Reforma skolstva :)

Ma treba sve da se menja... Nastavnici su sve neki gabori sa 4 osnovne koji ne nameravaju da se odvuku u penziju, samo sto ne odapnu na radnom mestu... Gradivo treba da se skrati definitivno, sta ce meni provodnik koji stavljam oko magneta, solenoid i ko zna kakva sra.nja... Najludje je tehnicko gde mi covek objasnjava kako da popravim ves masinu i jos me zeza za prosek, drugarica mi bila 4.90, sve petice i 4 iz tehnickog, a cenjeni nastavnik se potpisuje I. Zeljko... :besna:
A tek skola kakva nam je... Nemamo salu, aj' sto nemamo salu nego sto nemamo ni svlacionicu gde da se presvucem, ima ali bez vrata i prozora i jos prokisnjava, cisto da ne duva toliko!!! I jos skola dobila nekih 500 evra i umesto to da srede, oni oce da grade neku letnju ucionicu...:eek::eek::eek: To kao da nemam krov na kuci i kupujem lcd televizor... :roll::thumbdown:
 
Misao je super sklopljena, nego je nisam dovrshio, ne znam zashto. :lol:
Razmenjivost kadra na trzistu mora da ima odgovarajuci ekvivalent u broju zaposlenih i ostvarenom profitu po jedinki.
U zemlji u kojoj je nezaposleno 750.000 ljudi, veliki broj njih sa visokim obrazovanjem, a prosecna plata tek nesto preko 300 evra, ne mozemo da govorimo o uspehu skolskog sistema.
Upravo sam to i hteo da kazem. Skole postoje sa ciljem da uspeh kadra na trzistu ostvare, ali su jalove, jer kod nas prosecan tinejdzer bez problema nastreba hiljadu beskorisnih podataka iz istorije, a ne ume u banci da popuni uplatnicu.
Razumes sta ti pricam?




Jel' si primetio da svako malo citirash moje poruke na forumu, i pokusavas da delujes pametno izvlaceci moje recenice iz konteksta?

Hajde... prestani to da radish na tako smesan nacin, ako vec nisi sposoban da mi repliciras normalnim tonom.

Da ne idemo dalje u offtopic.

Moram ovo da kazhem, jache je od mene. Ovaj chovek ima svako pravo, a ti si ga, kreptomane, napao iz samo tebi znanih razloga, vrlo neukusno i neargumentovano, i josh si se drznuo da kazhesh da on tebe flejmuje. I, po svemu sudetji, jedini koji je u toj raspravi ispao iskompleksiran si ti. Jad i beda.

@Novi zakon za brucoshe
Shta da vam kazhem, naje.bali ste ga. xD Mada, nije ni sve tako crno, Bolonjom je dosta olakshan sistem polaganja ispita, jer sve mozhe da se polozhi preko kolokvijuma, tj, iz dva dela; a ko slusha sva predavanja (a mora), mozhe da spremi kolokvijum za 2-3 dana max. Osim ako nije malouman.
 
Dakle,kad biste mogli da izvrsite reformu skolstva,kako biste to uradili??:)

Ne,ne mislim na ono tipa "Izbacio bih nemacki i matis" i sl,vec na ozbiljne stvari.

Sta mislite da ne valja u skolstvu Srbije?

Uveo bh prut i ne bi se dešavalo ono kao na času hemije. Sada deca mogu da biju nastavnike, dok nastavnici ne mogu da pisnu.

Stvarno se izvinjavam ako je neko ovo rekao nisam čitao postove.
 
Moram ovo da kazhem, jache je od mene. Ovaj chovek ima svako pravo, a ti si ga, kreptomane, napao iz samo tebi znanih razloga, vrlo neukusno i neargumentovano, i josh si se drznuo da kazhesh da on tebe flejmuje. I, po svemu sudetji, jedini koji je u toj raspravi ispao iskompleksiran si ti. Jad i beda.

old news, nemoj da podgrevash matore konflikte.
 
