Problem Nacionalne arheologije

Da li treba da postoji predmet pod imenom Nacionalna arheologija na visokoobrazovnoj instanci

  • Da

  • Ne

  • Možda

  • Ne znam


Rezultati ankete su vidlјivi nakon glasanja.

Pumpaj Dinstanović

Zaslužan član
Poruka
101.863
Jedna diskusija na susedni temi, inspirisala me je da otvorim potpuno zasebnu temu o ovom pojmu.

U Srbiji, studije arheologije izučaju se na Odeljenju za arheologiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Nisam sasvim siguran kakav je bio ranije program, ali priča se da je 2002. godine (dakle, nakon onih promena kada je DOS došao na vlast i ministar postao Gaša Knežević, u vreme kada je i veronauka bila vraćena u školski sistem) najviše zalaganjem tadašnjeg nastavnika Đorđa Jankovića, bio formiran predmet pod tim imenom, Nacionalna arheologija srednjeg veka. Ovaj naziv je nailazio na izvesnu rezistenciju dela osoblja, tako da je, otprilike kada je Janković otišao u penziju, 2014. godine, predmet doživeo izvesne promene tako što je, osim prebacivanja sa II na III studijsku godinu, njemu u novom sistemu bilo promenjeno ime u Srednjovekovna arheologija 2. Po najnovijem programu, iz 2021. godine, predmetu je vraćeno staro ime iz Jankovićevog perioda, ako se naziv predmeta ne bi tumačio kao revanšizam sa Jankovićem (koji 2008. godine nije prošao reizbor u zvanje) i barem jednim delićem u svetlu optužbi koje su kružile oko toga, a posebno famozna priča da je taj sam predmet, tobože, bio ukinut - što je priča koja se i danas može čuti po određenim krugovima po kuloarima pojedinih alternativnih medija.

No, da se vratimo na suštinu. Kao što je na temi već pominjano, bilo je glasova protiv takvog imena na pomenutom odeljenju. Tako je upravo Monika Milosavljević kritikovala Jankovića za taj naziv. Rasprava od Etničkog determinizma do epistemičkog optimizma: kritika nedavne prošlosti srpske arheologije, str. 1049:

1000025011.jpg


U suštini, koncept nacionalne arheologije rodio se u XIX, pre svega kod germanskih naroda, i javio se kao sredstvo dodatnog pružanja istorije narodima bez pisane istorijske zaostavštine. Na taj način, s jedne strane, utvrđivala se kulturološka superiornost / inferiornost određenih naroda koja je bila važan element rasnoj antropologiji, a u svojoj ekstenziji i posebno rasističkim ideologijama, a da druge strane pružala istorijska lutanja i teritorijalne pretenzije određenih evropskih velikih sila. U svojem ekstremnijem formatu, doživela je ulaskom u XX stoleće preuzimanje vrlo značajne uloge kao asistenta određenim pseudonaučnim tezama fizičke i socijalne antropologije, te bila naučno potkrepljenje totalitarnim ideologijama kao što su bili oni ta koje su se zalagali nacifašistički politički pokreti. Nakon Drugog svetskog rata, u novom postkolonijalnom poretku razvijajz se novi metodološki pristupi tzv. procesualne arheologije, kojom se posebno od 1960-ih godina polako napuštaju stariji kulturno-istorijski modeli. Naravno, posle toga je išao i odgovor u vidu postprocesualnog pravca, al to je već druga tema.

U suštini, osnov tih ideja konstituisalo je uverenje da se na osnovu odlomka neke umetnine može prepoznati etnicitet njegovog kreatora ili posednika, ili čak jedne arheološke kulture (u celini uzev, ili barem preovlađujućom većinom), ili čak postojanje države i određivanje njenih granica, projekcijom modernog doba nacionalnih država na, primera radi, praistorijsko vremensko razdoblje. Vrlo simplistički, a pomalo i okrećući na komično rečeno, to bi značilo da bi za oko stotinjak godina posle nekakvog Trećeg svetskog rata i nuklearnog holokausta, neki arheolog mogao pronalaziti ostatke Mek Donaldsa u Srbiji i odeće sa određenim oznakama kao što je npr. Nike, te da na osnovu toga zaključi da je centralni Balkan bio etnički i politički prostor Sjedinjenih Američkih Država, odnosno da iz toga dalje izvede zaključak da je većina stanovnika teritorije nekadašnje Republike Srbe uglavnom govorila engleskim jezikom kao svoju maternjim. Pristalica tog naučnog pravca u arheologiji, koji se danas uglavnom sve više napušta i podvrgava kritici (i to ne bez prava) bio je i pokojni profesor Đorđe Janković. Štaviše, možda bi se moglo kazati da je on bio sama esencija kulturno-istorijske školei nastavljač starih pravaca nemačke arheologije pre sredine XX stoleća, a pre svega Gustava Kosine (1858-1931).

