Слога у одељењу и дружење међу децом

  • Začetnik teme Začetnik teme Vexy
  • Datum pokretanja Datum pokretanja

Vexy

Buduća legenda
Poruka
34.723
Јуче смо имали родитељски састанак на коме је главна тема била управо ова тема из наслова
Наиме, учитељица каже да се деца или деле по групицама или да се не друже уопште
тврди да је доста деце агресивно, свађају се чачкају се, туку се штипкају, провоцирају међусобно
и питала је нас родитеље да изнесемо предлоге како да побољшамо дружење међу децом,
и како да се уопште смањи агресија међу децом а повећа дружење и нека слога, заједништво
јер ће они у овом саставу провести целу основну школу (не рачунајући децу из подручне школе која долазе у петом разреду и понавњаче)

дакле, шта би сте ви одговорили на ово питање?
да ли сте ви код своје деце приметили да је мање дружења него кад смо ми били деца?
како то да поправимо?
 
prica 18ogodišnje sestre..


dok je bila u osnovnoj skoli, kakva je to patnja bila... em što su bili u grupi, em je ta "glavna "grupa ( djecaci i djevojcice) maltretirala ostale.. toliko su isli daleko da bi pozvale "nepopularnu" osobu na rođendan je pa istjerale pred svima..ma strasno.. kao bolesni:sad2:

i da grupe se se formirale po sledecem:
1. najbitnija- oni koji se oblače u todoru i benetonu
2. srednja-oni koji se obalce po ostalim buticima
3. nepopularna- ono koji su sa sela, ili se oblace na pijaci

ni sad u srednjij im nije bolje.. kolegijalnosti i drugarstva vrlo malo..bas nisam pametna sta da kazem niti predlozima..da li to ide iz kuci ili ne... grozena sam totalno

hebote, ja sam svojim razredom iz srednje i dan danas izađem jednom u pola godine...
 
Poslednja izmena:
..izgradnja jake i slozne i povezane zajednice u odeljenju je jedan od ciljeva koji uchitelj/ica ima u radu sa decom..
..ukljuchivanje roditelja u reshavanje konkretnih problema je naravno dobrodoshlo i pozeljno, ali ne moze biti njihova greshka
shto dete ne uspeva ili ne zeli da u datim uslovima ostvari osecaj pripadnosti zajednici koju uchitelj/ica nadgleda i usmerava svakodnevno..

..u praksi se pokazalo da su neki ucitelji i uchiteljice veshtiji ili posveceniji ostvarivanju i tog cilja..
 
..ved nije navela u prvom postu da joj je dete u nizim razredima osnovne..

..grupashenje je karakteristika neshto starijeg uzrasta, recimo da zapochinje krajem osnovne, a veoma je izrazeno u srednjim shkolama..
..a i tu je uloga razrednog stareshine da iz faze grupashenja deca ponesu najbolje po sebe dalje u zivot..
..to je tek klizav teren..

ал пази,учитељица ипак тврди да је већ у трећем основне изражено груписање
не знам стварно на коју врсту груписања је она мислила
јер мислим да су мали они да се трајно удружују и групишу на основу неких интересовања
па и материјалног, интелектуалног статуса ако хоћете
мислим да су деија другарства још увек недовољно стабилна да би се назвало груписањем

но она ипак тврди да има груписања, подсмевања...о агресији да не причам
 
..izgradnja jake i slozne i povezane zajednice u odeljenju je jedan od ciljeva koji uchitelj/ica ima u radu sa decom..
..ukljuchivanje roditelja u reshavanje konkretnih problema je naravno dobrodoshlo i pozeljno, ali ne moze biti njihova greshka
shto dete ne uspeva ili ne zeli da u datim uslovima ostvari osecaj pripadnosti zajednici koju uchitelj/ica nadgleda i usmerava svakodnevno..

..u praksi se pokazalo da su neki ucitelji i uchiteljice veshtiji ili posveceniji ostvarivanju i tog cilja..

