SRPSKO ŠKOLSTVO KRAJNJE NEHUMANO Autističnu decu teraju da uče dva strana jezika!

Nikita Kulganov

Buduća legenda
Poruka
37.596
SRPSKO ŠKOLSTVO KRAJNJE NEHUMANO Autističnu decu teraju da uče dva strana jezika!
Mališanima s posebnim potrebama, koji jedva govore i srpski, zabranjeni su logopedi i defektolozi kad dođu u peti razred, a moraju da pohađaju redovnuo nastavu
Deca s posebnim potrebama, koja boluju od autizma, Daunovog sindroma i drugih zdravstvenih poremećaja, od petog razreda moraju da pohađaju predmetnu nastavu, nemaju mogućnost da snjima rade logopedi i defektolozi, a ukinut im je i dnevni boravak!

- Moj sin ima 12 godina i do sada je išao u specijalnu školu, u kojoj su sa njim radili defektolozi i logopedi, koji su mu mnogo pomogli. Međutim, na snazi je nov zakon i moje dete treba da pohađa predmetnu nastavu s redovnim nastavnicima. Takva deca ne razumeju te predmete, ne razumeju knjige iz kojih moraju da uče, a redovni profesori ne razumeju njih", rekla je za "Kurir" Irena Živković iz Bora čiji sin boluje od autizma.

"Lekari savetuju da sa decom svaki dan radi defektolog, ali logopedi i defektolozi su im zabranjeni jer su napunili 12 godina ili ih nema u dovoljnom broju", kaže očajna Irena.

Sonja Savić, direktorka specijalne škole "Vidovdan" u Boru kaže da su problemi nastali još 2009. kad su u specijalne škole uvedeni redovni planovi i programi, a s decom počeli da rade nastavnici fizike, hemije, istorije...
http://www.alo.rs/autisticnu-decu-teraju-da-uce-dva-strana-jezika/6279
:eek::eek::eek:
 
SRPSKO ŠKOLSTVO KRAJNJE NEHUMANO Autističnu decu teraju da uče dva strana jezika!
Mališanima s posebnim potrebama, koji jedva govore i srpski, zabranjeni su logopedi i defektolozi kad dođu u peti razred, a moraju da pohađaju redovnuo nastavu
Deca s posebnim potrebama, koja boluju od autizma, Daunovog sindroma i drugih zdravstvenih poremećaja, od petog razreda moraju da pohađaju predmetnu nastavu, nemaju mogućnost da snjima rade logopedi i defektolozi, a ukinut im je i dnevni boravak!

- Moj sin ima 12 godina i do sada je išao u specijalnu školu, u kojoj su sa njim radili defektolozi i logopedi, koji su mu mnogo pomogli. Međutim, na snazi je nov zakon i moje dete treba da pohađa predmetnu nastavu s redovnim nastavnicima. Takva deca ne razumeju te predmete, ne razumeju knjige iz kojih moraju da uče, a redovni profesori ne razumeju njih", rekla je za "Kurir" Irena Živković iz Bora čiji sin boluje od autizma.

"Lekari savetuju da sa decom svaki dan radi defektolog, ali logopedi i defektolozi su im zabranjeni jer su napunili 12 godina ili ih nema u dovoljnom broju", kaže očajna Irena.

Sonja Savić, direktorka specijalne škole "Vidovdan" u Boru kaže da su problemi nastali još 2009. kad su u specijalne škole uvedeni redovni planovi i programi, a s decom počeli da rade nastavnici fizike, hemije, istorije...
http://www.alo.rs/autisticnu-decu-teraju-da-uce-dva-strana-jezika/6279
:eek::eek::eek:

