Početnik sam i treba mi vaša pomoć?

_psihomehanicar_

Zainteresovan član
Poruka
213
Veliki pozdrav, oduvijek me privlačila fotografija ali se u fotoaparate nikad nisam nešto pretjerano razumio elem sticajem spleta okolnosti kupio sam od druga za 40 evra novinarsti aparat iz 1978 godine, Konika T4 sa dva objektiva HEXANON AR 50mm F1.7 i RMC TOKINA 80-200mm 1:4 i pošto sam početnik i kakvo je vaše mišljenje je li vrijedio ovih para.

f2.jpg

f3.jpg

Lijepo mi izgleda dosta je očuvan ali se ne razumijem u neke elementarne stvari koji film ide u njega pošto je crnobijeli da li postoje različini filmovi za u fotoaparate u boji i za crnobijele, znam jednino da je 35 mm. Da li neko od vas koristi nešto slično ovome? Takođe slabo se razumijem u podešavanje objektiva, u podešavanje vremena ekspozicije, sužavanje otvora na blendi itd pa me zanima ima li negdje kakva knjiga u kojoj bi se to moglo malo proučit, takođe me zanima naprimjer zašta koristim ovaj veliki a zašta ovaj mali objektiv i koja je razlika tačno među njime čemu jedan a čemu drugi služi, jedan je 50mm a drugi od 80 do 200mm, šta to znači u prevodu.

Veliki pozdrav i hvala unaprijed! ;)

Prilozi

• f1.jpg
    f1.jpg
    53,7 KB · Pregleda: 16
Фин је то сет и за сасвим коректну цену...
Тај нормалац ( 50мм ) делује нарочито интересантно...
Све то у пакету и изгледа као да није превише коришћено, али дуго стајање је можда оставило траг...
Најбоље би било да однесеш некоме ко се служио механичким апаратима, да претресе то и види да није нешто случајно заглавило... завесица, огледало, нека бленда можда...
Ако није, а врло вероватно није, на коњу си... ту сад иде онај озбиљан део... сасвим је свеједно који филм користиш... докле год је 36мм...
црно бели су сад доста скупљи од ових колор варијанти, мада и једне и друге можешд а нађеш по разним ценама...
Моја препорука би била да за почетак узмеш нешто најјефтиније, у боји, наравно, јер црно беле не верујем да развијају машински... овде бар нисам успео да нађем...