Evo da dam doprinos ovoj temi, dakle

Mislim da je reforma u skolstvu u Srbiji ipak potrebna. Prvo bih napravio razliku izmedju bitnog i nebitnog. Evo da se nadovezem na pricu francuza sa kojim sam pricao kada su bili u poseti nasoj skoli. To su bili profesori istorije (a samim tim i geografije) oni su posecivali cas bilingvalnog odeljenja kod nas u gimnaziji i zacudili su se po malo casu tj njegovom obimnoscu. Oni opstu geografiju ni ne rade u srednjoj skoli. :hahaha: Dakle strasno. U njihovom obrazovanju se napravila razlika izmedju vaznog i nevaznog. I to je dobra stvar. Zasto bi meni bilo bitno da znam sta je to denudacija ?! :confused: Ili da nabrojim vrste vetrova (pri vrsti ne mislim na Bura Kosava .... nego na vertikalne, horizontalne ili kako se vec dele ... Potpuno nebitno, kaze meni, mi to tek na fakultetima ko upisuje uci ... I tako bih nesto stavio i ovde. Izbacio bih ove silne medicinske ekonomske .... i sve bih spojio u jednu gimnaziju. Prva godina svima isto gradivo, uobicajni predmeti, a onda od druge godine usmerenja, pa se do cetvrte stigne do medicinskog usmerenja, ekonomskog, matematickog, hemijskog ili kakvog vec ....

Sto se profesora tice, njih bih podvrgo psiholoskim testiranjima pre nego dodju da nam drze predavanja, samo toliko .

I da dodao bih jos da svaki smer koliko god bio opredeljen antijezicima mora da uci namanje 3 jezika i to strana. Engleski i Francuski kao obavezan a ostali po izboru...

Toliko od mene .
 
Treba, treba mnogo toga da se menja... Sad, meni što prvo pada na pamet, jeste da bi moglo više da se radi po sistemu oglednih odeljenja, tačnije da malo smanje sa teorijom, a da se baci akcenat na neke konkretne stvari i primere, koji će zaista služiti u životu (primera radi, da nam profesor računovodstva donese konkretne tabele koje trebamo da ispunjavamo, da nam objasni, ako neko ne zna, kako se vodi računovodstvo na kompjuteru, a ne lenjirče i obična olovka - pa crtaj :roll: ). Ako treba, i da se uvede blok nastava za više predmeta, pošto je dokazano da se bolje radi kada su manje grupice ljudi... Ima još, setiću se ja već ;) Iskreno, najbolje bi bilo kad bi nam školstvo bilo recimo kao u Norveškoj, ili zemljama tog tipa. Tamo je, barem po meni, to dovedeno skoro do savršenstva

za boldovano se potpuno slažem... ja skoro skinula neki računovodstveni program (AGW) i pokušavala nešto da skapiram..., ali ništa... skoro svi pojmovi meni poznati, ali džabe to...

Inače... mislim da treba da :think:...npr. malo ređe gubimo časove...
tokom ove prve godine, moj razred, ako nije iz knjigovodstva(moja grupa) i iz ekonomike preduzeća izgubilo 3 meseca onda ništa nije urađeno...
prvo kad je profeosrka na početku bila bolesna 1-2 meseca.... pa nisam mogla da popravim keca (:mrgreen::rumenko:), pa pre nedelju dana se vratila sa drugog, ovaj put, jednomesečnog bolovanja... a zamene nigde... :dontunderstand:
 
Ponovno ozivljavanje ove teme,u svetlu predstojecih dogadjaja.
Prvo,sto je pod hitno-Neka se lepo i konkretno naprave izborni predmeti.Umesto likovnog i muzickog,ja bi radije imao istoriju umetnosti,posto na likovnom radimo nesto cas crtanje(sto sam antitalenta),plus teorija(a to nije likovno,ako cemo iskreno :roll: ).Sto se tice muzickog,naprosto je suludo da znamo svaku kompozicuju,od reci do reci.Muzicke forme je svakako vazno znati,ali kako je koji kompozitor umro :roll: ,ili da moramo znati svaki numericki podatak(rekao da je Hajdn napisao 103,a ne 104 sinfonije i odmah dobio ocenu nize :confused: ).Lektire,to je onako ok,mada nerealno je ocekivati od nas da razumemo Anu Karenjinu u drugom razredu(i sama prof.srpskog je to rekla,posto ni neki od 40 godina ne mogu da se unesu u delo).Jezici-vise konverzacije,gramatika moze ostati,mada me iskreno briga( a i vecinu),da se mesar na nemackom drugacije zove u nemackoj,a drugacije u austriji.Ili potpuno segmentisane TV sapunice.Istorija-problemcic je u ocajnom programu(prvi razred je sjajno odrajden,ali pazite na drugi razred-tamo se govori odjednom o karonskoj odbnovi,zatim se govori o Franackoj,onda za Vizantiju do XII nije spomenuta znacajna porodica...),Biologija-volim je,spreman sam sve znati iz nje,ali sumnjam da bi vecina ucila od reci do reci sve kiseline koje se stvaraju u Krebsovom ciklusu :roll: .Latinski,to je nenormalno gradivo,posto smo u prvom razredu kroz dva casa morali da naucimo trecu deklinaciju,a kroz jedan cas sve pokazne zamenice.Jos u drugoj imamo ove gerundive,infinitiv sa akuzativom. Na sve ostalo(osim hemije,gde bi trebalo vise prakse) nemam vise zamerki.
 