Otvaram temu da vidimo šta ljudi misle o ovom pitanju kao konceptu tj. o problemu nacionalne arheologije. Da li smatrate da je dobro što postoji predmet da tim imenom na Filozofskom fakultetu i zbog čega.

Ovde bih podvukao daje postojanje predmeta pod imenom Nacionalna arheologija jedna relativno govoreći retkost. Ne postoji puno zabeleženih slučajeva u Evropi i svetu. Koliko je meni poznato, postoji svega nekoliko primera najviše i znam samo za slučaj Severne Koreje.
 
Naravno. Inače Monika Mirosavljević je i vrlo kritična prema primeni genetike u arheologiji, tražeći "kritičkiji" pristup tumačenju DNk rezultata, pošto se ispostavlja da su ćupovi ipak izjednačeni sa etnicitetom a sa čim se slaže i genetika.

U suštini, Monika je dete dvadesetog veka gde će joj ostati i zvanje i reputacija
 
Meni je neosporno da su recimo Hercegovci, Moravci i stanovnici južne Srbiji potpuno različitog etničkog sastava. Jedina, odnosno glavna stvar koja nas povezuje je današnji jezik. U kojoj meri može svaka grupa da prisvaja "srpsku" prošlost je upitno.
 
Да треба постојати јер се то односи искључиво на Србе.
Предходни концепт је обухватао Југословене као недељиву категорију. Први проблеми су настали кад је Јанковић почео делити Србе и Хрвате на терену као 2 засебне категорије са различитим особеностима сахраеивања, опреме коју су носили и тд.

Обзиром да имамо богату историју која тражи доста потврда у археологији видимо већ помаке Марка Алексића који тврди исто што и Јанковић да Хрвата нема до 9. века и да се највероватно појављују синхроно са франачким освајањима.

Да нисмо имали наследство Југославије и да смо се развили као самостална земља са својим научним дисциплинама ово свакако не би било потребно.

Обзиром да је обновљена под Дејаном Радичевићем значи да је потребна јер на том предмету се учи прави археолошки приступ и технике рада на терену као неке особености Срба у раном средњем веку који се ипак разликују по материјалној култури и начину сахрањивања од осталих јужних Словена.

Ако неком смета национална археологоја том очигледно смета и српска нација.
Нарочито што су достигнућа наше археологије у раскораку са оним што нам нуди византологија.
 
Да напоменем да отац овога ко је указао Јанковићу на ове особености је Драгослав Срејовић који први показује Јанковићу на ове разлике које се пре тога бавио кулуром Словена као целине која је дошла на Балкан а саме разлике су настале касније како је он пре тога мислио.
 
ka

kakve ima veze vera sa etnikom?
Crkva je osnovni čuvar srpske srednjovekovne baštine koja je prenesena u novi vek i koja je poslužila kao osnova stvaranju i individualizovanju srpske nacije u odnosu na druge nacije. Uostalom, ako pogledaš našu okolinu, identiteti su stvoreni na osnovu verske pripadnosti ne regionalne. Možeš da praviš posebne nacije od pojedinih regionalnih pripadnosti, npr Šumadince, ali to će opet biti podela u okviru srpskog etnikuma.
 
