Peti razred

  • Začetnik teme Začetnik teme Vexy
  • Datum pokretanja Datum pokretanja

Vexy

Buduća legenda
Poruka
34.723
Moj stariji sin iduće godine polazi u peti razred,
pa me interesuju iskustva roditelja čija su deca starija.
Kolika je to promena za dete? Kako je vaše dete prihvatilo te promene, kako se prilagodilo?
(do sad su imali učiteljicu, sad puno nastavnika, puno predmeta...)
Da li u školi u koju idu vaša deca, da li deca ostaju u istom odeljenju ili se menjaju?
(kad sam ja išla u školu, sskroz su nas istumbali, a moja deca će ostajati u istom odeljenju što smatram da je bolje)
 
Nisam mama,
ali mi padaju par stvari na pamet iz licnog iskustva.

Ja sam promenila skolu na pocetku 5. razreda.

Ima razlicitih likova medju nastavnicima.. neki su ludi,neuroticni... neki smireni.
ALI , ako se procuje za dete da je dobar djak i primerno se vlada - svi ce mu gledati kroz prste i prolazice mnogo lakse :aha:

Dakle, prvo polugodiste je jako bitno - da se procuje da je dobro dete ^^

U svakom polugodistu se ispituje u dva navrata (biologija, istorija, hemija itd.)

Najbolje je nauciti odmah cim nastavnik/ca kaze da je prvi cas za odgovaranje... nego kasnije kad se nakupi jos vise lekcija.
Ako se tako uradi,a ne odlaze... kasnije ce biti slobodan dok uciteljica ispituje druge :aha:

- - - - - - - - - -

Ovaj poslednji savet mi je rekla mama odmah,
tako da sam bila pripremljena... i tako je puno lakse...
 
Poslednja izmena:
Оцене су далеко реалније него од првог до четвртог, где учитељица често уме да направи лажне одликаше.

Никаква посебна промена иначе не постоји.
 
Оцене су далеко реалније него од првог до четвртог, где учитељица често уме да направи лажне одликаше.

Никаква посебна промена иначе не постоји.

ima istine, ali znam neke koji su do cetvrtog bili oko vrlo dobar, a u petom poceli da dobijaju petice.
iz svog djackog, a i profesorskog staza zanam da se (koliko je to moguce) treba cuvati nastavnika koji kada pitaju ucenika kako se zove pitaju i za prethodne ocene i uspehe. oni najcesce nastave te ocene da "prepisuju" pa dete kako se snadje i dokaze...
 
Оцене су далеко реалније него од првог до четвртог, где учитељица често уме да направи лажне одликаше.

Никаква посебна промена иначе не постоји.

Sa ovim se slazem. Ne samo da prave lazne odlikase, nego i lazne lose ucenike. Iz iskustva znam da je praksa u skolama da na prvoj sednici nastavnickog veca uciteljice koje su vodile decu prethodna 4 razreda iznose svoja zapazanja o ucenicima predmetnim nastavnicima, sto smatram macem sa dve ostrice. Sa jedne strane jeste dobro (ako ima neki posebno porblematicni ucenik ili ucenik koji je po necemu drugome specifican), a sa druge nije jer ima predmetnih nastavnika koji se drze uciteljicinog kao pijan plota.
Takodje ima i predrasuda kod nastavnika u smislu "aha ovo su od te i te uciteljice oni su tavi i takvi" i unapred se prema deci postavljaju na osnovu pretpostavke i slike koju imaju u glavi, a koja nije uvek 100% tacna.
Nema neke preterano burne promene, dete ako je vredno i radno, ono je takvo.
 
Inače, u školi u koju idu moja deca, postoji jedna praksa, kojami se veoma dopada.
Nastvanici svih predmeta dođu jednom u toku polugodišta, (dok su deca u 4. razredu),i održe neki kao čas upoznavanja sa predmetom koji će deca učiti naredne godine.
Ujedno se upoznaju i sa nastavnikom.
Mislim da je to fina priprema za peti razred.
 
