Решење за потенцијални, будући, недостатак кадра у школицама

Alter_Ego_

Stara legenda
Poruka
89.068
С озбиром да просветни радници често пишу и причају како нема довољно професора физике на бироу који би преузели палицу од старијих колега,

предлажем народу српском да се наставни кадар не специјализује само за један предмет, као до сада, нпр. физичар предаје физику, хемичар хемију, историчар историју итд, већ да наставник буде наставник за групу природних предмета, тј. групу друштвених предмета (или како год назвали, али да буде реч о сродним предметима),

тако да један наставник може да предаје ученицима и историју и географију нпр.

или један наставник природне групе предмета предаје и физику и хемију и биологију за ђецу од 5 до 8 разреда.

Тако би деца, након учитеља имали још пар наставника који би их преузели од 5 до 8 разреда, а не 12 наставника за 12 предмета, а наставник не може да похвата ни имена ђака.

Е, сад...неко ће рећи...чекај, а како хемичар да предаје физику? Па, то је физика за 5 до 8 разреда, не мора да развија ајнштајнову теорију релативитета, него основне ствари из физике треба да се предају деци, мало се подсети, мало научи, и то је то. Како ће историчар да предаје џиографију? мало баци поглед на карту, па онда рељефи, планине, низије.

Сад, које би се комбинације сродних предмета правиле, то оставимо експертима из Министарства просвете, али мислим да би било цоол да ђеца од 5 до 8 имају пар наставника у школи, уместо да имају 10 или више за сваки предмет посебно.
 
Ma ima viska profesora, ne veruj u price ovde na forumu...
Imas pricu iz reala gde se prave lazna odelenja da bi se obezbedila radna mesta profesorima....isto je i na fakultetu...

Srbija na vodi , treba nam za 3 odelenja dobrih djaka ostalo mogu radnici sa kioska da rade...
Малопре прочитах на другој теми да је нека наставница намерно уписала дете у неку сеоску школу, само да се та сеоска школа не затвори.

Уместо да погасе сеоске школе, а уведу школске аутобусе, па да децу из свих околних села возе у једну нормалну школу са пуно ђака.
 
Za neke predmente postoji ogromaan broj profesora koji ne mogu da dobiju zaposlenje, a za neke manjak profesora.

To sto Lagerta prica nece imati ko da vam predaje deci je tacno samo za neke predmente, apsolutno nije tacno za biologiju i geografiju npr., gde imas ljude koji bi se zaposlili sutra, cak i za manju platu, ali ne mogu jer nemaju vezu medju tim prosvetarima.

Onda, ako hoces vecom platom da privuces profesore za one predmete gde nema kadra, tipa matematika, tu je problem i levicarski zakon o radu, gde ce ovi ostali kroz tuzbe Sindikata prosvetnih drzavnih radnika da dobiju na sudu svakog poslodavca koji hoce da uvede razlike u plati za isto mesto i strucnu spremu.

Moze da se zaobidje uvodjenjem trzista u skolski sistm kroz charter skole, gde imas vise poslodavaca, i svaka privatna charter skola odredjuje svoje plate. Posto sada imas samo jednog poslodavca- besmislenu Drzavu.

Ali cak i tu ne moze da se zaobidje levicarski zakon o radu u okviru iste privatne skole.
 
Za neke predmente postoji ogromaan broj profesora koji ne mogu da dobiju zaposlenje, a za neke manjak profesora.

To sto Lagerta prica nece imati ko da vam predaje deci je tacno samo za neke predmente, apsolutno nije tacno za biologiju i geografiju npr., gde imas ljude koji bi se zaposlili sutra, cak i za manju platu, ali ne mogu jer nemaju vezu medju tim prosvetarima.

Onda, ako hoces vecom platom da privuces profesore za one predmete gde nema kadra, tipa matematika, tu je problem i levicarski zakon o radu, gde ce ovi ostali kroz tuzbe Sindikata prosvetnih drzavnih radnika da dobiju na sudu svakog poslodavca koji hoce da uvede razlike u plati za isto mesto i strucnu spremu.

Moze da se zaobidje uvodjenjem trzista u skolski sistm kroz charter skole, gde imas vise poslodavaca, i svaka privatna charter skola odredjuje svoje plate. Posto sada imas samo jednog poslodavca- besmislenu Drzavu.

Ali cak i tu ne moze da se zaobidje levicarski zakon o radu u okviru iste privatne skole.
Ja pričam o kadru koji je školovan za rad u školi, naravno da ima i onih koji bi u prosvetu, da predaju biologiju sa, recimo završenim faxom hortikulture...
 
Ma naravno, eto svako ko zavrsi biologiju odmah moze da se zaposli u skoli, toliko ljudi nece da rade to. :mrgreen:
Ovo ne razumem, ja sam pisala o stručnom kadru, koji nedostaje i naravno da će se zaposliti u školi pre onog ko je završio neki drugi srodni fax... Ljudi očito ne shvataju da polako prolazi vreme kada su škole samo politički podobne primali. Možda za vladajuća mesta direktora i sl ali što se tiče nastavnika, ako neće da rizikuju da im deca gube časove ,moraju da prime stručnog nastavnika...
 
