Poguban uticaj

bbimage-1269148027_7077.jpg


"Idi ti, sinko, lepo se javi direktorici", reče nastavnik, "Na času više nemaš šta tražiti."

"Nisam ja sinko! Ja imam svoje ime i prezime!", reče učenik.

"Ti samo nastavljaš sa svojim bezobrazlukom. Molim te izađi da mi ostali možemo nastaviti s radom!"

I izađe učenik i uputi se ka kancelariji direktorice.
Gospođa direktorica bila je iskusna u svom poslu. Imala je između 40 i 60 godina, mirisala na uvele ljubičice i ostalo...

"Šta trebaš, Aleksa?", upitala je učenika čim se pojavio na njezinim vratima.

"Poslao me Muslin"

"Hoćeš reći: profesor Muslin?"

"Da, profesor Muslin."

"E pa ovako: ovo ti je već ne znam koji put da praviš nered na času, i kako obična upozorenja očito ne deluju, održat ću ti malo predavanje na temu discipline. Tvoje ponašanje, naime, nije baš tako bezazleno kako se možda čini tebi i tvojim roditeljima. Da, znam, pubertet, hormoni, porodična situacija: ali to ne može biti isprika, ti se moraš ponašati u skladu s kućnim redom."

"Dobro", reče Aleksa, "Mogu li se sada vratiti na čas?"

"Ne! Tek sam počela. Tvoje ponašanje - neukusne psine, psovanje, bezobrazno odgovaranje - kažem ti, to uopšte nije bezazleno. Nastaviš li s tim, posledice bi mogle biti vrlo, vrlo neugodne. Ja tačno znam šta radiš i čime se baviš. A vidi sad šta će biti: osloviš li još ijednu profesoricu ili profesora sa 'ti', kap će preliti čašu - svi će učenici početi oslovljavati profesore sa 'ti', profesori će tada mene, direktoricu, početi oslovljavati sa 'ti', jer virus je to koji se širi progresivno. I na kraju niko nikoga nigde u ovoj našoj prelepoj Srbiji neće oslovljavati s 'Vi'. Razumeš? Šteta će biti neizmerna.
Da ne govorim o tome što imitiraš šepavi hod profesorice Miljković. To je jako, jako nepristojno. Kako bi reagovao kad bih ja, recimo, počela oponašati tvoje neprestano šmrkanje, balavac jedan!?"

"Meni je svejedno. Oponašajte me ako baš hoćete."

"I sad to kažeš, sad! A ja ti samo hoću reći koliko je to opasno. Vi ste svi jako mladi i ne znate stvari. Imitirate jedni druge. Ubrzo ćeš i sam poverovati u svoju imitaciju šepanja, a drugi će početi oponašati tebe i u roku od jedne godine celi će naš narod, jadan, šepati! A uskoro treba da se izgradi Beograd na vodi, pa će da dolaze i turisti - šta će biti ako oni počnu šepati, to onda nije više naša unutrašnja stvar, zar ne?"

"Ma dajte, pa...!"

"Šta da ti dam? Misliš da preterujem? Seti se samo onog tvog markiranja. Počelo je još prošle godine, a danas cela država markira! Čak i nezaposleni beže s radnog mesta kojeg ni nemaju! Čak sam i ja, o Bože mi oprosti, prekjuče otišla ranije s posla, tek tako, ni sama ne znam zašto, ali zapravo znam, znam da je, na nekoj nesvesnoj razini, u pitanju bio tvoj pogubni uticaj.
Shvati, Aleksa, ti si - hteo to ili ne - veoma uticajna osoba. Trebaš biti solidaran sa svojim žrtvama, poštedeti nas lošeg uticaja, jer na ovaj način, ne znam... Ne znam gde idemo i gde će sve to skupa završiti. Razumeš šta želim reći?"

"Dobro direktorice. Pokušat ću biti bolji."

"Vrati se sada na čas i izvini se profesoru."

"Ali kad nisam ništa uradio!"

"Izvini se za sve što je bilo i što će biti."

.
 
