Šta je formativna a šta sumativna ocena? I zašto učenici ne mogu da nose kontrolne i pismene zadatke kući?

Nije nastavnik u skoli duzan da vaspitava dete, nego roditelji.

E, da, zapravo vise su mi smetali imbecili od roditelja dok sam radio malo u skoli, nego imbecili iz ministarstva.

Мислиш није обавезан.

Нема уговор за васпитање, већ само за образовање...

iебеш такав позив, ако је све у нормама и еврима....

А, Аристотел не би од једног одељења дивљих дечака створио цара и његове генерале.
 
Znam rodtelje dece koja su odrasla i školuju se u Kanadi. Jako su nezadovoljni sa stanjem u školstvu. Jedva su im našli odgovarujuće škole. Razmišljaju da se vrate u Evropu.
Верујем да има гомила ствари која је лоша.

Deca su lepo vaspitana, to se vidi na njima.
Васпитање углавном почиње у кући.
 
Мислиш није обавезан.

Нема уговор за васпитање, већ само за образовање...

iебеш такав позив, ако је све у нормама и еврима....

А, Аристотел не би од једног одељења дивљих дечака створио цара и његове генерале.

Ne, nego ja se postavljam kao roditelj - ne smatram da iko drugi treba da ima duznost ili obavezu da vaspitava moje dete osim mene i detetove majke.

Ni u ludilu ne bih trazio od nekoga da mi vaspitava dete.

A to roditelji ocekuju. Hoce da se neko drugi umesto njih bavi roditeljstvom.

Sto se tice evra - duplo vise zaradjujem po satu programirajuci nego drzeci nastavu, tako da ako je do para, ne bih se iebavao po fakultetu nego za to vreme sedeo kuci, peogramirao i mlatio lovu.

Cist princip.
 
Postoji formativno i sumativno ocenjivanje. Kod formativnog ocenjivanja nastavnik upisuje uspeh učenika, njegovo napredovanje (ili nazadovanje) i ono što učenik postiže. To sve piše u esDnevniku koji je kao pedagoška sveska. Roditelj tako ima pristup i ne mora da dolazi na otvorena vrata kod svakog profesora. Naravno, svaki nastavnik mora da definiše i otvorena vrata u toku godine, pa je i to način. Kod sumativnog (brojčanog) ocenjivanja, ako je usmeno ispitivanje u pitanju, obično se zapisuju postavljena pitanja, a kod pisanih provera ne moraju stajati pitanja već samo brojčana ocena. Svaka ocena mora biti definisana, odakle potiče – da li je pisana provera, aktivnost na času ili nešto treće.
Formativna ocena je, upravo ono što se u poslednje vreme u medijima naziva “obrazloženje ocene”. Tu piše šta učenik treba da nauči, gde je problem, ako ga ima i slično.
Kada je reč o pismenim i kontrolnim zadacima, škola u obavezi da sve te provere čuva do 31. avgusta, odnosno do početka naredne školske godine.
Zato ne postoji mogućnost da učeniku damo kontrolnu vežbu da odnese roditeljima na uvid, pa da onda vrati. Svaki kontrolni zadatak ostaje u pedagoškoj dokumentaciji nastavnika. Jer u suprotnom, ako ih dajemo đacima da nose kućama, postoji mogućnost da se test zagubi, pa ako dođe do žalbe na ocenu ili na zaključnu ocenu, kako će taj nastavnik direktoru da dokaže da je to ta ocena?
Samo što se traži postojanje i pedagoške sveske pored formativnog ocenjivanja.

U celokupnom MORU administracije, lično bih ostavio kao "obavezne" samo pedagošku svesku i eventualno mesečne i godišnje planove.

Pripreme bih zaista prepustio nastavnicima kao ličnu kreaciju koju rade po potrebi. Nikako kao obavezu za svaki čas.

Pedagoška sveska (kako je navodno koncipirana) jeste taj zapis o radu, napretku i aktivnostima učenika. To je suština po meni.


Izvini Lagerta na offtopicu ili već šta :D
 
Samo što se traži postojanje i pedagoške sveske pored formativnog ocenjivanja.

U celokupnom MORU administracije, lično bih ostavio kao "obavezne" samo pedagošku svesku i eventualno mesečne i godišnje planove.

Pripreme bih zaista prepustio nastavnicima kao ličnu kreaciju koju rade po potrebi. Nikako kao obavezu za svaki čas.

Pedagoška sveska (kako je navodno koncipirana) jeste taj zapis o radu, napretku i aktivnostima učenika. To je suština po meni.


