Predlog za reformu školstva

Sekenenre Tao

Aktivan član
Poruka
1.414
Osnovna škola

- 10 razreda
- deseti razred ozbiljna priprema za profesionalnu orijentaciju,
pre svega obilazak radnih mesta,
poseta bolnicama, fabrikama, kafanama,
koncertnim dvoranama, sportskim borilištima i treninzima,
malim zanatskim radnjama ...
- odeljenja do 15 učenika
- celodnevna nastava 9-17h ( sa pauzom u školi za ručak jedan sat i dve užine po pola sata )
- gradivo takvo da se savladava u školi bez domaćih zadataka i učenja kod kuće
- fizičko vaspitanje svakodnevno
- odsustvo ocenjivanja*

Srednja škola

- 2 do 4 razreda
- odeljenja do 10 učenika
- celodnevna nastava 9-17h ( sa pauzom u školi za ručak jedan sat i dve užine po pola sata )
- u zavisnosti od usmerenja samo dva-tri najbitnija predmeta
i njihovo detaljno izučavanje isključivo u školi bez domaćih zadataka i učenja kod kuće.
Puno prakse,
bilo u školskim laboratorijama i radionicama ili direktno u realnom svetu.
Takođe jedan do dva izborna predmeta u zavisnosti od polaznikovih sklonosti
( muzika, slikanje, vajanje, hor, gluma, sport, ili bilo šta drugo
što ima za cilj relaksiranje od "ozbiljnih" obaveza )
- odsustvo ocenjivanja*

* dobijanje diplome sa nekom vrstom ocenjivanja,
ali ne kao današnje,
već pre kao vozačke dozvole koje ti daju pravo da voziš A ili B ili C ... kategoriju
ili sve zajedno uz neku napomenu ( ograničenje ili prednost )
 
Obavezno školovanje do desete godine, da svako dete nauči da piše čita i računa, osnovno poznavanje sveta oko sebe što uključuje i rukovanje osnovnim tehnološkim sredstvima prikladno uzrastu.
Osnovna škola do osmog razreda da bude besplatna i da se sastoji od pripreme za odabir budućeg zanimanja.

U njoj da se uči bar jedan svetski strani jezik i jedan iz zemalja okruženja.

Iz osnovne škole svako mora da izađe sa vozačkom dozvolom A, B i F kategorije i rukovanjem osnovnim alatima i mašinama.

Uče tamo kojekakve gluposti, a svršeni diplomci ne znaju traktor da voze.

Posle ko je za školu, nek plati sebi školovanje, a ko nije, na zanat tri godine kod majstora.
Naravno ovo za zanat može po izboru i posle završenog četvrtog razreda.
 
Poslednja izmena:
Osnovna škola

- 10 razreda
- deseti razred ozbiljna priprema za profesionalnu orijentaciju,
pre svega obilazak radnih mesta,
poseta bolnicama, fabrikama, kafanama,
koncertnim dvoranama, sportskim borilištima i treninzima,
malim zanatskim radnjama ...
- odeljenja do 15 učenika
- celodnevna nastava 9-17h ( sa pauzom u školi za ručak jedan sat i dve užine po pola sata )
- gradivo takvo da se savladava u školi bez domaćih zadataka i učenja kod kuće
- fizičko vaspitanje svakodnevno
- odsustvo ocenjivanja*

Srednja škola

- 2 do 4 razreda
- odeljenja do 10 učenika
- celodnevna nastava 9-17h ( sa pauzom u školi za ručak jedan sat i dve užine po pola sata )
- u zavisnosti od usmerenja samo dva-tri najbitnija predmeta
i njihovo detaljno izučavanje isključivo u školi bez domaćih zadataka i učenja kod kuće.
Puno prakse,
bilo u školskim laboratorijama i radionicama ili direktno u realnom svetu.
Takođe jedan do dva izborna predmeta u zavisnosti od polaznikovih sklonosti
( muzika, slikanje, vajanje, hor, gluma, sport, ili bilo šta drugo
što ima za cilj relaksiranje od "ozbiljnih" obaveza )
- odsustvo ocenjivanja*

* dobijanje diplome sa nekom vrstom ocenjivanja,
ali ne kao današnje,
već pre kao vozačke dozvole koje ti daju pravo da voziš A ili B ili C ... kategoriju
ili sve zajedno uz neku napomenu ( ograničenje ili prednost )



Sa ovakvim predlogom mozes proci jedino kada pocne naseljavanje na Marsu, a ti organizujes naseljavanje.

- - - - - - - - - -

Obavezno školovanje do desete godine, da svako dete nauči da piše čita i računa, osnovno poznavanje sveta oko sebe što uključuje i rukovanje osnovnim tehnološkim sredstvima prikladno uzrastu.
Osnovna škola do osmog razreda da bude besplatna i da se sastoji od pripreme za odabir budućeg zanimanja.

U njoj da se uči bar jedan svetski strani jezik i jedan iz zemalja okruženja.

Iz osnovne škole svako mora da izađe sa vozačkom dozvolom A, B i F kategorije i rukovanjem osnovnim alatima i mašinama.

Uče tamo kojekakve gluposti, a svršeni diplomci ne znaju traktor da voze.

Posle ko je za školu, nek plati sebi školovanje, a ko nije, na zanat tri godine kod majstora.
Naravno ovo za zanat može po izboru i posle završenog četvrtog razreda.

E, a ovo sto si ti predlozio ce da prodje samo onda i ako ti budes sef drzave cije su granice omedjene tvojom kucom ili stanom u kojem zivis.
 
