Učenici kao nastavnici...

Признајем да ме је мрзело да одгледам цео клип, али, ако сам добро схватила реч је о томе да ученици држе наставу из појединих предмета.
Та пракса је одавно присутна код нас. У многим школама је обичај да један дан, или чак цела недеља у току Дечије недеље, протекне тако: ученици се припреме, поделе им се наставне јединиице и држе часове. У неким школама (у мојој не) тог једног дана чак ученици преузимају и улоге директора, секретара школе, домара... Буде забавно и другачије, и корисно када могу да сагледају наставни процес и из другог угла.
Ја лично и чешће практикујем да ученици одрже час, не само током дечије недеље. До скоро су се зависне реченице изучавале у седмом, а сада су у осмом разреду, али код мене целу ту област увек предају ђаци. То је неких десетак часова граматике (нису у континуитету, филујем их књижевношћу), лекције су лаке, тако да им није проблем да их науче и испредају...и свако, наравно добије оцену за труд.z:)
Тог дана ученика-наставника кобајаги представим као ''младог колегу''z;). Покажем му како да упише час, дам му да упише одсутне... У току часа седим у последњој клупи и углавном се не мешам, пустим их да се сами изборе са дисциплином (да виде како је тоz:mrgreen:), реагујем само ако је баш неопходно. на крјау часа сви прокоментаришемо час и дам му да сам себи упише оцену коју мисли да заслужује (шта мислите шта увек упишу?z:D)
 
Fina ideja. Sećam se, ja sam u VII razredu držala čas matematike u okviru Dana đačkog samoupravljanja, mislim da se tako zvao. Lekcija je bila Obim kruga, setim se toga svake godine dok je predajem.:)

Ono što me brine je navika pojedinih mojih kolega da ovu praksu upražnjavaju često, čak prečesto. Radi se o društvenim naukama. Učenici nauče pojedine delove lekcija i pričaju umesto nastavnika; ako to uspešno odrade, dobijaju petice koje se ne računaju, ako ne nauče, dobijaju jedinice koje se računaju. Tako bar oni kažu. E, to je ono što me nervira.
 
Meni se to ne sviđa jer deca ipak nisu išla na fakultet iz tog predmeta tako da ne poznaju ni viši nivo tog gradiva (pa da mogu da biraju najbolje primere) ni ikakvu metodiku nastave. Jednostavno će da prepričaju ono isto što piše u udžbeniku (a znamo da je to samo jedna od pet sasvim različitih knjiga udžbenika koje je odobrilo Ministarstvo, da ne pričamo o svim ostalim literaturama na tu temu koje postoje na svetu i jesu ili nisu pogodne da ih deca čitaju). Mene su recimo u školi uvek terali da pišem referate iz oblasti iz kojih nisam imao ni znanja ni interesovanja, a ni literature. A tu je naravno i aspekt da neko uopšte želi da bude nastavnik zato da bi on izlagao gradivo slušaocima a ne deca.
 
Meni se to ne sviđa jer deca ipak nisu išla na fakultet iz tog predmeta tako da ne poznaju ni viši nivo tog gradiva (pa da mogu da biraju najbolje primere) ni ikakvu metodiku nastave. Jednostavno će da prepričaju ono isto što piše u udžbeniku (a znamo da je to samo jedna od pet sasvim različitih knjiga udžbenika koje je odobrilo Ministarstvo, da ne pričamo o svim ostalim literaturama na tu temu koje postoje na svetu i jesu ili nisu pogodne da ih deca čitaju). Mene su recimo u školi uvek terali da pišem referate iz oblasti iz kojih nisam imao ni znanja ni interesovanja, a ni literature. A tu je naravno i aspekt da neko uopšte želi da bude nastavnik zato da bi on izlagao gradivo slušaocima a ne deca.


Нико не тера децу да буду наставници нити да раде место наставника.
Деци је УВЕК забавно да се опробају у улози наставника, да осете како је то, да искушају своје способности и да се осете важно због тога. С друге стране, тек када сагледају наставни процес из тог угла - могу да разумеју колико је то одоговоран и тежак посао. Имала сма ђака-проблема који је стално галамио на часовима, све док није и сам једном одржао час. Тада се јако изнервирао када су други причали на његовом часу, и после је и сам стално друге ућутикивао.z:D
Да разјаснимо: ово није нешто што се примењује свакодневно, то НИЈЕ писање реферата, и искључиво је на добровољној основи. И СВИМА је тада занимљивије!z:)
 