Slozices se sa mnom da nije bas uvek tako. A sto se iritiranja tice, i ja loodim od nekih djaka, al se trudim da ocena iz vvladanja nema veze sa ocenom iz mog predmeta. Cak sam imala par sukoba u vezi sa tim, al sam ostala pri svome
 
Inače, u školi u koju idu moja deca, postoji jedna praksa, kojami se veoma dopada.
Nastvanici svih predmeta dođu jednom u toku polugodišta, (dok su deca u 4. razredu),i održe neki kao čas upoznavanja sa predmetom koji će deca učiti naredne godine.
Ujedno se upoznaju i sa nastavnikom.
Mislim da je to fina priprema za peti razred.

To je dobar metod.
 
razred moje starije cerke je na prelsku u peti razred doziveo kolektivni emocionalni potres.
toliko su bili vezani za uciteljicu da koliko je to bilo dobro za njih zbog cetiri godine provdene u odlicnoj atmosferi ucenja, druzenja i vaspitanja uz njenu strpljivost, paznju i posvecenost, toliko je bilo traumaticno kad su u petom dobili neku blago receno nezainteresovanu razrednicu, koja im je negde na pocetku vrlo pedagoski "zapretila": sa mnom necete moci kao sa uciteljicom!
uzas.:roll:
 
Ja sam radio u školi sa petacima; mislim da se u suštini mnogo bolje prilagode nego što sam čitao po internetu (da su petaci potpuno pogubljeni i da ne znaju kuda da krenu i šta da počnu da rade).
Recimo kad sam bio đak, mi smo imali nemački (i valjda muzičko?) u delu zgrade za starije razrede, pa smo upoznali plan zgrade i to šetanje od učionice do učionice nam nije bila nikakva strahota (a i celo odeljenje istovremeno ide iz učionice A u učionicu B tako da ne možeš baš da se izgubiš, a i to bi bio problem samo prve nedelje septembra)
Pravila ponašanja i način učenja kad imaš lekciju pred sobom ostaju isti kao kod učiteljice, a problem su različita očekivanja nastavnika različitih predmeta. Opet, što se tiče organizacionih pravila (takva i takva sveska, takva i takva olovka, piši samo sa leve strane itd.) tu se petaci nalaze baš u fazi kada se bez problema prilagođavaju na takvo sitničarenje (stariji đaci bi se odmah bunili). Pravi problem su pogubljeni nastavnici kod kojih ne znaš šta treba da radiš da bi bio uspešan đak, i nastavnici koji su loše osobe

Petaci su uglavnom veseli i dobroćudni, jako ih interesuje biologija (i mogu bez problema da razumeju i shvate neke prilično komplikovane delove gradiva ako im se ljudski objasni, za razliku od npr. sedmaka), ali teže da previše pažnje posvećuju gorenavedenim organizacionim pitanjima i treba ih što pre odučiti od učenja celih rečenica gradiva napamet
 
Poslednja izmena:
Ja razmisljam da dam otkaz. Ne mogu vise. Prevodicu, il kako god. Odradicu ovo polugodje i u avgustu zbogom skolo

- - - - - - - - - -

Ja sam radio u školi sa petacima; mislim da se u suštini mnogo bolje prilagode nego što sam čitao po internetu (da su petaci potpuno pogubljeni i da ne znaju kuda da krenu i šta da počnu da rade).
Recimo kad sam bio đak, mi smo imali nemački (i valjda muzičko?) u delu zgrade za starije razrede, pa smo upoznali plan zgrade i to šetanje od učionice do učionice nam nije bila nikakva strahota (a i celo odeljenje istovremeno ide iz učionice A u učionicu B tako da ne možeš baš da se izgubiš, a i to bi bio problem samo prve nedelje septembra)
Pravila ponašanja i način učenja kad imaš lekciju pred sobom ostaju isti kao kod učiteljice, a problem su različita očekivanja nastavnika različitih predmeta. Opet, što se tiče organizacionih pravila (takva i takva sveska, takva i takva olovka, piši samo sa leve strane itd.) tu se petaci nalaze baš u fazi kada se bez problema prilagođavaju na takvo sitničarenje (stariji đaci bi se odmah bunili). Pravi problem su pogubljeni nastavnici kod kojih ne znaš šta treba da radiš da bi bio uspešan đak, i nastavnici koji su loše osobe

