Novine u školstvu: Petacima tri nova predmeta od septembra

gost 390446

Iskusan
Poruka
5.726
https://www.krstarica.com/vesti/srb...m_medium=text_link&utm_campaign=banner_header

Sta vi mislite o ovome? Da li ce ovo biti dodatno opterecenje za decu?
I da li ovakva podela na predmete "informatika i računarstvo" i "tehničko i tehnologija" ima smisla?

Meni izgleda da nase skolstvo nastavlja da ignorise privredu i trziste, i da i dalje ide nekim svojim putem nevezano za realni svet koji ceka decu nakon zavrsetka skole.
:roll:
 
https://www.krstarica.com/vesti/srb...m_medium=text_link&utm_campaign=banner_header

Sta vi mislite o ovome? Da li ce ovo biti dodatno opterecenje za decu?
I da li ovakva podela na predmete "informatika i računarstvo" i "tehničko i tehnologija" ima smisla?

Meni izgleda da nase skolstvo nastavlja da ignorise privredu i trziste, i da i dalje ide nekim svojim putem nevezano za realni svet koji ceka decu nakon zavrsetka skole.
:roll:

znas kako, u moje vreme je u srednjoj skoli postojao predmet tehnicko obrazovanje koji je po meni bio vrlo koristan. u osnovnoj skoli smo uglavnom ucili da rukujemo raznim jednostavnim alatima koji se nalaze u svakom domacinstvu i ucili kako funkcionisu neke masine i sprave. gimnazijski program je bio daleko ozbiljniji. postojao je vrlo zajeban udzbenik i zaist si mogao da steknes solidno tehnicko obrazovanje u vidu opsteg tehnickog obrazovanja. na primer ucili smo kako funkcionisu termosrtati na bojlerima, vaznost izolacije provodnika, zasto je opasno da bojler bude ukljucen za vreme kupanja, sta se desava ako se voda u bojleru pregreje- da li ce da eksplodira ili ce sigurnosni ventil da pusti paru. kako funkcionisu merni instrumenti. cak su se ucili i neki fazoni iz funkcionisanja nekih delova automobila (na kom principu rade kocnice, sta je to sto pokrece paljenje automovila). zatim princip rada hidroelektrane i termoelektrane itd... mislim da je bilo korisno...
 
Treba, ali nije (ili bar ne deluje) jasno definisano sta je ovo "tehnicko i tehnologija". Mislim, tehnologija je nesto vezano za hemiju i fiziku, tehnicko bi trebalo da bude kao sto je i ranije bilo (da se uce tehnicke stvari u svakodnevnom okruzenju - kuca, automobil, biciklo, i slicno....).
Tehnologija, u smislu danasnjice, ide zajedno sa informatikom, i tu se pre svega misli na komunikacione tehnologije.
U industriji (ujedno i trzistu rada), informatika polako prestaje da postoji sama za sebe, vec zajedno sa komunikacionim tehnologijama cini ICT.
Tako da, treba tu bolje malo razdvojiti, i prilagoditi industrijskim i trzisnim potrebama.
Moj utisak je da je i dalje sve zbrkano i bez ikakvog reda.
 
https://www.krstarica.com/vesti/srb...m_medium=text_link&utm_campaign=banner_header

Sta vi mislite o ovome? Da li ce ovo biti dodatno opterecenje za decu?
I da li ovakva podela na predmete "informatika i računarstvo" i "tehničko i tehnologija" ima smisla?

Meni izgleda da nase skolstvo nastavlja da ignorise privredu i trziste, i da i dalje ide nekim svojim putem nevezano za realni svet koji ceka decu nakon zavrsetka skole.
:roll:

Sve pohvale ako se usvoji predlog.
Meni već dugo izgleda da naša privreda i tržište ignoriše EU i grabi krupnim koracima ka Siriji.
Deca u školi uče besmislene definicije koje im mogu poslužiti jedino, npr., u kvizovima poput slagalice. Primenljivo znanje nemaju. Zato je uvođenje predmeta koji su u vezi sa inženjerskim naukama pozitivna vest
 
