djecu.

Npr. ako se dijete zeli odgojiti da razumije kulturu, onda treba i da putuje i posjecuje mjesta od kulturnog znacaja. Sad, koliko se tome doskocilo internetom, ostaje da se vidi.

mislis za dobar odgoj , trebaju ti dobre pare , putovanja , enciklopedije , sport , vanredni nastavnici ,psihoterapeuti.........................................a jedno radi u kuci
 
Aristokratija se odlikovala od ostatka svijeta prije svega dobrim odgojem i vrlinama. Dokolica je tu najvaznija. Treba moci biti zadovoljan i sa malo sredstava. Bez materijalne skromnosti danas ne moze biti dobrog odgoja, jer ce da te mrze ako imas mnogo novaca. Zavist je legalizovana.
 
Iskreno se kajem sto sam dete usmeravao da bude posten covek najebao je u ovom drustvu jedina uteha je ako ode negde preko granice da zivi tamo ce ljudi valjda znati to da cene !

Немој бити малодушан. Треба дете да зна шта треба а шта не треба, шта сме а шта не сме, шта је добро а шта је лоше... Ако их не васпитамо у духу праведности, постоји опасност да постану криминалци кратког века. Ко на време заволи истинске вредности, биће му касније много лакше у животу. Треба да буду, пре свега, праведни, да воле људе, да буду вредни, послушни и упорни. Никако се деца не смеју размазити, да не постану паразити, неспособни и несамостални.
Ако се родитељ максимално посвети свом детету, пружи му и љубав и знање и пажњу; ако га неоткачи тако што му да даљински или џојстик, него, кад му је досадно треба да слаже своје ствари, да помажу женска деца мајци а мушка оцу. Треба да се зна ко коси а ко воду носи. Деца примете да ли су родитељи дали све од себе. Ако је дете поред свега тога непослушно и даје знаке непоштовања и безобразлука, треба да се казни али мудро и одмерено. Физичко кажњавање треба да постоји као крајњи метод. Чак и шамар, ако је са разлогом, он код детета неће изазвати мржњу и презир него ће схватити да је увредио онога који му се толико посветио и да га је праведно (и за његово будуће добро) казнио.
Дешавало ми се да ме деца малтретирају, јер нисам на време поставио границу. Кад претерају са безобразлуком, шамар решава ствар из момента. Лупио сам их неколико у животу а дете се после шамара смирило, продобрило и видело се да му је криво што је морало до тога да дође.
Зато се треба држати премудрости Соломонове у којој се каже: Ко штеди прут мрзи на сина свог!
 
Poslednja izmena:
Треба избегавати физичке казне али, кад је морање, прут је бољи од руке. Не треба тући децу често, да с не погубе критеријуми. Најбоље би било никад, али кад се преврши мера, зна се. Родитељ не сме да пребије дете јер му се нагомилало од раније. Мора да стражи над собом, да не би неправедно казнио дете. Ако је дете неправедно кажњавано, јер је родитељ дошао нервозан са посла, изгубио му је омиљени тим, пао му тикет, жена га изнервирала, или муж, па се искаљују на деци... таквима треба јасно дати до знања да родитељство није само дар него и обавеза, и то вееелика.
 
Игуман Евменијe
"Аномалије родитељске љубави"


Похвала и подстицање
...
У православној педагошкој литератури може се срести различит однос према похвали и подстицању деце. Мислим да је време да се тим јаловим дискусијама учини крај.Дете се учи захваљујући "повратној вези" са спољашњим светом. Ако родитељи одобравају овај или онај његов поступак, оно тежи да га понови. Ако, напротив,куде његове поступке, оно се труди да их више не чини. Ако пак нема никакве"повратне везе" ни похвале, ни покуде, дете једноставно не зна како да се понаша. Оно нема стимуланс да понавља добар поступак или да се одриче погрешних поступака.
Подстичите и одушевљавајте се оним што бисте хтели да буде поновљено.Истичите оно најбоље што је Бог већ ставио у ваше дете, да бисте створили у њему самопоштовање и сигурност у себе.Ако је ваше дете донело из школе добре оцене, прославите то, надахните га да постиже успехе у оним областима у којима је још увек слабо. Подстицање је слично еликсиру, оно је неопходно за психолошко здравље детета. Личност се формира и развија се уз помоћ љубави и подстицања које дете добија од родитеља. Хвалећи и подстичући дете да постиже успехе, ви га надахњујете за још већа достигнућа.

