Novosti: NATO može potpuno da nas zgazi ako Vučić ne pristane na naše ucene!!!

Тихи

Starosedelac
Poruka
184.167

ИДЕОЛОГ БЛОКАДЕРА ЧЕДОМИР ЧУПИЋ ПРЕТИ: НАТО може потпуно да нас "згази" ако Вучић не пристане на наше уцене! (ВИДЕО)​

В.Н.
23. 07. 2025. у 08:54

ИДЕОЛОГ блокадера Чедомир Чупић јавно говори да НАТО може потпуно да нас "згази", ако Вучић не пристане на њихове уцене​

ИДЕОЛОГ БЛОКАДЕРА ЧЕДОМИР ЧУПИЋ ПРЕТИ: НАТО може потпуно да нас згази ако Вучић не пристане на наше уцене! (ВИДЕО)

Фото: Принтсцреен

Идеолог блокадера професор у пензији Чедомир Чупић изјавио је да ће "нормални избори у Србији да се обаве тек када буду реаговали Европа и европске институције", наводећи да Европа "мора реаговати".

- Србија је окужена безбедносно са Европом, НАТО пакт је потпуно окружио. Знате ли ви да они могу сутра да нас затворе. Да кажу више један једини авион, камион, било које средство више не може да уђе у Србију - изјавио је Чупић.

https://www.novosti.rs/c/vesti/poli...nas-zgazi-ako-vucic-pristane-nase-ucene-video

https://video.novosti.rs/vesti/vide...no-da-nas-zgazi-ako-vucic-ne-pristane-na-nace


Dokle bre vise ove pretnje Srbima NATO Paktom?
 
Bivši ministar inostranih poslova, Ivica Dačić, i ministar odbrane, Bratislav Gašić, svojom posetom Briselu u martu 2015. godine formalno su ozvaničili stupanje na snagu tzv. “Individualnog akcionog plana saradnje” (IPAP sporazum) između Republike Srbije i NATO saveza, potpisanog i prihvaćenog od obe strane decembra 2014. godine. Na prvi pogled možemo reći da se radi o operativnom sporazumu, tj. o onoj vrsti međunarodnog ugovora čije sklapanje i ratifikacija su u nadležnosti Vlade Republike Srbije (član 14 Zakona o zaključivanju i izvršavanju međunarodnih ugovora RS) i za čiju pravnu valjanost nije potrebno izjašnjavanje Narodne Skupštine kao vrhovnog zastupnika narodnog suvereniteta. Shodno tom pogledu prisustvo srpskih predstavnika u Briselu 18. marta 2015 mogli bismo okarakterisati kao protokolarni čin, sa kojim su dve ugovorne strane prosto razmenile akte o notifikaciji i time formalnopravno ispunile uslove za međunarodnopravnu “ratifikaciju” IPAP sporazuma. Međutim, analizirajući sadržinu pomenutog sporazuma i imajući u vidu ustavnu obavezu državnih organa Republike Srbije da u procesu sklapanja međunarodnih ugovora poštuju Ustav i ustavni poredak srpske države, dolazimo do zaključka da IPAP sporazum sadrži mnoštvo formalnih i materijalnih neustavnosti, koje na najgrublji način krše ustavni poredak, političku nezavisnost i državni suverenitet Republike Srbije.
 
Pre nego što iznesem suštinu problema želim da upozorim na postojanje prethodno zaključenih međunarodnih ugovora između RS i NATO saveza, koji su relevantni za ovde iznesenu analizu. U okviru Partnerstva za mir, čija članica je i naša država, postoji praksa zaključivanja ugovora između država nečlanica i država članica NATO saveza. Među takvim ugovorima najpoznatiji su tzv. SOFA sporazumi, kojima se uređuje status i prisustvo vojnih trupa jedne ugovorne strane na teritoriji druge ugovorne strane.

Shodno tome naša država je septembra 2006. godine potpisala takav sporazum sa Vladom SAD (reč je o bilateralnom sporazumu), sa kojim je regulisan pravni status vojnih trupa SAD na teritoriji naše države. Taj sporazum doživeo je i unutrašnju ratifikaciju od strane Narodne Skupštine RS, čime je i u potpunosti postao pravno obavezujući akt za naše državne organe.

Pored njega januara 2015. godine potpisan je i SOFA sporazum sa predstavnicima NATO saveza kao međunarodne organizacije (reč je o multilateralnom sporazumu), koji je u julu iste godine zvanično prihvaćen i od srpskog zakonodavnog organa. Jedan od problema sa kojima se suočavamo analizirajući IPAP sporazum predstavljaju i njegove odredbe po kojima je naša država dužna da u što skorije vreme potpiše i ratifikuje slične SOFA sporazume sa svim državama članicama NATO pakta, kao i činjenica da se IPAP sporazumom zapravo još jednom potvrđuje privrženost naše države pravnim obavezama koje proističu iz SOFA sporazuma sa SAD, a koji je u svojoj suštini protivzakonit i protivustavan međunarodni ugovor. U nastavku sledi obrazloženje navedenih tvrdnji.

