Školovanje u Srbiji košta od 34 000 evra do 71 000 evra

Lagerta

**** ** ******
Supermoderator
Poruka
30.591
Školovanje jedne osobe u Srbiji od predškolskog obrazovanja do završenih studija u proseku košta više od 34.000 evra, u zavisnosti od izabrane srednje škole i fakulteta. Prema istraživanju Instituta za razvoj i inovacije, najviše košta školovanje studenta koji je završio osnovne studije stomatologije – gotovo 71.000 evra.

skola-tabla-1.png


Nenad Jevtović iz Instituta za razvoj i inovacije rekao je za RTS da je studija izrađena na osnovu makroekonomskih podataka i da su tokom istraživanja krenuli od toga koliko se u Srbiji izdvaja sredstava za obrazovanje.

“Posmatrali smo da je taj mladi čovek, visoko obrazovan, bio pet godina na fakultetu. Dakle, otišao je u produženu godinu u proseku i da je diplomirao 2018. godine, što znači da je krenuo u predškolsko 2000. godine. U tom periodu od 18 godina, dok je diplomirao, država, njegova porodica su uložili u njega 34.100 evra”, rekao je Jevtović.
Naveo je da su do tog iznosa došli na osnovu ekonomskih i statističkih podataka.
“Kada kopate po BDP-u, dođete do proizvodnog pristupa BDP-a, pa vidite koliki je autput sektora obrazovanja, to se može pronaći u BDP-u, kada se on obračunava. Na to dodate koliki su neformalni troškovi i neformalna ekonomija koju objavljuje Republički zavod za statistiku, a odnosi se na sektor obrazovanja, tu vam dođu privatni časovi, prevodioci, kada šaljete dete u razne školice. I na to dodate još učenički i studentski standard – koliko Republika Srbija izdvaja za učenički i studentski standard”, rekao je Jevtović.


Dodao je da su nakon toga sve to sabrali i podelili sa brojem učenika uz prilagođavanje sa nivoom cena od 2000. do 2018. godine i došli do podatka da je prosečan diplomac u Srbiji koštao državu 34.100 evra.
Nakon toga su, dodao je Jevtović, izvršili dodatno istraživanje na Univerzitetu u Beogradu.
Objasnio je da su, prema istraživanju, za stomatologa sa završenim studijama potrebne 53.000 evra, a kada se na to doda i novac za osnovnu i srednju školu, dolazi se do gotovo 71.000 evra.
Link
 
Nije strasno sto skolarina kosta koliko kosta, vec zalno je sto dete ne dobija nista za te pare, NISTA, apsulutno nista,
Beogradski drzavni universitet je rangiran 348 mestu u svetu, (da tacno 348-mo) zta znaci da diploma vredi ko toalet papir u svetu.
a ovde jos manje, ili zaposlajavju preko partije ili strica, ili ides u privatni sektor gde ti cicaju krv, i svi znaju da diploma ne vredi ali cute.
uff... zamalo zaboravio... privatne univerzitete... ajde o tome na neki drugi put
 
Nije strasno sto skolarina kosta koliko kosta, vec zalno je sto dete ne dobija nista za te pare, NISTA, apsulutno nista,
Beogradski drzavni universitet je rangiran 348 mestu u svetu, (da tacno 348-mo) zta znaci da diploma vredi ko toalet papir u svetu.
a ovde jos manje, ili zaposlajavju preko partije ili strica, ili ides u privatni sektor gde ti cicaju krv, i svi znaju da diploma ne vredi ali cute.
uff... zamalo zaboravio... privatne univerzitete... ajde o tome na neki drugi put
Da nije malo previše uopštavanja ? Imamo i mnogo dobre dece i studenata, ali imamo i roditelje koji svoje talentovano dete ne mogu školovati. Oni koji mogu, snaći se i kupiti mu i diplomu, tako da imamo raskorak. Nekada su se talentovana deca besplatno školovala, i ne romantizujem prošlost, samo navodim činjenice.
 