Petaci su uglavnom veseli i dobroćudni, jako ih interesuje biologija (i mogu bez problema da razumeju i shvate neke prilično komplikovane delove gradiva ako im se ljudski objasni, za razliku od npr. sedmaka), ali teže da previše pažnje posvećuju gorenavedenim organizacionim pitanjima i treba ih što pre odučiti od učenja celih rečenica gradiva napamet

5 godina sam profesor. Moje iskustvo je da su isti preterano razmazeni. A i kod mene uce napamet, ne znam sto, al znam da leka nema
 
Poslednja izmena:
U moje vreme, promena je bila najociglednija u povecanom broju casova (mada je meni to uvek smetalo, prvu nedelju srednje ni dan danas ne znam kako sam izdrzala, koliko mi je bilo naporno da odjednom sedim 7 casova zaredom :roll: ), naravno ide prilagodjavanje gomili nastavnika gde svako ima neke svoje tripove, a na petacima obicno vole da se izivljavaju, ono, da zavedu disciplinu od samog pocetka - 'ne moze ovo, ne moze ono, nemoj da vas vidim ovako onako'... secam se da mi je najbizarnija prica sa pocetka bila 'ako dobijes keca moras da dobijes 5 pa si ga onda popravio na dvojku, i sa vecim ocenama mozes da se pozdravis' :lol: I da, nas su pojedini nastavnici terali da u klupama sedimo po azbucnom redu da bi nas zapamtili, to me je uzasno nerviralo zato sto nisam mogla da sedim sa drugaricom sa kojom sam zelela.
 
Isto, nisam roditelj, ali mogu da kažem svoje iskustvo

Ja sam se u četvrtom razredu zaljubio, i već od petog nisam imao ni tu ljubav ni svoje društvo. Mom društvu sam prestao da se javljam (oni se nisu javljali meni), a moja tadašnja ljubav se odselila. Ostala je u istoj školi, ali je putovala autobusom, a naša ljubav je trajala od mog stana do škole-i nazad. Od petog razreda pa sve do fakulteta, nisam ni slavio svoj rodjendan. Tako da je peti razred osnovne meni doneo puno promena.
Inače mislim da od petog razreda budući ljudi prestaju da budu klasična deca. Mislim da je super stvar ako ima neko da dete u tom periodu na odgovarajući način posavetuje, uputi mu neke korisne sugestije
 
Evo, prošlo je tri nedelje tog famoznog petog razreda.
Možda je prerano da bilo šta pričam o tome kako se moj sin snašao,
ali za sad deluje da je lepo prihvatio sve nastavnike
nastavnici nisu preterano zahtevni, bar ne koliko sam očekivala.
Ima zaista dobrih nastavnika,
napr sviđami se kod nastavnika matematike što đacina daje poene
za svaki urađen domaći, za aktivnosti na času.
Joca ima sakupljenih 40 poena,
a ako skupi 100 dobiće peticu...

Koliko sam shvatila, imaće često testove, kontrolne, na svakih 3-4 lekcije
što mislim da je dobro jer će naterati učenike da redovno uče, da im se ne nagomilava gradivo..

Za sad je sve ok,videćemo kako će dalje, nadam se da će tako i ostati.
 
iz našeg iskustva, retko koji nastavnik se pridržava toga sa kratkim testovima i kontrolnima. iz nekih predmeta svede se na jedan kontrolni u tromesečju i onda im nakaleme neke ocene na kraju polugodišta, pitaj boga odakle ih izvuku
 
Ovi naši nastavnici se drže, imali su do sad već skoro iz svakog predmeta te petnaestominutne tesove.
Jedino mi se malo ne sviđa raspored, 2x nedeljno po 7 časova :fdlan:, ne ne znam kako ta deca izdrže.
 