Подстицање побољшава представу детета о самом себи, тера га да поверује у потенцијал који је у њега уложио Бог, даје му сигурност и снагу за нове подухвате.
 
Primetila sam da mnogi u mom direktnom okruzenju i sire brakaju ucenje sa vaspitavanjem. Osim toga mnogi misle da je svrha skolstva takodje da im vaspitava dete i ocekuju isto. Takodje sam primetila ljudi imaju dva prilaza decijem vaspitanju.Prvo je,prepustanje razvijanja karaktera "prema sebi samom" i ostavljaju decu da se razvijaju prema instinktima a drugi smatraju da decu treba uciti upravljanju i planiranju njihovih zivota.Po Aristotelu bi se ovo pitanje svelo na zoe vs bios.
Istovremeno sve skole imaju probleme sa NEvaspitanom decom, Ucitelji i nastavnici trose vise vremena vaspitavajuci nego prenosenjem znanja.Buducnost dece ne izgleda sjajna u tom smislu, zar ne?Ili imate drugaciju ideju o svemu.

škola treba da ima vaspitni i integrativnu ulogu
makar u nižim razredima ali to nije primarna funkcija
mislim da loše zapažašžniti troše mnogo vremena na vaspitanje
niti mogu da postinu taj vaspitni efekat
ako ne postoji sistem roditelj-dete-škola-društvo
neka škola opismenjuje, neka roditelji vaspitavaju
 
Немој бити малодушан. Треба дете да зна шта треба а шта не треба, шта сме а шта не сме, шта је добро а шта је лоше... Ако их не васпитамо у духу праведности, постоји опасност да постану криминалци кратког века. Ко на време заволи истинске вредности, биће му касније много лакше у животу. Треба да буду, пре свега, праведни, да воле људе, да буду вредни, послушни и упорни. Никако се деца не смеју размазити, да не постану паразити, неспособни и несамостални.
Ако се родитељ максимално посвети свом детету, пружи му и љубав и знање и пажњу; ако га неоткачи тако што му да даљински или џојстик, него, кад му је досадно треба да слаже своје ствари, да помажу женска деца мајци а мушка оцу. Треба да се зна ко коси а ко воду носи. Деца примете да ли су родитељи дали све од себе. Ако је дете поред свега тога непослушно и даје знаке непоштовања и безобразлука, треба да се казни али мудро и одмерено. Физичко кажњавање треба да постоји као крајњи метод. Чак и шамар, ако је са разлогом, он код детета неће изазвати мржњу и презир него ће схватити да је увредио онога који му се толико посветио и да га је праведно (и за његово будуће добро) казнио.
Дешавало ми се да ме деца малтретирају, јер нисам на време поставио границу. Кад претерају са безобразлуком, шамар решава ствар из момента. Лупио сам их неколико у животу а дете се после шамара смирило, продобрило и видело се да му је криво што је морало до тога да дође.
Зато се треба држати премудрости Соломонове у којој се каже: Ко штеди прут мрзи на сина свог!


na zalost, niko ne vaspitava roditelje da ne dodju u situaciju sa decom gde se prelaze granice..jer sta je udarac? sta je samar? -nego- priznanje da je granica roditelja predjenja, priznanje da je pametno resenje zamenjeno -brzim -..setila sam se jedne majke koja sebi pred skoro odraslim sinom daje aplauz kako je ona njega dobro vaspitala i da se usudjivala da ga osamari pa i dobrano premlati.Dobar je decak,miran-- medjutim - iako ona to nece nikada priznati.iako ni on to nece to priznati dugo je imao neobjasnjive napade mucanja- verovatno jos uvek u situacijama gde se uplasi ( fiziolski nisu bili izazvani)..ali skola je bila ta koja je morala detetu da pomogne- zar to nije suludo??
 
škola treba da ima vaspitni i integrativnu ulogu
makar u nižim razredima ali to nije primarna funkcija
mislim da loše zapažašžniti troše mnogo vremena na vaspitanje
niti mogu da postinu taj vaspitni efekat
ako ne postoji sistem roditelj-dete-škola-društvo
neka škola opismenjuje, neka roditelji vaspitavaju

fora je u tome da je stanje strasnije nego sto ti mislis..
jedan ne moze drogiranog( od tabletica koje mu je mama prepisala da bude miran) ili polupijanog- obrazovati pa iz bilo cega....
mislim da ne postoji vise sistem roditelj-dete-skola-drustvo-..
deca nam uglavnom plutaju kao camcici u oluji negde..a gde?
 
Poslednja izmena:
na zalost, niko ne vaspitava roditelje da ne dodju u situaciju sa decom gde se prelaze granice..jer sta je udarac? sta je samar? -nego- priznanje da je granica roditelja predjenja, priznanje da je pametno resenje zamenjeno -brzim -..setila sam se jedne majke koja sebi pred skoro odraslim sinom daje aplauz kako je ona njega dobro vaspitala i da se usudjivala da ga osamari pa i dobrano premlati.Dobar je decak,miran-- medjutim - iako ona to nece nikada priznati.iako ni on to nece to priznati dugo je imao neobjasnjive napade mucanja- verovatno jos uvek u situacijama gde se uplasi ( fiziolski nisu bili izazvani)..ali skola je bila ta koja je morala detetu da pomogne- zar to nije suludo??
Ја сам против одузимања деце родитељима, као што се чини на западу, где комшије пријаве неког и дође социјални радник са полицијом и отму дете родитељу па он после доказује да му је неко наместио. За то време, док он докаже невиност, дете већ промени три хранитељске породице од којих нека може бити много гора од оне из које је потекао.
Са друге стране, виђао сам мајке које шамарају децу напољу без икаквог разлога. Сцена, мајка се враћа са децом кући из обданишта. Води млађе дете од 2-3 године за руку а на старију ћерку од 5-6 година виче. Притом, дете ћути и слуша, без икаквог знака побуне. Онда она, нервозно, почиње да удара дете по глави. Дете ћутке почиње да лије сузе на улици, без пуштеног гласа. Можда јој ј забрањено да писне док добија батине, не знам. Исту ту мајку сам видео, после једно 2-3 месеца, на истом месту, иста сцена, као пресликана. Нисам издржао, рекао сам јој: Лудачо, не малтретирај дете, каква си то мајка. Треба ти одузети дете. Будем ли још једном ово видео, пријавићу те социалном.
 
Ја сам против одузимања деце родитељима, као што се чини на западу, где комшије пријаве неког и дође социјални радник са полицијом и отму дете родитељу па он после доказује да му је неко наместио. За то време, док он докаже невиност, дете већ промени три хранитељске породице од којих нека може бити много гора од оне из које је потекао.
Са друге стране, виђао сам мајке које шамарају децу напољу без икаквог разлога. Сцена, мајка се враћа са децом кући из обданишта. Води млађе дете од 2-3 године за руку а на старију ћерку од 5-6 година виче. Притом, дете ћути и слуша, без икаквог знака побуне. Онда она, нервозно, почиње да удара дете по глави. Дете ћутке почиње да лије сузе на улици, без пуштеног гласа. Можда јој ј забрањено да писне док добија батине, не знам. Исту ту мајку сам видео, после једно 2-3 месеца, на истом месту, иста сцена, као пресликана. Нисам издржао, рекао сам јој: Лудачо, не малтретирај дете, каква си то мајка. Треба ти одузети дете. Будем ли још једном ово видео, пријавићу те социалном.

I kako je reagovala? Da niste i vi dobili batine od nje?;)

O oduzimanju dece bi trebalo otvoriti skroz drugu temu.Jer na zalost postoji koliko hoces dobrih ljudi koji su krojeni za vaspitavanje cak i dece bez roditelja ali zakonski propisi to ne dozvoljavaju, zbog, puno zbogova- godista,uslova,..etc.Ipak da se drzimo teme: ucenje protiv vaspitanja ili obrnuto ili zajedno? Ko vidi resenja?
 
I kako je reagovala? Da niste i vi dobili batine od nje?;)

O oduzimanju dece bi trebalo otvoriti skroz drugu temu.Jer na zalost postoji koliko hoces dobrih ljudi koji su krojeni za vaspitavanje cak i dece bez roditelja ali zakonski propisi to ne dozvoljavaju, zbog, puno zbogova- godista,uslova,..etc.Ipak da se drzimo teme: ucenje protiv vaspitanja ili obrnuto ili zajedno? Ko vidi resenja?

