osnovna skola - kvalitet ili blizina

pa vidi se po procentu prolazosti na sledeci nivo da li je skola izvikana ili realno ima bolje uslove, bolji nastavni kadar, itd. ovde se, nezvanicno, zna koju skolu treba dete da ti zavrsi ako hoce da se upise na dobar faks

gde ovde? u srbiji, bar na beogradskom univerzitetu niko te neće pitati koju si OŠ završio, to se čak mislim ni ne piše u statistiku, a ni za srednju takođe, osim možda informativno... prolaznost nije neki čvrst pokazatelj, a dobar kadar i dobri uslovi uglavnom znače da se roditelji poznaju sa upravom ili nastavnicima i da je škola materijano skockana
 
ne u srbiji. naravno da te niko nece pitati koji su skolu zavrsio, ali se rade statistike i one pokazuju iz kojih osnovnih i srednjih skola dolaze najbolji studenti, oni koji kasnije zavrsavaju najbolje fakultete. dobra skola garantuje prolaznost od 100% ucenicima :) a to uopste nije beznacajno.
 
pa vidi se po procentu prolazosti na sledeci nivo da li je skola izvikana ili realno ima bolje uslove, bolji nastavni kadar, itd. ovde se, nezvanicno, zna koju skolu treba dete da ti zavrsi ako hoce da se upise na dobar faks, da ima dobru osnovu... nije tacno da se isto predaje u "dobrim" i "losim" skolama, nema sanse. trenutno radim u najboljoj gimnaziji u mom rektoratu, razlika izmedju ove skole i prethodne u kojoj sam radila je nebo i zemlja.
Ovde je procenat prolaznosti nemerljiva stvar ako upisuješ dete u niže razrede osnovne, jer su sledeći nivo viši razredi osnovne, a za njih se ne polaže nikakav prijemni nego se celo odeljenje šalje dalje i onda idu četiri godine tih viših razreda. A prijemni za sledeći nivo, srednju školu, su iskreno toliko upropašteni da ni oni nisu neki pokazatelj. Pre svega mnogo se prepisuje na prijemnima a što teoretski ne bi smelo da se dešava, a dešava se itekako. Znam mog bivšeg đaka sa nikakvim sposobnostima koji je posle imao toliki broj poena na prijemnom da ja ne verujem da je on sposoban da toliko zadataka tačno prepiše, i misterija mi je kako je uspeo to da izvede. Drugo, činjenica je da postoje zbirke zadataka koje se nauče napamet i onda čovek dobije ohoho broj poena.
 
ovde to prirodno ide, dobra osnovna skola je preduslov za upis u dobru srednju. dobra srednja skola vodi do jakog fakulteta, korak po korak.
sistem ima puno mana, ali testovi su prilicno ozbiljno shvaceni, mislim da nema toliko zloupotreba. doduse i kazne su drakonske, recimo ako varas na maturskom ispitu, izmedju ostalog nemas pravo da polazes voznju naredne 3 godine.
sto se tice upisa na fakultet, traze se preporuke profesora iz srednje skole. ako ja napisem da ne podrzavam neciju kandidaturu, sigurno ga nece primiti... isto je u nizim razredima - ako uciteljica misli da dete treba da ponavlja, dace preporuku nastavnickom vecu. jedini su problem visi razredi, gde izbegavamo da obaramo decu vise puta uzastopno. doduse ovde deca ne vide ponavljanje kao nesto strasno, za njih je to uglavnom prilika da bolje savladaju gradivo.
 
gde ovde? u srbiji, bar na beogradskom univerzitetu niko te neće pitati koju si OŠ završio, to se čak mislim ni ne piše u statistiku, a ni za srednju takođe, osim možda informativno... pro
E nama je profesorka matematike u valjda trećoj ili četvrtoj godini srednje čitala neki dopis koji je stigao sa tehničkih fakulteta i u kome je pisalo koliko je ko imao poena na prijemnom iz matematike, i onda nam je hvalila te đake sa puno poena kako su i kod nje uvek bili vredni, a jednoga su izbacili sa prijemnog zbog prepisivanja pa nam je rekla da je i kod nje uvek pokušavao da prepisuje i da je sedeo tamo u zadnjoj klupi
 