Izvini Lagerta na offtopicu ili već šta :D

A шта је уствари педагошка свеска? Шта у њу човек тачно уписује? Оцене? Текст? И чему такав текст онда служи? Шта пишеш? Ученик не воли да се дружи са другом децом, ученик воли да пије пуно воде и стално излази са часа због тога? (лупам сад)

Ја бих избацио и све те планове. Видим да се у последње време по иностранству прича све више о том неком no copy/pasting policy. Провалили су да људи само копирају гомилу ствари без потребе и да ако нешто већ постоји записано на једном месту, нема потребе да се пише поново на још 100 или 1000 места, јер нико жив то не чита, нити има шансе да прочита. Само се безвезе троше и време и ресурси. Претпостављам додуше да су ти планови исти? Ако нпр. овог тромесечја радиш 7 падежа и два књижевна дела, то је план за целу Србију...
 
A шта је уствари педагошка свеска? Шта у њу човек тачно уписује? Оцене? Текст? И чему такав текст онда служи? Шта пишеш? Ученик не воли да се дружи са другом децом, ученик воли да пије пуно воде и стално излази са часа због тога? (лупам сад)
Otprilike to. Tekst. Ne brojčana ocena. Opis napretka i zalaganja učenika.

Ја бих избацио и све те планове. Видим да се у последње време по иностранству прича све више о том неком no copy/pasting policy. Провалили су да људи само копирају гомилу ствари без потребе и да ако нешто већ постоји записано на једном месту, нема потребе да се пише поново на још 100 или 1000 места, јер нико жив то не чита, нити има шансе да прочита. Само се безвезе троше и време и ресурси. Претпостављам додуше да су ти планови исти? Ако нпр. овог тромесечја радиш 7 падежа и два књижевна дела, то је план за целу Србију...
I ja bih izbacio. Ali pripreme bih najpre izbacio. To je... teška nepotrebnost.

Doduše treba da postoji neka vrsta plana i pripreme ali po meri nastavnika. Zato što je nastava živa stvar i nema svaki nastavnik isti stil pa ni isto znanje i umeće.
 
Ne, nego ja se postavljam kao roditelj - ne smatram da iko drugi treba da ima duznost ili obavezu da vaspitava moje dete osim mene i detetove majke.

Ni u ludilu ne bih trazio od nekoga da mi vaspitava dete.

A to roditelji ocekuju. Hoce da se neko drugi umesto njih bavi roditeljstvom.

Sto se tice evra - duplo vise zaradjujem po satu programirajuci nego drzeci nastavu, tako da ako je do para, ne bih se iebavao po fakultetu nego za to vreme sedeo kuci, peogramirao i mlatio lovu.

Cist princip.

Овде нема ни једне речи о јавној ствари, већ само о приватној ствари. Такви као ти назив су добили још за време Старе Грчке.

Неспособни за артикулисање јавне ствари и јавне политике и неразумевање тих принципа нису битни за друштво, његово функционисање и политику.
 
Sumativne ocene su već pravilnikom objašnjene , tako da se čini da dupliramo pisanje. Ako ocena 5 znači da je učenik ostvario ishode u potpunosti, ne vidim potrebu da to i rečima, tj formativno zapišem. U redu je zapisivati kada se radi o problemima u usvajanju gradiva, načinu učenja i slično, ali tri puta pisati, analizirati jendu ocenu mi je malo preterivanje.
 
I ja bih izbacio. Ali pripreme bih najpre izbacio. To je... teška nepotrebnost.

Doduše treba da postoji neka vrsta plana i pripreme ali po meri nastavnika. Zato što je nastava živa stvar i nema svaki nastavnik isti stil pa ni isto znanje i umeće.

Зар то исто не постоји већ готово? Видим да припреме за часове имају да се скину на нету. Ако се данас ради нпр. једнакокраки троугао из Математике или нека песма из Српског језика, чему поново писати припрему ако се то исто ради већ деценијама и већ је 500 професора написало туакву припрему. Она можда постоји у 10.000 верзија у Србији. Зашто једноставно не стоји то на сајту Министарства да сваки професор коме треба може да погледа, скине, по потреби одштампа.

Мада су мени и неке од тих припрема небулозне, сад кад их читам. Уместо да помогну наставницима да изведу час како треба, пуне су неких криптичних места - образовни циљ, васпитни циљ, функционални циљ, образовни стандарди. У њима не пише ништа конкретно, него нека општа места типа - неговати љубав, поштовање и стваралачки однос према нашем народном благу, неговати љубав, поштовање и стваралачки однос према нашем народном благу, (бла бла) x 30.
 