Потпуно ме је искулирала. Вероватно јој се често дешава.
 
Aristokratija se odlikovala od ostatka svijeta prije svega dobrim odgojem i vrlinama. Dokolica je tu najvaznija. Treba moci biti zadovoljan i sa malo sredstava. Bez materijalne skromnosti danas ne moze biti dobrog odgoja, jer ce da te mrze ako imas mnogo novaca. Zavist je legalizovana.

Ta aristokratija se najviše i odlikovala spletkaranjem,ogovaranjem i slično. A zašto? Jednostavno imali su suviše slobodnog vremena. Gozbe,sport,pozorište,književnost ( dakle načine "ubijanja" slobodnog vremena ) su izmislili bogati. Plebs tj običan svijet nije imao vremena da se bavi takvim stvarima.
 
Ta aristokratija se najviše i odlikovala spletkaranjem,ogovaranjem i slično. A zašto? Jednostavno imali su suviše slobodnog vremena. Gozbe,sport,pozorište,književnost ( dakle načine "ubijanja" slobodnog vremena ) su izmislili bogati. Plebs tj običan svijet nije imao vremena da se bavi takvim stvarima.

malo se gurkam ovde ispred Dionysa.. ali
Mislim nisi razumeo sta je D hteo da kaze a ako i jesi razumeo odgovor ti je vredan - vrati se u skolu!!!!.Najveci umovi dolaze iz "plebsa"- ali se primeti da su vaspitani sebe stalno da koriguju, popravljaju, bukvalno drze na uzdama emocionalni i racionalni svet ( najkrace receno) kao da su vaspitani najveci potencijal da izvuku iz svoje psihe -jednako u slabim i jakim momentima...

a retki su roditelji koji vaspitavaju na taj nacin dete...
 
djavolcic je pametan koliko mu je pseudonim dobrocudan. isto tako izvrce cinjenice. sta ima na tako nekog da trosim vrijeme? ako neko iz "visih" krugova ne valja, onda on automatski gubi naziv "aristokrata", odnosno plemstvo, jer aristokrata je onaj koji vlada u ime plemstva, znaci, zauzima zvanicnu, javnu funkciju u npr. senatu ili gornjem domu neke drzave.

znaci, naziv aristokrate je nedodirljiv za likove poput djavolcica, bad_wolfa i slicnih, a pravo ime za iskvareno plemstvo je "oligarh", s tim da kad ljudi poput djavolcica dodju na vlast u demokratiji, oni lazno optuzuju sve aristokrate i plemice da su oligarsi. jedino sto su u neprilici kad se susretnu sa plemicem koji nije bogat, njih ne mogu da optuze za oligarisanje, a jos ako je taj aristokrat neraspolozen kao Aristofan sto je bio, pa im udara klepke, e onda boli glava!
 
Primetila sam da mnogi u mom direktnom okruzenju i sire brkaju ucenje sa vaspitavanjem. Osim toga mnogi misle da je svrha skolstva takodje da im vaspitava dete i ocekuju isto. Takodje sam primetila ljudi imaju dva prilaza decijem vaspitanju.Prvo je,prepustanje razvijanja karaktera "prema sebi samom" i ostavljaju decu da se razvijaju prema instinktima a drugi smatraju da decu treba uciti upravljanju i planiranju njihovih zivota.Po Aristotelu bi se ovo pitanje svelo na zoe vs bios.
Istovremeno sve skole imaju probleme sa NEvaspitanom decom, Ucitelji i nastavnici trose vise vremena vaspitavajuci nego prenosenjem znanja.Buducnost dece ne izgleda sjajna u tom smislu, zar ne?Ili imate drugaciju ideju o svemu.
ne trose oni vreme na vaspitanje nego na ispravljanje krivih drina koje roditelji naprave
 
djavolcic je pametan koliko mu je pseudonim dobrocudan. isto tako izvrce cinjenice. sta ima na tako nekog da trosim vrijeme? ako neko iz "visih" krugova ne valja, onda on automatski gubi naziv "aristokrata", odnosno plemstvo, jer aristokrata je onaj koji vlada u ime plemstva, znaci, zauzima zvanicnu, javnu funkciju u npr. senatu ili gornjem domu neke drzave.