Dakle,kad biste mogli da izvrsite reformu skolstva,kako biste to uradili??:)

Ne,ne mislim na ono tipa "Izbacio bih nemacki i matis" i sl,vec na ozbiljne stvari.

Sta mislite da ne valja u skolstvu Srbije?

cinjenica je da su nam zdravstveni i prosvetni sistem u *****
pa ne znam, trebalo bi se malo vise paznje obratiti na ucenike, nastava bi definitivno mogla biti zanimljivija, ne mislim dasad profani treba da dovode cirkus na ces vec je cinjenica da ako oni ne mare za ono sto nam predaju, nmg ni nas da zainteresuju
dosadne beleske stare 30 dina koje se serviraju svakoj generaciji need to go
takodje, psiholozi bi trebali biti mladje osobe koje mogu da nas razumeju kako treba, a ne neke matorke sa glupim kliseima koje svi vec znamo napamet
direktor, hm, nikako ********* kome viri partijska knjizica iz dzepa
stvarno je potrebno vise strucnih prosvetara koji svoj posao istinski vole
jedino tako mogu da dopru do ucenika i usade im nesto u glavu
eto tako nesto, to su samo neke sitnice ali bi bile korisne

i da, pricam konkretno za ono sto je trulo u mojoj skoli, i u onima u mojoj okolini
 
Evo da dam doprinos ovoj temi, dakle

Mislim da je reforma u skolstvu u Srbiji ipak potrebna. Prvo bih napravio razliku izmedju bitnog i nebitnog. Evo da se nadovezem na pricu francuza sa kojim sam pricao kada su bili u poseti nasoj skoli. To su bili profesori istorije (a samim tim i geografije) oni su posecivali cas bilingvalnog odeljenja kod nas u gimnaziji i zacudili su se po malo casu tj njegovom obimnoscu. Oni opstu geografiju ni ne rade u srednjoj skoli. :hahaha: Dakle strasno. U njihovom obrazovanju se napravila razlika izmedju vaznog i nevaznog. I to je dobra stvar. Zasto bi meni bilo bitno da znam sta je to denudacija ?! :confused: Ili da nabrojim vrste vetrova (pri vrsti ne mislim na Bura Kosava .... nego na vertikalne, horizontalne ili kako se vec dele ... Potpuno nebitno, kaze meni, mi to tek na fakultetima ko upisuje uci ... I tako bih nesto stavio i ovde. Izbacio bih ove silne medicinske ekonomske .... i sve bih spojio u jednu gimnaziju. Prva godina svima isto gradivo, uobicajni predmeti, a onda od druge godine usmerenja, pa se do cetvrte stigne do medicinskog usmerenja, ekonomskog, matematickog, hemijskog ili kakvog vec ....

Sto se profesora tice, njih bih podvrgo psiholoskim testiranjima pre nego dodju da nam drze predavanja, samo toliko .

I da dodao bih jos da svaki smer koliko god bio opredeljen antijezicima mora da uci namanje 3 jezika i to strana. Engleski i Francuski kao obavezan a ostali po izboru...

Toliko od mene .

ova tvoja prica o opstem obrazovanju pa onda usmeravanje na zeljenu oblast (medicina, ekonomija) je eto, postojala za vreme Tita
moja keva i njena generacija su 2 dine isli u kao neku opstu gimnaziju,a onda se usmeravali dalje na ono sto ih interesuje...
hm, interesantno
daj, jjebote, sutra ce neko da mi bude prosvetni radnik, npr profan prakticne nastave u medicinskoj, a ako ima rupe u opstem obrazovanju (a takvih ima lom) to opravdava time sto je , zaboga, isao u medicinsku i to je jedina stvar koja bi trebala da ga zanima
gomila ljudi iz mog odeljenja se buni sto u medicinskoj imamo filozofiju, ustav, likovno, bla bla, jer, znas, sta ce to njima u zivotu, oni su se opredelili za jednu stvari i hteli bi da pice samo u jednom pravcu bez da ih bude blam sto nisu procitali nijednu kvalitetnu knjigu u zivotu ili sl
nebitno je to sto se radi o strucnoj skoli, takvi predmeti jesu bitni
naravno, vise se paznje usmeri na strucne predmete, ali nestrucni predmeti ne smeju da sluze samo za 'vadjenje proseka'
 
