Prosveta u regionu ima iste probleme, Hrvatska: Nastavnici na meti učenika: 'Napadaju nas i đaci i roditelji, drhtimo od straha.

Lagerta

**** ** ******
Supermoderator
Poruka
30.598
"Postupak urušavanja autoriteta traje godinama, od mogućnosti žalbe na ocjenu, nemogućnosti da se dijete koje ometa nastavu može iz iste isključiti, učenicima se mora obraćati biranim riječima.."

ucitelj_ucionica_profesor_01.jpg



Profesor izlazi i to je to, to je sve što trebate znati. Pravno ne znamo koliko će mu točno vremena trebati, no u 13.30 sati predsjednica sudskog vijeća Lidija Viđak prihvatila je žalbu tako da će profesor danas, vjerujem, kući, rekao nam je odvjetnik Veljko Miljević o zagrebačkom profesoru (61), kojemu je zbog fizičkog obračuna sa srednjoškolcem u razredu bio određen istražni zatvor u trajanju od mjesec dana, piše 24 sata.

Podsjetimo, društvenim mrežama prije nekoliko dana proširila se snimka fizičkog obračuna učenika i nastavnika nastala prošlog tjedna. Na njoj se muškarac i mladić hrvaju. Sukus svega - učenik je zadobio lakše tjelesne ozljede, razmatra se izricanje disciplinskih mjera, a dugogodišnji profesor završio je u istražnom zatvoru, nakon čega je uvažena žalba na tu mjeru. Ovaj incident nije prvi ni jedini takav slučaj, to nije izolirani incident, nego, nažalost, postaje sve češća praksa, upozoravaju na to brojni nastavnici, ravnatelji i ostali pripadnici obrazovne struke.2
- S godinama je došlo do slabljenja autoriteta svih karika u lancu, i roditelja i nastavnika. Našim mladima su autoriteti nepoznati ljudi, influenceri, idoli koje ne poznaju u fizičkom svijetu. To je veliki problem, ali nije nerješiv. Roditelji, ali i općenito svi u obiteljima, kao i nastavnici i zaposleni u školama moraju raditi na tome da se taj autoritet ponovno uspostavi. Jako je važno kod učenika da se znaju pravila i granice te da se one prema svima jednako odnose, kao i da će svi oni koji prekrše ta pravila i granice snositi određene posljedice - objašnjava nam Suzana Hitrec, predsjednica Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja, a ujedno i ravnateljica Upravne škole Zagreb
Problem je, dodaje, što pedagoške mjere učenicima ne znače puno.

Dodaje kako se nastavnik, ako je postojao problem s učenicima, trebao obratiti stručnoj službi i ravnatelju.
- Oni onda trebaju razgovarati i s učenicima i s profesorom, pojačano ići na nastavne sate i kod njega i kod drugih. S druge strane, učenici trebaju imati radionice o komunikaciji primjerenoj rješavanju sukoba jer čini se da to nije počelo taj dan, nego postoji od prije. Ako se nastavnik nađe u situaciji da ne može uspostaviti pozitivnu disciplinu u razredu, to ne znači da je nesposoban za svoj posao. Adolescenti su ti koji ispituju granice, a ponekad idu do krajnjih granica - ističe Hitrec.
Link
 
Prenela sam ceo tekst da bih ukazala da nije problem samo naše obrazovanje i ponašanje dece i roditelja, već to postaje problem regiona. Da li su na takvo ponašanje uticali događaji u ovom regionu, ne mogu reći ali problem je identičan a rešenje očigledno nemamo,
 
Prenela sam ceo tekst da bih ukazala da nije problem samo naše obrazovanje i ponašanje dece i roditelja, već to postaje problem regiona. Da li su na takvo ponašanje uticali događaji u ovom regionu, ne mogu reći ali problem je identičan a rešenje očigledno nemamo,
Nije to do rata. Mali kreten iz HR ima valjda 16 godina. Znači rođen 12 godina poslije rata. To je prosto do toga što danas djeca imaju prava ali ne i obaveze. Što mogu da urade šta hoće i nikom ništa. Eto u HR profesor odmah uhapšen. Čak dobio i pritvor. A mali kreteni neće odgovarati. I koju poruku pošalješ takvim postupanjem?
 
