Materina maza
Zainteresovan član
- Poruka
- 117
Pa,šta mislite o ovome?Meni zvuči kul...

Donji video prikazuje kako da instalirate aplikaciju na početni ekran svog uređaja.
Napomena: This feature may not be available in some browsers.
[
Pa,šta mislite o ovome?Meni zvuči kul...![]()
Meni se to ne sviđa jer deca ipak nisu išla na fakultet iz tog predmeta tako da ne poznaju ni viši nivo tog gradiva (pa da mogu da biraju najbolje primere) ni ikakvu metodiku nastave. Jednostavno će da prepričaju ono isto što piše u udžbeniku (a znamo da je to samo jedna od pet sasvim različitih knjiga udžbenika koje je odobrilo Ministarstvo, da ne pričamo o svim ostalim literaturama na tu temu koje postoje na svetu i jesu ili nisu pogodne da ih deca čitaju). Mene su recimo u školi uvek terali da pišem referate iz oblasti iz kojih nisam imao ni znanja ni interesovanja, a ni literature. A tu je naravno i aspekt da neko uopšte želi da bude nastavnik zato da bi on izlagao gradivo slušaocima a ne deca.
Признајем да ме је мрзело да одгледам цео клип, али, ако сам добро схватила реч је о томе да ученици држе наставу из појединих предмета.
Та пракса је одавно присутна код нас. У многим школама је обичај да један дан, или чак цела недеља у току Дечије недеље, протекне тако: ученици се припреме, поделе им се наставне јединиице и држе часове. У неким школама (у мојој не) тог једног дана чак ученици преузимају и улоге директора, секретара школе, домара... Буде забавно и другачије, и корисно када могу да сагледају наставни процес и из другог угла.
Ја лично и чешће практикујем да ученици одрже час, не само током дечије недеље. До скоро су се зависне реченице изучавале у седмом, а сада су у осмом разреду, али код мене целу ту област увек предају ђаци. То је неких десетак часова граматике (нису у континуитету, филујем их књижевношћу), лекције су лаке, тако да им није проблем да их науче и испредају...и свако, наравно добије оцену за труд.
Тог дана ученика-наставника кобајаги представим као ''младог колегу''. Покажем му како да упише час, дам му да упише одсутне... У току часа седим у последњој клупи и углавном се не мешам, пустим их да се сами изборе са дисциплином (да виде како је то
), реагујем само ако је баш неопходно. на крјау часа сви прокоментаришемо час и дам му да сам себи упише оцену коју мисли да заслужује (шта мислите шта увек упишу?
)
Нико не тера децу да буду наставници нити да раде место наставника.
Деци је УВЕК забавно да се опробају у улози наставника, да осете како је то, да искушају своје способности и да се осете важно због тога. С друге стране, тек када сагледају наставни процес из тог угла - могу да разумеју колико је то одоговоран и тежак посао. Имала сма ђака-проблема који је стално галамио на часовима, све док није и сам једном одржао час. Тада се јако изнервирао када су други причали на његовом часу, и после је и сам стално друге ућутикивао.
Да разјаснимо: ово није нешто што се примењује свакодневно, то НИЈЕ писање реферата, и искључиво је на добровољној основи. И СВИМА је тада занимљивије!![]()
deci od kafe rastu brkovi i rep
zato piju koka kolu
Da li tracare kao sto se radi u zbornicama i ispijaju kafe?![]()
Aха, а наставници за то време шкрабају маркерима по клупама, туку се на одморима, пуше у ве-цеу и мере чија је кита дужа....![]()
Fina ideja. Sećam se, ja sam u VII razredu držala čas matematike u okviru Dana đačkog samoupravljanja, mislim da se tako zvao. Lekcija je bila Obim kruga, setim se toga svake godine dok je predajem.
Ono što me brine je navika pojedinih mojih kolega da ovu praksu upražnjavaju često, čak prečesto. Radi se o društvenim naukama. Učenici nauče pojedine delove lekcija i pričaju umesto nastavnika; ako to uspešno odrade, dobijaju petice koje se ne računaju, ako ne nauče, dobijaju jedinice koje se računaju. Tako bar oni kažu. E, to je ono što me nervira.
Aха, а наставници за то време шкрабају маркерима по клупама, туку се на одморима, пуше у ве-цеу и мере чија је кита дужа....![]()
, ma džaba ti to Helen, kad tračarite i ispijate kafe, eto, da je čika doktor pazio na časovima, a ne spavao, ili imao dobrog nastavnika(koji nije tračario), možda bi danas znao kako se pišu pridevi na -ski i -čki.
@drdoktor, i mene baš zanima šta tebi, konkretno, smeta- nastavnici ili zamena uloga na jedan dan.Očigledan je tvoj negativan stav prema školi i nastavnicima, ali šta ti tačno smeta oko toga što deca na jedan dan preuzimaju ulogu svojih nastavnika![]()
Amaterski odradjena radionica. Nestrucnost kadra koji to sve odradjuje, kako bi rekli levom nogom.
A ко би, по твом мишљењу, у томе био стручнији од просветних радника?
Водоинсталатери? Лекари? Кафе-куварице? Књиговође?
Било би лепо чути предлог како да се та замена улога одради ''стручније''.
Bilo bi lepo procitati neki smislen komentar, bez sujete.
Ovako, nije vredno dati odgovor, jer se on i ne trazi.
Било би лепо разговарати аргументима, а не увредама и нападима а после се понашати као увређена млада да би се, у недостатку аргумента, избегао одговор.
Ne vidim šta je tu amaterski, odrađuju ih ljudi koji su se školovali za rad sa decom, polagali i pedagošku psihologiju i metodiku nastave, pa su im 1 ili 2 seminara sasvim dovoljni.Kako ti zamišljaš te radionice, hajde da čujemo predlog?Amaterski odradjena radionica. Nestrucnost kadra koji to sve odradjuje, kako bi rekli levom nogom.
Otici na jedan ili dva seminara i smatrati da si sada posisao svu pamet ovoga sveta, je smesno. Na zalost, tako se ponasaju. Nije bitna sustina radionice, vec samo da zadovolji formu.