Osnovna škola
...
- deseti razred ozbiljna priprema za profesionalnu orijentaciju,
pre svega obilazak radnih mesta,
poseta bolnicama, fabrikama, kafanama,
koncertnim dvoranama, sportskim borilištima i treninzima,
malim zanatskim radnjama ...
...

Zaboravih,
poseta uspešnim poljoprivrednim dobrima.

Znam po sebi,
kada gledam neku TV emisiju o uspešnim stočnim farmama,
ili nepreglednim poljima žita,
napalim se,
voleo bih to da radim !

Naravno da je poseta a ne gledanje na teveu mnogo kompletniji doživljaj.
Pre svega mislim da nekome mogu mirisi da zasmetaju,
seosko blato,
pocenjivanje malograđana i sl ...

Naravno da su dobre strane bavljenja poljoprivredom mnogo veće od loših,
ali ipak svako treba sam da odvagne
i posavetuje se pre svega sa roditeljima !
 
Osnovna škola

- 10 razreda
- deseti razred ozbiljna priprema za profesionalnu orijentaciju,
pre svega obilazak radnih mesta,
poseta bolnicama, fabrikama, kafanama,
koncertnim dvoranama, sportskim borilištima i treninzima,
malim zanatskim radnjama ...
- odeljenja do 15 učenika
- celodnevna nastava 9-17h ( sa pauzom u školi za ručak jedan sat i dve užine po pola sata )
- gradivo takvo da se savladava u školi bez domaćih zadataka i učenja kod kuće
- fizičko vaspitanje svakodnevno
- odsustvo ocenjivanja*

Srednja škola

- 2 do 4 razreda
- odeljenja do 10 učenika
- celodnevna nastava 9-17h ( sa pauzom u školi za ručak jedan sat i dve užine po pola sata )
- u zavisnosti od usmerenja samo dva-tri najbitnija predmeta
i njihovo detaljno izučavanje isključivo u školi bez domaćih zadataka i učenja kod kuće.
Puno prakse,
bilo u školskim laboratorijama i radionicama ili direktno u realnom svetu.
Takođe jedan do dva izborna predmeta u zavisnosti od polaznikovih sklonosti
( muzika, slikanje, vajanje, hor, gluma, sport, ili bilo šta drugo
što ima za cilj relaksiranje od "ozbiljnih" obaveza )
- odsustvo ocenjivanja*

* dobijanje diplome sa nekom vrstom ocenjivanja,
ali ne kao današnje,
već pre kao vozačke dozvole koje ti daju pravo da voziš A ili B ili C ... kategoriju
ili sve zajedno uz neku napomenu ( ograničenje ili prednost )

Gluplji predlog za reformu školstva nisam pročitao u svome životu.
 
Osnovna & Srednja:
1. Zakonski maksimalno 6 časova u jednom školskom danu
2. Trajanje časova smanjeno sa 45 na 35 minuta
3. Prepodnevna smena počinje u 8:30h, završava se u 12:50h
4. Poslepodnevna smena počinje u 13:30h, završava se u 17:40h
5. Časovi fizičkog kao nužna mera u održavanju zdravlja omladine održavaju se: ponedeljkom, sredom i petkom kao zadnja 2 časa, 1 namenjen isključivo kondiciji učenika
4. Zimski raspust traje od 20. decembra do 20. januara, letnji raspust traje od 1. juna do 1. septembra (ostali raspusti kao i do sada)
5. Uvođenje elektronskog sistema kojim se reguliše da li je učenik dužan da bude taj dan u školi (mora da ima određenu kvotu časova na kojima je bio prisutan)
6. Ukoliko učenik nije ispunio određenu kvotu časova na kojima je morao biti prisutan, ne može biti ocenjen, samim time ne može proći godinu.
7. Rokovi za dobijanje prve ocene su: 1. novembar za prvo polugodište, 20. mart za drugo polugodište
8. Maksimalno i ujedno minimalno ocena potrebnih za prolazak godine jesu 3 ocene, 2 ocene sa pismenog i kontrolnog, 1 ocena sa usmenog odgovaranja pred 2 profesora iz datog predmeta koji se odgovara.
9. Uvodi se poseban ispit za profesore koji im omogućava da budu odeljenske starešine, uslov je da profesor nije stariji od 50 godina, odnosno mlađi od 30 godina
10. Logičkom metodom određivanja, ukidaju se predmeti u srednjim školama koji su nepotrebni jer ne spadaju u njenu grupu delovanja (npr fizika u pravnoj, istorija u matematičkoj itd)
 
Pa kako si onda mogao da napišeš da gluplji predlog nisi pročitao u životu ?

Da ti ja kažem mladiću,
nisi ti pročitao ni jedan predlog za reformu školstva
toga nema nit' je koga briga !

Nego ti lepo uzmi pa natenane pročitaj taj moj prvi post,
taj predlog za reformu - pa debelo razmisli !

Svideće ti se, garantujem !

Ja sam zapravo hteo da kazem da je sve glupo osim odsustva ocenjivanja. Kako god.
 
Ja sam zapravo hteo da kazem da je sve glupo osim odsustva ocenjivanja. Kako god.

Nije, nije glupo !

Nije glupo da budete veći dan u školi
i da tamo jedete.
Kad dođete kući - mozak na otavu, sve se uradilo u školi.

Nije glupo da imate profesionalno usmerenje još kao klinci.
( Šta misliš da je Nole počeo da igra tenis sa 19 godina, dal' bi danas bio prvak i svoje opštine !?)

Ništa nije glupo u mom uvodnom postu - predlogu za reformu školstva,
samo tebe mrzi da razmisliš !
 

Back
Top