Crkva je osnovni čuvar srpske srednjovekovne baštine koja je prenesena u novi vek i koja je poslužila kao osnova stvaranju i individualizovanju srpske nacije u odnosu na druge nacije. Uostalom, ako pogledaš našu okolinu, identiteti su stvoreni na osnovu verske pripadnosti ne regionalne. Možeš da praviš posebne nacije od pojedinih regionalnih pripadnosti, npr Šumadince, ali to će opet biti podela u okviru srpskog etnikuma.
Ту смо изгубили нешто што више никад нећемо имати. Ђорђе Јанковић је био бољи познсватељ цркви од наших црквених лица и наша црква га је јако ценила. Таквог стручњака за цркву никад нисмо имали нити ћемо имати.
Али то једна велика трагедија која се десила код нас појавила су се велика открића у погрешна времена. Да остатак комунистичких механизама су били свеприсутни нисмо их се ослободили ни данас скроз.
Имамо смет Нанија једног од бољих археолога за праисторију и који је морао да затрпа Благотин који је тек откопао велико откриће града са урбанистичким планом који је одмах морао бити затрпан. Нани се због овога суочио са срчана удара. Један га је докрајчио баш када се оглушио на команду и самостално почео истраживати локалитете суочио се са другим срчаним ударом и умро са мислим 45 година.
Друга велика трагедија за нашу археологију и византологоју што истовремено обољавају Јелена Малешевић и Тибор Живковић од тумора на мозгу обоје и Ђорђе Јанковић од тумора дебелог црева сво троје истовремено.
Дакле сви су сада међу покојнима укључујући сада и Драгослава Срејовића једина која је преживела злоћудни тумор мозга је Јелена Малешевић која се већ пре тога почела да се повлачи јер је родила дете рано са двадесет и кусур и није могла оставњати дете и ићи на терене од месец дана са друге стране ове трагедије су обликовале њен живот у другом правцу да је желела да оде.
Тако да је ово све била једна велика трагедија за нашу археологију и византологију од које ћемо се тешко опоравити.
Ово је била једна златна генерација археолога.
Који су били више на терену него код куће а то знање данашње генерације археолога више немају и што је још тужније немају сада више никог живог да им то пренесе.
 
Обзиром да је обновљена под Дејаном Радичевићем значи да је потребна јер на том предмету се учи прави археолошки приступ и технике рада на терену као неке особености Срба у раном средњем веку који се ипак разликују по материјалној култури и начину сахрањивања од осталих јужних Словена.

Usvajanjem najnovijeg nastavnog plana i programa iz 2021. godine, predmetu je samo promenjeno ime iz Srednjovekovna arheologija 2 u (staro ime) Nacionalna arheologija srednjeg veka. Već smo na susednoj temi kačili kako je išao nastavni plan (po planu kursa iz 2014. godine):

1. недеља
предавање - Уводно предавање са прегледом курса, упут на литературу и историјат истраживања
2. недеља
предавање - Рани Словени – ист. извори, лингвистика, „прапостојбина“
3. недеља
предавање - Рани Словени – материјална култура
4. недеља
предавање - Ширење Словена, са посебним освртом на Балкан
5. недеља
предавање - Старословенска налазишта на територији бивше Југославије
6. недеља
предавање - Бугари – основни подаци и првобитна мат. култура
7. недеља
предавање - Приморје – сакрална и профана архитектура
8. недеља
предавање - Приморје – архитектонска пластика са освртом на натписе
9. недеља
предавање - „Старохрватске некрополе“ са освртом на Карантанско-кетлашку групу
10. недеља
предавање - Велика Морава, Мађари – основни подаци и мат. култура
11. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 9-11.в.
12. недеља
предавање - Цркве и некрополе у Србији, 9-11.в.
13. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 12-13.в.
14. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 12-13.в. (1)
15. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 12-13.в. (2)
16. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (1)
17. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (2)
18. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (1)
19. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (2)
20. недеља
предавање - Приморски градови у српској држави
21. недеља
предавање - Стећци
22. недеља
предавање - Керамика
23. недеља
предавање - Стакло
24. недеља
предавање - Нумизматика

https://kant.f.bg.ac.rs/arheologija/program_studija.php?IDK=4581

Možeš da probaš da potražiš bilo koga ko je slušao i polagao taj kurs pre akademske 2021/2. godine, ako imaš i trunku ikakve sumnje u zvanične podatke koji su dostupni na veb prezentaciji beogradskog Filozofskog fakulteta. Svi će ti odgovoriti kako su polagali kod Radičevića i da je gotovo jedina razlika je bila u striktno pitanju službenog naziva tog predmeta, koji je ostao i nakon 2021. godine gotovo identičan. I pre toga ga je držao isti pomenuti docent dr Dejan Radičević.
 
