Социјално-емоционално учење деце предшколског узраста

Sensei

Master
Moderator
Poruka
91.475
"Министарство просвете, науке и технолошког развоја реализује Пројекат инклузивног предшколског васпитања и образовања уз помоћ зајма Светске банке. Циљ Пројекта је унапређивање доступности, квалитета и праведности предшколског васпитања и образовања за свако дете од рођења до 6,5 година, нарочито за децу из социјално и економски угрожених друштвених група." ( са државног сајта)

Они који се супростављају кажу да је циљ да се деца заглупе, да се науче послушности и да постану невероватно лаки за манипулацију.

Шта ви мислите о овом пројекту?
 
Они који се супростављају кажу да је циљ да се деца заглупе, да се науче послушности и да постану невероватно лаки за манипулацију.

Шта ви мислите о овом пројекту?
Pa, Jacques Ellul jeste pisao u Propagandi da je svrha moderne masovne edukacije olakašavanje protoka propagande. Ta unapređivanja predškolskog vaspitanja kod nas mogu doneti i dobro i loše, u zavisnosti kako se na to gleda, ali zaglupljivanje ne bih rekao. Treba više raditi sa decom jer ona nisu glupa. Zaista nisam upoznat sa pre svega predškolskim obrazovanjem u Srbiji, ono u moje vreme takoreći nije ni postojalo, osim igranja ćihu čihu vozića od 6. do 7. godine, da bi u 1. osnovne većina dece sricala azbuku i učila da čita. Ovo je za neke današnje standarde skandalozno.

Po meni, to je bilo klasično zaglupljivanje, ili je možda ispravnije reći usporavanje ili ometanje obrazovanja. Aktivno učestvujem u obrazovanju svog sina kada stignem, kada radim, manje. Ali on sa 20 meseci zna većinu boja, geometrijskih oblika i celu abecedu (uči engleski jer smo u inostranstvu pa mora, srpski će preko mene). I ne samo da zna već obožava da izgovara i prepoznaje sva slova kroz igru. Dakle to nije neko mučenje i siljenje već učenje kroz igru.

Ranije u igraonici za decu do 7 godina upoznali smo devojčicu japanku koja je prišla da se igra sa mojim sinom, ima 6 godina a priča kantonski kineski, savršeni engleski i još uči francuski. A način na koji komunicira sa odraslima i ponašanje je nešto što još nisam video. I onda sam uporedio to sa nama u istim godinama i kako su pravili glupake od nas, jahali voziće i sricali slovo po slovo sa 7 godina kao da smo zaostali, a ovde već znaju po 2 jezika i barem jedan instrument kao razonodu.

Možda ovo što sam napisao nema veze sa pitanjem i temom, i možda se situacija oko obrazovanja popravila u međuvremenu, ali hteo sam ovo da iznesem. Kreativnost se ne može odstraniti od dece i treba se sa njima igrati i raditi i kod kuće, a neki vid manipulacije i poslušnosti e uvek postojati, pa za to je stvorena moderna edukacija. Meni je to bolje od naših đaka koji su tako slobodni i neizmanipulisani da se opijaju po školama, glume mafijaše, tuku nastavnike itd. Zbog čega i ne žellm da se moje dete školuje u Srbiji.
 
Pa, Jacques Ellul jeste pisao u Propagandi da je svrha moderne masovne edukacije olakašavanje protoka propagande. Ta unapređivanja predškolskog vaspitanja kod nas mogu doneti i dobro i loše, u zavisnosti kako se na to gleda, ali zaglupljivanje ne bih rekao. Treba više raditi sa decom jer ona nisu glupa. Zaista nisam upoznat sa pre svega predškolskim obrazovanjem u Srbiji, ono u moje vreme takoreći nije ni postojalo, osim igranja ćihu čihu vozića od 6. do 7. godine, da bi u 1. osnovne većina dece sricala azbuku i učila da čita. Ovo je za neke današnje standarde skandalozno.

Po meni, to je bilo klasično zaglupljivanje, ili je možda ispravnije reći usporavanje ili ometanje obrazovanja. Aktivno učestvujem u obrazovanju svog sina kada stignem, kada radim, manje. Ali on sa 20 meseci zna većinu boja, geometrijskih oblika i celu abecedu (uči engleski jer smo u inostranstvu pa mora, srpski će preko mene). I ne samo da zna već obožava da izgovara i prepoznaje sva slova kroz igru. Dakle to nije neko mučenje i siljenje već učenje kroz igru.

Ranije u igraonici za decu do 7 godina upoznali smo devojčicu japanku koja je prišla da se igra sa mojim sinom, ima 6 godina a priča kantonski kineski, savršeni engleski i još uči francuski. A način na koji komunicira sa odraslima i ponašanje je nešto što još nisam video. I onda sam uporedio to sa nama u istim godinama i kako su pravili glupake od nas, jahali voziće i sricali slovo po slovo sa 7 godina kao da smo zaostali, a ovde već znaju po 2 jezika i barem jedan instrument kao razonodu.

Možda ovo što sam napisao nema veze sa pitanjem i temom, i možda se situacija oko obrazovanja popravila u međuvremenu, ali hteo sam ovo da iznesem. Kreativnost se ne može odstraniti od dece i treba se sa njima igrati i raditi i kod kuće, a neki vid manipulacije i poslušnosti e uvek postojati, pa za to je stvorena moderna edukacija. Meni je to bolje od naših đaka koji su tako slobodni i neizmanipulisani da se opijaju po školama, glume mafijaše, tuku nastavnike itd. Zbog čega i ne žellm da se moje dete školuje u Srbiji.
upravo kritičari SEU navode kao "lek" da roditelji treba da uče svoju decu a ne da prepuste državi da to radi. Ne radi se o osnovnom znanju već modeliranju socijalnih normi
 

Back
Top