Priča jednog profesora..

Lagerta

**** ** ******
Supermoderator
Poruka
30.582
Bio je to vrlo težak period za mene i moju porodicu. Dvoje dece u vrtiću, supruga pokušava da pokrene sopstveni posao (u toku tih pokušaja ne prihoduje baš ništa), a ja pokušavam da radim uporedo još nešto pored ovog u školi ne bi li pregurali do sledeće plate. Zima – čini se beskrajno duga – verovatno zbog toga što se grejemo na struju. Pretrpavam se slabo plaćenim dopunskim poslom i ne stižem sve da završim kući. Ulazim u sivu zonu – počinjem da se tom dopunom bavim u toku nastave. Pošto držim časove Praktičnog rada, verujem da će sve funkcionisati. Žongliram. Deo vremena u toku blok nastave radim sa đacima, a deo ih puštam da se snalaze i radim nešto drugo. Naporno je. Atmosfera u učionici je teška zato što se ja loše osećam. Prvenstveno zbog toga što sam inače vrlo posvećen nastavi, pa me ovo boli. Bez najave i kucanja direktor ulazi u učionicu i kaže: „Pođi sa mnom.“ Bilo mi je jasno da sam se okliznuo. Još da vidim koliko će boleti pad. U kancelariji samohrana majka, zamenica direktora, direktor i ja. Majka je vrlo ljuta. Nezadovoljna je kako radim sa decom. Vadi rokovnik. Čita mi iz njega moje izjave od pre nekoliko meseci sa sve datumom. Po jednu rečenicu bez konteksta. Optužuje me za nekorektan odnos prema đacima. Prihvatam da sam to nešto možda i rekao (realno se ne sećam jer je bilo davno), ali van konteksta je bezvredno. Ima i situacija kojih se sećam: Zašto nisam pohvalio njeno dete kada je odlično uradilo domaći? Zato što ga je donelo sa mesec dana zakašnjenja. Nastavlja. Kaže da sam hladan i distanciran prema učenicima. Ima istine. Zbog situacije u kojoj sam deluje neizbežno. Pokušavam da je prekinem, ali mi direktor ne dozvoljava. Kaže roditelj ima pravo da se žali. Sedim i slušam u neverici još neko vreme. Sada mi je već fizički vrlo loše. Ustajem da izađem. Direktor viče: ‘Sedi, ne dozvoljavam da izađeš’! Sedam. Direktor u potpunosti i nekritički staje na stranu majke. Sada me grde oboje. Razumem ga – niko ne voli inspekciju, a nju je procenio kao osobu koja će ih zvati svako malo ako ne dobije zadovoljenje odmah sad. I to će ih zvati mnogo puta. A kad krenu da dolaze, ko zna šta će sve još da pronađu po školi. Uhvaćen između dve vatre ćutim jer se nadam da će tako kraće trajati. U jednom trenutku nastupa dugo očekivana tišina. Gotovo je. Samleven, ustajem, i pre nego što napustim prostoriju poželim majci sve najbolje u životu, iskreno i iz duše. Ako je meni teško sa mojom porodicom gde nas ima dvoje odraslih, kako li je tek njoj, samoj sa dvoje dece. Ostavljam je zbunjenu i odvlačim se do učionice da ližem rane. Lako zamenljiv, imam razumevanja za svačiji interes, a voleo bih i da se neko iskreno zainteresovao za moj.

Pronašla sam se u ovom tekstu, jer se takve situacije ne zaboravljaju. Sve je više bahatih roditelja, jednosmernih direktora i uopšte, sunovrat prosvete. Imate li sličnih iskustva?
 
N
Изабрао је јавни позив и одговорни, његова приватност никога не занима.
Nisi shvatio poentu, nije stvar privatnosti , problem je u tome što roditelji ne shvataju da imamo i svoje živote, mnogi očekuju da živimo samo za njihovu decu...uz to, daju sebi slobodu da procenjuju naš rad, uz blagoslov direktora i ostale vladajuće strukture.
 
N

Nisi shvatio poentu, nije stvar privatnosti , problem je u tome što roditelji ne shvataju da imamo i svoje živote, mnogi očekuju da živimo samo za njihovu decu...
На то сам и мислио кад сам рекао приватност, можда ружно звучи, али нажалост никога није брига да ли имаш за кирију, да ли ти је жена запослена, деца нахрањена и сто још мука. Дужност им је да буду са осмехом на лицу и добри према деци. Тежак је то посао, и зато и није свако просветни радник. Поготово у оваквој држави.
 
