ПРОМЕНЕ У ОСНОВНИМ ШКОЛАМА

Treba uvesti Americki sistem i za osnovne i za srednje skole, da sumiram postojala bi 3 glavna predmeta (srpski, matematika i ustav i prava gradjana) i jos 5 izbornih predmesta sa liste od 60 predmeta, pa neka svako bira sta voli i zeli.To bi znacilo ukidanje srednjih strucnih skola i uvedjenje gimnazija.Automatski bi nestalo polaganje mature. Vec bi za sve ucenike bilo mesta u skolama jel bi sve skole bile iste
 
Treba uvesti Americki sistem i za osnovne i za srednje skole, da sumiram postojala bi 3 glavna predmeta (srpski, matematika i ustav i prava gradjana) i jos 5 izbornih predmesta sa liste od 60 predmeta, pa neka svako bira sta voli i zeli.To bi znacilo ukidanje srednjih strucnih skola i uvedjenje gimnazija.Automatski bi nestalo polaganje mature. Vec bi za sve ucenike bilo mesta u skolama jel bi sve skole bile iste

Да, али код њих је устав непроменљив, а код нас подложан реформама приликом сваке јаке скупштинске већине, као што је ова сада. Зар не би било боље да се прво похађају сви предмети, јер се овим наведеним путем деци ускраћује право избора током свог зрења. Ако никада нису учили географију и физику-како би се они определили за то. Примена треба постојати само у средњим школама...
Шта фали матури? Оно омогућује рангирање ученика према њиховим резултатима, што је апсолутно оправдано :roll:
 
Да, али код њих је устав непроменљив, а код нас подложан реформама приликом сваке јаке скупштинске већине, као што је ова сада. Зар не би било боље да се прво похађају сви предмети, јер се овим наведеним путем деци ускраћује право избора током свог зрења. Ако никада нису учили географију и физику-како би се они определили за то. Примена треба постојати само у средњим школама...
Шта фали матури? Оно омогућује рангирање ученика према њиховим резултатима, што је апсолутно оправдано :roll:

Moze i tako tj.da se sistem uvede u srednjim skolama, ali opet nije potrebna matura.U ovom slucaju nisu bitni rezultati ucenika jel svako pohadja istu skolu(isti sistem obrazovanja) ne treba nikom uskracivati srednjoskolsko obrazovanje na osnovu uspeha iz osnovne skole
 
Ne znam baš... ne mislim da škola ili bilo koja institucija može sama bilo šta da uradi... i ne mislim da je loše školstvo amnestija za to da roditelji sa decom ne rade ništa... da ih ničemu ne nauče, da im ne probude radoznalost, da im ne ukažu na uzročno-posledičan odnos (mimo dreke kada su loše raspoloženi) u prirodi i društvu, da ih ne uče da razmišljaju svojom glavom.... i posle im je za sve kriv neko ili nešto drugo...
 
Kad se setim osnovne i srednje škole, utisak mi je da je to u velikoj meri bilo traćenje detinstva i mladosti jer se učilo mnogo stvari koje uopšte nisu korisne za život i brzo smo ih zaboravljali nakon dobijanja ocene.

Trebalo bi dosta toga izbaciti, iz Biologije (kad se setim kakve smo gluposti učili o krvnim i nervnim sistemima raznih životinja), Geografije (zalihe raznih vrsta ruda)i još mnogo toga,.

Trebalo bi učiti više stvari koje imaju veze sa životom ljudi a manje sa životom biljaka i životinja.
Npr o radu raznih institucija, demokratiji, preduzetništvu, ekonomiji (čime god da se deca kasnije bave, to će im biti deo života)
I kao što su neki predlagali, umesto istorije (naročito ove naše), trebalo bi da postoji predmet "budućnost".
 
Шта бисте ви мењали у наставном плану и програму у основним школама? Шта бисте избацивали, скраћивали, а шта бисте допуњавали? Имате ли неке конкретне замерке на лекције и њихову преобимност?



puno toga, pre svega uvela bih modularni sistem.

koga bih konsultovala? ne nastavnkike matematike , ne nastavnike muzickog i likovnog vec iskljucivo : matematicare i umetnike i profesore sporta , lekare i terapeute.
glavni, bazicni predmeti: SVE vrste matematika koje matematicari odrede plus umetnost i sport.

obavezna fizio i psihoterapija u skolama.
jezicka pismenost bi se podrazumevala, taj predmet ne bih ocenjivala ali bez neophodne pismenosti ne bi bilo moguce dobiti diplomu.
strani jezici izborno, ionako ce uskoro da se koriste i u svakodnevnici elektronski simultani prevodioci
 
Ja bih sveo OS na 7 razreda. Prvi ciklus osnovnog obrazovanja bi bio od 1-3 razreda i tu bi bilo odsustvo ocenjivanja. Drugi ciklus o.o. bi bilo od 4-7 razreda i tu bih uveo izborne predmete
1 - istorija/geografija
2 - likovno/muzicko
3 - fizika/hemija/biologija.
Materinji,srpski,strani i drugi strani jezik i matiš bi bili obavezni predmeti.
Kod srednjih škola bi postojale gimnazije, strucne, muzicke i baletske srednje škole.
Izbacio bih iz programa neke nepotrebne OO predmete, npr. Geografija u medicinskoj ili biologija u muzičkoj...
(OO = opsteobrazovni)
 

Back
Top