Признајем да ме је мрзело да одгледам цео клип, али, ако сам добро схватила реч је о томе да ученици држе наставу из појединих предмета.
Та пракса је одавно присутна код нас. У многим школама је обичај да један дан, или чак цела недеља у току Дечије недеље, протекне тако: ученици се припреме, поделе им се наставне јединиице и држе часове. У неким школама (у мојој не) тог једног дана чак ученици преузимају и улоге директора, секретара школе, домара... Буде забавно и другачије, и корисно када могу да сагледају наставни процес и из другог угла.
Ја лично и чешће практикујем да ученици одрже час, не само током дечије недеље. До скоро су се зависне реченице изучавале у седмом, а сада су у осмом разреду, али код мене целу ту област увек предају ђаци. То је неких десетак часова граматике (нису у континуитету, филујем их књижевношћу), лекције су лаке, тако да им није проблем да их науче и испредају...и свако, наравно добије оцену за труд.z:)
Тог дана ученика-наставника кобајаги представим као ''младог колегу''z;). Покажем му како да упише час, дам му да упише одсутне... У току часа седим у последњој клупи и углавном се не мешам, пустим их да се сами изборе са дисциплином (да виде како је тоz:mrgreen:), реагујем само ако је баш неопходно. на крјау часа сви прокоментаришемо час и дам му да сам себи упише оцену коју мисли да заслужује (шта мислите шта увек упишу?z:D)

A drugi primaju platu za to. Nije ni cudo sto nas ceka Grcki scenario. Cccc.:deda:
 
Нико не тера децу да буду наставници нити да раде место наставника.
Деци је УВЕК забавно да се опробају у улози наставника, да осете како је то, да искушају своје способности и да се осете важно због тога. С друге стране, тек када сагледају наставни процес из тог угла - могу да разумеју колико је то одоговоран и тежак посао. Имала сма ђака-проблема који је стално галамио на часовима, све док није и сам једном одржао час. Тада се јако изнервирао када су други причали на његовом часу, и после је и сам стално друге ућутикивао.z:D
Да разјаснимо: ово није нешто што се примењује свакодневно, то НИЈЕ писање реферата, и искључиво је на добровољној основи. И СВИМА је тада занимљивије!z:)

Da li tracare kao sto se radi u zbornicama i ispijaju kafe?:zcool:
 
kod mene u skoli jednom godisnje organizuju nesto pod najdebilnijim imenom na svetu 'udji u tudje cipele' (veze s'mozgom nema, ali ajde), kada su kao ucenici profesori a profesori ucenici, i uglavnom bude dobra sprdnja tog dana (naravno kod profesora koji pristanu da se menjaju, mnogi su smaraci pa ne pristaju :roll: )...

Meni je najbolja sprdnja bila kada je ucenik profesor prozvao profesora ucenika da ponovi lekciju od proslog casa, a ovaj poceo da se trese, gura sve oko njega da mu pomazu i kao 'sad da vidite kako je meni'... :lol:
 
Aха, а наставници за то време шкрабају маркерима по клупама, туку се на одморима, пуше у ве-цеу и мере чија је кита дужа....z:mrgreen:
:zcepanje::zcepanje:, ma džaba ti to Helen, kad tračarite i ispijate kafe, eto, da je čika doktor pazio na časovima, a ne spavao, ili imao dobrog nastavnika(koji nije tračario), možda bi danas znao kako se pišu pridevi na -ski i -čki.
 
Fina ideja. Sećam se, ja sam u VII razredu držala čas matematike u okviru Dana đačkog samoupravljanja, mislim da se tako zvao. Lekcija je bila Obim kruga, setim se toga svake godine dok je predajem.:)

Ono što me brine je navika pojedinih mojih kolega da ovu praksu upražnjavaju često, čak prečesto. Radi se o društvenim naukama. Učenici nauče pojedine delove lekcija i pričaju umesto nastavnika; ako to uspešno odrade, dobijaju petice koje se ne računaju, ako ne nauče, dobijaju jedinice koje se računaju. Tako bar oni kažu. E, to je ono što me nervira.

Pa mi smo to nesto ekstremno ozbiljno shvatali dok smo bili u osnovnoj, a onda skontali da je sve to ipak samo kobajagi. :aha:
Moram da ispricam moje najupecatljivije secanje na taj izokrenuti dan: gimnazija, dolazim ja u skolu, skroz zaboravila da je tog dana cirkus, odem u svoju ucionicu, tamo me obevastavaju da me traze u kurirskoj sluzbi....odem tamo i sta da vidim...moji drugari obuceni ko tetkice, (a svi sa dugim kosama, vezali i marame) cekaju me sa metlama, kofama i cetkama!!! :eek: :eek: :eek: Prijavili i mene kao cistacicu na dan cuvenog samoupravljanja....da samoupravljam metlom celog dana. :dash: Kako su samo bili savesni u obavljanju svojih duznosti toga dana... :sad2:
Kad ih nisam ubila tada, zivece oni meni jos dugooooo. :heart: :hahaha:
p.s.Tako mi i treba kad nisam htela sa drugaricama na matematicki smer, nego odabrala gimnaziju sa mojim ludacima. :D
 
Aха, а наставници за то време шкрабају маркерима по клупама, туку се на одморима, пуше у ве-цеу и мере чија је кита дужа....z:mrgreen:

Mene samo zanima kako ti to sve znas? Deca ocigledno imaju lose primere u skoli?

