- Poruka
- 392.132
La dolce vita i il dolce far niente nisu filozofije ispisane u knjigama, već navike koje se svakodnevno ponavljaju: u kuhinji, na trgu, u razgovoru.
Ove dve fraze koje su danas deo globalnog lifestyle vokabulara nisu dekor – one su temelj.
Dolce vita: estetika svakodnevice
U manjim italijanskim mestima, kao i u centralnim kvartovima gradova poput Bolonje ili Torina, nije neobično da prodavnica testenine izgleda kao draguljarnica. Unutra – svetle pločice, metalne kutije sa logotipom iz 1950-ih, stariji prodavac u belom mantilu koji poznaje svakog kupca po imenu. Naručuje se polako. Pita se za poreklo brašna. Nema žurbe.Na pijacama, gde se i dalje više kupuje na komad nego na kilo, prodavci neće preći preko narudžbine bez komentara. Zašto kupujete ovu artičoku, jeste li probali iz Pulje? Imate li vino da ide uz nju? Takvi razgovori nisu suvišan dodatak kupovini, oni su njena suština. I niko se ne izvinjava što traje.
Na ulicama Napulja, Palerma ili Lećea videćete starije muškarce u sakou čak i kad je trideset stepeni. Žene sa crvenim ružem, bez obzira na to da li idu na pijacu ili kod zubara. Niko ne govori o “self-care” rutini. Niko ne objašnjava zašto je obučen tako kako jeste. To je stvar stava: izgled nije za publiku, već za sopstveni osećaj.
Aperitiv u Firenci, kao i u većini italijanskih gradova, počinje oko 18h i retko traje kraće od sat vremena. Prosecco, masline, možda mali tanjir mortadele i parmezana. Ljudi stoje ispred barova, često na nogama, i razgovaraju. Niko ne “visi” na telefonu. U većini mesta, konobari ne iznose račun dok ga ne tražiš – čak i ako si završio pre pola sata.
Ove dve fraze koje su danas deo globalnog lifestyle vokabulara nisu dekor – one su temelj.
Dolce vita: estetika svakodnevice
U manjim italijanskim mestima, kao i u centralnim kvartovima gradova poput Bolonje ili Torina, nije neobično da prodavnica testenine izgleda kao draguljarnica. Unutra – svetle pločice, metalne kutije sa logotipom iz 1950-ih, stariji prodavac u belom mantilu koji poznaje svakog kupca po imenu. Naručuje se polako. Pita se za poreklo brašna. Nema žurbe.Na pijacama, gde se i dalje više kupuje na komad nego na kilo, prodavci neće preći preko narudžbine bez komentara. Zašto kupujete ovu artičoku, jeste li probali iz Pulje? Imate li vino da ide uz nju? Takvi razgovori nisu suvišan dodatak kupovini, oni su njena suština. I niko se ne izvinjava što traje.
Na ulicama Napulja, Palerma ili Lećea videćete starije muškarce u sakou čak i kad je trideset stepeni. Žene sa crvenim ružem, bez obzira na to da li idu na pijacu ili kod zubara. Niko ne govori o “self-care” rutini. Niko ne objašnjava zašto je obučen tako kako jeste. To je stvar stava: izgled nije za publiku, već za sopstveni osećaj.
Aperitiv u Firenci, kao i u većini italijanskih gradova, počinje oko 18h i retko traje kraće od sat vremena. Prosecco, masline, možda mali tanjir mortadele i parmezana. Ljudi stoje ispred barova, često na nogama, i razgovaraju. Niko ne “visi” na telefonu. U većini mesta, konobari ne iznose račun dok ga ne tražiš – čak i ako si završio pre pola sata.