Studentima ukidaju jedan ispitni rok, od 2014/2015 četiri ispitna roka

  • Začetnik teme Začetnik teme Vlado
  • Datum pokretanja Datum pokretanja

Vlado

Legenda
Banovan
Poruka
53.342
..
Studenti univerziteta u Srbiji od sledeće školske godine imaće jedan ispitni rok manje, dok će za upis na budžet biti potrebno 50 bodova, što je dva više nego dosad.

Pet ispitnih rokova u 2013/2014.
Studenti će od sledeće školske godine ispite moći da polažu u pet ispitnih rokova umesto dosadašnjih šest. Fakulteti će statutom određivati termine ispitnih rokova.

Studenti će sledeće školske godine ispite moći da polažu tokom pet umesto dosadašnjih šest ispitnih rokova, predviđeno je Zakonom o visokom obrazovanju. Koji ispitni rok tačno će biti ukinut, još nije precizirano. Kako predviđa Zakon, od 2014/15. godine trebalo bi da uslede još strože mere, jer je predviđeno da se broj ispitnih rokova u toj godini smanji na četiri, a da se granica za budžet poveća na svih 60 bodova, odnosno “očišćenu godinu”. Međutim, o ovoj izmeni se još polemiše i postoji mogućnost da bude izbačena iz Zakona.

- Dobili smo obećanje da će do upisa 2014/15. godine biti donet novi zakon o visokom obrazovanju ili će izmeniti postojeći. Ove godine će granica za upis na budžet sigurno biti povećana na 50 bodova i verovatno je da će doći do smanjenja broja ispitnih rokova, ali ono što dalje predviđaju za 2014/15. nećemo dozvoliti da tek tako prođe - kaže Vladimir Smuđa, predsednik Studentskog parlamenta Univerziteta u Beogradu.

I dok se kriterijumi za studente pooštravaju, brojni problemi poput preobimnih predmeta i uskih grla na fakultetima nisu rešeni. Na većini fakulteta ni posle sedam godina od uvođenja bolonje nije omogućeno da se ispiti polažu preko kolokvijuma i predispitnih obaveza.

- I ovako je dovoljno teško, a da bi se pooštrili kriterijumi za upis, potrebno je da se reformiše nastava, da imamo više kolokvijuma i da se gradivo sa kolokvijuma ne ponavlja na ispitu - kaže Katarina Blagojević, studentkinja Filološkog fakulteta u Beogradu.

Iako se o ovim izmenama govorilo još pre godinu dana, mnogi studenti ne znaju da će one zaista i zaživeti.

- Vrlo su rigorozne mere, jer nam je malo i šest rokova. Bolonja je loše primenjena, ali o tome niko ne želi da govori - kaže Filip Stanić (25), student istorije na Filozofskom fakultetu u Beogradu. S druge strane, profesori i dekani smatraju da će ove novine koristiti studentima.

Veliki broj ispitnih rokova ne povećava prolaznost na ispitima, jer studenti obično čekaju poslednji rok. Na evropskim i američkim univerzitetima postoje samo dva ispitna roka - kaže prof. dr Branko Kovačević, dekan ETF-a.

Prof. dr Vladimir Bumbaširević, rektor Univerziteta u Beogradu, kaže da je podizanje granice za budžet odranije poznato studentima i da se zato nada da će većina njih ispuniti taj uslov.

- To je norma koja zavisi od fakulteta do fakulteta, pa samim tim fakulteti treba da vode računa koliko njihovih studenata uspeva da sakupi potreban broj bodova i gde su najveći problemi - kaže Bumbaširević.
 
Poslednja izmena:
Veliki broj ispitnih rokova ne povećava prolaznost na ispitima, jer studenti obično čekaju poslednji rok. Na evropskim i američkim univerzitetima postoje samo dva ispitna roka - kaže prof. dr Branko Kovačević, dekan ETF-a.

Laži.
Studenti ne čekaju poslednji rok, studenti padaju do poslednjeg roka, a onda prenose ispite do besvesti, što fakultet naravno naplaćuje, po ispitu.
Ovo što se sad radi je sistematsko smanjivanje fakultetski obrazovanih kadrova u Srbiji.
 
Meni nije jasno ovo:



Kako završavaju fakultete, sa dva ispitna roka?