Nase iskustvo je katastrofalno :(
Ove godine je moj sin krenuo u peti razred i blago je reci da smo doziveli sok!
Ne zbog ocena i gradiva (tu se super uklopio i vec prvog meseca dobio 4-5 petica iz tezih predmeta), velikog broja predmeta i nastavnika, vec zbog problema koji su poceli da isplivavaju unutar razreda, a koji su do juce uredno gurani pod tepih i vesto prikrivani.
Tako smo vec prve nedelje shvatili da su nabildovane petice realno jedinice - dvojke, da su deca antihristi koji ne sede ni minut mirno, urlaju, biju se i svasta nesto rade na casu....ozbiljno se povredjuju i divlaju ...ma huliganstvo na utakmicama je najpriblizniji opis.
i sve ovo pisem bez trunke preterivanja.
Jos da napomenem da sam se 4 godine svadjala sa uciteljicom jer kod dece podstice ekstremnu konkurenciju, bilduje nezasluzene ocene da bi joj prosek ocena u razredu bio izuzetno visok..i bio je na kraju :( a pritom moje dete je bilo izuzetan ucenik, sa radnim navikama i sl...ali zahvaljujuci mom cetvorogodisnjem posvecivanju i svakodnevnom radu
Epilog: ispisali smo ga iz skole pre dve nedelje kada je svakodnevna tema postala ko ce koga u razredu ozbiljno povrediti i da li ce doci pravo kuci ili zavrsiti u bolnici :(
Da mi je neko pricao sta ce nas snaci u 5 (a realno je i bilo da se desi kada se ukrste hormoni, netrpeljivost, sujeta i svasta nesto) ne bih mu verovala :(
imali smo obracune kao na filmovima, cak su i kesice sa "drogom" (skola nikada nije utvrdila o cemu se radi...zataskalo se) i razne seksualne devijacije postale tema...ma strasno!!!
Znaci zakljucak je da dete koje ima radne navike, koje je nauceno da uci, koje je nauceno da odgovara bez treme i ustezanja ne moze imati problem sa ucenjem...ali zato na sve drugo ne mozete uticati :(
Od mene za kraj ...srecnooo u novoj avanturi
 
Inače, u školi u koju idu moja deca, postoji jedna praksa, kojami se veoma dopada.
Nastvanici svih predmeta dođu jednom u toku polugodišta, (dok su deca u 4. razredu),i održe neki kao čas upoznavanja sa predmetom koji će deca učiti naredne godine.
Ujedno se upoznaju i sa nastavnikom.
Mislim da je to fina priprema za peti razred.

Nije im to draga moja fina praksa vec zakonska obaveza :)
Bila sam prinudjena zbog nasih prblema u prethodnoj skoli da proucim sve propise i podzakonska akta, a inace sam pravnica po struci :(
 
Ja razmisljam da dam otkaz. Ne mogu vise. Prevodicu, il kako god. Odradicu ovo polugodje i u avgustu zbogom skolo

- - - - - - - - - -



5 godina sam profesor. Moje iskustvo je da su isti preterano razmazeni. A i kod mene uce napamet, ne znam sto, al znam da leka nema

Mislim da sa takvim negativnim stavom ne trebas da cekas kraj polugodista/godine...ja kad sam nezadovoljna odmah menjam...to je odlika hrabrih i odgovornih...makar niko ne ispasta zbog mojih frustracija!!! Sama pala - sama se ubila...ali treba imati srca i biti covek u danasnje vreme!
Da li je realno da takve izjave daje neko ko je odgovoran za obrazovanje, podizanje svesti, kulture...najosetljivije kategorije u drustvu - DECE...
Nemojte nikada zaboraviti da ste se skolovali za bas taj poziv i da cesto ispred sebe imate decu roditelja sa problematicnim mentalnim, vaspitnim, obrazovnim kapacitetom...
Nekada su obrazovni radnici bili drustvena elita...pokretaci promena i kreatori svesti!!!
Zastrasujuce je sto vecina prosvetnih radnika nije svesna svoje uloge u drustvu!!!
I necu da slusam o malim platama jer sam isto zavrsila fakultet, radim za smejuriju u jednom od nasih ministarstava, i svakodnevno slusam i citam budalastine o nasim platama koje se po medijima izrazavaju sa koliko ti dusa zeli cifara..
E pa nije tako, ali to nikom nije, pa ni meni, opravdanje da ne radi/m svoj posao...ako ima bolje sestro nadji i radi, a dotle daj sve od sebe i ponosno i posveceno se bavi svojom profesijom!
 

Back
Top