Najveća spornost SOFA sporazuma sa SAD ogleda se u tome, da se njime pružaju oružanim trupama strane države (SAD) izuzetno neograničene povlastice i privilegije koje one uživaju na teritoriji jedne suverene i nezavisne države. Tekst sporazuma ne pruža nikakav objektivno prepoznatljiv kriterijum kojim se sa preciznošću definišu granice tih privilegija i njihova ograničenja. Kao primer navedimo pravo vojnih trupa SAD da bez ikakvih ograničenja i prepreka ulaze na teritoriju Republike Srbije, vrše neometan tranzit svoje vojne opreme i koriste srpsku vojnu, pa čak i civilnu infrastrukturu. Štaviše, prilikom tih svojih dejstava na teritoriji naše države pripadnici oružanih snaga SAD uživaju pun diplomatski imunitet, što znači da su unapred oslobođeni svakog oblika materijalne, prekršajne, pa čak i krivične odgovornosti za posledice, koje prouzrokuju svojim delima. To znači da građani naše države, koji utrpe posledice dejstava tih vojnih trupa, nemaju nikakvo pravo na nadoknadu štete niti pravo na zaštitu svoje lične bezbednosti.


https://www.koreni.rs/nastavak-neus...e-treba-da-podnosi-predsedniku-vec-skupstini/
 
Ovakve odredbe jednog međunarodnog ugovora grubo krše Ustav Srbije, pre svega njegov 1 i 8 član, koji precizno navode da je teritorija Republike Srbije jedinstvena i nedeljiva, na kojoj se vlast zasniva na poštovanju građanskih prava i vladavini pravnog poretka srpske, a ne neke strane države. Pružanjem punog diplomatskog imuniteta stranim vojnicima srpska vlast ovim ugovorom uskraćuje ustavno pravo građana na pravično suđenje (član 32 Ustava), pravo na nepovredivost njihovog fizičkog i psihičkog integriteta, pravo na slobodu i bezbednost (član 25 i 27 Ustava), pravo na jednaku zaštitu i na pravno sredstvo (član 36 Ustava) kao i osnovno ljudsko pravo na naknadu štete (član 35 Ustava). Pored Ustava ovakav sporazum u potpunosti negira i prava građana koja proizilaze iz Evropske konvencije o ljudskim pravima, naročito opšteprihvaćeno pravilo o zabrani diskriminacije sopstvenih državljana u odnosu na strane osobe (NATO vojnike).

SOFA sporazum u veoma maloj meri inače pruža mogućnost ograničene materijalne odgovornosti stranih vojnika za štetu, nanetu našim građanima, ali samo pod uslovom, da se za pravnu procenu te štete upotrebi zakonodavstvo SAD! Ovakvim zahtevom se u potpunosti ignoriše ustavna obaveza državnih organa RS da na srpskom teritoriju primenjuju isključivo srpsko zakonodavstvo i srpska država svodi na običnu koloniju Pentagona bez ikakvih elemenata državnosti! Ovim se u potpunosti podriva srpski državni poredak i ruši sistem međunarodnog prava koji počiva na suverenitetu kao osnovnom postulatu međudržavnih odnosa.

Podsetimo isto tako da ovakvo široko tumačenje diplomatskog imuniteta nije u skladu ni sa Bečkom konvencijom o diplomatskim odnosima koja zahteva da se pojam “imuniteta” tumači krajnje restriktivno i da se pruža samo osobama sa diplomatskim statusom, kojima je takav imunitet neophodan za neometano vršenje svoje funkcije. Sa pravom se pitamo na osnovu kojih kriterijuma se stranim vojnicima pruža pun imunitet i u čemu se to njihov položaj izjednačava sa diplomatskim predstavnicima stranih zemalja?!

U nastavku ispostavljamo odredbu SOFA sporazuma po kojoj se ugodnosti koje važe za pripadnike oružanih snaga SAD proširuju i na njihove “partnere i njihovo osoblje”. Pošto u tekstu sporazuma ne postoji jasna definicija šta se sve podrazumeva pod terminom “partneri”, postoji opasnost da se ekstenzivnim tumačenjem SOFA sporazuma dođe do zaključka da pomenute ugodnosti (pun imunitet, pravo neograničenog tranzita kroz Srbiju i korišćenje njene infrastrukture, …) važe i za susedne države, članice NATO pakta, kao i za sve susedne entitete, koji po međunarodnom pravu nemaju svojstvo države, ali ih kao takve smatraju SAD (to bi značilo da sutra i novoformirana separatistička “vojska Kosova” može slobodno da šparta našom državom i koristi naše vojne i prirodne resurse!).