Pretpostavi onda koliko su to jadni fakulteti.
Šalu na stranu, Evropljani su uveli pravu bolonju, pa mnogo ispita mogu da polože preko kolokvijuma, taj sistem kad se implementira dobro nosi beneficije za studente. Ne znači da je suštinski dobar sistem, ali može olakšati studiranje i podsticati završavanje u roku. Problem kod nas je što je uvedeno samo formalno, pa zato ja recimo imam ove godine 20 predmeta gde moram da idem na 80% predavanja, a samo 5 kolokvijuma cele godine, od kojih 2 nose po 50 poena, 2 po 35 i jedan 30, to je inače 5 različitih predmeta i nijedan nije moguće položiti preko kolokvijuma, gradivo se ponavlja na ispitima i profesori često zaobilaze predispitnu obavezu tako što ocenjuju sam rad pa ako rad zadovoljava neke njegove kriterijume za ocenu, on ti samo doda bodova na onu predispitnu koliko je ocenio da zaslužuješ (dakle nema pravog bodovanja, samo fiktivnog).
A zato zbog obaveznog prisustva, na faks idem 2x dnevno.
Angloamerički univerziteti su generalno jadni osim one šake jada tipa Harvard koji koštaju boga pitaj koliko, kod njih su državni univerziteti za sirotinju tako da se ne bih čudio da je i nivo znanja koji je potreban za tu diplomu dosta niži nego ovde.
 
Veliki broj ispitnih rokova ne povećava prolaznost na ispitima, jer studenti obično čekaju poslednji rok. Na evropskim i američkim univerzitetima postoje samo dva ispitna roka - kaže prof. dr Branko Kovačević, dekan ETF-a.

Na evropskim i američkim univerzitetima procenjuje se sposobnost za rad onih profesora kod kojih studenti često padaju.
 
Na evropskim i američkim univerzitetima procenjuje se sposobnost za rad onih profesora kod kojih studenti često padaju.


Pa zar ne rade to i kod nas, kada studenti ocenjuju profesore na kraju godine? I nakon toga uklanjaju sa fakulteta profesore kod kojih je veoma mala prolaznost? O svemu ovome mogu samo da nagađam, i pričam, osetiću sve od ovog oktobra.. :cool: :lol:
 
Studenti ne čekaju poslednji rok, studenti padaju do poslednjeg roka, a onda prenose ispite do besvesti, što fakultet naravno naplaćuje, po ispitu.

A studenti često padaju zato što izlaze na ispite neadekvatno spremni, recimo uče samo sa testova koji su bili prethodnih rokova, ne nauče sva pitanja za usmeni, već samo nekoliko i uzdaju se u sreću i sl., i tako (ne)spremni izlaze iz roka u rok, dok im se ne posreći ili dok ne prenesu ispit.
 
A studenti često padaju zato što izlaze na ispite neadekvatno spremni, recimo uče samo sa testova koji su bili prethodnih rokova, ne nauče sva pitanja za usmeni, već samo nekoliko i uzdaju se u sreću i sl., i tako (ne)spremni izlaze iz roka u rok, dok im se ne posreći ili dok ne prenesu ispit.

A studenti to rade jer imaju po 7,8 ispita da polože pa ne mogu da POSTIGNU da izučavaju svaku nauku u sitna creva jer im je prisustvo OBAVEZNO pa provedu po pola dana na fakultetu i to često ne iz cuga nego iseckano. A ne mogu da POSTIGNU jer program nije prilagođen bolonjskom sistemu već je sačuvana stara građa i ukalupljena u nov sistem, a probaj ti da staviš auspuh od Fiće na novi Ferari i videćeš da neće ići.
 
Pa zar ne rade to i kod nas, kada studenti ocenjuju profesore na kraju godine? I nakon toga uklanjaju sa fakulteta profesore kod kojih je veoma mala prolaznost? O svemu ovome mogu samo da nagađam, i pričam, osetiću sve od ovog oktobra.. :cool: :lol:

Jeste , daju ti anketu koju pregledaju njihovi asistenti :lol: A to za uklanjanje profesora kod kojih je mala prolaznost , pitaj studente Geografskog fakulteta u BG , gde ih jedna profesorka rusi iz godine u godinu ...
Cak pisao Blic o tome
 
Jeste , daju ti anketu koju pregledaju njihovi asistenti :lol: A to za uklanjanje profesora kod kojih je mala prolaznost , pitaj studente Geografskog fakulteta u BG , gde ih jedna profesorka rusi iz godine u godinu ...
Cak pisao Blic o tome

Geografski? Po meni je to jedan od lakših fakulteta za završiti. :lol: Naravno da ima 3-4 teška ispita, ali u poređenju sa nekim fakultetima je mala maca. :lol:
 
A studenti to rade jer imaju po 7,8 ispita da polože pa ne mogu da POSTIGNU da izučavaju svaku nauku u sitna creva jer im je prisustvo OBAVEZNO pa provedu po pola dana na fakultetu i to često ne iz cuga nego iseckano. A ne mogu da POSTIGNU jer program nije prilagođen bolonjskom sistemu već je sačuvana stara građa i ukalupljena u nov sistem, a probaj ti da staviš auspuh od Fiće na novi Ferari i videćeš da neće ići.