Evo sad krenula u novu ludnicu, pa da kazem sta imam... Ovako, za razliku od predhodne koja je bila krs opremljena, ova stvarno ima odlicne uslove, bolje u zemlji Srbiji ne moze biti. Eh sad ovako...Sta mi smeta kod profesora? Smeta mi sto ovi doktori sto nam predaju pricaju kao da smo mi zavrsili medicniski fakultet. Latinske izraze koriste i previse, a mi latinski imamo 2 meseca. Predaju 20 strana po casu,a sve je vazno, ne moze nista da se izbaci, kad mi taj predmet najvise treba. Sto se tice ovih drugih predmeta, nemam nekih zamerki. Nije nista posebno tesko, nema nepotrebnih gluposti toliko, ipak je strucna skola u pitanju. Nervira me sto mnogo potenciraju strebanje. Neki samo bubaju napamet i dobijaju bolje ocene jer bolje izdeklemuju teoriju. Kad dodje prakticno da se primeni retko ko se javi, ali to niko i ne ocenjuje. Vazno je da ne izostavis jedno slovo iz knjige, sto je po meni nebulozno. Nerviraju me i neki njihovi komentari, dodju iznervirani na cas i pocne resetanje, kao da sam ja kriva sto nju muz zajebava. I definitivno treba da se uvede neki razgovor sa psihijatrom, pre nego sto ih zaposle, jos malo ce iz ludnice, pravo u ludackoj kosulji doci da mi predaju polinome...
 
Dakle,kad biste mogli da izvrsite reformu skolstva,kako biste to uradili??:)

Ne,ne mislim na ono tipa "Izbacio bih nemacki i matis" i sl,vec na ozbiljne stvari.

Sta mislite da ne valja u skolstvu Srbije?

Ozbiljno sazimanje gradiva u osnovnim i srednjim skolama.
To bi trebalo.
Danas deca moraju da uce i iz nkjige i iz sveske za 5.
Tj nastavnici tako traze.
To je totalno pogresno.
Zadatak profersor ajeste da predaju, ali tim predavanjem da objasne ono sto je u udzbeniku, a ne da prosiruju gradivo i rade oblasti kako su oni zacrtali.
Desava se da ispredaju 15 lekcija pa tek onda pitaju sto je nevidjena glupost.
U skolama u inostranstvu ucenici imaju vise od 10 ocena u rubrici, sto znaci da ih profesori pitaju posle svake 2. lekcije.
Moja sestra od tetke je u Belgiji i ide u jednu od najjacih skola, smer Latinsko-Grcki.
Posle svake, svake druge lekcije imaju kontreolni.
Na kraju godine imaju ispite koje polazu.
Dobijene ocene tokom godine se sabiraju, racuna se ispit i odlazi do proseka.
Ispit naravno nosi najvise poena za konacni prosek.
A u Americi u srednjim skolama uce ono sto mi ucimo u 6.,7. razredu.
Zalazem se za takve metode!
 

U skolama u inostranstvu ucenici imaju vise od 10 ocena u rubrici, sto znaci da ih profesori pitaju posle svake 2. lekcije.
Posle svake, svake druge lekcije imaju kontreolni.
Na kraju godine imaju ispite koje polazu.

pa ne daj boze, tacno da me sa'rane odma :mrgreen:

mi iz mate imamo svake nedelje kont po jedan zadatak, al smo tolko retardirani da ni taj jedan ne uspemo da uradimo :lol:
 
Da, pa da sadashnji maloumni klinci postanu josh maloumniji, neshto poput Amera, samo minus debljina. Sjajan plan, zaista. Chekaj da dodjesh na fakultet (ako dodjesh), pa da vidish da ste, u stanju kakvom ste sad, samo razmazhena derishtad. Mislish da tebe tamo je.be 2 posto, da li si ti stigao da zapishesh, ili da se, ne daj bozhe, zhalish shto gradivo na ispitu nije pokriveno beleshkama sa predavanja? Da ne pominjem da nema ko da te tetoshe, i opravdava ti izostanke zato shto te boli tiba. Jok, cutish i trpish. No, aj josh to, nego ne znam kako cete s ovim novim reformama, to je vec stvarno idiotski. Znachi, stvarno ga prave tako da Evropa dobija od nas jeftinu radnu snagu, a ne intelektualce, shto im, uostalom, i ne treba odavde.
 
