Oni koji rade sa decom...

Sokolica_M

Domaćin
Poruka
4.428
... možda bi bili najidealniji da me usmere kako da osmislim književno veče sa stvaralaštvom za decu i dečjim stvaralaštvom...

Ovde sam (mistično) ukazala da postoji neki problem sa mojim idejama :) http://forum.krstarica.com/threads/350111, želim da to bude što zanimljivije, našla sam muziku koju će izvoditi momak koji je već radio za pozorište u NS-u, uključila sam glumce L. pozorišta (reč je o Nišu) da interpretiraju pojedine odlomke bajki autora sa reginonalnog prostora, ali ne znam šta još da ubacim, može i neka interaktivnost sa decom... ali kako...

Do sad sam sve radila sa starijima ili generacijom (tu i tamo), sada treba da se prebacim na nivo dece, volela bih da dam maksimum sebe, a tu mi je potreban kakav predlog vas, koji ste u poslu sa klincima...

Hvala unapred.
 
Ne radim sa decom ali valjda to nije prepreka da priupitam :)...Koji je uzrast u pitanju? Pominju se bajke sa regionalnog prostora... preciznije? Koliko ceo poduhvat vremenski traje? Koliko je dece prisutno? Mogu li se koristiti rekviziti L. pozorista?
 
Mogu se koristiti rekviziti.
Pozorište ima 200 mesta, ali računajmo da je polovina ili trećina njih - dece - uzrast 4. razred osnovne škole, recimo...
Preciznije? Hm. Ništa to neće da znači da ti kažem, jer autori su niški, manje ili više afirmisani u krugovima stvaralaštva za decu, bajke su tematikom vezane za Niš (Vilin grad), akcenat je na borbi dobra i zla (kao u svakoj bajci), a posebno je bitno istaći vrednost druženja.
Ceo program treba da se uklopi u vremenski okvir od najviše dva sata.

Eto, slobodno pitajte i kazujte. :)
 
Popirlican broj dece mada su u uzrastu za obuzdavanje. Vecina je prosla i casove gradjanskog vaspitanja pa im vrsta interaktivnog rada nije nepoznata, a takodje i mogucnost aktivnijeg ucesca u pauzama zivahne (nikako monotone, dosadne) naracije. U zavisnosti od broja bajki koje treba prezentovati trebalo bi ostaviti dovoljno vremena za pauzu izmedju svake, koja bi se upotrebila za postavljanje pitanja, opipavanje reakcije na neke reci, pojmove, pouku koja se izvukla. Mozda im treba podeliti tematske rekvizite kojima bi tokom citanja bajke mogli da odreaguju na pojmove opasnosti, straha, ljubavi, dobra, zla, prijateljstva (reakcija bojama, pucketanjem prstima, shishtanjem). Animator bi morao da ih mimikom podrzi, umiri, ohrabri, utisa, podstakne. I deci obavezno treba dati neki simbolicni poklon koji ima veze sa onim cemu su prisustvovali. Budu li sve svelo samo na gledanje i slusanje, to ce u miru izdrzati nekih 30-ak minuta nakon cega sumnjam da uopste iko vise moze da odrzi koncentraciju ukoliko ne bude nekih podsticucih elemenata...to ipak nije crtani ili igrani film koji ostavlja bez daha.
 
Један део би могла да буде импровизовано глумљење делова бајки, на лицу места. Можда би се јавила деца која би хтела да преузму улогу неких ликова.
 

Back
Top