Da nije malo previše uopštavanja ? Imamo i mnogo dobre dece i studenata, ali imamo i roditelje koji svoje talentovano dete ne mogu školovati. Oni koji mogu, snaći se i kupiti mu i diplomu, tako da imamo raskorak. Nekada su se talentovana deca besplatno školovala, i ne romantizujem prošlost, samo navodim činjenice.
slazem se da ima izuzetaka, posebno mi je zao za ta talentovana deca sto su se rodila tu gde jesu, ne mislim na porodicu, vec na drzavu
nije mi bila poenta dali svi mogu da plate skolovanje, i sta sa onima koji to nemogu a imaju talentovana deca,
vec poenta price mi je bila i da dobiju besplatno skolovanje, dzaba, diploma beogradskog univerziteta napolu ne vredi ni 5 para,
a kod nas opet nevredi jer zaposlavanje ide kako ide, napisao jednom, i to je to,
 
I za ovo se ne mogu složiti u potpunosti, jer mnogo studenata sa naših fakulteta jako lako nađu zaposlenje van naše zemlje, što znači da se diplome iz naše zemlje vrednuju . Nismo na vrhu liste najboljih fakulteta ali nismo ni na dnu, S obzirom na celokupno stanje u društvu, ništa čudno.
idemo do granice gde su tanke linije, ali ajde...
jedna grupa talentirane dece "skoluju se sami" citaju, prate nove tehnologije edukuju se vise vani nego na univerzitetu
u sustini programe po koje ide skolovanje na nasim univerzitetima nisu ap-dejtovane, a to je tako jer ke kadar takodje na istom nivou
to ustvari i pokazuje taj indeks, koliko su nastavni programi, i kadar na nivou svetskih trendova,
odtuda proizlazi i da sama edukacija je na tom nivou na kom je rangiran ustvari i sam univerzitet.
to sto neka deca se lepo snadju napolje su opet ona ista deca koja se "sama" skolovala, koji su imali interes da nauce a ne da dobiju diplomi
paraleno pored casova pratila on-lajn obuke, citali stranu literaturu idt itd... koje stvari se dopunski se placaju takodje
tako da nije to kako na prvi pogled izgleda, puno njih idu napolju jer nema ovde posla ali samo 10% mozda rade po struci. nazalost
 
slazem se da ima izuzetaka, posebno mi je zao za ta talentovana deca sto su se rodila tu gde jesu, ne mislim na porodicu, vec na drzavu
nije mi bila poenta dali svi mogu da plate skolovanje, i sta sa onima koji to nemogu a imaju talentovana deca,
vec poenta price mi je bila i da dobiju besplatno skolovanje, dzaba, diploma beogradskog univerziteta napolu ne vredi ni 5 para,
a kod nas opet nevredi jer zaposlavanje ide kako ide, napisao jednom, i to je to,
Svi mogu da plate školovanje, a talentovana deca - kako ti kažeš, a ispravno je reći učenici i studenti sa visokim prosekom ocena, imaju šanse da se školuju takođe, jer na mesečnom nivou mogu da primaju državne stipendije.
Ovaj "istraživač" Nenad Jevtović koji liže čanak Instituta za razvoj i inovacije, po svemu sudeći širi propagandu. Na stomatologiji se ove godine iz državnog budžeta finansira 196 studenata, a oni koji nisu ušli u rang imaju 24 slobodnih mesta da sami sebe finansiraju sa tih 53 000 evra do završnih studija (ne znamo da li misli i na master studije).
Taj čankoliz je izjavio da su na kraju oni iz Instituta "došli do podatka da je prosečan diplomac u Srbiji koštao državu 34.100 evra". Pa mater i sestru, ne košta obrazovanje državu! Obrazovanje se finansira od poreskih obveznika. Od naših plata se izdvaja za obrazovanje. A ti @topping treba da budeš srećan što je tako. I da budeš srećan što živiš u državi gde i dalje ima državnih škola da ne moraš da plaćaš privatnim školama na mesečnom nivou ko zna koju sumu. Za šta bismo inače morali da izdvajamo od naših plata? Za strane investicije, možda?
 