Poslednja izmena:
Nije to do rata. Mali kreten iz HR ima valjda 16 godina. Znači rođen 12 godina poslije rata. To je prosto do toga što danas djeca imaju prava ali ne i obaveze. Što mogu da urade šta hoće i nikom ništa. Eto u HR profesor odmah uhapšen. Čak dobio i pritvor. A mali kreteni neće odgovarati. I koju poruku pošalješ takvim postupanjem?
Čitam o studentu sa Filozofskog fakulteta koji ima 19 godina, a stigao da kao brucoš uđe u konflikt sa profesorima.
Sa kolegom iz grupe da se potukao i pretio mu da će upotrebiti pištolj.

Izbačen je sa fakulteta, a uz to i uhapšen.
Misli to mu je srednja ili osnovna škola.

Dok su maloletni, njihovi roditelji treba da odgovaraju zbog prekršaja da ne bi bilo kasno, kao u ovom slučaju.
 
Svi se iznenade kada pročitaju da je neki učenik srednje škole napravio neki prekršaj, a niko se ne zapita šta je prethodilo tome. Nijedno od te dece nije iznenada odučilo da napravi problem, to su obično učenici kojo još od osnovne škole prave probleme, ali se ne reaguje. Prvo, učitelji mogu jedino da pišu milion izveštaja i da mole Centar za socijalni rad da nešto preduzme, a mogu ga i premestiti u drugu školu čime nikako ne rešavaju taj slučaj.Zatim roditelji te dece, koji najčešće ne reaguju jer ili ne žele, ili su nezainteresovani ili sami podstiču takvo ponašanje i podržavaju decu. Ministarstvo je postalo kutak za odmaranje, jer niti šta pametno predlažu, usvajaju ili rešavaju...jedino što se slikaju pored kamena temeljca vrtića i škole ili sa dečicom koja su pravila priredbu..znači, ništa, i dalje mrtvo more..
 
Нека деца праве проблем тако што су провоцирана од других. Деца изазивају друге, па кад друга особа крене прва, изговарају се да ето, нису они кренули први него су као морали да се бране.
 
Нека деца праве проблем тако што су провоцирана од других. Деца изазивају друге, па кад друга особа крене прва, изговарају се да ето, нису они кренули први него су као морали да се бране.
Lako je to utvrditi, to su deca koja reaguju u odbrani ali ako stalno napada druge, ne možemo pričati o odbrani.
 
Lako je to utvrditi, to su deca koja reaguju u odbrani ali ako stalno napada druge, ne možemo pričati o odbrani.
Oд четвртог основне је све исто. Родитељ сарађивао, не сарађивао, мале су шансе да се нешто може решити. Децу је требало васпитавати на време. Тада је већ све много тешко.
Ко сарађује ће рећи "Казните га ви", "Не могу му ја ништа", "Шта год ви кажете, слажем се", и то је фактички слично са родитељем који брани своје дете и мисли да му је школа крива.
Дете у сваком случају се тешко мења.
 
Oд четвртог основне је све исто. Родитељ сарађивао, не сарађивао, мале су шансе да се нешто може решити. Децу је требало васпитавати на време. Тада је већ све много тешко.
Ко сарађује ће рећи "Казните га ви", "Не могу му ја ништа", "Шта год ви кажете, слажем се", и то је фактички слично са родитељем који брани своје дете и мисли да му је школа крива.
Дете у сваком случају се тешко мења.
Ali nije i nemoguće, samo treba puno truda i volje svih učesnika...
 

Dogodio se preokret, profesor koji se potukao s učenikom neće dobiti otkaz​

PROFESOR koji se fizički sukobio s učenikom u Strojarskoj tehničkoj školi Frana Bošnjakovića u Zagrebu prošlog mjeseca neće dobiti otkaz.
Naime, školski odbor odbio je dati suglasnost za otkaz isprovociranom profesoru koji se potukao na nastavi, potvrdila je za N1 pravnica Sindikata Preporod Milka Rodić. Profesor ostaje na svom radnom mjestu, a trenutno je na bolovanju.
...
https://www.index.hr/mobile/vijesti...kao-s-ucenikom-nece-dobiti-otkaz/2526148.aspx

Bravo! Ispravna odluka. Još samo da tog učenika izbace iz škole...
 

Back
Top