Дужност им је да буду са осмехом на лицу и добри према деци. Тежак је то посао, и зато и није свако просветни радник. Поготово у оваквој држави.
Зашто би професор/наставник морао бити са осмехом на лицу?
Ма може и никад да се насмеје само да зна да предаје задати
предмет и да деци пренесе знање, поготово ако су у питању
стручни предмети. Ја сам сретао професоре средње школе који
немају појма о предмету који треба да предају и оне који знају али
знање не знају да пренесу. Највише ми сметају 'диктатори', диктирају
ђацима километре градива из постојеће књиге да би прикрили своје
незнање предавања. Средњешколство се срозало до подземља,
нема даље.
 
Зашто би професор/наставник морао бити са осмехом на лицу?
Ма може и никад да се насмеје само да зна да предаје задати
предмет и да деци пренесе знање, поготово ако су у питању
стручни предмети. Ја сам сретао професоре средње школе који
немају појма о предмету који треба да предају и оне који знају али
знање не знају да пренесу. Највише ми сметају 'диктатори', диктирају
ђацима километре градива из постојеће књиге да би прикрили своје
незнање предавања. Средњешколство се срозало до подземља,
нема даље.
Donekle se slažem sa tobom, ali jesi li ti u prosveti? Sretao si profesore koji nemaju pojma o predmetu? Kako si to procenio ?
 
Зашто би професор/наставник морао бити са осмехом на лицу?
Ма може и никад да се насмеје само да зна да предаје задати
предмет и да деци пренесе знање, поготово ако су у питању
стручни предмети. Ја сам сретао професоре средње школе који
немају појма о предмету који треба да предају и оне који знају али
знање не знају да пренесу. Највише ми сметају 'диктатори', диктирају
ђацима километре градива из постојеће књиге да би прикрили своје
незнање предавања. Средњешколство се срозало до подземља,
нема даље.
Ja sam imao fizičarku u srednjoj, dobra riba, naučila fiziku napamet, nije joj bio problem da predaje gradivo ali ne daj Bože
da neko postavi neko pitanje, pa potpitanje ... ne da nije umela da objasni, nego nije imala veze sa logikom.
A imali smo i profesora mrguda koji je znao i zanimljivo da predaje i da objasni ako treba.
Meni je profa bio miliji...
 
Nije odbrana jer smatram da nije svako za svaku profesiju, ali što se tiče kolega koji predaju prirodne nauke, to su ljudi koji su završili obično PMF, ne verujem ni da su želeli da se bave prosvetom, al eto, život ih doveo tu. Možda imaju problem sa meotodikom, mnogo možda postoji kada je reč o tome zašto je neko dobar prof a zašto ne. Nekim učenicima možda odgovara da uče na način koji nekom drugom detetu ne odgovara i tako dalje..
 
Nije odbrana jer smatram da nije svako za svaku profesiju, ali što se tiče kolega koji predaju prirodne nauke, to su ljudi koji su završili obično PMF, ne verujem ni da su želeli da se bave prosvetom, al eto, život ih doveo tu. Možda imaju problem sa meotodikom, mnogo možda postoji kada je reč o tome zašto je neko dobar prof a zašto ne. Nekim učenicima možda odgovara da uče na način koji nekom drugom detetu ne odgovara i tako dalje..
Ja mislim da je dobar profesor samo onaj koji voli svoj predmet i koji ume da proceni učenika.
Moj profa mrgud je imao običaj da proziva nas nekoliko i da kaže: -ajd objasni gde je taj i taj učenik pogrešio i zašto.
I onda te je jednostavno sramota da ne znaš i da nemaš peticu.
Ali zato sam iz hemije večito vukao trojku i to na jedvite jade, jednostavno me nije interesovala, a profesorku nije zanimalo
da li nas hemija interesuje ili ne - žena je otaljavala posao i to je bilo to...
Tako da imaš (po mom mišljenju) dve vrste profesora - oni koje interesuje da njihovi učenici nauče nešto i oni koje interesuje
da otaljaju nastavni plan i zarade platu.
 
Nastavlja. Kaže da sam hladan i distanciran prema učenicima

То је једино и реално. Данас се прави вештачка слика о томе да неко треба да изгара радећи свој посао и да остави живот и здравље на њему.
То је делимично могуће док си млађи од 30 година и пун си енергије, а немаш децу. Ако неко заиста мисли да одради својих 40 година, онда мора нормално, без ложења.