Poslednja izmena:
Usvajanjem najnovijeg nastavnog plana i programa iz 2021. godine, predmetu je samo promenjeno ime iz Srednjovekovna arheologija 2 u (staro ime) Nacionalna arheologija srednjeg veka. Već smo na susednoj temi kačili kako je išao nastavni plan (po planu kursa iz 2014. godine):

1. недеља
предавање - Уводно предавање са прегледом курса, упут на литературу и историјат истраживања
2. недеља
предавање - Рани Словени – ист. извори, лингвистика, „прапостојбина“
3. недеља
предавање - Рани Словени – материјална култура
4. недеља
предавање - Ширење Словена, са посебним освртом на Балкан
5. недеља
предавање - Старословенска налазишта на територији бивше Југославије
6. недеља
предавање - Бугари – основни подаци и првобитна мат. култура
7. недеља
предавање - Приморје – сакрална и профана архитектура
8. недеља
предавање - Приморје – архитектонска пластика са освртом на натписе
9. недеља
предавање - „Старохрватске некрополе“ са освртом на Карантанско-кетлашку групу
10. недеља
предавање - Велика Морава, Мађари – основни подаци и мат. култура
11. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 9-11.в.
12. недеља
предавање - Цркве и некрополе у Србији, 9-11.в.
13. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 12-13.в.
14. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 12-13.в. (1)
15. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 12-13.в. (2)
16. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (1)
17. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (2)
18. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (1)
19. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (2)
20. недеља
предавање - Приморски градови у српској држави
21. недеља
предавање - Стећци
22. недеља
предавање - Керамика
23. недеља
предавање - Стакло
24. недеља
предавање - Нумизматика

https://kant.f.bg.ac.rs/arheologija/program_studija.php?IDK=4581

Možeš da probaš da potražiš bilo koga ko je slušao i polagao taj kurs pre akademske 2021/2. godine, ako imaš i trunku ikakve sumnje u zvanične podatke koji su dostupni na veb prezentaciji beogradskog Filozofskog fakulteta. Jedina razlika je bila u striktno pitanju službenog naziva tog predmeta, koji je ostao i nakon 2021. godine gotovo identičan. I pre toga ga je držao isti pomenuti docent dr Dejan Radičević.
Види ја сам ти пренео шта је мени рекао археолог са 4 године.
Ја не сумњам да се ти разумеш боље у археологију од њега.
Ти вероватно можеш вршити ископавања са интернета. И упоређовати податке са нета о којима ништа не знаш до јуче ниси знао шта је уопште национална археплохија данас већ знаш да је то само ринејмовање фолдера на нету.
Промењено име враћено то је исто једно је Србија друго средњи век али нема везе то је то исто.
Дакле да није исто питај било ког археолога да ли је исто ??!
Што ти је тешко иди до филозофског факултета и питај археологе да ли је исто?
Да ли је исто историја средњег века и историја Србије?

Добио си одговор на питање није проблем што ниси знао али сада већ глумиш пајсера на нету дигиталног Мандрака и Хамутабија који са лаптопа зна све боље о археологији од археолога.

Не ради се о званичним подацима већ што ти имаш неке блокаде и ограночења да схватиш па иако схватиш правићеш се злонамерно ретардиран да би доказао нешто што не можеш.

Човече људи студирају археологију знају разлику разумеш?

Ти си био довољно паметан да Јанковићеву фразу од Дукљанина у кога није веровао али је узео фразу "долазак црвених Хрвата" да он стварно верује у долазак Дукљанинових црвених Хрвата.
 
Poslednja izmena:
Ако неком смета национална археологоја том очигледно смета и српска нација.

Da li to znači da i drugde po celom svetu gde ne postoji nikakav predmet pod takvim nazivom, ima takvu situaciju zbog toga što svima njima smetaju te nacije?

Ne postoji na Kembridžu, primera radi, koji se smatra najboljim mestom na celom svetu za arheološke studije, nigde nijedan kurs takvog imena na studijama na Odeljenju za arheologiju kembridžskog Fakulteta za humanističke, društvene i političke nauke.
 