у сваком случају упитани смо шта ми можемо учинити поводом тога
уосталом родитењи често бране деци да се друже са одређеним дететом јер је агресивно (добро то је нормално, али ваљда ни агресивно дете није агресивно 24/7, па нек се дружи кад се нормално понаша)
оно најлакше је рећи: немојте се дружити, ал фора је да видимо како да решимо проблем, ако је дете агресивно зашто је агресивно, дал је испровоцирано ...мислим да ме разумете о чему причам
 
Uz svo postovanje uciteljice to je uvek tako i bilo samo se nije obracala paznja mnogo na te stvari.
Secam se svog odeljenja pocetkom osnovne skole, svi smo bili razliciti. Verovatno smo u pocetku upoznavanja bili uplaseni, zateceni, posle videli kakav je ko, od nekih se sklanjali, sa nekima se druzili, od nekih samo prepisivali zadacu...

Ne znam koja je to generacija prosla bez dezurnog smetala, bez barem jednog siledzije, bez razredne lepotice pune sebe i par njenih pratilja, bez grupe strebera koji se dele po tome da neki pomognu onima kojima je skole beznacajna a drugi nece nikome ni da sapnu, neka odeljenja imaju i talente, one sto ucesvuju na priredbama, zatim sportiste koji kasne na prvi cas i koji svojih pet minuta imaju na fizickom i ostatka dece koja se nekako najlakse zaborave posle zavrsetka skole, deca koja su osrednja u svemu.

Dovoljno je da nema maltretirtanja medju decom, da na izlete idu svi zajedno, da niko nije ponizavan niti narocito favorizovan a ostalo ce doci po sebi. Zasto bi deca morala da se druze sa nekim s kim ne zele? To utice na psihu i nas formiranih pa i matorih a ne na one koji jos uvek treba da uzivaju u svakom satu svog zivota, zasto da im detinjstvo kvari nametnuto druzenje sa likovima koje ne vole?
 
Ma nije to bas tako.
To je bio trend krajem devedesetih i pocetkom 21. veka, sad se deca ponasaju drugacije.
Te markirane stvari, skupi telefoni ili automobili je nesto sto praktikuju samo devojke koje se bave manekenstvom ili deca lokalnih mocnika i to uglavnom ona koja se nisu uspela uklopiti u drustvo.
Prave vrednosti dolaze na svoje zasluzeno mesto barem kod one inteligentne, pametne dece, a ovih drugih bilo je uvek i bice dok je veka i sveta.
 
Poslednja izmena:
Ne znam, ja sam mislila da to u mom razredu u srednjoj nije postojalo, ali kad malo vratim film.. Secam se da me je jedan drug pitao zasto se ne oblacim kao 'popularne' devojke kad moja mama prima vecu platu nego njihova dva roditelja zajedno :eek:
a u srednjoj sam se oblacila kao klosar :zcepanje: zato su me i izbegavali :lol:

i tacno su se formirale grupice, oni koji imaju para, streberi, neprimetni i ja :zcepanje:
nigde se nisam uklapala, ali sam ipak pred kraj srednje stekla drugaricu sa kojom sam i dalje u kontaktu
 
Ne znam, ja sam mislila da to u mom razredu u srednjoj nije postojalo, ali kad malo vratim film.. Secam se da me je jedan drug pitao zasto se ne oblacim kao 'popularne' devojke kad moja mama prima vecu platu nego njihova dva roditelja zajedno :eek:
a u srednjoj sam se oblacila kao klosar :zcepanje: zato su me i izbegavali :lol:

i tacno su se formirale grupice, oni koji imaju para, streberi, neprimetni i ja :zcepanje:
nigde se nisam uklapala, ali sam ipak pred kraj srednje stekla drugaricu sa kojom sam i dalje u kontaktu