Da li tebi kao nastavniku prilici da dajes ovakve odgovore? Prosvetni radnik. Koga li ti prosvecujes?!

Cinjenica je da su nasi prosvetni radnici najgori u Evropi. To mozemo da vidimo i po rezultatima. Najbitnije je izrecitovati lekciju, da li su deca to shvatila, da li imaju pitanja, da li treba jos nesto dodatno uraditi, to ih ne zanima. Mada ne mogu da gresim dusu, uvek su spremni da podele jedinice i da iskritikuju djake i nazovu ih pogrdnim imenima.

Deca su kriva sto su se rodila.



:zcepanje::zcepanje:, ma džaba ti to Helen, kad tračarite i ispijate kafe, eto, da je čika doktor pazio na časovima, a ne spavao, ili imao dobrog nastavnika(koji nije tračario), možda bi danas znao kako se pišu pridevi na -ski i -čki.

Hvala na ukazanom propustu. Ispravicu to na mojoj spravici da automatski ne ukljucuje velika slova. Ako bude moglo.z:)

Ali ono za nastavnike sve ostaje. Vece tracare nisam video i cuo od prosvetnih radnika. U zbornici kao da je roj osa.
 
Poslednja izmena od moderatora:
@drdoktor, i mene baš zanima šta tebi, konkretno, smeta- nastavnici ili zamena uloga na jedan dan.Očigledan je tvoj negativan stav prema školi i nastavnicima, ali šta ti tačno smeta oko toga što deca na jedan dan preuzimaju ulogu svojih nastavnikaz:)
 
@drdoktor, i mene baš zanima šta tebi, konkretno, smeta- nastavnici ili zamena uloga na jedan dan.Očigledan je tvoj negativan stav prema školi i nastavnicima, ali šta ti tačno smeta oko toga što deca na jedan dan preuzimaju ulogu svojih nastavnikaz:)

Amaterski odradjena radionica. Nestrucnost kadra koji to sve odradjuje, kako bi rekli levom nogom.

Otici na jedan ili dva seminara i smatrati da si sada posisao svu pamet ovoga sveta, je smesno. Na zalost, tako se ponasaju. Nije bitna sustina radionice, vec samo da zadovolji formu.
 
Poslednja izmena od moderatora:
Amaterski odradjena radionica. Nestrucnost kadra koji to sve odradjuje, kako bi rekli levom nogom.

A ко би, по твом мишљењу, у томе био стручнији од просветних радника?
Водоинсталатери? Лекари? Кафе-куварице? Књиговође?

Било би лепо чути предлог како да се та замена улога одради ''стручније''.
 
A ко би, по твом мишљењу, у томе био стручнији од просветних радника?
Водоинсталатери? Лекари? Кафе-куварице? Књиговође?

Било би лепо чути предлог како да се та замена улога одради ''стручније''.

Bilo bi lepo procitati neki smislen komentar, bez sujete.

Ovako, nije vredno dati odgovor, jer se on i ne trazi.
 
Bilo bi lepo procitati neki smislen komentar, bez sujete.

Ovako, nije vredno dati odgovor, jer se on i ne trazi.

Било би лепо разговарати аргументима, а не увредама и нападима а после се понашати као увређена млада да би се, у недостатку аргумента, избегао одговор.
 
Било би лепо разговарати аргументима, а не увредама и нападима а после се понашати као увређена млада да би се, у недостатку аргумента, избегао одговор.

Gospodjo ili gospodjice procitajte vase komentare. Spominjanje reci na k... i to jos kod maloletnika mislim da nije po pravilniku. To su banalni komentari. Vi treba da pokazete svojim primerom, narocito sto ste moderator na forumu.

Mlada nisam, jer uporno govorim sta ne valja i sta je glavni razlog. Nestrucnost kadra, a rezultati su to samo potvrdili. Da li ima potrebe da vas podsecam na neslavno testiranje?

Trazite odgovor, a sa druge strane vredjate ljude iz drugih profesija i predstavljate ih kao manje sposobne. Dobro znate da oni nisu prosvetni radnici, ali ih ipak stavljate u pogrdan kontekst.

Kako da vam odgovorim? Kao sto rekoh, kada odgovor ne trazite, vec prepirku.
 
Poslednja izmena od moderatora:
Amaterski odradjena radionica. Nestrucnost kadra koji to sve odradjuje, kako bi rekli levom nogom.

Otici na jedan ili dva seminara i smatrati da si sada posisao svu pamet ovoga sveta, je smesno. Na zalost, tako se ponasaju. Nije bitna sustina radionice, vec samo da zadovolji formu.
Ne vidim šta je tu amaterski, odrađuju ih ljudi koji su se školovali za rad sa decom, polagali i pedagošku psihologiju i metodiku nastave, pa su im 1 ili 2 seminara sasvim dovoljni.Kako ti zamišljaš te radionice, hajde da čujemo predlog?
 

Back
Top