Da li to znači da i drugde po celom svetu gde ne postoji nikakav predmet pod takvim nazivom, ima takvu situaciju zbog toga što svima njima smetaju te nacije?

Ne postoji na Kembridžu, primera radi, koji se smatra najboljim mestom na celom svetu za arheološke studije, nigde nijedan kurs takvog imena na studijama na Odeljenju za arheologiju kembridžskog Fakulteta za humanističke, društvene i političke nauke.
Примера ради Велика Британија никад није била СССР нити Југославија. Већ сам све објаснио непотребно вртиш плочу у празно.
 
Примера ради Велика Британија никад није била СССР

Na Istorijskom fakultetu Lomonosovljevog univerziteta izučava se od 2008 godine jedan kurs koji bi eventualno mogao biti nešto najsličnije tome:

Predmet se zove Slovenoruska arheologija (Славяно-русская археология).

https://istina.msu.ru/courses/3687400/

Utemeljila ga je Tamara Anatoljevna Puškina (1945-2020). On se sluša u Moskvi na završnoj (četvrtoj) godini i obavezan predmet.
 
Poslednja izmena:
Види ја сам ти пренео шта је мени рекао археолог са 4 године.
Дакле да није исто питај било ког археолога да ли је исто ??!
Што ти је тешко иди до филозофског факултета и питај археологе да ли је исто?
Да ли је исто историја средњег века и историја Србије?

Добио си одговор на питање није проблем што ниси знао али сада већ глумиш пајсера на нету дигиталног Мандрака и Хамутабија који са лаптопа зна све боље о археологији од археолога.

Не ради се о званичним подацима већ што ти имаш неке блокаде и ограночења да схватиш па иако схватиш правићеш се злонамерно ретардиран да би доказао нешто што не можеш.

Човече људи студирају археологију знају разлику разумеш?

Jesam, raspitao sam se na sve strane. Ukratko, apsolutno niko nikada nije čuo za tvrdnje koje ti ovde iznosiš. Svi podaci od ljudi koji su u tom periodu studirali, komplemetnarni su tvrdnjama oni sa samog službenog sajta fakulteta, odnosno zvaničnim podacima fakulteta o vođenju nastave na arheološkom odeljenju, koje smo već ovde kačili na forum, iznad.

Evo ti i direktno reči ljudi:

Srbije2.png
Srbije2.png


Dakle, (lično) od čoveka koji je baš tada (po programu iz 2014. godine) taj predmet slušao i pohađao. Bukvalno, slušao i polagao lično predmet za koji ti tvrdiš da zapravo, tobože, nije uopšte postojao.

U principu, doslovno niko nema ni najblaže predstave o čemu ti ovde pišeš. U koliziji je i sa memorijom samih ljudi koji su tada studirali arheologiju, sa nastavnicima fakulteta, sa zvaničnim odobrenim studijskim programom...sa svime, bukvalno.
 
Poslednja izmena:
Има 2009 Нема 2014 на сајту тек 2021 НАЦИОНАЛНЕ АРХЕОЛОГИЈЕ на званичном сајту филозофског факултета!

Da, tako je. Kao što sam već više puta napisao, taj predmet se zvao Srednjovekovna arheologija 2 između 2014. i 2021. godine. Njemu je ime promenjeno 2021. godine u Nacionalna arheologija srednjeg veka.

Nemoguće je da ti je to promaklo, jer ti je bilo rečeno u odgovorima već celi niz puta, a nalazi se čak i u uvodnoj poruci ove teme, tako da ne znam čemu pominjanje onoga što je dobro poznato i što smo već prošli.
 
Da, tako je. Kao što sam već više puta napisao, taj predmet se zvao Srednjovekovna arheologija 2 između 2014. i 2021. godine. Njemu je ime promenjeno 2021. godine u Nacionalna arheologija srednjeg veka.

Nemoguće je da ti je to promaklo, jer ti je bilo rečeno u odgovorima već celi niz puta, a nalazi se čak i u uvodnoj poruci ove teme, tako da ne znam čemu pominjanje onoga što je dobro poznato i što smo već prošli.
Не, постоји од 2009 као национална археологија предмет који је основао Ђорђе Јанковић!
 