znaci, naziv aristokrate je nedodirljiv za likove poput djavolcica, bad_wolfa i slicnih, a pravo ime za iskvareno plemstvo je "oligarh", s tim da kad ljudi poput djavolcica dodju na vlast u demokratiji, oni lazno optuzuju sve aristokrate i plemice da su oligarsi. jedino sto su u neprilici kad se susretnu sa plemicem koji nije bogat, njih ne mogu da optuze za oligarisanje, a jos ako je taj aristokrat neraspolozen kao Aristofan sto je bio, pa im udara klepke, e onda boli glava!

Dakle ti misliš da je plemić koji uživa u porocima automatski ostajao bez funkcije :rotf: Meni ne pada da poput tebe generalizujem pa da kažem da su svi plemići bili loši. Ali sa pravom tvrdim da su mnogi još kako uživali u porocima. I da su upravo plemići izmislili oblike zabave.
 
A ko je učio roditelje pedagogiji? Neki su nešto i učili,a većina nema pojma...
Kako se formira superego kod detetapredškolskog,školskog,tokom života...
I ovde na pdf nije baš većina upoznata,a za dobro vaspitanje deteta treba
poveliko znanje...Ovako-KAKO ISPADNE...:(
 
Dakle ti misliš da je plemić koji uživa u porocima automatski ostajao bez funkcije :rotf: Meni ne pada da poput tebe generalizujem pa da kažem da su svi plemići bili loši. Ali sa pravom tvrdim da su mnogi još kako uživali u porocima. I da su upravo plemići izmislili oblike zabave.

Netacno! Trgovac je taj koji je sve to smislio, jer se porok kupuje novcima, a trgovci i bankari ga imaju vise od plemstva. Trgovci su jedini koji putujuci po svijetu dolaze u dodir sa stranim obicajima i gube svoje obicaje. Platon je htio da zabrani zbog toga trgovcima na veliko da ulaze uopste u grad. Oni onda zavedu plemstvo, kao sto je i u Francuskoj bio slucaj, pa je Luj 14. morao da se bori protiv toga. Kao sto rekoh, plemstvu je odlika vrlina, a trgovcu satanizam.
U demokratiji se i inace lukavstvo, podlost i drskost smatraju naj atributima, dok postenje se uzima za glupost. Samo u demokratiji losi momci mogu da dodju do "dobrih" zenki. I zato ce svi da izumru. To sto ce najbolji prvi da izumru samo doliva ulje na vatru onih kojima je demokratija na srcu. Vjerujem da ti je pseudonim inspirisan demokratskim vrijednostima, kao i kod mnogih drugih ovde.
 
Poslednja izmena:
Banke ni onda ni sada nije mogao da otvori baš ko hoće i kako hoće. Za to uvijek treba veliki početni kapital. Šta misliš ko ga je imao u srednjem vijeku? Plemstvo ili kmetovi? Kažeš zaveli trgovci plemstvo. Kako neko iskvaren može da zavede nekoga ko je pun vrlina? Ne poričem da u demokratiji ima svega i svačega. Ali ne razumijem kako ti imaš tako iskrivljenu jednostranu sliku plemstva?

- - - - - - - - - -

A ko je učio roditelje pedagogiji? Neki su nešto i učili,a većina nema pojma...
Kako se formira superego kod detetapredškolskog,školskog,tokom života...
I ovde na pdf nije baš većina upoznata,a za dobro vaspitanje deteta treba
poveliko znanje...Ovako-KAKO ISPADNE...:(

Tja mislim da i nije potrebno obrazovanje i veliko znanje pedagogije za vaspitanje djece. Prije upornost i dosljednost.
 
Jednostrana je hriscanska mrznja prema instituciji aristokratije koja je dovela do toga da u jednoj jedinog godini (1918) monarhije i aristokratije nestanu. Ne moze postojati objektivan razlog za to, kao sto ne postoji ni objektivan razlog za makrsisticke teorije, a upravo su one uzrok nestanku plemstva.

Ali ti to ne zelis da vidis, jer rado aplaudiras svemu sto ne valja. Djavo si ti jedan pokvareni?
 

Back
Top