Pa grupice se formiraju ali nije vise pravilo da ti sa skupom odecom izbegavaju ove druge i odredjuju pravila igre. Ima mnogo vise grupica inteligentnih, nadarenih koji izbegavaju ove "markirane" naravno pod uslovom da je to sto su "markirani" jedino po cemu su primeceni a obicno je tako.
 
zna se koja deca su agresivna, nisu sva u odeljenju.
neka kaze sa kojim djacima ima takvih problema, da roditelji reaguju. takve roditelje treba nasamo da vidi i da im objasni sta se tacno desava, ako su oni uopste zabrinuti za dete i ako hoce da urade nesto povodom toga. kad kazem nasamo, njoj treba podrska roditelja, pedagoga i psihologa, da bi imala tezinu naspram tih djaka. tako se radi sa problematicnim ucenicima kod mene, roditelji dolaze sa detetom u odredjeno vreme, mi im zajedno objasnimo u cemu je problem i vidimo sta moze da se uradi da se to resi. roditelje kontaktiramo cim dodje do neke situacije koja je problematicna, na kraju im se smuci da dolaze u skolu pa urade nesto - samo i tu mora jako da se pazi, agresivna su cesto deca agresivnih roditelja pa se desi da ih kuci ubiju od batina zato sto ih stalno zovu iz skole. to ce doduse oni sami da kazu, meni su samo prosle nedelje jedno deset puta rekli da ako me deca ne slusaju, mogu slobodno da im zavalim samarcinu a oni ce kuci da dupliraju :confused: .
na nivou kohezije grupe ono sto se trazi je da se podnose, da mogu da rade zajedno a da se druze sa nekim koga ne vole ne moraju, to je preterano i nerealno ocekivati.
cinjenica je da je mnogo teze raditi u grupama u kojima postoje klanovi, to nije dobro za njih ali uvek postoje odeljenja koja tako funkcionisu i to ne moze da se promeni. po mom iskustvu stanje u takvim grupama moze da se popravi ako se koristi metoda frene, doduse, i to dosta ali ako ona ne zna da je primeni a mozda ne zna, ti ne mozes da je ucis njenom poslu.
 
Poslednja izmena:
ма ствар је у томе, колко сам ја схватила, да је она приметила код више ученика једну општу....како да се изразим
нетрпељивост, игнорисање.. немање жеље да се помогне другару...
значи не штрчи један ученик
био је прошле године, ал сад није једини...
у одељењу је присутно шуткање, гуркање, подсмевање....у глобалу
 
naravno da sada nije jedini kad se problem ignorisao prosle godine.
ne moze niz individualnih problema da se posmatra globalno, nego mora da se precizira problem ako misli da ga resi
neki ucenici tuku druge
neki sire price i lazi, interpretiraju dogadjaje kroz sopstveni filter pa ispadne svasta
neki to prenose
neki prete i zastrasju ostale, galame i vredjaju ih, neki su nesigurni pa se osecaju lose...
sve to zajedno daje losu klimu u odeljenju, sto se odrzava i na rad i na disciplinu.
ona mora da zna koje dete sta radi i zasto i da roditelju to kaze tacno, da bi roditelj uticao na dete u odnosu na problem. u isto vreme, odeljenjske zajednice treba da su organizovane tako da se u toku nedelje upisuje recimo u jednu svesku sta im je neko rekao, oko cega su se posvadjali i sl... i da oni predlazu resenja zajedno na casu. onda su tu kazne, taj i taj je bio nemiran tri puta ove nedelje, za vreme odmora ce da ostane u ucionici i da prepisuje neki tekst.
ima puno sistema, puno metoda ali to sto ste vi sad svesni klime u odeljenju nece mnogo da promeni odnose kad se oni nadju sami u ucionici - i sama vidis da ti ne znas sta moze da se uradi jer to nije tvoje polje rada.
 