Причам генерално о томе како данашње тржиште рада виде запослене - као роба којег треба исцедити до краја што је пре могуће и онда га откачити када не буде довољно здрав, чио и забаван.
 
Na žalost, sve je više onih koji su izgubili želju da prosvete današnju decu...ako uzmemo u obzir odnos prema prosvetnim radnicima, ovo me čak i ne čudi. Zamisli da radiš svoj posao sa elanom 30 godina i onda neki pametnjakovići smisle "toplu vodu" i spuste te na nivo "dadilja"

Колико се мени чини, држава као да пристаје на то да деца имају проблем са пажњом и уместо да се позабави тим проблемом она дислоцира професуру у домен забаве јер им се то чини као одговарајуће решење које задовољава пажњу деце. Други принцип има запад, он сву ту децу надрогира лековима и онда им више није толико досадно на часовима. А суштину проблема нико не решава.
 
Дакле, не видим разлога да пишемо о тешком животу једног просветног радника, посебно просветног радника из почетног поста, јер његов живот а и посао нису тешки.

Из целе приче, њему је на послу тешко што неки родитељ претерује са бригом о свом детету, а то и ради на погрешан начин.

Свако негде нешто ради, па тако, многи људи који раде на другим радним местима се далеко чешће срећу са незадовољним клијентима, муштеријама, странкама него што се то дешава просветним радницима, па опет, од осталих људи не чујемо никада или врло ретко оваква кукања, која стално слушамо од просветних радника.

Још има додатни посао од ког зарађује, и то му је мало, а и сам каже да то ради у радно време, па му основни посао испашта, као и деца, али ту је ипак он жртва, а не деца и родитељи, иако деца не добијају просветног радника који може максимално да им се посвети, онако како се обавезао уговором о раду.

Кука да му жена прави бизнис и тренутно не зарађује, али кад се бизнис разради, е онда ће да ужива у сваком женином динару, и причаће около како је она то сама, или уз његову подршку остварила (а то што су посредно деца из школе испаштала...шта то има везе за њега...).

Суноврат просвете? А шта је то раније била основна школица, или средња, па се сад суновратила? Проф. је могао да вуче за косу и уво децу без последица? Некад се поштовао учитељ, а данас не? А зашто би се данас поштовао учитељ као некада? Некада је учитељ био једини писмен човек у селу, а данас су сви образовани, па не видим по чему бисмо по образовању издвајали просветне раднике.


Не, просветни радници нису никакве жртве система, бар не више од свих осталих, чак...вероватно и мање од осталих људи, те је овај текст потпуно једностран и шаље лоше поруке.
 
Poslednja izmena od moderatora:
@Alter_Ego_ Zbog takvih kao što si ti ,nalazimo se ovde ,gde jesmo. Da li si nekada, slučajno imao prilike da pogledaš plan i program rada neke škole? Da li si primetio da ono što nam serviraju od dece pravi priučenu radnu snagu bez želje da napreduje? Gde si u tekstu primetio da se čovek žali na mala primanja,koja ima kao profesor koji je bar 4 godine studirao uz razne gluposti, licence, seminare i ostalo? Jesi li video nekad da prodavačica ode kući pa je zove mušterija da joj se žali jer su jaja skupa ?Danas su svi obrazovani? U kom smislu, da umeju da čitaju i pišu, pomalo i računaju ? Tek o pismenosti ne smem da počnem da pišem jer ću izazvati veću polemiku, konkretno ovde , na forumu...
 
Koja rekla-kazala ***** ? To što se često u medijima pojave priče kako smo zlotvori jer smo nečije dete ostavili da polaže a mezimče ,inače budući Tesla al ga mrzi profesor? Misliš da dobar profesor, koji je imao bar 3 psihologije na fakultetu ne ume da proceni ? Problem je u tome da nećemo da nas smatraju uslužnom delatnošću, već baš onim što i jesmo,neko ko ti dete uvodi u život .
 
Koja rekla-kazala ***** ? To što se često u medijima pojave priče kako smo zlotvori jer smo nečije dete ostavili da polaže a mezimče ,inače budući Tesla al ga mrzi profesor? Misliš da dobar profesor, koji je imao bar 3 psihologije na fakultetu ne ume da proceni ? Problem je u tome da nećemo da nas smatraju uslužnom delatnošću, već baš onim što i jesmo,neko ko ti dete uvodi u život .
Svi imaju los dan i nije im svako dete simpaticno,najmanje je danas bitna strucnost jer je sve rasulo,doci ce neko iz snsa i cemu prica o 10kama na faxu
 
@Alter_Ego_ Zbog takvih kao što si ti ,nalazimo se ovde ,gde jesmo.
Због каквих како што сам ја? Какав сам то ја, па се због мене налазимо ту, а не налазимо се због тебе, такве каква си?