Procitala sam ovaj tvoj post jutros. Nisam htela odmah da odgovorim, ali evo, sada cu. Ovo nista ne iznenadjuje. Srpsko drustvo je jako, jako nehumano. Ne odnosi se samo na decu i ljude sa posebnim potrebama, nego generalno. Svako ce reci: "MI nismo takvi, to je u poslednjih 20, 30 godina" Ja sam odrastal u jednom drustvu, koje je opstaje u surovom okruzenju i koje nije toliko nehumano, ali zbog polozaja te zemlje, prosto, nametnuli su se neki prioriteti. Ipak, to drustvo ima razumevanja za ljude sa posebnim potrebama, iako negde u samoj njegovoj srzi stoja nacisticka ideologija da su ti ljudi beskorisni. Mislim da i svako drugo drustvo tako gleda na te ljude, ali nekako zbog neke lazne humanosti im obezbedjuje bolje uslove. Prosto, mislim da je u covekovoj prirodi, da nekako iz straha sazaljeva te ljude. Dok u drugim drustvima se to sazaljenje pokazuje kroz poboljsanje njihovog polozaja i socijalizaciju, u Srbiji to sazaljenje ostaje samo sazaljenje i dok se neko nalazi pred vama onda se neko sazali, a cim nestane odmah se okrece glava i gleda da se pobegne od takvih ljudi kao da su gubavi. Svako moze na neki nacin da se nadje u takvoj situaciji.
Srpsko drustvo je vrlo nehumano i surovo. Ljudi su jako sebicni prema svom narodu, ali zato vole da se pokazu pred strancima. Filozofija "u se, na se i poda se" je jedina ispravna.
 
Специјалне школе су одувек имале редовне планове и програме, с тим да су прилагођени деци са посебним потребама.

Њихова одељења имају по 4-5 ученика, и са сваким дететом може да се ради према могућностима.

Зато се и зову специјалне школе.

Што се тиче тога да је деци забрањен логопед и дефектолог, то је чиста глупост, јер сваки од наставника који ради у специјалној школи има завршен, мимо свог основног факултета, и три године дефектолошког факултета да би могао да ради са том децом.
 
Специјалне школе су одувек имале редовне планове и програме, с тим да су прилагођени деци са посебним потребама.

Њихова одељења имају по 4-5 ученика, и са сваким дететом може да се ради према могућностима.

Зато се и зову специјалне школе.

Што се тиче тога да је деци забрањен логопед и дефектолог, то је чиста глупост, јер сваки од наставника који ради у специјалној школи има завршен, мимо свог основног факултета, и три године дефектолошког факултета да би могао да ради са том децом.

U specijalnim školama rade profesori i stručnjaci koji su se specijalizovali za rad sa decom sa specijalnim potrebama. Ali od trenutka kada je uvedena inkluzija,i specijalne škole su izgubile status istih (između ostalih i škola Dr. Milan Petrović u Novom Sadu), profesori i učitelji nisu kvalifikovani za inkluzivnu nastavu. A mi sada priičamo o inkluzivnoj nastavi,i zaista osnovne škole a kamoli srednje škole ne obezbeđuju logopede i defektologe za decu koja rade po specijalnom programo. Čak što više škole ne obezbeđuju ni posebnu pratnju za decu sa specijalnim potrebama. To roditelj treba da obezbedi,odnosno plati iz svog džepa. Ovo znam iz prve ruke i odnosi se na opštinu Novi Sad.
Najglupavija reforma po mom mišljenju u školstvu jeste uvođenje inkluzije i oduzimanje statusa specijalnih škola,gde su zaista adekvatno radili sa decom.

- - - - - - - - - -

SRPSKO ŠKOLSTVO KRAJNJE NEHUMANO Autističnu decu teraju da uče dva strana jezika!
Mališanima s posebnim potrebama, koji jedva govore i srpski, zabranjeni su logopedi i defektolozi kad dođu u peti razred, a moraju da pohađaju redovnuo nastavu
Deca s posebnim potrebama, koja boluju od autizma, Daunovog sindroma i drugih zdravstvenih poremećaja, od petog razreda moraju da pohađaju predmetnu nastavu, nemaju mogućnost da snjima rade logopedi i defektolozi, a ukinut im je i dnevni boravak!

- Moj sin ima 12 godina i do sada je išao u specijalnu školu, u kojoj su sa njim radili defektolozi i logopedi, koji su mu mnogo pomogli. Međutim, na snazi je nov zakon i moje dete treba da pohađa predmetnu nastavu s redovnim nastavnicima. Takva deca ne razumeju te predmete, ne razumeju knjige iz kojih moraju da uče, a redovni profesori ne razumeju njih", rekla je za "Kurir" Irena Živković iz Bora čiji sin boluje od autizma.