Ovo ne razumem, ja sam pisala o stručnom kadru, koji nedostaje i naravno da će se zaposliti u školi pre onog ko je završio neki drugi srodni fax... Ljudi očito ne shvataju da polako prolazi vreme kada su škole samo politički podobne primali. Možda za vladajuća mesta direktora i sl ali što se tiče nastavnika, ako neće da rizikuju da im deca gube časove ,moraju da prime stručnog nastavnika...
Osim pojedinih predmeta, koji su izrazito deficitarni, i potpuna su manjina, ljudi se za stalno u stpskom skolstvu primaju na vezu.
Svi mi znamo nase poznanike koji zamenjuju nekog, i ne mogu da dobiju zaposlenje u skolstvu za stalno, a hteli bi.
Naravno, ne za te deficitarne predmete, i neke strucne predmete po srednjim skolama, ali za osnovne skole i gimnazije, apsolutno za vecinu predmeta postoji visak ponude u profesorskom kadru.Ti mozes da pricas da to nije tacno i sl., ali kao sto rekoh, svako od nas ko zivi u Srbiji zna na desetine i desetine ljudi koji ne mogu da dobiju stalno zaposlenje u prosvetnom sistemu, a hteli bi.
 
Osim pojedinih predmeta, koji su izrazito deficitarni, i potpuna su manjina, ljudi se za stalno u stpskom skolstvu primaju na vezu.
Svi mi znamo nase poznanike koji zamenjuju nekog, i ne mogu da dobiju zaposlenje u skolstvu za stalno, a hteli bi.
Naravno, ne za te deficitarne predmete, i neke strucne predmete po srednjim skolama, ali za osnovne skole i gimnazije, apsolutno za vecinu predmeta postoji visak ponude u profesorskom kadru.Ti mozes da pricas da to nije tacno i sl., ali kao sto rekoh, svako od nas ko zivi u Srbiji zna na desetine i desetine ljudi koji ne mogu da dobiju stalno zaposlenje u prosvetnom sistemu, a hteli bi.
Ja znam za svoju školu i svoj grad. Zamene su obično nestručni kadar i zato i ne mogu da dobiju zaposlenje za stalno..
 
Osnovna skola je nakrivo posadjena.

Mislim da je sistem 4 + 2 + 6 razreda daleko bolja opcija.
Cetiri godinice male skole, dve neke vrste medjuskole i sest godina civilizovane gimnazije.

Strucni profesori meni imaju smisla samo u gimnaziji i oni bi valjalo da budu bolje placeni.

Medjskolu mogu da drze malo vise specijalizovani ucitelji, nastavnici za grupe predmeta, srodne nauke a nakon toga Kosovo polje ko moze da ide u gimnaziju dalje.

Ja bih ukinula ocene i uvela procente.
Nije isto imati 100% i 80% a biti jednako tretiran.
 
Osnovna skola je nakrivo posadjena.

Mislim da je sistem 4 + 2 + 6 razreda daleko bolja opcija.
Cetiri godinice male skole, dve neke vrste medjuskole i sest godina civilizovane gimnazije.

Strucni profesori meni imaju smisla samo u gimnaziji i oni bi valjalo da budu bolje placeni.

Medjskolu mogu da drze malo vise specijalizovani ucitelji, nastavnici za grupe predmeta, srodne nauke a nakon toga Kosovo polje ko moze da ide u gimnaziju dalje.

Ja bih ukinula ocene i uvela procente.
Nije isto imati 100% i 80% a biti jednako tretiran.
Ovo je razumno.
Odličan predlog
 
С озбиром да просветни радници често пишу и причају како нема довољно професора физике на бироу који би преузели палицу од старијих колега,

предлажем народу српском да се наставни кадар не специјализује само за један предмет, као до сада, нпр. физичар предаје физику, хемичар хемију, историчар историју итд, већ да наставник буде наставник за групу природних предмета, тј. групу друштвених предмета (или како год назвали, али да буде реч о сродним предметима),

тако да један наставник може да предаје ученицима и историју и географију нпр.

или један наставник природне групе предмета предаје и физику и хемију и биологију за ђецу од 5 до 8 разреда.

Тако би деца, након учитеља имали још пар наставника који би их преузели од 5 до 8 разреда, а не 12 наставника за 12 предмета, а наставник не може да похвата ни имена ђака.

Е, сад...неко ће рећи...чекај, а како хемичар да предаје физику? Па, то је физика за 5 до 8 разреда, не мора да развија ајнштајнову теорију релативитета, него основне ствари из физике треба да се предају деци, мало се подсети, мало научи, и то је то. Како ће историчар да предаје џиографију? мало баци поглед на карту, па онда рељефи, планине, низије.