Da ti studenti uče REDOVNO i da tim obaveznim predavanjima prisustvuju AKTIVNO (odnosno da prate, pamte, misle i zapisuju) ne bi im ostajalo toliko ispita. Pored toga, ostaje im ta druga polovina dana, kao i noć, tako da imaju više nego dovoljno vremena za učenje. Ne kažem ja da je sistem savršen, definitivno treba još dosta poraditi na njemu, ali nije ni on za sve kriv, krivi su i studenti koji očekuju više nego što zaslužuju.
 
Da ti studenti uče REDOVNO i da tim obaveznim predavanjima prisustvuju AKTIVNO (odnosno da prate, pamte, misle i zapisuju) ne bi im ostajalo toliko ispita. Pored toga, ostaje im ta druga polovina dana, kao i noć, tako da imaju više nego dovoljno vremena za učenje. Ne kažem ja da je sistem savršen, definitivno treba još dosta poraditi na njemu, ali nije ni on za sve kriv, krivi su i studenti koji očekuju više nego što zaslužuju.

U ovom slučaju bih se složio sa Tobom, fakultet postoji da bi ga završavali prosečni ljudi, a ne neki vunderkindovi. :lol: Jeste da je teško, ali uz dobru organizaciju, redovno praćenje nastave, i naravno, nekampanjsko učenje, sve se može. :)
 
Da ti studenti uče REDOVNO i da tim obaveznim predavanjima prisustvuju AKTIVNO (odnosno da prate, pamte, misle i zapisuju) ne bi im ostajalo toliko ispita. Pored toga, ostaje im ta druga polovina dana, kao i noć, tako da imaju više nego dovoljno vremena za učenje. Ne kažem ja da je sistem savršen, definitivno treba još dosta poraditi na njemu, ali nije ni on za sve kriv, krivi su i studenti koji očekuju više nego što zaslužuju.

Ne možeš prilagođavati studente sistemu nego sistem studentima. Ako ti 90% studenata kaže da je sistem loš, ja ne znam kako ti možeš da pričaš da su studenti krivi. Ja prvi iz iskustva ti kažem da mi ova glupost nakaradna od koncepcije ubija bar 50% efikasnosti koju bih mogao postići kad bi bilo implementirano kako treba.
 
Ne možeš prilagođavati studente sistemu nego sistem studentima. Ako ti 90% studenata kaže da je sistem loš, ja ne znam kako ti možeš da pričaš da su studenti krivi. Ja prvi iz iskustva ti kažem da mi ova glupost nakaradna od koncepcije ubija bar 50% efikasnosti koju bih mogao postići kad bi bilo implementirano kako treba.

Studenata ima svakakvih, tako da je nemoguće prilagoditi sistem svakom od njih. Bolonja možda donosi više obaveza, ali je kvalitet znanja koji pruža dosta slabiji od onog koji pruža stari sistem (koji takođe nije bio savršen). Meni lično (a i mnogim studentima koje ja poznajem) više odgovara stari sistem, pošto mi je lakše da izađem na usmeni i popričam sa profesorima, nego da radim glupave testove na kojima ti na svakoj gluposti mogu skinuti bodove, mada sam najviše za neku mešavinu starog sistema i Bolonje, ali mnogo efikasniju i uređeniju od ovog haosa koji imamo, u kom svaki profesor ima neka svoja pravila, koja se neretko menjaju iz generacije u generaciju, dok se profesori i sami ne pogube oko toga gde su šta i kako uredili. Recimo na mom smeru mnogi predmeti mogu da se polože preko testova, ali za ocenu višu od 7 se mora ići na usmeni, što bi po mom mišljenju trebalo biti primenjeno na sve predmete.
A studenti treba da budu ti koji će se prilagođavati sistemu (koji ne bi trebao da bude blag) zato što se samo na taj način mogu probiti oni ljudi koji su najsposobniji, najvredniji i najorganizovaniji - dakle najbolji. Za one koji nisu za to postoje privatni fakulteti, više i srednje stručne škole. Ybg, ne mora svako da ima fakultetsku diplomu.
 
Totalna glupost, i sto je najgore oni se usuđuju da porede naše fakultete sa evropskim i američkim.. Bolje imati više rokova nego manje, kakav je naš sistem obrazovanja, dobiješ lepo knjizurinu od 400, 500, 1000 strana i ti lepo lagano nauči sve odatle i svi srećni zadovoljni -.-. Kao drugo samo neki profesori rade po bolonji, (mozda na nekim fakultetima se sve radi po bolonji) ali na određenim rade pola po novom pola po starom programu, neki samo po starom i tako.. Kopiraju evropski sistem studiranja umesto da ga primene kako treba, da reformišu celo obrazovanje...
 

Back
Top