Sumativne ocene su već pravilnikom objašnjene , tako da se čini da dupliramo pisanje. Ako ocena 5 znači da je učenik ostvario ishode u potpunosti, ne vidim potrebu da to i rečima, tj formativno zapišem. U redu je zapisivati kada se radi o problemima u usvajanju gradiva, načinu učenja i slično, ali tri puta pisati, analizirati jendu ocenu mi je malo preterivanje.
Pa i uvođenje ishoda i definisanje kompetencija je prevelik i bespotrenan posao.
Kome treba ta vrsta objašnjava?
 
Зар то исто не постоји већ готово? Видим да припреме за часове имају да се скину на нету. Ако се данас ради нпр. једнакокраки троугао из Математике или нека песма из Српског језика, чему поново писати припрему ако се то исто ради већ деценијама и већ је 500 професора написало туакву припрему. Она можда постоји у 10.000 верзија у Србији. Зашто једноставно не стоји то на сајту Министарства да сваки професор коме треба може да погледа, скине, по потреби одштампа.

Мада су мени и неке од тих припрема небулозне, сад кад их читам. Уместо да помогну наставницима да изведу час како треба, пуне су неких криптичних места - образовни циљ, васпитни циљ, функционални циљ, образовни стандарди. У њима не пише ништа конкретно, него нека општа места типа - неговати љубав, поштовање и стваралачки однос према нашем народном благу, неговати љубав, поштовање и стваралачки однос према нашем народном благу, (бла бла) x 30.
Nisi slušao obuku-seminar pre par nedelja apropo priprema.
Skočio bi ti pritisak i nervni sistem :D
Naravno da je nebulozno. Negde ima gotovih priprema ali je "novina" to što će pedagoški savetnik ili tako nešto (externa evaluacija i druge "zainteresovane" strane) moći da traže retroaktivno pripreme jer se navodno iz toga vidi kvalitet rada nastavnika (ili bar deo kvaliteta). Što je po meni potpuno ali potpuno besmisleno i onda se još predavači pitaju zašto se nastavnici bune.

Te pripreme po novom moraju da imaju bar 4 komponente.
Nije više samo cilj časa već je dodato još.
A bolje da ne kažem kakvu vrstu priprema savetuju (ili očekuju) od pripravnika.
 
Nisi slušao obuku-seminar pre par nedelja apropo priprema.
Skočio bi ti pritisak i nervni sistem :D
Naravno da je nebulozno. Negde ima gotovih priprema ali je "novina" to što će pedagoški savetnik ili tako nešto (externa evaluacija i druge "zainteresovane" strane) moći da traže retroaktivno pripreme jer se navodno iz toga vidi kvalitet rada nastavnika (ili bar deo kvaliteta). Što je po meni potpuno ali potpuno besmisleno i onda se još predavači pitaju zašto se nastavnici bune.

Te pripreme po novom moraju da imaju bar 4 komponente.
Nije više samo cilj časa već je dodato još.
A bolje da ne kažem kakvu vrstu priprema savetuju (ili očekuju) od pripravnika.
Tražili su od početka godine a došli su u oktobru , dva meseca pisanija , tj kuckanja .
 
Bas nedavno kaze sestricna za te eDnevnike da su tesko sranje, vise ne mozes ni ocijenu od roditelja sakriti.
Njen bivsi muz po cijele dane pilji u eDnevnik i spijunira djecu, kako bi ovoj kasnije slao screenshotove na WhatsApp da bi dokazao da imaju bolje ocijene kada su s njim.

Pogledajte prilog 1321344

Dzigericarski psihopata.

🐈
bas je dobar e-dnevnik

roditelju je dobar sto moze da prati dete

detetu je dobro jer ima pritisak koji ga tera da uci

a roditelj treba da shvati i 5 i 1 , desi se
 
I ja ću da se ispišem iz škole :(
Nisi jedina.

Ima situacija gde se dovodi u pitanje "sumativna" (brojčana) ocena ukoliko neko nije zadovoljan njome.
Može se osporiti i zahtevati da ona bude formativna (opisna).

Sve se može ukoliko neko nije zadovoljan jer je dobio jedinicu.
Za istu materiju, a potpuno savladano gradivo, neko će dobiti peticu.
Budi onda pravedan, pa nemoj dati peticu i proglasi to znanje "formativnim" (opisnim).
 

Back
Top