Alter_Ego_
Stara legenda
- Poruka
- 89.068
С озбиром да просветни радници често пишу и причају како нема довољно професора физике на бироу који би преузели палицу од старијих колега,
предлажем народу српском да се наставни кадар не специјализује само за један предмет, као до сада, нпр. физичар предаје физику, хемичар хемију, историчар историју итд, већ да наставник буде наставник за групу природних предмета, тј. групу друштвених предмета (или како год назвали, али да буде реч о сродним предметима),
тако да један наставник може да предаје ученицима и историју и географију нпр.
или један наставник природне групе предмета предаје и физику и хемију и биологију за ђецу од 5 до 8 разреда.
Тако би деца, након учитеља имали још пар наставника који би их преузели од 5 до 8 разреда, а не 12 наставника за 12 предмета, а наставник не може да похвата ни имена ђака.
Е, сад...неко ће рећи...чекај, а како хемичар да предаје физику? Па, то је физика за 5 до 8 разреда, не мора да развија ајнштајнову теорију релативитета, него основне ствари из физике треба да се предају деци, мало се подсети, мало научи, и то је то. Како ће историчар да предаје џиографију? мало баци поглед на карту, па онда рељефи, планине, низије.
Сад, које би се комбинације сродних предмета правиле, то оставимо експертима из Министарства просвете, али мислим да би било цоол да ђеца од 5 до 8 имају пар наставника у школи, уместо да имају 10 или више за сваки предмет посебно.
предлажем народу српском да се наставни кадар не специјализује само за један предмет, као до сада, нпр. физичар предаје физику, хемичар хемију, историчар историју итд, већ да наставник буде наставник за групу природних предмета, тј. групу друштвених предмета (или како год назвали, али да буде реч о сродним предметима),
тако да један наставник може да предаје ученицима и историју и географију нпр.
или један наставник природне групе предмета предаје и физику и хемију и биологију за ђецу од 5 до 8 разреда.
Тако би деца, након учитеља имали још пар наставника који би их преузели од 5 до 8 разреда, а не 12 наставника за 12 предмета, а наставник не може да похвата ни имена ђака.
Е, сад...неко ће рећи...чекај, а како хемичар да предаје физику? Па, то је физика за 5 до 8 разреда, не мора да развија ајнштајнову теорију релативитета, него основне ствари из физике треба да се предају деци, мало се подсети, мало научи, и то је то. Како ће историчар да предаје џиографију? мало баци поглед на карту, па онда рељефи, планине, низије.
Сад, које би се комбинације сродних предмета правиле, то оставимо експертима из Министарства просвете, али мислим да би било цоол да ђеца од 5 до 8 имају пар наставника у школи, уместо да имају 10 или више за сваки предмет посебно.