Pročitah ovih dana konstataciju jednog religijskog , katoličkog predstavnika , kako obrazovne institucije proizvode ljudska radnička bića , koja sve manje služe čovečnosti i bogu , a sve više kapitalizmu i njegovoj profitabilnoj potrebi ! Rekao bih da je nacrtao biološkog robota u ljudskoj figuri , koji se kao proizvod isporučuje kapitalistima na ekspla taciono arčenje i gotovo besplatno argatovanje ! Reče mi jedan seoski gazda , kako je jevtinije uzimati dnevnog nadničara , za teške poslove u planini gde se mehanizacija ne probija , nego imati tegleću marvu , za tu vrstu poslova ! Kaže , problem čine samo oni nadničari koji su završili nekakve škole !
Koliko je u pravu ovaj veseli moj besednik , potvrđuju predstavnici naše privredne komore , koji ovih dana biju bitku , lobiraju i kupuju zakonodavnu naklonost - hoće da prekroje i ovako mizerno skrojen obrazovni sistem , pa kažu da je : „превише високошколских, а премало нискошколских радника“ . Vele , treba im još niže obrazovana radna snaga , sa veštinama strikno projektovanim za radno mesto - koje , uzgred je poodavno linijsko , od načina organizovanja pa do načina opsluživanja visokoautomatizovanih mašina i postrojenja !
Kako stvari stoje , mi smo poodavno imali školstvo koje je proizvodilo ljude-radnike i ljude-mislioce. Ljudi-radnici kao proizvod obrazovnog sistema , smatrani su nisko obrazovnim proizvodom školskog sistema , koji je imao ikakve šanse da se prekvalifikacijama , doškolovavanjima izbore za sebe i pređu obrazovni prag koji deli visokoškolce od niskoškolaca . Hoću da kažem , da je obrazovni sistem bio prohodan i na neki način omogućavao je svakoj ličnosti da programira svoj intelektualni razvoj , a sa njim i duhovni opstanak , razvoj i rast ! Ljudi su mogli u bilo kom životnom dobu da oplemenjuju , usavršavaju svoja znanja , veštine i umeća - da stiču moći koje ne brinu o golom opstanku , već nehajno i slobodno rade na razvoju i rastu svake ličnosti , kako intelektualno tako i ekonomski socijalno - svak je imao šanse da kreira preko svojih moći životni standard !
Ako se novim obrazovnim sistemom ograniči , pa i spreči ova obrazovna mogućnost , kojom bi nivo niskoškolskih radnika bio takav da je nemoguće nastaviti dalje obrazovanje , ne samo što bi bio nehuman zahvat vlasti , već bi njim za vjeke vjekova bila definisana jasna granica između većine siromašnih , manjine bogatih ! Zapravo , država bi bila proizvođač i čuvar sudbine definisane za buduće vekove !
Koliko je u pravu ovaj veseli moj besednik , potvrđuju predstavnici naše privredne komore , koji ovih dana biju bitku , lobiraju i kupuju zakonodavnu naklonost - hoće da prekroje i ovako mizerno skrojen obrazovni sistem , pa kažu da je : „превише високошколских, а премало нискошколских радника“ . Vele , treba im još niže obrazovana radna snaga , sa veštinama strikno projektovanim za radno mesto - koje , uzgred je poodavno linijsko , od načina organizovanja pa do načina opsluživanja visokoautomatizovanih mašina i postrojenja !
Kako stvari stoje , mi smo poodavno imali školstvo koje je proizvodilo ljude-radnike i ljude-mislioce. Ljudi-radnici kao proizvod obrazovnog sistema , smatrani su nisko obrazovnim proizvodom školskog sistema , koji je imao ikakve šanse da se prekvalifikacijama , doškolovavanjima izbore za sebe i pređu obrazovni prag koji deli visokoškolce od niskoškolaca . Hoću da kažem , da je obrazovni sistem bio prohodan i na neki način omogućavao je svakoj ličnosti da programira svoj intelektualni razvoj , a sa njim i duhovni opstanak , razvoj i rast ! Ljudi su mogli u bilo kom životnom dobu da oplemenjuju , usavršavaju svoja znanja , veštine i umeća - da stiču moći koje ne brinu o golom opstanku , već nehajno i slobodno rade na razvoju i rastu svake ličnosti , kako intelektualno tako i ekonomski socijalno - svak je imao šanse da kreira preko svojih moći životni standard !
Ako se novim obrazovnim sistemom ograniči , pa i spreči ova obrazovna mogućnost , kojom bi nivo niskoškolskih radnika bio takav da je nemoguće nastaviti dalje obrazovanje , ne samo što bi bio nehuman zahvat vlasti , već bi njim za vjeke vjekova bila definisana jasna granica između većine siromašnih , manjine bogatih ! Zapravo , država bi bila proizvođač i čuvar sudbine definisane za buduće vekove !