"Lekari savetuju da sa decom svaki dan radi defektolog, ali logopedi i defektolozi su im zabranjeni jer su napunili 12 godina ili ih nema u dovoljnom broju", kaže očajna Irena.

Sonja Savić, direktorka specijalne škole "Vidovdan" u Boru kaže da su problemi nastali još 2009. kad su u specijalne škole uvedeni redovni planovi i programi, a s decom počeli da rade nastavnici fizike, hemije, istorije...
http://www.alo.rs/autisticnu-decu-teraju-da-uce-dva-strana-jezika/6279
:eek::eek::eek:

Mnogo dece sa Aspergerovim sindromom(vrsta autizma) izuzetno lako savladavaju strane jezike,i mnogo su bolji od "običnih" djaka,ali to ne odobrava oduzimanje prava za specijalizivano školstvo za decu sa posebnim potrebama.
 
О проблему инклузије сам и тему отварала, и као и тада, и сада мислим да је потпуни промашај за неку децу.

Инклузија за децу инвалиде или слепу децу која су психички здрава, и врло често натпросечно интелигентна, је сасвим оправдана.

Али, инклузија за децу са Дауном, аутистична деца, деца са психијатријском дијагнозом немају шта да траже у редовном образовању, јер са њима нема ко да ради.

На жалост, још једно решење кад наша влада прво скочи, па онда каже хоп.

Скочили јесмо пре 5 година, а од хопа смо светлосну годину удаљени.
 
Nije ona nehumana samo za tu decu, nehumana je i za, da se tako izrazim, normalnu decu koja se nalaze u istom odeljenju sa njima. Nehumana je i za nastavnike, koji pojma nemaju gde i kako glavom da udare. Mimo problema u nastavi postoji ogroman broj drugih. Znam gomilu slucajeva koji su se mogli tragicno zavrsiti. Na primer, bio je pre par godina slucaj da je dete sa psihickim poremecajem (ne secam se kojim tacno) poslo samo kuci jer roditelji nisu dosli po njega. Na putu kuci zavuklo se pod parkiran kamion. Drugi ucenici, njih 10ak, su pokusavali da ga ubede da izadje i nastavi put u trenutku kada je naleteo drugi kamion i umalo ih sve pogazio nije dok su tako na ulici ubedjivali to dete da izadje. Posle toga uciteljica ga je svaki dan pratila kuci.
 
Majka sam deteta sa Aspergerovim sindromom. Svesna razlicitosti svog deteta u odnosu na redovnu decu (drazi mi je ovaj od termina "normalnu") uz konsultacije sa porodicom i strucnim licima, odlucila sam da ga upisem u specijalnu skolu. Ubrzo sam shvatila da je moja odluka bila vise nego odlicna. Dok su u redovnim odeljenjima deca sa smetnjama u razvoju, koja su drugacija, bila ignorisana od svojih vrsnjaka (jer to su samo deca) dok su imala 5-6 minuta uciteljicinog vremena (jer ona zaista nema vremena za vise) dotle je moje dete bilo u drustvu svojih drugova i imalo konstantnu paznju defektologa. Mora da napomenem da su rezultati rada i truda svih nas do sada bili fantaasticni.
Onda je dosao utorak, prvi skoski dan i ne znam da li me vise zabolela glava ili zeludac... Zaista mi nije jasno sta su zeleli ovime da postignu? Da nam pokazu kako nema diskriminacije? Kako ce sada i nasa deca imati sve predmete? Kako ce im cas trajati 45 min umesto dosadasnjih 30 min? Pa grupa vise nece imati 5 nego 9 ucenika! Dobili smo 15 predugih minuta je l' te?! Moje dete govori vise od dva jezika, doduse nefunkcionalno ali govori i to nije problem ali sta sa decom koja cak u sedmom razredu jedva citaju i razlikuju racunske operacije? Prosto, imaju smetnje u razvoju i dosta njih nema intelektualni kapacitet ni da upamti nazive predmeta!
Ovo je necuveno. Posle inkluzije kojom su, bukvalno, ostetili sve, od dece sa smetnjama, preko redovne dece, njihovih roditelja, zakljucno sa nastavnicima, ovo je najgora stvar koju su smislili...
Hvala svima na podrsci i strpljenju.
 

Back
Top