Сад, које би се комбинације сродних предмета правиле, то оставимо експертима из Министарства просвете, али мислим да би било цоол да ђеца од 5 до 8 имају пар наставника у школи, уместо да имају 10 или више за сваки предмет посебно.
Професори физике су у дефициту већ 10 година.
Сада су у дефициту сви - учитељице и професори скоро свих предмета.
Погледај колико у једном колективу од 40 наставника има људи млађих од 30 година. Мање од пет. Или ни толико ?
Ко ће наследити старије кад оду у пензију ?
Долази нам време активних пензионера.
Математику ће предавати пензионери. А и српски.
 
Професори физике су у дефициту већ 10 година.
Сада су у дефициту сви - учитељице и професори скоро свих предмета.
Погледај колико у једном колективу од 40 наставника има људи млађих од 30 година. Мање од пет. Или ни толико ?
Ко ће наследити ове друге кад оду у пензију ?
Долази нам време активних пензионера.
Математику ће предавати пензионери. А и српски.
Ima 10 nacina za resavanje problema.

Medjutim, sistem je trom, pa nece da se menja dok ne dodje do zida.

Ha sam ovde predlozio jedan nacin.

A mogu jos nekoliko.
 
За коју годину настаће миксовани факултети, мало физика, мало хемија.
Иначе овако не може.
Један наставник завршетком једног факултета ће моћи да предаје два или три предмета у школи.
Готово је за факултетима за физику, за хемију, оде то у лепу нашу историју.
Само док се то реформише мало ће потрајати.
Пример ти није добар јер један наставник физички не верујем да може да предаје нпр и хемију и биологију. Много је то бато за једног човека.
Неће нико то да ради ни за милион бомбона.
 
Ima 10 nacina za resavanje problema.

Medjutim, sistem je trom, pa nece da se menja dok ne dodje do zida.

Ha sam ovde predlozio jedan nacin.

A mogu jos nekoliko.

Ево још једног предлога.

Да се укине тачка 2) става 1. из члана 175. Закона о раду

1. Razlozi za prestanak radnog odnosa

Član 175

Radni odnos prestaje:

1) istekom roka za koji je zasnovan;

2) kad zaposleni navrši 65 godina života i najmanje 15 godina staža osiguranja, ako se poslodavac i zaposleni drukčije ne sporazumeju;

3) sporazumom između zaposlenog i poslodavca;

4) otkazom ugovora o radu od strane poslodavca ili zaposlenog;

5) na zahtev roditelja ili staratelja zaposlenog mlađeg od 18 godina života;

6) smrću zaposlenog;

7) u drugim slučajevima utvrđenim zakonom.
https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_radu.html


Тј. да просветни радници (а и сви остали) не морају на силу да буду отерани са радног места кад напуне 65. година живота.

У смислу, ко жели да ради, може слободно да остане да ради, а како просветни радници воле свој посао, јер не умара много, многи би продужили рад још годину или две, а они залудни и без обавеза и 5-6 година.

Некада би се народ на друштвеним мрежама дигао на куке и мотике и тастатуре и мишеве на овакав предлог, у смислу "иди у пензију, пусти младе нека раде", али како младих више нема, мораће стари, ко жели да ради, да наставе да раде и после 65. године живота.

Многи пензоси међу просветарима би и могли и желели да раде, али их школица на силу тера кад напуне 65.
 
1. Obavezno školovanje je samo prva četiri razreda dok ne nauče da čiraju i pišu. Ionako, dobar broj i nije za dalje.
2. Maksimalno podići kriterijume. Ne može u razredu od 25 đaka da bude 15 odličnih i 10 vrlo dobrih. To je krajnje nerealno. Nisu Srpčići(a ni drugi) baš toliko pametni.Za poklanjanje ocena teške novčane kazne. Za napad na nastavnika/profesora žestoke novčane kazne a za teže slučajeve i aps.
3. Dopustiti zakon ponude i potražnje. Ako nekih profila predavača nema ponuditi im bolje uslove. Ne mogu svi od predškolskog pa do Gimnazija i IT smerova da imaju iste plate.
4. Vratiti stručne "nadzornike" koji će stalno kontrolisati šta nastavnici rade. Ne može neko da prima platu a ne radi ništa. Silne pedagoge , psihologe i metodičare koji su preplavili ministarstva najuriti. Kako se drži čas matematike mora da nadzire matematičar a ne "metodičar" koji je po struci, recimo, sociolog. Šta taj zna o matematici ili fizici?
5. Dopustiti da i ljudi koji su odskora u penziji mogu da rade u školama ukoliko nema odgovarajuće stručne zamene. Do neke starosne dobi. Bolje i to nego neki sa Megatrendova i singidunuma..
 
Izmislite 2324 regulacija da 'strucni kadar' koji predaje kurs iz biologije za decu u srednjoj skoli, mora da bude neko ko je zavrsio tacno odredjeni smer na kojem primaju 15 ljudi godisnje.

Koje prosvetarske besmislice.

Sto je najjace, misle da su izmislili vrucu vodu u bojleru laprdanjem o 'strucnosti' da predajes klincima kurseve opsteg obrazovanja.
 

Back
Top