O.Š. "Drinka Pavlović"

Mirjana Stojanović mi je predavala sve četiri godine matematiku.
Divna žena, međutim...
Nije nas naučila kako treba da se radi za matematiku, tako da je dosta mojih prijatelja imalo problema u gimnaziji s ovim predmetom. Zaista im je bio potreban dug period adaptacije na novi princip rada.

Ostali profesori su uglavnom solidni, ali ipak bih kao posebnog profesora matematike izdvojila Ružicu Pavlićević.
 
Evo teksta iz današnje Politike:

* * *

Српски еко-мускетари спашавају планету
И ове године наши основци учествоваће на међународном такмичењу „Европске школе за живот на планети”, на којем су лане у конкуренцији средњошколаца освојили друго место

eko-musketari,-limenke.jpg

Еко-мускетари, ученици београдске Основне школе „Дринка Павловић” (Фото ОШ „Дринка Павловић)

Има их 945. Када перу зубе затварају славину, јер тако сваки пут уштеде и до 10 литара воде. Рециклирају лименке, ПЕТ амбалажу и папир. Кад год могу засаде дрво. Гасе светло и компјутер кад изађу из собе. Не држе пуњач од мобилног телефона у штекеру када га не користе, јер и тако троши струју. Родитељима говоре да је боље да се туширају него купају у кади, да користе штедљиве сијалице, да у пазар крећу са платненим врећама уместо са најлон кесама и да укључују бојлер само ноћу. Лако их је препознати и на екскурзији: не фотографишу споменике, већ јуре да сликају депоније и гомиле пластичних кеса крај пута.

То су први и за сада једини еко-мускетари у Србији, иначе ученици београдске Основне школе „Дринка Павловић”. „Зелене идеје” спроводе већ 10 година, а од прошле године су признати и у међународним оквирима – у јакој конкуренцији тридесетак, углавном средњих школа из 10 земаља Европе, наши основци су освојили друго место на такмичењу које организују Светски фонд за природу (WWF) и Ерсте Фондација у оквиру пројекта „Европске школе за живот на планети”.

Тијана Лазовић, ученица седмог разреда, каже да су ђаци ове школе веома забринути за стање наше планете и да ће то показати и ове године, на такмичењу које ће бити одржано у Аустрији. Прошле године је тема била „подстакните друге да се понашају одрживо и смање еколошки отисак”, имали смо разне радионице, каже, а ове године је тема ширење еколошке свести. У оквиру пројекта, ђаци ће измислити друштвену игрицу, еколошки часовник и календар, увежбавају представу…

Теодора Лешић, ученица шестог разреда, објашњава да је идеја друштвене игрице – да се приђе најмлађима. Неће да открива много, али каже да ће на једној коцкици бити обични бројеви, а на другој три црвена поља на којима су нацртани, рецимо, аутобус, авион и аутомобил и три зелене стране (воз, брод и бицикл). Игра се на географској карти, а играчи треба да стигну до одређене земље користећи одговарајуће превозно средство у складу са „зеленим идејама”.

– Наша идеја је и да створимо еколошки календар у којем ће бити обележени сви еколошки датуми који се славе у разним државама. Наш предлог држави биће да 11. мај буде Дан добрих зелених навика који би се организовао на нивоу школе, општине, града и државе – као национални празник – надовезује се на ову причу Ана Јовановић, ученица осмог разреда.

Њена другарица Тијана Саковић, додаје да ће тог 11. маја у Кнез Михајловој улици направити карневал, на којем ће ученици, али и њихови родитељи носити маске угрожених биљних и животињски врста, попут панде, белог медведа, белог тигра. „Извешћемо и представу коју је осмислила моја другарица Ана”, каже Тијана.

Ана Цонев нам укратко објашњава идеју представе која се одиграва у судници: природа тужи човека јер јој је нанео зло; судија је сова, адвокат човека је винска мушица (која је на крају прелази на страну природе), а адвокат природе је јазавац. „Човек је на крају осуђен на доживотну робију. Све то прича соко који предвиђа будућност, с поруком да још имамо времена да исправимо наше грешке”, каже Ана.

Тодор Кувељић, ученик седмог разреда додаје да еко-мускетари такође имају идеју да направе еколошки сат сачињен од пет сатова: на првом ће бити минут до 12, што значи да немамо времена да чекамо – значи, не да кажемо да ћу од сутра почети да гасим светло или од идуће године да купујем штедљиве сијалице, већ ћу у то кренути одмах; на другом сату се већ више људи укључило у акцију и тако све више и више, попут лавине, док на крају не постигнемо да сви људи на планети размишљају на еколошки начин.