Не, постоји од 2009 као национална археологија предмет који је основао Ђорђе Јанковић!

Ne znam na šta se odnosi ne tj. šta pokušavaš da negiraš, ali ne, nije najtačnije to baš to što si napisao. Mislim, postoji od tada (2009. godine) ali je predmet pod tim imenom postojao, kao što smo već pominjali, i ranije.
 
Ne znam na šta se odnosi ne tj. šta pokušavaš da negiraš, ali ne, nije najtačnije to baš to što si napisao. Mislim, postoji od tada (2009. godine) ali je predmet pod tim imenom postojao, kao što smo već pominjali, i ranije.
Мислим тачно оно што сам ти рекао!
Што се мене тиче изгубио си заувек било какав кредибилитет.


НАЦИОНАЛНА АРХЕОЛОГИЈА, ШТА ТО БЕШЕ?!?

"Доцент др Ђорђе Јанковић, археолог, апеловао је јуче на Министарство просвете да заштити наставу археологије на Филозофском факултету у Београду, на којем је, по његовим речима, стање ванредно, након што Изборно веће овог факултета није изабрало доцента за предмет Национална археологија средњег века. Ово је по његовом мишљењу пут ка томе да из једног предмета буде уклоњена сва археологија из доба пре Немањића, а протеривањем наставника, који је тај предмет основао и планирањем укидања Археолошке збирке, основане 1929. године, генерације археолога остаће ускраћене за знање о археолошким налазиштима која чине најмање трећину нашег археолошког наслеђа.", (http://www.politika.rs/scc/clanak/87503/Osveta-losih-daka-ili-nestrucnost-profesora-arheologije).

"
 
Мислим тачно оно што сам ти рекао!

Iz nekog razloga, ti si izbegao da uporediš planove Nacionalne arheologije srednjeg veka (2009) i Srednjovekovne arheologije 2 (2014). Oni su već bili kačeni na ovaj forum.

Evo ih ovde, opet, nanovo:

1) Stariji kurs (2009):

1. недеља
предавање - Уводно предавање са прегледом курса, упут на литературу и историјат истраживања
2. недеља
предавање - Рани Словени – ист. извори, лингвистика, „прапостојбина“
3. недеља
предавање - Рани Словени – материјална култура
4. недеља
предавање - Ширење Словена, са посебним освртом на Балкан
5. недеља
предавање - Старословенска налазишта на територији бивше Југославије
6. недеља
предавање - Бугари – основни подаци и првобитна мат. култура
7. недеља
предавање - Приморје – сакрална и профана архитектура
8. недеља
предавање - Приморје – архитектонска пластика са освртом на натписе
9. недеља
предавање - „Старохрватске некрополе“ са освртом на Карантанско-кетлашку групу
10. недеља
предавање - Велика Морава, Мађари – основни подаци и мат. култура
11. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 9-11.в.
12. недеља
предавање - Цркве и некрополе у Србији, 9-11.в.
13. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 12-13.в.
14. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 12-13.в. (1)
15. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 12-13.в. (2)
16. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (1)
17. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (2)
18. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (1)
19. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (2)
20. недеља
предавање - Приморски градови у српској држави
21. недеља
предавање - Стећци
22. недеља
предавање - Керамика
23. недеља
предавање - Стакло
24. недеља
предавање - Нумизматика

2) Noviji kurs (2014):

1. недеља
предавање - Уводно предавање, преглед курса, упут на литературу и историјат истраживања
2. недеља
предавање - Рани Словени – ист. извори, лингвистика, „прапостојбина“
3. недеља
предавање - Рани Словени – материјална култура
4. недеља
предавање - Ширење Словена, са посебним освртом на Балкан
5. недеља
предавање - Старословенска налазишта на територији бивше Југославије
6. недеља
предавање - Бугари – основни подаци и првобитна мат. култура
7. недеља
предавање - Приморје – сакрална и профана архитектура
8. недеља
предавање - Приморје – архитектонска пластика са освртом на натписе
9. недеља
предавање - „Старохрватске некрополе“ са освртом на Карантанско-кетлашку групу
10. недеља
предавање - Мађари – основни подаци и првобитна мат. култура
11. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 9-11.в.
12. недеља
предавање - Цркве и некрополе у Србији, 9-11.в.
13. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 12-13.в.
14. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 12-13.в. (1)
15. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 12-13.в. (2)
16. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (1)
17. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (2)
18. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (1)
19. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (2)
20. недеља
предавање - Приморски градови у српској држави
21. недеља
предавање - Стећци
22. недеља
предавање - Керамика
23. недеља
предавање - Стакло
24. недеља
предавање - Нумизматика