Da li si nekada, slučajno imao prilike da pogledaš plan i program rada neke škole?
Зашто бих ја "случајно" гледао план и програм школе?

Да ли ти гледаш правила пословања других професија? Нпр. јеси ли гледала протоколе лекара, протоколе ваторгасаца, полиције, војске, правила пословања у великим компанијама и сл? Вероватно ниси, или тек мали део. Зашто би неко ко није у некој бранши гледао план и програм пословања неке друге бранше, осим из радозналости?

Da li si primetio da ono što nam serviraju od dece pravi priučenu radnu snagu bez želje da napreduje?

Јесте, увек су неки други криви што нам деца не излазе са довољним знањем из школе. Нису криви просветни радници, него њихове колеге из министарства. Није ђаво крив, сви су део једног истог система.

Gde si u tekstu primetio da se čovek žali na mala primanja,koja ima kao profesor koji je bar 4 godine studirao uz razne gluposti, licence, seminare i ostalo?

Овде: Zima – čini se beskrajno duga – verovatno zbog toga što se grejemo na struju. Pretrpavam se slabo plaćenim dopunskim poslom i ne stižem sve da završim kući. Ulazim u sivu zonu – počinjem da se tom dopunom bavim u toku nastave.

koja ima kao profesor koji je bar 4 godine studirao uz razne gluposti, licence, seminare i ostalo?

Који има ...врло важно. Толики људи студирају, уче, раде, стичу, иду на семинаре и остало што је битно за сваки други посао, па не видим зашто би се просветним радницима ту давао плус, кад сви други имају исте те ствари у свом пословању.

Jesi li video nekad da prodavačica ode kući pa je zove mušterija da joj se žali jer su jaja skupa ?

то се у другим професијама редовно дешава.
Нпр. књиговођа не може да седне да руча а да га не позове клијент. А адвокат? Адвокате цимају у сред ноћи, у сред јутра, кад год. Такође, у многим фирмама је обавезно да службнеи телефон буде укуљчен итд..итд... тако да не видим шта је то са просветним радницима ако родитељ позове после посла специјално. Буквално нисте специјални ни по чему тешком.

Danas su svi obrazovani? U kom smislu, da umeju da čitaju i pišu, pomalo i računaju ?

Да, сви су образовани, а не као некада само учитељ у селу (то је контекст). Просветни радници нису ништа образованији од осталог становништва, те не видим разлог да потцењујеш остале писањем да знају само да читају и пишу и по мало рачунају. Не, ниси образованија од осталог дела становништва. Чак, данас је неформално образовање толико напредовало, да претиче формално универзитетско образовање, које је, по својој природи, тромо.

Tek o pismenosti ne smem da počnem da pišem jer ću izazvati veću polemiku, konkretno ovde , na forumu...

Да ниси професор српског језика? Ухуу...а замисли како би те вулканизер разбио у својој области, или лекар у својој, или ватрогасац у својој области итд..итд...


Иначе, ти си изгледа тражила тапшање по рамену са овом темом.

Видиш, уколико желиш да уђеш у расправу, онда не треба да постављаш питања (као што си малопре урадила, а ја одговарао уредно на свако), већ треба да износиш ставове. Лако је водити расправу постављањем уопштених питања, јер пребацујеш лопту у двориште саговорника, са са себе скидаш сву одговорност за написано, јер ниси изнела ни један став, већ питања другој страни.

Замолићу те, уколико желиш да наставимо са дијалогом, да износиш ставове, а не да постављаш питања (мсм...може, наравно и питање, ако има одговарајући контекст у дијалогу...али да ти одговор буде сачињен искључиво од питања, и то велики број питања...хм...тако се дијалог не води).
 
@Alter_Ego_ Зашто бих ја "случајно" гледао план и програм школе?

Да ли ти гледаш правила пословања других професија? Нпр. јеси ли гледала протоколе лекара, протоколе ваторгасаца, полиције, војске, правила пословања у великим компанијама и сл? Вероватно ниси, или тек мали део. Зашто би неко ко није у некој бранши гледао план и програм пословања неке друге бранше, осим из радозналости?
Da, ako hoću da znam pravila i da kritikujem ono što ne rade ispravno !

