Šta posaditi na severnoj strani dvorišta?

kamenicvet

Iskusan
Poruka
5.433
Imam jedno parčence zemlje,po mojoj slobodnoj proceni 5x3m,jako lošeg kvaliteta ali bih nasula već neku bolju zemlju, koje je 90% u senci ,pa bih da ga malo uredim. Svaki savet je dobrodošao,i šta nasuti i šta posaditi,a u obzir dolazi i neko drvce, ukrasna trava, puzavica,cvetnica,aman baš sve. Imajte u vidu da sam početnik i da objašnjenja budu što jednostavnija.:bye:

Prvo pripremi zemljiste tako sto ces ga izriljati i lepo usitniti!Kada kazes loseg kvaliteta moras biti malo preciznija sta to znaci?Ako je glinovita,tu bas ne mozes mnogo uraditi po pitanju kvaliteta,ali ces onda birati biljke koje podnose zadrzavanje vode!
Dakle,riljanje sa odstranjivanjem korova sa sve korenom,pa grabuljanje.Mozes prosuti jedna kolica peska,sto ce poboljsati vodopropustljivost.Mozes npr u cosku dodati zemlje i napraviti uzvisenje i po tom"brdascetu"pobacati malo vece kamenje i tu posaditi perene pokrivace tla.Zbunovi-trajnice,koje vole senku su:rododendron,Aucuba japonica,Physocarpus.Umesto vec sto puta vidjenih Tuja,posadi lovor-visnju,ona moze i na Sunce i u hlad.U jesen posadi koren Devojackog srca,i svake godine ce te obradovati prelepim cvetom,a voli senu!Od drvceta moze Acer AutopurpureumImas mnostvo tkz.pokrivaca tla koji ti ostaju i sledece god,samo sto se sire.Npr.Houttuynia cordata,Acaena microphylla,Iberis,vise vrsta cuvarkuca....
Pronadki po ovim nazivima na netu,pa vidi kako izgledaju,pa asov u ruke,a posle papir i olovka da nacrtas odprilike gde ti je kamenjar,gde zbun...pusti masti na volju i uzivaj.Pitaj sta te zanima,pa ce vec neko odgovoriti...:cvet: