Šokantna knjiga za decu od 4 do 8 godina (PAŽNJA-eksplicitan sadržaj)

naravno da ne, ali nisam siguran na šta ciljaš tim pitanjem?
Да те наведем да самостално изведеш закључак ако већ знаш да се не своди на сам сексуални однос и да се ради о опширном знању које се дотиче пре свега учења о емоцијама, правилној комуникацији, препознавању и спречавању ризика и опасности. Не говорим сад о овој сликовници конкретно.

Како мислиш да мало дете препозна кад се нађе у ситуацији да га неко старији неприкладно додирује или на други начин излаже неприкладном садржају, рецимо?
 
Да те наведем да самостално изведеш закључак ако већ знаш да се не своди на сам сексуални однос и да се ради о опширном знању које се дотиче пре свега учења о емоцијама, правилној комуникацији, препознавању и спречавању ризика и опасности. Не говорим сад о овој сликовници конкретно.

Како мислиш да мало дете препозна кад се нађе у ситуацији да га неко старији неприкладно додирује или на други начин излаже неприкладном садржају, рецимо?
ti si malo više proširio osnovnu temu. U konkretnoj slilovnici se opisuje seksualni užitak sa sve svršavanjem.

Učenje o tome šta je prikladno ili ne uopšte ne mora, a i ne treba da ide u takve detalje.
 
što je svršavanje problematično, nije neprirodno, čak veoma je logična posledica seksualnog čina.
sperma su male bebe, dajte joj prostora u slikovnici :lol:
znam čoveka koji je vodio svoju malu decu od 5-6 godina u muzej penisa jer je mislio tako slično kao ti da nije loše da nauče. Na pitanje kako su deca to doživela je kratko odgovorio: bila su traumatizovana duže vremena.
 
ti si malo više proširio osnovnu temu. U konkretnoj slilovnici se opisuje seksualni užitak sa sve svršavanjem.

Učenje o tome šta je prikladno ili ne uopšte ne mora, a i ne treba da ide u takve detalje.
Него?
Треба поједини подаци или детаљи да се изостављају и да се лаже, као у конзервативним деловима САД-а (који важи за некакво најпрогресивније друштво, као) да на дијаграму анатомије женских репродуктивних органа недостаје клиторис, да не би случајно девојчице научиле чему служи, далеко било?
Или као у Великој Британији, где се у школама према националном наставном плану и програму науке обавезно учи о репродуктивној функцији вагине, али није обавезно да све државне школе предају образовање о сексу и везама, а пошто клиторис не игра императивну улогу у репродукцији, ученици заврше школу не знајући (!) ни да постоји.

Онда се овакве бламаже дешавају одраслим и зрелим људима, да на анкети половина њих не зна одговоре на нека основна питања, као нпр. шта је вулва или уретра. :fdlan:

Иначе, зашто је проблематично за дете да научи како функционише полни орган пре него што уопште стекне способност да га употреби, тј. пре пубертета? Кажеш да не треба, али не кажеш зашто не треба. Тачно је да деци то знање није потребно пре пубертета, али деца у школи све уче што им за тај период живота није потребно уопште, већ за каснији. Зашто би сексуално образовање требало да буде изузетак? Деца у препубертетском узрасту се неће хебати јер науче како функционишу полни органи, исто као што неће радити 99% ствари о којима учи у том узрасту, то су ствари које долазе касније, у пубертету или после пубертета код неких, и баш зато се пре пубертета треба позабавити тиме, док још није касно. Ако дете не зна шта је ејакулација, па кад уђе у пубертет и почне да експериментише с девојком, па је напумпа, треба ли мама и тата да се поносе на свог сина јер самостално открива чари секса? Или родитељи девојчице која затрудни, а нема појма како и зашто, зна само да јој је било лепо 5 минута са дечком.
 
Иначе, зашто је проблематично за дете да научи како функционише полни орган пре него што уопште стекне способност да га употреби, тј. пре пубертета?
Zato što ne može da ukapirta o čemu se radi.

Isto kao što ne može da ukapira trigonometrijske funkcije, a trebaće mu kasnije.
 
Zato što ne može da ukapirta o čemu se radi.

Isto kao što ne može da ukapira trigonometrijske funkcije, a trebaće mu kasnije.
Не може да укапира прост опис феномена да се из врха мушког полног органа избацује бела течност која служи за прављење беба? Можда не може да укапира биолошки процес оплодње јајашца, али физиолошки гледано, ејакулација није сувише различита од рецимо мокрења.
 
Не може да укапира прост опис феномена да се из врха мушког полног органа избацује бела течност која служи за прављење беба? Можда не може да укапира биолошки процес оплодње јајашца, али физиолошки гледано, ејакулација није сувише различита од рецимо мокрења.
naravno da ne može da ukapira. Najbolje što može je za seosku decu da povežu sa muženjem krava ili ovaca pa da to pretvore u igru da vide da li će da izadje mleko.
 
naravno da ne može da ukapira. Najbolje što može je za seosku decu da povežu sa muženjem krava ili ovaca pa da to pretvore u igru da vide da li će da izadje mleko.
Не говорим о осећају, већ о простом феномену течности која излази из отвора на врху пениса.
 
Не говорим о осећају, већ о простом феномену течности која излази из отвора на врху пениса.
Ako se desi da dete to vidi i pita onda možeš da mu kažeš, bazirano na tvom shvatanju KAKO da mu kažeš.

Nema potrebe da se detetu od 4 godine to priča unapred
 
kolika je verovatnoća da će dete to da vidi?
Не капирам зашто би требало прво да види нешто па да онда сазна шта је то. Образовање функционише управо на супротан начин, учимо децу стварима које тек треба да виде, преносимо им теоријско знање пре него што добију прилику да стекну практично.

Како и где особа по први пут види голо тело (не своје) и сексуални чин? Тако што или с другом особом експериментише или сама одлучи да погледа на порнографским сајтовима. А, та друга особа не буде увек неко од вршњака него неко доста старији ко вреба децу. Колика је вероватноћа за који сценарио уопште није битно, битно је да има основно теоријско знање пре него што се нађе у таквој ситуацији.

Зашто је битно:
1. Ако експериментише с неким својих година да зна како да се ниједно не повреди (физички и емоционално) и како да се заштите од нежељене трудноће.
2. Ако гледа порно филм да зна шта да очекује да се деси, а не да се збуни кад види оргазам па да мора да пита неког другог.
3. Ако се нађе у ситуацији да одрасла особа покушава нешто непримерено, да зна како да се обрати за помоћ.

У сва три случаја је срамота огроман фактор и деца се често због осећаја стида не обрате за помоћ, бар не на време. Онда остају емоционални и психички ожиљци од којих се неки никад и не залече потпуно, нарочито у случају 3. сценарија. Адекватно и правовремено пружено знање то спречава. Дете не мора уопште да зна шта значи ерекција или пипкање по телу, битно је да зна да је непримерено да га одрасле особе излажу таквом искуству и да треба да се обрати за помоћ. У случају 2. сценарија, буди уверен да дете неће потражити од родитеља савете или одговоре на питања после гледања порно материјала, управо због осећаја стида и страха да ће бити кажњено, тако да ће одговоре самостално тражити, вероватно у ситуацијама попут 1. или 3. сценарија.
 
Не капирам зашто би требало прво да види нешто па да онда сазна шта је то. Образовање функционише управо на супротан начин, учимо децу стварима које тек треба да виде, преносимо им теоријско знање пре него што добију прилику да стекну практично.

Како и где особа по први пут види голо тело (не своје) и сексуални чин? Тако што или с другом особом експериментише или сама одлучи да погледа на порнографским сајтовима. А, та друга особа не буде увек неко од вршњака него неко доста старији ко вреба децу. Колика је вероватноћа за који сценарио уопште није битно, битно је да има основно теоријско знање пре него што се нађе у таквој ситуацији.

Зашто је битно:
1. Ако експериментише с неким својих година да зна како да се ниједно не повреди (физички и емоционално) и како да се заштите од нежељене трудноће.
2. Ако гледа порно филм да зна шта да очекује да се деси, а не да се збуни кад види оргазам па да мора да пита неког другог.
3. Ако се нађе у ситуацији да одрасла особа покушава нешто непримерено, да зна како да се обрати за помоћ.