Da li možeš da kažeš, tačno, (da ponovo postavim pitanje, jer si ga prošli put eskivirao) koje sve tačno razlike uspevaš da uočiš?
 
Iz nekog razloga, ti si izbegao da uporediš planove Nacionalne arheologije srednjeg veka (2009) i Srednjovekovne arheologije 2 (2014). Oni su već bili kačeni na ovaj forum.

Evo ih ovde, opet, nanovo:

1) Stariji kurs (2009):

1. недеља
предавање - Уводно предавање са прегледом курса, упут на литературу и историјат истраживања
2. недеља
предавање - Рани Словени – ист. извори, лингвистика, „прапостојбина“
3. недеља
предавање - Рани Словени – материјална култура
4. недеља
предавање - Ширење Словена, са посебним освртом на Балкан
5. недеља
предавање - Старословенска налазишта на територији бивше Југославије
6. недеља
предавање - Бугари – основни подаци и првобитна мат. култура
7. недеља
предавање - Приморје – сакрална и профана архитектура
8. недеља
предавање - Приморје – архитектонска пластика са освртом на натписе
9. недеља
предавање - „Старохрватске некрополе“ са освртом на Карантанско-кетлашку групу
10. недеља
предавање - Велика Морава, Мађари – основни подаци и мат. култура
11. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 9-11.в.
12. недеља
предавање - Цркве и некрополе у Србији, 9-11.в.
13. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 12-13.в.
14. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 12-13.в. (1)
15. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 12-13.в. (2)
16. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (1)
17. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (2)
18. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (1)
19. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (2)
20. недеља
предавање - Приморски градови у српској држави
21. недеља
предавање - Стећци
22. недеља
предавање - Керамика
23. недеља
предавање - Стакло
24. недеља
предавање - Нумизматика

2) Noviji kurs (2014):

1. недеља
предавање - Уводно предавање, преглед курса, упут на литературу и историјат истраживања
2. недеља
предавање - Рани Словени – ист. извори, лингвистика, „прапостојбина“
3. недеља
предавање - Рани Словени – материјална култура
4. недеља
предавање - Ширење Словена, са посебним освртом на Балкан
5. недеља
предавање - Старословенска налазишта на територији бивше Југославије
6. недеља
предавање - Бугари – основни подаци и првобитна мат. култура
7. недеља
предавање - Приморје – сакрална и профана архитектура
8. недеља
предавање - Приморје – архитектонска пластика са освртом на натписе
9. недеља
предавање - „Старохрватске некрополе“ са освртом на Карантанско-кетлашку групу
10. недеља
предавање - Мађари – основни подаци и првобитна мат. култура
11. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 9-11.в.
12. недеља
предавање - Цркве и некрополе у Србији, 9-11.в.
13. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 12-13.в.
14. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 12-13.в. (1)
15. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 12-13.в. (2)
16. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (1)
17. недеља
предавање - Утврђења и насеља у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (2)
18. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (1)
19. недеља
предавање - Манастири, цркве и некрополе у Србији, 14-16.в. (до пада под Турке) (2)
20. недеља
предавање - Приморски градови у српској држави
21. недеља
предавање - Стећци
22. недеља
предавање - Керамика
23. недеља
предавање - Стакло
24. недеља
предавање - Нумизматика

Da li možeš da kažeš, tačno, (da ponovo postavim pitanje, jer si ga prošli put eskivirao) koje sve tačno razlike uspevaš da uočiš?
Нисам избегао ништа да упоредим већ немаш елементарно знање о томе и претвараш причу у ЉИС једино тамо могу да водим конверзацију о овоме са тобом.
 

Back
Top