sto se tice upisa na fakultet, traze se preporuke profesora iz srednje skole. ako ja napisem da ne podrzavam neciju kandidaturu, sigurno ga nece primiti... isto je u nizim razredima - ako uciteljica misli da dete treba da ponavlja, dace preporuku nastavnickom vecu. jedini su problem visi razredi, gde izbegavamo da obaramo decu vise puta uzastopno. doduse ovde deca ne vide ponavljanje kao nesto strasno, za njih je to uglavnom prilika da bolje savladaju gradivo.
Ja baš ne bih voleo da kod nas postoje te preporuke; pre svega kako ja da znam kako će to dete da prođe na njihovom fakultetu; npr. otkud ja da znam da li moj učenik ima potrebne kvalitete za neki veterinarski fakultet u npr. Šapcu (izmišljam) kad smo mi anatomiju radili teoretski a ne praktično, sa par časova nedeljno kada je dete imalo 16 godina (a sada ima 18-19 i na drugačijem je stupnju zrelosti), i kada ne znam da li uopšte ume da rukuje životinjama, i ne znam u stvari ni kako je nastava organizovana na tom fakultetu, niti šta mu u stvari treba od osobina ličnosti da bi posle radio svoj posao (otkud ja znam kakvi veterinari treba da budu, ja sam studirao fakultet za nastavnike biologije, mi nikada nismo držali žive a bolesne pse i mačke u rukama) - to što ima dobre ocene ne znači puno jer većina maturanata ima tu sposobnost da sedne i nauči gradivo (oni najslabiji se tokom te četiri godine srednje škole usput ispišu ili budu izbačeni) - ne mogu pola škole da preporučim, opet bi se gubio kriterijum; i opet, sa kime upoređujem tog đaka; šta ako svi moji najbolji đaci odu na neke druge fakultete a ovi me zovu da im kažem nešto o onome koji jeste najbolji od onih prijavljenih na njihov fakultet ali je tokom školovanja bilo 15 odsto boljih od njega.

Inače, kada sam ja bio u srednjoj školi, mi smo promenili 5-6 nastavnica biologije u te 4 godine. Nastavnica koja nam je predavala u četvrtoj godini nije imala pojma koliko se ko trudio ili pokazao znanja u prethodne tri godine (i opet se đaci menjaju i sazrevaju, tu pre svega mislim na one koji su sposobni ali sa nekih 15-16 godina prolaze kroz neorganizovani period). Verujem da nas dvoje koji smo se upisali na biologiju sa vrlo lepim mestom na rang listi ne bi umela da nabode u moru maturanata sa odličnim ocenama iz njenog predmeta.

Da napomenem i za ovo u nižim razredima, kod nas sada učenici mogu da ponavljaju drugi i treći razred samo ako to roditelji izričito traže, inače se prevode automatski u sledeći razred. A u višim razredima osnovne opet se skoro svi prevode (tj. poklanjaju im se dvojke) kako nastavnici ne bi morali da ih gledaju još koju godinu (pošto su to uglavnom učenici koji ometaju nastavu i nemaju dobre ocene čak ni za "rad na času")
 
ti ocenjujes njegov rad na tvom casu - ima ucenika koji kod mene imaju 18, ali iz drugih predmeta jedva prebace 12. ne daje se preporuka u odnosu na samu ocenu, nego i na rad - njima citaju i komentare profesora koji se pisu uz ocene. znaci, ako nastavnicko vece podrzava neciju kandidaturu, njegov dosije ima podrsku jake skole, onda se cita komentar uz ocenu. ako nas 10-toro kaze da je on vredan, marljiv, da se interesuje i da sa lakocom savladava gradivo, ako u toku skolovanja njegov prosek bude oko 15/16 i dobija pohvale svakog tromesecja, to znaci da on jeste dobar ucenik :) . sta ces vise.
ne preporucujemo mi pola skole, jedva 20% dobije preporuku. preporuke se upisuju na net, za citavo odeljenje - komentari takodje, ne zove tebe niko privatno posle.
 

Back
Top