naravno da sada nije jedini kad se problem ignorisao prosle godine.
ne moze niz individualnih problema da se posmatra globalno, nego mora da se precizira problem ako misli da ga resi
neki ucenici tuku druge
neki sire price i lazi, interpretiraju dogadjaje kroz sopstveni filter pa ispadne svasta
neki to prenose
neki prete i zastrasju ostale, galame i vredjaju ih, neki su nesigurni pa se osecaju lose...
sve to zajedno daje losu klimu u odeljenju, sto se odrzava i na rad i na disciplinu.
ona mora da zna koje dete sta radi i zasto i da roditelju to kaze tacno, da bi roditelj uticao na dete u odnosu na problem. u isto vreme, odeljenjske zajednice treba da su organizovane tako da se u toku nedelje upisuje recimo u jednu svesku sta im je neko rekao, oko cega su se posvadjali i sl... i da oni predlazu resenja zajedno na casu. onda su tu kazne, taj i taj je bio nemiran tri puta ove nedelje, za vreme odmora ce da ostane u ucionici i da prepisuje neki tekst.
ima puno sistema, puno metoda ali to sto ste vi sad svesni klime u odeljenju nece mnogo da promeni odnose kad se oni nadju sami u ucionici - i sama vidis da ti ne znas sta moze da se uradi jer to nije tvoje polje rada.

..amin..
 
ма ствар је у томе, колко сам ја схватила, да је она приметила код више ученика једну општу....како да се изразим
нетрпељивост, игнорисање.. немање жеље да се помогне другару...
значи не штрчи један ученик
био је прошле године, ал сад није једини...
у одељењу је присутно шуткање, гуркање, подсмевање....у глобалу

takav model ponasanja je vec duze vreme prisutan kod odraslih, pa kako da ocekujemo da deca budu drugacija.
nekada su ljudi bili veseli, druzili se, pomagali jedni drugima.... danas je to veoma retko. u danasnje vreme se cesto razgovori svode na ogovaranja i podsmevanja, a deca brzo uce i glume odrasle.
 
Uvek se nadje par "huligana".
Uvek ima par povucenih, "asocijalnih", koji odmah postaju objekti maltretiranja.

Ostali su vecina, gomila, bela masa, i kao rulja ce i odrasti. Oni ce slediti svako naredjenje agresivnih.

Agresivni "asocijalnima" bacaju torbe kroz prozor, lome lenjire, bacaju uzinu, cepaju knjige i zvrljaju jakne.
Ako se neko pobuni, dobije batine.

Vidjam ispred skole, skoro svakodnevno, krug od dvadesetak ucenika, i devojcica i decaka, koji opkole dvoje sukobljenih, i cekaju fajt.
Glasno navijaju, kao da je u pitanju borba pasa ili petlova.
I sve dok nenekome ne krene krv iz nosa, nece otvoriti krug, i nece nikome dozvoliti da pobegne.
Kada se ovo desava u skoli, nastavnici okrecu glavu. Cak i kada pozovu roditelje, svaki brani svoje dete.
Kada se desava po zavrsetku casova, van skole, nastavnici su najsrecniji jer nemaju nikakvu odgovornost.
 
мојра,
проблем се прошле године није игнорисао
прошле године нам је постављено исто истијато питање
и прошле године смо били свесни климе у разреду
ал онда судећи према поновљеном питању, изгледа да нисмо макли од нуле, јелте
оћеш да кажеш да све у свему, ми родитељи не можемо ама баш ништа да предузмемо?
и шта је то метода френе?
 
Kada se ovo desava u skoli, nastavnici okrecu glavu. Cak i kada pozovu roditelje, svaki brani svoje dete.
Kada se desava po zavrsetku casova, van skole, nastavnici su najsrecniji jer nemaju nikakvu odgovornost.

имам утисак да сви којима је дужност да се баве децом (учитељи/наставници и родитељи) пребацују одговорност једни на друге
уместо да раде оно што треба---да се баве децом
 

Back
Top