Već u ovom delu vidimo da SOFA sporazum ne ispunjava jedno od najbitnijih načela zakonitosti i pravne države, tj. načelo određenosti u zakonu (lex certa), po kojem tekst zakona i ostalih opštih pravnih akata mora biti u tolikoj meri jasan i konkretno određen, da je na osnovu utečenih metoda tumačenja moguće odrediti značenje pojedinih reči i termina. Bez obzira na činjenicu da SOFA sporazum nije zakon i da shodno tome pomenuto načelo ne bi bilo primenjivo u ovom slučaju, moram da ispostavim da načelo lex certa predstavlja jedno od elementarnih pravnih načela opšteg međunarodnog prava i kao takvo obavezuje države i u procesu sklapanja međunarodnih ugovora.
 
U nastavku se članom 7 sporazuma srpskim državnim organima zabranjuje bilo kakva inspekcija, carina ili kontrola „sredstava i tehnologija“, koje američki vojnici imaju pravo da unesu u Srbiju, vazdušnim, rečnim ili kopnenim putem. Najstrašnija posledica te odredbe je u tome što omogućava stranim trupama odrešene ruke da opljačkaju i izvezu naše privredno i prirodno blago, pa čak i nekažnjeno kidnapuju naše građane, potpuno neometano od srpskih državnih organa, kojima je upravo posao da tako nešto spreče.

Na kraju analize ovog sporazuma želim da ispostavim i 2. paragraf njegovog 13 člana koji glasi: “U slučaju da obe Strane u budućnosti postanu članice sličnih sporazuma koji sadrže odredbe koje su u suprotnosti sa odredbama ovog sporazuma, primenjivaće se odredbe ovog sporazuma.” Šta to znači? To prosto znači da se naša država unapred odrekla prava da sklapa slične, sa geopolitičkog aspekta gledano za nju možda povoljnije sporazume sličnog tipa sa prijateljskim zemljama, poput Ruske Federacije. Ovakve odredbe krajnje su atipične za međunarodne ugovore i ukazuju na činjenicu da je u procesu sklapanja SOFA sporazuma sa SAD na predstavnike srpske strane vršen nedozvoljen pritisak u cilju da se odreknu svog suverenog prava na slobodno sklapanje sporazuma sa onim državama sa kojima to žele. Ovakva povreda prema Bečkoj konvenciji o pravu međunarodnih ugovora automatski predstavlja razlog za ništavnost SOFA sporazuma.
 

ИДЕОЛОГ БЛОКАДЕРА ЧЕДОМИР ЧУПИЋ ПРЕТИ: НАТО може потпуно да нас "згази" ако Вучић не пристане на наше уцене! (ВИДЕО)​

В.Н.
23. 07. 2025. у 08:54

ИДЕОЛОГ блокадера Чедомир Чупић јавно говори да НАТО може потпуно да нас "згази", ако Вучић не пристане на њихове уцене​

ИДЕОЛОГ БЛОКАДЕРА ЧЕДОМИР ЧУПИЋ ПРЕТИ: НАТО може потпуно да нас згази ако Вучић не пристане на наше уцене! (ВИДЕО)

Фото: Принтсцреен

Идеолог блокадера професор у пензији Чедомир Чупић изјавио је да ће "нормални избори у Србији да се обаве тек када буду реаговали Европа и европске институције", наводећи да Европа "мора реаговати".

- Србија је окужена безбедносно са Европом, НАТО пакт је потпуно окружио. Знате ли ви да они могу сутра да нас затворе. Да кажу више један једини авион, камион, било које средство више не може да уђе у Србију - изјавио је Чупић.

https://www.novosti.rs/c/vesti/poli...nas-zgazi-ako-vucic-pristane-nase-ucene-video

https://video.novosti.rs/vesti/vide...no-da-nas-zgazi-ako-vucic-ne-pristane-na-nace


Dokle bre vise ove pretnje Srbima NATO Paktom?
Ja bi prije rekao da vi prijetite sami sebi.
 

ИДЕОЛОГ БЛОКАДЕРА ЧЕДОМИР ЧУПИЋ ПРЕТИ: НАТО може потпуно да нас "згази" ако Вучић не пристане на наше уцене! (ВИДЕО)​

В.Н.
23. 07. 2025. у 08:54

ИДЕОЛОГ блокадера Чедомир Чупић јавно говори да НАТО може потпуно да нас "згази", ако Вучић не пристане на њихове уцене​

ИДЕОЛОГ БЛОКАДЕРА ЧЕДОМИР ЧУПИЋ ПРЕТИ: НАТО може потпуно да нас згази ако Вучић не пристане на наше уцене! (ВИДЕО)

Фото: Принтсцреен

Идеолог блокадера професор у пензији Чедомир Чупић изјавио је да ће "нормални избори у Србији да се обаве тек када буду реаговали Европа и европске институције", наводећи да Европа "мора реаговати".