Svi mogu da plate školovanje, a talentovana deca - kako ti kažeš, a ispravno je reći učenici i studenti sa visokim prosekom ocena, imaju šanse da se školuju takođe, jer na mesečnom nivou mogu da primaju državne stipendije.
Ovaj "istraživač" Nenad Jevtović koji liže čanak Instituta za razvoj i inovacije, po svemu sudeći širi propagandu. Na stomatologiji se ove godine iz državnog budžeta finansira 196 studenata, a oni koji nisu ušli u rang imaju 24 slobodnih mesta da sami sebe finansiraju sa tih 53 000 evra do završnih studija (ne znamo da li misli i na master studije).
Taj čankoliz je izjavio da su na kraju oni iz Instituta "došli do podatka da je prosečan diplomac u Srbiji koštao državu 34.100 evra". Pa mater i sestru, ne košta obrazovanje državu! Obrazovanje se finansira od poreskih obveznika. Od naših plata se izdvaja za obrazovanje. A ti @topping treba da budeš srećan što je tako. I da budeš srećan što živiš u državi gde i dalje ima državnih škola da ne moraš da plaćaš privatnim školama na mesečnom nivou ko zna koju sumu. Za šta bismo inače morali da izdvajamo od naših plata? Za strane investicije, možda?
Ne radi se o tome koliko studenata stipendira drzave. Moze i da sve bude besplatno,
KOJI KVALITET OBRAZOVANJA DOBIJAJU DECA. O tome se radi.

Koje tehnologije u Stomatologiji izucavaju ta deca, U kakva istrazivanja su ucestvovali njihovi profesori,
Sta mogu da prenesu deci od ta njiva iskustva u istrazivanjima i novim metodama
Sta su prezentirali na medjunarodmim skupovima kao istrazivacke novitete na polju na koje rade.
Na osnovu toga se rangiraju univerziteti, eto to nam fali, a ne dali je skolovanje besplatno ili ne.

U vecini inostranih univerziteta provesori rade na istrazivackim institutima 16 sati dnevno (takoreci) a drze nastavu 2 casa nedeljno

Ko uci nasa deca tamo, neki torbar (dobro nije torba vec akt-tasna, mislim da se tako zvase) sa nekom jarecom bradicom
ide tamo i maltretira deca koji broj cipela nosi neki naucnik koji je izmislio neku plombu zubarsku tamo.

Prosao sam to, vrlo dobro znam kako izgleda, neposredno.
 
Ne radi se o tome koliko studenata stipendira drzave. Moze i da sve bude besplatno,
KOJI KVALITET OBRAZOVANJA DOBIJAJU DECA. O tome se radi.

Koje tehnologije u Stomatologiji izucavaju ta deca, U kakva istrazivanja su ucestvovali njihovi profesori,
Sta mogu da prenesu deci od ta njiva iskustva u istrazivanjima i novim metodama
Sta su prezentirali na medjunarodmim skupovima kao istrazivacke novitete na polju na koje rade.
Na osnovu toga se rangiraju univerziteti, eto to nam fali, a ne dali je skolovanje besplatno ili ne.

U vecini inostranih univerziteta provesori rade na istrazivackim institutima 16 sati dnevno (takoreci) a drze nastavu 2 casa nedeljno

Ko uci nasa deca tamo, neki torbar (dobro nije torba vec akt-tasna, mislim da se tako zvase) sa nekom jarecom bradicom
ide tamo i maltretira deca koji broj cipela nosi neki naucnik koji je izmislio neku plombu zubarsku tamo.