Pažljivo sam te pročitala i ako misliš da mi je cilj da te esejima ubeđujem da nisi u pravu, ne pada mi napamet. Imaš prava da se ne slažeš sa tekstom, ali tvoji argumenti, vezani za oblast o kojoj si samo čuo, ne i bio njen učesnik, nema mi poente. Nisam imala nameru nikoga da nipodaštavam ili vređam, samo sam uzvratila na svakodnevno prozivanje prosvetnih radnika. Nešto se ne sećam da je o nekom vulkanizeru bio neki članak u medijima da nije dobro uradio svoj posao, ili advokat ili ... nadam se da si me razumeo iako nisam opširna .
Tapšanje po ramenu je tako prevaziđeno , ako aludiraš na neko lečenje mojih , nekih kompleksa, da mi treba takva potvrda, pogrešio si . :)
 
@Alter_Ego_

Да ниси професор српског језика? Ухуу...а замисли како би те вулканизер разбио у својој области, или лекар у својој, или ватрогасац у својој области итд..итд...
Naravno da bi me razbio zato i ne pokušavam da budem pametna u oblastima za koje nemam potrebnih znanja i obrazovanja :)
 
Naravno da bi me razbio zato i ne pokušavam da budem pametna u oblastima za koje nemam potrebnih znanja i obrazovanja :)
Ти си оперисана од дијалога.

Уместо да изнесеш ставове, аргументе... поред горњих питања (без ставова), сада потежеш други облик манипулације у дијалогу.

Став "ја сам експерт за образовање и о томе нико други ко није просветни радник не може да прича" није аргумент, већ покушај дисквалификације саговорника на начин да саговорник и не може да се укључи у дијалог јер нема одговарајуће радно место у одређеној области.

Овде тема и није палатализација или јотовање, па да тема буде резервисана само за тебе или за оне који те тапшу по рамену.

Форум је једнако доступан свим форумашима.
 
Ти си оперисана од дијалога.

Уместо да изнесеш ставове, аргументе... поред горњих питања (без ставова), сада потежеш други облик манипулације у дијалогу.

Став "ја сам експерт за образовање и о томе нико други ко није просветни радник не може да прича" није аргумент, већ покушај дисквалификације саговорника на начин да саговорник и не може да се укључи у дијалог јер нема одговарајуће радно место у одређеној области.

Овде тема и није палатализација или јотовање, па да тема буде резервисана само за тебе или за оне који те тапшу по рамену.

Форум је једнако доступан свим форумашима.
Pojam dijaloga je za tebe ima drugo značenje, očigledno. Uporno namećeš svoje stavove i svoj pogled na problem a kada pokušam da iznesem svoje mišljenje okarakterišeš me kao manipulatora, zanimljivo..uporno pokušavam da ti objasnim da, obzirom da nisi u prosveti a pokušavaš da mi objasniš kako se radi u prosveti , ja sebi ne bih dozvolila da ubedjujem frizera kako treba da drži makaze.
 
Pojam dijaloga je za tebe ima drugo značenje, očigledno. Uporno namećeš svoje stavove i svoj pogled na problem a kada pokušam da iznesem svoje mišljenje okarakterišeš me kao manipulatora, zanimljivo..uporno pokušavam da ti objasnim da, obzirom da nisi u prosveti a pokušavaš da mi objasniš kako se radi u prosveti , ja sebi ne bih dozvolila da ubedjujem frizera kako treba da drži makaze.

Намећем своје ставове?

Своје ставове износим, не намећем. Писањем на форуму се став износи.

Ја намећем ставове, а ти износиш своје мишљење? Радимо исту ствар, али ти обе различито дефинишеш, у зависности да ли ти пишеш или ја.

Покушаваш да ми објасниш да, с обзиром да нисам у просвети не треба да пишем о њој????

На форуму смо. Писаћу. Побиј ме аргументима, а не дисквалификацијама како не могу да пишем о просвети јер не радим у истој.

Опет, упорно се поређујеш, горе са продавачицом јаја, а сада са фризером који држи маказе.


Зашто се не би поредила са инжињером, судијом, књиговођом, лекаром, већ са продавачицама и фризерима?

Тако ће посао просветног радника изгледати озбиљније у односу на остала занимања?

кажеш..не би дозволила себи да убеђујеш фризера како да држи маказе???? Ја теби не објашњавам како треба да предајеш падеже деци.

Пожалила си се на услове рада у просвети, кроз причу о просветном раднику из уводног поста.

Сва занимања имају своје проблеме и стресне ситуације, већина занимања далеко веће проблеме и далеко стресније ситуације од просветних радника.
 

Back
Top