У сва три случаја је срамота огроман фактор и деца се често због осећаја стида не обрате за помоћ, бар не на време. Онда остају емоционални и психички ожиљци од којих се неки никад и не залече потпуно, нарочито у случају 3. сценарија. Адекватно и правовремено пружено знање то спречава. Дете не мора уопште да зна шта значи ерекција или пипкање по телу, битно је да зна да је непримерено да га одрасле особе излажу таквом искуству и да треба да се обрати за помоћ. У случају 2. сценарија, буди уверен да дете неће потражити од родитеља савете или одговоре на питања после гледања порно материјала, управо због осећаја стида и страха да ће бити кажњено, тако да ће одговоре самостално тражити, вероватно у ситуацијама попут 1. или 3. сценарија.
rekoh već, sve u svoje vreme.

Prouči malo više dečiju psihologiju, po mogućstvu sa primerima, pa ćeš možda da shvatiš kolike traume takva životna iskustva mogu da stvore kod dece kada nisu emotivno i kognitivno spremna za informaciju.

Recimo, aako je smrt sastavni deo života, mnogi roditelji (s pravom) zaklanjaju decu od takvih situacija (recimo sahrane, posete bolnicama, i sl.)
 
rekoh već, sve u svoje vreme.
Не разумем, хоћеш да кажеш да све ово што сам написао, што се управо и односи на ту крилатицу ,,све у своје време", ниси ни регистровао?
Кад је то ,,своје време" - кад већ буде касно и кад се дете нађе у непријатној ситуацији која ће оставити негативне последице на његову психу или можда и физичку трауму, зависно од околности?

Prouči malo više dečiju psihologiju, po mogućstvu sa primerima, pa ćeš možda da shvatiš kolike traume takva životna iskustva mogu da stvore kod dece kada nisu emotivno i kognitivno spremna za informaciju.
Па, ја управо о тим траумама и говорим, зато сам и навео три примера негативних животних искустава, која се правовременим стицањем знања спречавају.
Ти сад кажеш да је за дете боље да се несвесно и неупућено нађе у некој од те три ситуације него да буде припремљено и подучено; да је боље да клинци на личном примеру науче како се праве бебе или да нпр. не треба форсирати пенетрацију, док истражују (1. пример); да уче из порно филмова о сексуалним односима (2. пример); и да уче из трауматичног искуства с педофилом како да се бране или обрате за помоћ (3. пример)?

Recimo, aako je smrt sastavni deo života, mnogi roditelji (s pravom) zaklanjaju decu od takvih situacija (recimo sahrane, posete bolnicama, i sl.)
С којим правом? То чине само они који одгајају децу под стакленим звоном и труде се да их сваке ситнице поштеде, стварајући тиме од њих пахуљице које са 20-30 година не умеју да се емоционално носе са најобичнијим животним ситуацијама и доживљавају слом због свакавих тривијалних глупости.
 
Не разумем, хоћеш да кажеш да све ово што сам написао, што се управо и односи на ту крилатицу ,,све у своје време", ниси ни регистровао?
od početka mi se čini da ti odobravaš da se deci od 4 godine čitaju takve slikovnice tako da kada pomeneš sve u svoje vreme, čini mi se da misliš i na tako male
 
od početka mi se čini da ti odobravaš da se deci od 4 godine čitaju takve slikovnice tako da kada pomeneš sve u svoje vreme, čini mi se da misliš i na tako male
Тек сад не разумем шта си овим хтео да кажеш. То ,,све у своје време" си ти споменуо, не ја. Ја сам само питао кад је то ,,своје време" и образложио зашто је касно за стицање теоријског знања кад дете већ започне стицање практичног.
 
Тек сад не разумем шта си овим хтео да кажеш. То ,,све у своје време" си ти споменуо, не ја. Ја сам само питао кад је то ,,своје време" и образложио зашто је касно за стицање теоријског знања кад дете већ започне стицање практичног.
mislim da je sada koncenzus ne pre 9 godina a što se mene tiče ne pre 12
 
to je retorika u Floridi ali mislim i na mnogim drugim mestima
Нема никаквог консензуса што се овога тиче. У неким земљама се већ дужи период почиње са сексуалним образовањем од 3-4. године узраста, као нпр. у Холандији, у Великој Британији од 6-10. године, у Немачкој од 8, у САД-у од 10-12. године, и разлике у резултатима су приметне.
 

Back
Top