Prosao sam to, vrlo dobro znam kako izgleda, neposredno.
Bez uvrede, prijatelju, ali da si ti zaista "prošao" sve to, izašao bi pismeniji.
Sigurno je da su ti u školi objašnjavali kako se piše negacija glagola, i da se upitna rečca li odvaja od drugih reči, i kako se menjaju imenske reči po padežima, ali izgleda da si ti jedan od onih koji su kivni na svoje profesore jer su ti davali jedinice, pa sebi ovde daješ oduška.
I ostavi se tih poređenja sa inostranim fakultetima.
Nisi ti pored njih ni prošao.
 
Bez uvrede, prijatelju, ali da si ti zaista "prošao" sve to, izašao bi pismeniji.
Sigurno je da su ti u školi objašnjavali kako se piše negacija glagola, i da se upitna rečca li odvaja od drugih reči, i kako se menjaju imenske reči po padežima, ali izgleda da si ti jedan od onih koji su kivni na svoje profesore jer su ti davali jedinice, pa sebi ovde daješ oduška.
I ostavi se tih poređenja sa inostranim fakultetima.
Nisi ti pored njih ni prošao.
hehehe zlato moje, Ja sam Makedonac, studirao u Makedoniju, Srpski mi nije maternji, jako se izvinjavam zbog toga,
sta se tice obrazovanja potpuno je isto ovde i tamo, gde je sad ovde a gde tamo nebitno,
osecam srbe ko svoje, tako sam vaspitan u ono vreme,
inace sam Diplomirani Psiholog, 4 godisne studije zavrsio sa prosekom 9.75,
 
hehehe zlato moje, Ja sam Makedonac, studirao u Makedoniju, Srpski mi nije maternji, jako se izvinjavam zbog toga,
sta se tice obrazovanja potpuno je isto ovde i tamo, gde je sad ovde a gde tamo nebitno,
osecam srbe ko svoje, tako sam vaspitan u ono vreme,
inace sam Diplomirani Psiholog, 4 godisne studije zavrsio sa prosekom 9.75,
Onda se izvinjavam zbog primedbi na račun pismenosti.
Moje oštre reči su proistekle i kao reakcija na postove nekih od naših gastarbajtera sa foruma.
Oni imaju neodoljivu iz potrebu da nam stalno trljaju nos navodeći kako je školovanje u Evropi mnogo bolje nego kod nas.
U isto vreme, mnogi zaboravljaju da se pita ne pravi u štali, te da i ono što ovaj obrazovni sistem izvuče kao kvalitet od mladih naraštaja, jeste rezultat mukotrpnog posla koji obave učenik i profesor.
 
hehehe zlato moje, Ja sam Makedonac, studirao u Makedoniju, Srpski mi nije maternji, jako se izvinjavam zbog toga,
sta se tice obrazovanja potpuno je isto ovde i tamo, gde je sad ovde a gde tamo nebitno,
osecam srbe ko svoje, tako sam vaspitan u ono vreme,
inace sam Diplomirani Psiholog, 4 godisne studije zavrsio sa prosekom 9.75,
Jesi li imao loše profesore ? Ne razumem da neko ko ima takav prosek može reći da su profesori loši, pa ko te je doveo do tog proseka,samo lično zalaganje ?
 
Jesi li imao loše profesore ? Ne razumem da neko ko ima takav prosek može reći da su profesori loši, pa ko te je doveo do tog proseka,samo lično zalaganje ?
nisu bili loshi, pogresno smo se razumeli valjda, ali nivo obrazovanja je na jako niskom nivou, programske metode su na nivou profesora
jer nemogu biti na visem, ne pravi metot profesora, vec profesor meood, predaje to sto zna i koliko zna, tako sastavi i plan rada.
zato i univerzitet dobija rang koji dobija, ne cene se kako izgledaju fakulterti spolja, nasa zgrada je bila vrlo ljepa :)
ne cene se kabineti profesora i dekana, bili su skupo opremleni, itd itd
ceni se sta su ti ljudi uradili za nauku, odgovor niko-nista godinama unazad, gde su bili na edukaciju bar, niko-nigde,
ne da je sve tako crno mozda 30% vrednih stvari naucili smo tamo fala bogu ali 70% predavanja su bila bezpotrebna, nekorisna

to nije moje subjektivno misljenje, to je potvrdjeno rangiranjem univerziteta, to je to, to je fakt ko 2 i 2 da su 4
 