...Mizaca, draga moja...ne mijesa Cooco Bil
srpski i hrvatski
on sasvim ispravno uzima rijeci koje su mu potrebne
...sta bi rekli na naucnim radovima gdje se mijesa i latinski i starogrcki
da li je to mijesanje
...a i ti pises,- ...mijesas"
Onda moras i mene da 'natrljas' nos za mijesanje...
...citajmo i veslimo se
ne cjepidlacimo...moja draga Miz...:lol:
 
Coco, poruka je jasna, ne treba imitirati ono što je loše kod drugih, da se virus ne bi raširio....Ti si genije!! Hvala na divnoj priči koju si baš danas stavio na blog...Uživala sam u priči, još više sam uživala čitajući među redovima. Stvarno, alal ti vera!! Veeeeeliki pozdrav :zag:
 
faraonn;bt281513:
...Mizaca, draga moja...ne mijesa Cooco Bil
srpski i hrvatski
on sasvim ispravno uzima rijeci koje su mu potrebne
...sta bi rekli na naucnim radovima gdje se mijesa i latinski i starogrcki
da li je to mijesanje
...a i ti pises,- ...mijesas"
Onda moras i mene da 'natrljas' nos za mijesanje...
...citajmo i veslimo se
ne cjepidlacimo...moja draga Miz...:lol:
Dragi prijatelju, uživanje je biti u tvom društvu, naročito ako nas koriš....Toliko očinske topline, toliko znanja, toliko kulture, toliko toga uzvišenoga nudiš svojim prisustvom i učenjem, da poželeh da napravim neku namernu grešku, pa da uživam u tvojoj čovečnosti. Hvala ti, dragi faraonne, što si mi zaista ukrasio današnji dan. Ti sobom donosiš ono u šta ja verujem. :zag:
 
ravno 5 puta sam čitala danas iz delova...:aha:
I? ...coco, od presudne važnosti je šta je mali uradio....to ga karakteriše i sad i ubuduće :lol:
lepa priča.....ali nema kraj...ni jednom nisam na njega naletela :lol:
 
LJILJA MMM;bt281532:
ravno 5 puta sam čitala danas iz delova...:aha:
I? ...coco, od presudne važnosti je šta je mali uradio....to ga karakteriše i sad i ubuduće :lol:
lepa priča.....ali nema kraj...ni jednom nisam na njega naletela :lol:

Mali Aleksa je i sam rekao da nije ništa učinio, ali ga niko nije ni pokušao saslušati.

Priča je napisana za konurs na književnosti na temu "Učitelj i učenik", zajedno sa frodovom i sanjinom pobedničkom pričom.

Ideja mi je bila da taj odnos učitelj - učenik prikažem iz jednog neobičnog ugla (a koji je čest u stvarnosti) gde učitelj, u ovom slučaju direktorica, drži lekciju učeniku o njegovom ponašanju na osnovu svojih predrasuda, bez ikakvog pokušaja da tog učenika sasluša.
Naravno, ja sam tu "lekciju" iskarikirao nastojeći da dovedem učitelja u poziciju da svojim predrasudama dadne učeniku apsurdno veliku važnost, koju on u svojim godinama svakako nema.
 
Aha. To je bila tema. Razumem šta si hteo da kažeš. To si i postigao :klap:
A čitala sam iz 5 delova jer su me stalno prekidali. Taman dođem na pauzu, kad eto nekog. Juče je bio jako naporan dan, od ranog jutra do kasne večeri, pa kad je uveče pročitah celu u komadu, našalih se malkice, jer se zaista zapitah šta je Aleksa uradio
 
coco bill;bt281547:
mizaca, faraon ti je sve objasnio umesto mene.
Malo mi rušiš ugled sebe kod mene neiskrenošću :)
Ne vidim čemu to.

Preveo si stari tekst sa hrvatskog na srpski, ali ti srpski nije maternji, pa to nisi odradio tako da se ne poznaje :)
To nije bitno - i ja sam svoje tekstove prevodila s ekavice na ijekavicu, prilagođavala području na kojem pišem, s tim što sam se seljakala u detinjstvu i živela na više koloseka paralelno, tako da se lako prebacujem iz jednog jezičkog moda u drugi, a da se prebacivanje ne prepozna.

Bitno je to što mi se stvarno čini da priče gube na kvalitetu prilikom takvog prevođenja, otud primedba.
Nema ljutiš. :)

Priča odlična, kao i inače ;)
 
coco bill;bt281550:
Ideja mi je bila da taj odnos učitelj - učenik prikažem iz jednog neobičnog ugla (a koji je čest u stvarnosti) gde učitelj, u ovom slučaju direktorica, drži lekciju učeniku o njegovom ponašanju na osnovu svojih predrasuda, bez ikakvog pokušaja da tog učenika sasluša.
Naravno, ja sam tu "lekciju" iskarikirao nastojeći da dovedem učitelja u poziciju da svojim predrasudama dadne učeniku apsurdno veliku važnost, koju on u svojim godinama svakako nema.
Meni je u priči najjače sankcionisanje učenika za ono što odrasli rade (dakle, neformalno oslovljavanje učenika je nešto na šta nastavnik ima pravo, dok je učeniku obrnuto zabranjeno, isl)
 

Back
Top