- Србија је окужена безбедносно са Европом, НАТО пакт је потпуно окружио. Знате ли ви да они могу сутра да нас затворе. Да кажу више један једини авион, камион, било које средство више не може да уђе у Србију - изјавио је Чупић.

https://www.novosti.rs/c/vesti/poli...nas-zgazi-ako-vucic-pristane-nase-ucene-video

https://video.novosti.rs/vesti/vide...no-da-nas-zgazi-ako-vucic-ne-pristane-na-nace


Dokle bre vise ove pretnje Srbima NATO Paktom?

Dok ne shvatiš opasnost sporazuma SOFA
 
Dokle bre vise ove pretnje Srbima NATO Paktom?

Dokle god ima vas naivnih da se ložite.

To je osnova svake diktatorske vlasti, da nas plaši kako nam svi rade o glavi, kako će da nas porobe, unište, satru i šta znam šta sve.

A onda da se to ne bi desilo, treba da ostanemo izolovani i okupljeni oko koruptivne vlasti koja će na miru da se bogati na grbači naroda.

Da da, kako da ne ;)
 

ИДЕОЛОГ БЛОКАДЕРА ЧЕДОМИР ЧУПИЋ ПРЕТИ: НАТО може потпуно да нас "згази" ако Вучић не пристане на наше уцене! (ВИДЕО)​

В.Н.
23. 07. 2025. у 08:54

ИДЕОЛОГ блокадера Чедомир Чупић јавно говори да НАТО може потпуно да нас "згази", ако Вучић не пристане на њихове уцене​

ИДЕОЛОГ БЛОКАДЕРА ЧЕДОМИР ЧУПИЋ ПРЕТИ: НАТО може потпуно да нас згази ако Вучић не пристане на наше уцене! (ВИДЕО)

Фото: Принтсцреен

Идеолог блокадера професор у пензији Чедомир Чупић изјавио је да ће "нормални избори у Србији да се обаве тек када буду реаговали Европа и европске институције", наводећи да Европа "мора реаговати".

- Србија је окужена безбедносно са Европом, НАТО пакт је потпуно окружио. Знате ли ви да они могу сутра да нас затворе. Да кажу више један једини авион, камион, било које средство више не може да уђе у Србију - изјавио је Чупић.

https://www.novosti.rs/c/vesti/poli...nas-zgazi-ako-vucic-pristane-nase-ucene-video

https://video.novosti.rs/vesti/vide...no-da-nas-zgazi-ako-vucic-ne-pristane-na-nace


Dokle bre vise ove pretnje Srbima NATO Paktom?
Zastrašuje “Zapadom” kako je navikao za vreme svojih Dosmanlija. Ološ.
 
Bivši ministar inostranih poslova, Ivica Dačić, i ministar odbrane, Bratislav Gašić, svojom posetom Briselu u martu 2015. godine formalno su ozvaničili stupanje na snagu tzv. “Individualnog akcionog plana saradnje” (IPAP sporazum) između Republike Srbije i NATO saveza, potpisanog i prihvaćenog od obe strane decembra 2014. godine. Na prvi pogled možemo reći da se radi o operativnom sporazumu, tj. o onoj vrsti međunarodnog ugovora čije sklapanje i ratifikacija su u nadležnosti Vlade Republike Srbije (član 14 Zakona o zaključivanju i izvršavanju međunarodnih ugovora RS) i za čiju pravnu valjanost nije potrebno izjašnjavanje Narodne Skupštine kao vrhovnog zastupnika narodnog suvereniteta. Shodno tom pogledu prisustvo srpskih predstavnika u Briselu 18. marta 2015 mogli bismo okarakterisati kao protokolarni čin, sa kojim su dve ugovorne strane prosto razmenile akte o notifikaciji i time formalnopravno ispunile uslove za međunarodnopravnu “ratifikaciju” IPAP sporazuma. Međutim, analizirajući sadržinu pomenutog sporazuma i imajući u vidu ustavnu obavezu državnih organa Republike Srbije da u procesu sklapanja međunarodnih ugovora poštuju Ustav i ustavni poredak srpske države, dolazimo do zaključka da IPAP sporazum sadrži mnoštvo formalnih i materijalnih neustavnosti, koje na najgrublji način krše ustavni poredak, političku nezavisnost i državni suverenitet Republike Srbije.
Kako te to nije brinulo pod Tadićem i Vučkom Draškovićem?

53FD2BB2-2B81-4F41-BEF2-3737DF6244EA.jpeg
 

Back
Top