Вођа еко-мускетара, Марина Дрндарски, наставница биологије и уредник уџбеника за биологију од петог до осмог разреда ИК „Клет”, каже да њени ђаци сваке године нешто добро ураде за животну средину – сакупљају лименке, стари папир, одржавају хигијену школског дворишта, помажу у акцијама поводом Дана Дунава, чисте обалу Саве, раде и на прстеновању птица и њиховом праћењу током зимских месеци…

– Прикључени смо Младим истраживачима, сарађујемо са Заводом за заштиту природе… зову нас јер знају да смо школа која ће се сигурно одазвати – прича наставница Марина, показујући њихов беџ – са жиром и храстом и једну од 1.500 врећица од памука коју су еко-мускетари направили прошле године и делили уместо најлон кеса за куповину.

Сандра Гуцијан


[објављено: 04/03/2010]
 
E, stvarno nema smisla. Dobro, ako vi necete da pisete nista, ja cu. Stvarno, ako polazite u peti razred ili krecete u prvi, ili menjate nastavnike, slobodno pitajte. Ajde da napisem malo o sistemu nastavnika, mada je verovatno tako u svim drugim.
U prvom i drugom razredu imate dva nastavnika, jedan je razredni staresina. U trecem razredu ostaje samo razredni staresina, i dobija se par nastavnika (muzicko...). E sad, u petom dobijate novog razrednog staresinu koji ostaje do osmog. Tad dobijate posebne nastavnike za sve predmete. Izborne predmete predaju nastavnici obaveznih predmeta (osim nastavnika veronauke, Nemanje). Moje odeljenje je menjalo SVE nastavnike u sestom, pa ponovo u sedmom, skoro svi nastavnici su nam predavali, tako da slobodno pitajte.
 
"Drago mi je da sam naisla na ovu temu! Cerka mi krece ove godine u prvi razred i odlucili smo da je upisemo u Drinku (dvoumili smo se izmedju nje i V.Ribnikar, ali smo se nakon kraceg raspitivanja ipak odlucili za Drinku). Interesuje me da li neko moze da mi preporuci neku uciteljicu koja od jeseni uzima prvake a koja je ok (pod tim mislim na "gvozdenu ruku u svilenoj rukavici"). Nemam nista protiv da je zahtevna, ali ne bih volela da joj zapadne neki lik zbog kojeg ce da zamrzi skolu! Ili, ako ne moze preporuka,.onda bar, koga izbegavati.... "

I ja sam u zainteresovana da se ova tema prosiri, koliko sam informisana u opticaju za prvake 2010/2011 je i jedan ucitelj, Nebojsa. Ima li neko nekakav komentar?

E, stvarno izvini sto tek sad odgovaram, ali ako jos nisi stekla utisak o Nebojsi (a verovatno jesi) on je najstrozi nastavnik u celoj skoli u nizim razredima!!! On lupa cvrge ako ne znas, ali ga svi vole, nije meni predavao, ali na skolskom iz matematike ja slucajno napisao pogresno nesto, ladno mi lupi cvrgu xDD lik!


Ostalima: Ajde da ova tema bude malo aktivnija !!!
 
A ima li neko informacije kakvi su nastavnici matematike?

Narocito me interesuje kakvu matematicku osnovu deca ponesu iz Drinke? Koliko su strogi matematicari, koliko su dobri predavaci, moze li se tu nauciti matematika bez privatnih nastavnika...?

Posebno me zanima misljenje clanova foruma koji su sad u Drinki, posto pretpostavljam da se situacija menja na svakih par godina...

Hvala!

Pa, matematika je jedna od najjacih strana Drinke, i mnogo dece ode u Matematicku Gimnaziju. Pazi ovako, matematika se moze uciti bez privatnih nastavnika. Sve zavisi od deteta, njegove inteligencije i napora koje ulaze u ucenje. Bez ucenja nema prezivljavanja u Drinki. Narocito iz matematike, ali ipak nije toliko tesko (meni, ostalima je malo teze) Eto ja idem u Drinku, 7. razred, i menjali su mi se nastavnici i svi su mi predavali.
 
Mirjana Stojanović mi je predavala sve četiri godine matematiku.
Divna žena, međutim...
Nije nas naučila kako treba da se radi za matematiku, tako da je dosta mojih prijatelja imalo problema u gimnaziji s ovim predmetom. Zaista im je bio potreban dug period adaptacije na novi princip rada.

Ostali profesori su uglavnom solidni, ali ipak bih kao posebnog profesora matematike izdvojila Ružicu Pavlićević.

Ružica Pavlićević možda jeste dobar matematičar, međutim...
Ne znam da li sam to samo ja, ali mi se ona kao pedagog ne svidja. Nemoj pogrešno da me shvatiš, jeste da dobro predaje, ali kada je neko pita da nešto detaljnije objasni, obično kaže "Pa naravno da ne razumeš kad stalno pričaš na času!"... Iako je to nekad istina, ipak mislim da nije fer što ne objasni nešto što nekom nije jasno...
Mada ipak je to bilo prošle godine/polugodišta. Možda zato što smo mi sad drugo polugodište osmog razreda, možda što ona posle ove godine ide u penziju, ali je sada bolja. Vidi se da se više trudi, i drago mi je zbog toga :)
 
Poslednja izmena:

Back
Top