Onda se izvinjavam zbog primedbi na račun pismenosti.
Moje oštre reči su proistekle i kao reakcija na postove nekih od naših gastarbajtera sa foruma.
Oni imaju neodoljivu iz potrebu da nam stalno trljaju nos navodeći kako je školovanje u Evropi mnogo bolje nego kod nas.
U isto vreme, mnogi zaboravljaju da se pita ne pravi u štali, te da i ono što ovaj obrazovni sistem izvuče kao kvalitet od mladih naraštaja, jeste rezultat mukotrpnog posla koji obave učenik i profesor.
pojedini profesori su na drugom nivou, rade sa decom, ulazu sebe,
ali jedna lasta necini prolece, trebaju se i drigi ogledati na njima, i podici sebe najpre
natavni program se kopira iz godine u godinu, menja se samo datum, nista se ne menja godinama, zalosno,
sta se tice univerziteta napolju, nije sve sjajno nigde, ali ipak konkurencija veca kvalitetnija i moraju da se bore po nekim drugim pravilima
 
nisu bili loshi, pogresno smo se razumeli valjda, ali nivo obrazovanja je na jako niskom nivou, programske metode su na nivou profesora
jer nemogu biti na visem, ne pravi metot profesora, vec profesor meood, predaje to sto zna i koliko zna, tako sastavi i plan rada.
zato i univerzitet dobija rang koji dobija, ne cene se kako izgledaju fakulterti spolja, nasa zgrada je bila vrlo ljepa :)
ne cene se kabineti profesora i dekana, bili su skupo opremleni, itd itd
ceni se sta su ti ljudi uradili za nauku, odgovor niko-nista godinama unazad, gde su bili na edukaciju bar, niko-nigde,
ne da je sve tako crno mozda 30% vrednih stvari naucili smo tamo fala bogu ali 70% predavanja su bila bezpotrebna, nekorisna

to nije moje subjektivno misljenje, to je potvrdjeno rangiranjem univerziteta, to je to, to je fakt ko 2 i 2 da su 4
To je već druga strana medalje, jer čime su motivisani ti profesori da se zalažu mimo plana i programa, ljudi žive u intelektualnoj i finansijskoj bedi, tu nema mnogo prostora da neko bude kreativan i zainteresovan .
 
Ne radi se o tome koliko studenata stipendira drzave. Moze i da sve bude besplatno,
KOJI KVALITET OBRAZOVANJA DOBIJAJU DECA. O tome se radi.

Koje tehnologije u Stomatologiji izucavaju ta deca, U kakva istrazivanja su ucestvovali njihovi profesori,
Sta mogu da prenesu deci od ta njiva iskustva u istrazivanjima i novim metodama
Sta su prezentirali na medjunarodmim skupovima kao istrazivacke novitete na polju na koje rade.
Na osnovu toga se rangiraju univerziteti, eto to nam fali, a ne dali je skolovanje besplatno ili ne.

U vecini inostranih univerziteta provesori rade na istrazivackim institutima 16 sati dnevno (takoreci) a drze nastavu 2 casa nedeljno

Ko uci nasa deca tamo, neki torbar (dobro nije torba vec akt-tasna, mislim da se tako zvase) sa nekom jarecom bradicom
ide tamo i maltretira deca koji broj cipela nosi neki naucnik koji je izmislio neku plombu zubarsku tamo.

Prosao sam to, vrlo dobro znam kako izgleda, neposredno.

Побркао си друштвене секторе:
Јавни,
Приватни,
Образовни и
Научни.

98% Универзитета на Балкану нису научне, већ образовне институције
 

Back
Top