blablablabla

skolstvo kako tako,ja se ne zalim,mozda samo malo vise pristup gradivu
recimo,kad ucimo biologiju da imam ****** neki kostur da mogu da buljim u njega,i neko zivotinjsko meso da mogu da ga seckam

ili recimo ,sto se tice istorije,da ne mora profesor da mi pokazuje ratne akcije iz drugog svetskog rata na karti evrope iz 14 veka,msm

i mozda da se malo vise ceni individualnost,i da nas podsticu da razmisljamo,msm,cak ni profesorka fizozofije to ne radi,a i profesorka srpskog,msm kad analiziras tekst,moras da joj izrecitujes ono sto pise u kritici/roll

i bilo bi idealno kad bi mogao i da se zaposlis posle skolovanja negde,jelte
 
cak ni profesorka fizozofije to ne radi,a i profesorka srpskog,msm kad analiziras tekst,moras da joj izrecitujes ono sto pise u kritici/roll

e, to mene uzasno nervira !!!! stave tu kritiku ispred sebe i samo citaju...a kad profesor/ka upadne sa nekim pitanjem, samo gledaju ko tele u sarena vrata, jer nemaju pojma ni o cemu su do tad citali, a kamoli da odgovore da to pitanje...:dash:

nije skolstvo lose zamisljeno, ali se ne sprovodi kako treba...profesorima, i tom prosvetnom kolektivu uopste, najbitnije je da se dobro organizuju ekskurzije, da bi se namlatili para, zatim, da se nadje dobro pecenje za dan skole, 8. mart, Sv. Savu, i ostale, khm, praznike...pa kad dune malo hladniji vetric pre sezone grejanja, casovi se odma' skracuju, ''da se deca ne bi smrzla'', jeli, a u stvari, bagra jedva ceka da ide kuci (sa farme na "Farmu")...

samo predavanje je mizerno, suvoparno...stariji profesori, boli ih kita za sve, dodju u skolu vise da bi preprodali domace vino ili kajmak, nego zbog onoga za sta su placeni, ovi mladji isfrustrirani, a ovi najmladji najgori, uvek se ispale kad se postave prema ucenicima drugarski, pa posle rasulo na casu...budale, treba da shvate da ucenik nikada ne zeli da bude profesoru drug, vec samo da ga izjebe za ocenu...

o korupciji da ne pricam...od svih plata, najlepsa im je ona ''avgustovska''...

i naravno, sredstva, i uopste, uslovi za rad, nikakvi, prastari, i nesposobni da posluze svrsi...ova moja skola je jos i dobra kakvih ima, a opet je jadna...

sve u svemu, cenim da je problem iskljucivo u onima koji to skolstvo (lose) sprovode, a ucenici su uvek bili ovakvi kakvi su, uvek je bilo i dobrih i losih, samo je bitno kako se sa njima postupa...
 
e, to mene uzasno nervira !!!! stave tu kritiku ispred sebe i samo citaju...a kad profesor/ka upadne sa nekim pitanjem, samo gledaju ko tele u sarena vrata, jer nemaju pojma ni o cemu su do tad citali, a kamoli da odgovore da to pitanje...:dash:

nije skolstvo lose zamisljeno, ali se ne sprovodi kako treba...profesorima, i tom prosvetnom kolektivu uopste, najbitnije je da se dobro organizuju ekskurzije, da bi se namlatili para, zatim, da se nadje dobro pecenje za dan skole, 8. mart, Sv. Savu, i ostale, khm, praznike...pa kad dune malo hladniji vetric pre sezone grejanja, casovi se odma' skracuju, ''da se deca ne bi smrzla'', jeli, a u stvari, bagra jedva ceka da ide kuci (sa farme na "Farmu")...

samo predavanje je mizerno, suvoparno...stariji profesori, boli ih kita za sve, dodju u skolu vise da bi preprodali domace vino ili kajmak, nego zbog onoga za sta su placeni, ovi mladji isfrustrirani, a ovi najmladji najgori, uvek se ispale kad se postave prema ucenicima drugarski, pa posle rasulo na casu...budale, treba da shvate da ucenik nikada ne zeli da bude profesoru drug, vec samo da ga izjebe za ocenu...

o korupciji da ne pricam...od svih plata, najlepsa im je ona ''avgustovska''...

i naravno, sredstva, i uopste, uslovi za rad, nikakvi, prastari, i nesposobni da posluze svrsi...ova moja skola je jos i dobra kakvih ima, a opet je jadna...

sve u svemu, cenim da je problem iskljucivo u onima koji to skolstvo (lose) sprovode, a ucenici su uvek bili ovakvi kakvi su, uvek je bilo i dobrih i losih, samo je bitno kako se sa njima postupa...
Yeah........Bravo. ;)
 

Back
Top