Opšta kultura kao predmet u školama

  • Začetnik teme Začetnik teme yokai
  • Datum pokretanja Datum pokretanja

yokai

Elita
Poruka
15.332
Šta mislite? Ne u svim. Ali recimo u gimnazijama, koje bi trebale dati najširu opštu kulturu? Da li je potrebno uvesti opštu kulturu kao predmet u školama?
Srpski, istorija, likovno i muzičko bi trebali dati učeniku opštu kulturu. Da li onda to znači da jednostavno profesori treba da rade ono što se od njih očekuje i da nema smisla uvoditi predmet koji bi bio skup prethodno navedena 4?
 
pa kao gimnazije su mesta gde se stice opsta kultura : )) i osnove nauke kao sto su biologija fizika su opsta kultura. sad mozda neki predmet popularna kultura?
ili kultura, sta god bila kultura
odnosno opste obrazovanje
prednost skole nad internetom bi trebalo d abude da predaju strucna lica prema strucnom programu, znaci relevantni podaci jer na internetu mozes da nadjes svasta. ali moralo bi nekako da se uzme u obzir i to da svi djaci valjda imaju net :( mada i ne mora
opsta kultura to je kao pristojno ponasanje
 
Šta mislite? Ne u svim. Ali recimo u gimnazijama, koje bi trebale dati najširu opštu kulturu? Da li je potrebno uvesti opštu kulturu kao predmet u školama?
Srpski, istorija, likovno i muzičko bi trebali dati učeniku opštu kulturu. Da li onda to znači da jednostavno profesori treba da rade ono što se od njih očekuje i da nema smisla uvoditi predmet koji bi bio skup prethodno navedena 4?

Ja mislim da bi taj novi predmet, još i pod tim nazivom, bio apsolutno nepotreban.. opšta kultura nije spoj navedenih predmeta, mada se proizvoljno na informatičkom nivou može i tako nazvati, već je opšta kultura nešto što se uči od rođenja i sastoji se u odnosu prema drugome, čovjeka prema čovjeku..sadrži najviše moralne instance koje svakoj individui omogućavaju 'nesputan' život ..samo vjerujući u istinu, pravdu, slobodu i razmjevanjem značaja i dalekosežnosti posledica moralnih vrijednosti i moralnog djelovanja dobiva se potencijalno produktivna zajednica, konstruktivan suživot i ono što je cilj i suština kulture..sagledavanje odnosa ne prema čovjeku i trenutnosti njegove akcije već prema i samo u odnosu na pravac, put kuda vodi (ne)moralno djelovanje ..razumjevanje ovog značaja je najveći doprinos za sve ... Ovo se ne uči bubanjem datuma i umjetničkih pravaca već prenosi sa koljena na koljeno i najraniji period je najpovoljniji za takvo interaktivno učenje,odn. vaspitanje ...
 
Mani me, more, bilo cega vise sto se sklepa u skolskim klupama. Da je srece da nema ni skole ni obaveznog skolovanja, jer sve izgleda kao jedan veliki cirkus i rutinirani dosadni kontinuirani proces. I to bi bilo vrlo brzo banalizovano i uprosceno.
Osim toga, opsta kultura je nesto komplikovano za definisati. Ne znam kako bi to moglo da izgleda i kako bi se 'nastava' izvodila, ako bi tu ikako bilo nekakve nastave, udzbenika i sl. Jedino sto se polaze na nekim fakultetima, pa oni zatucani i ograniceni tako dobiju pokrice.
 
Srpski i istorija neka ostanu odvojene,kao sto je i pre bilo.
No,bilo bi dobro da uvedu predmet ,,istorija umetnosti'',gde bi se podjednako obradjivale i arhitektura,likovna,muzicka dela,fotografija,film...taj predmet bi mogao biti 2x nedeljeno u prva dva razreda za sve,onda potom 3x u 3 i 4 razredu za drustvenjake i 2 x mesecno za prirodnjake u 3 razredu.Ono sto je prema meni sramota,jeste da iz gimnazije 90% ljudi izlazi neupuceno sto se tice fotografije,filma ili stripa,ipak su to moderni vidovi umetnosti.Bar 95% onih koji izlaze iz gimnazije ne zna ko je Anastas Jovanovic :roll: .Knjiga za likovno je dobra,za muzicku je katastrofa :roll: .Stvarno bi bilo korektno da se koncentrisemo na vise umetnosti sto se tice informisanosti,i uvesti neki izbor kojom umetnostcu neko da se bavi(fotografija,crtanje,arhitektonsko crtanje i modeliranje,vajarstvo,muzika...).To je i bit gimnazije,da budemo upuceni za sve.
I izbaciti gradjansko i versku,oba predmeta su ubacena preko one stvari :roll: .Ko se interesuje za religiju,ice u crkvu,i to je to,a sto se tice znanja o religiji,moze se prosiriti predmet sociologija u svim srednjim skolama da potraje jos jedan razred,i jedno polugodiste(od 4) moze da se posveti religijama i svemu vezanom za njih.I zaboga,izbaciti Anu Karenjinu! :eek: .Bilo bi lepo uvesti Orvela umesto nje ili bilo koje drugo delo od Tolstoja.
 

Back
Top