Sve pohvale ako se usvoji predlog.
Meni već dugo izgleda da naša privreda i tržište ignoriše EU i grabi krupnim koracima ka Siriji.
Deca u školi uče besmislene definicije koje im mogu poslužiti jedino, npr., u kvizovima poput slagalice. Primenljivo znanje nemaju. Zato je uvođenje predmeta koji su u vezi sa inženjerskim naukama pozitivna vest

Moguce je da uce i besmislene stvari, ali ne znaju dibiduz nista, ama bas nista. Ja sam imala obavezan latinski pa i dan danas znam da promenim imenice i glagole,
a predmet sam imala sa mo dve godine. Srpski ( i gramatika, ali i recimo neka obavezna lektira tipa Луча микрокозма i PIsmo ljubeznom Haralampiju).
I uopste, zasto bi neko 12 godina isao u skolu a da na kraju zna recimo samo da radi na tekucoj traci i tura neki deo u neki drugi deo?
Zar je to obrazovanje?
 
Moguce je da uce i besmislene stvari, ali ne znaju dibiduz nista, ama bas nista. Ja sam imala obavezan latinski pa i dan danas znam da promenim imenice i glagole,
a predmet sam imala sa mo dve godine. Srpski ( i gramatika, ali i recimo neka obavezna lektira tipa Луча микрокозма i PIsmo ljubeznom Haralampiju).
I uopste, zasto bi neko 12 godina isao u skolu a da na kraju zna recimo samo da radi na tekucoj traci i tura neki deo u neki drugi deo?
Zar je to obrazovanje?

Zamisli dete sa 10 godina cita Mesu Selimovica?! Sta on bre razume tu? nista ... to nije za njega.
 
A zamisli koliko nastavnika postoji a da su radili nekada u toj struci koju predaju, u industriji? Recimo, kolik je nastavnika tehnickog radilo kao inzenjeri u nekoj fabrici?
Ili koliko je nastavnika informatike zaista radilo kao software developeri u nekoj firmi koja pravi software?
Retoricka pitanja

Dualno obrazovanje i za nastavnike :super: mars u pogon da vidis kako se radi, i da shvatis da teorija nije bajka, praksa ce te nauciti :)

Da u pravu ste, opet kazem kroz EU mozemo svasta nesto uraditi za ovu zemlju... ali politika ...
 
Dualno obrazovanje i za nastavnike :super: mars u pogon da vidis kako se radi, i da shvatis da teorija nije bajka, praksa ce te nauciti :)

Da u pravu ste, opet kazem kroz EU mozemo svasta nesto uraditi za ovu zemlju... ali politika ...

Dualno obrazovanje dolazi kasnije, ne bas u osnovnoj, i super je stvar. Kod mene u firmi puno srednjoskolaca (15+ godina) je na tom 'Ausbildungu', sto bi rekli oni, i ekstra je - ukljuceni su direktno u celo poslovanje firme, i vide i uce one stvari koje sam ja sam, mnooogooo godina kasnije morao da provaljujem kad sam upao u vatru.
 
Moguce je da uce i besmislene stvari, ali ne znaju dibiduz nista, ama bas nista. Ja sam imala obavezan latinski pa i dan danas znam da promenim imenice i glagole,
a predmet sam imala sa mo dve godine. Srpski ( i gramatika, ali i recimo neka obavezna lektira tipa Луча микрокозма i PIsmo ljubeznom Haralampiju).
I uopste, zasto bi neko 12 godina isao u skolu a da na kraju zna recimo samo da radi na tekucoj traci i tura neki deo u neki drugi deo?
Zar je to obrazovanje?

Latinski si džabe naučila. To što znaš da promeniš imenice i glagole možeš mačku o rep da okačeš. I to nije znanje, već nabubani postupak na pamet. Jer ako nemaš gde to da primeniš, nema potrebe ni da učiš. Osim u slagalici, kao što sam pomenuo.

- - - - - - - - - -

A zamisli koliko nastavnika postoji a da su radili nekada u toj struci koju predaju, u industriji? Recimo, kolik je nastavnika tehnickog radilo kao inzenjeri u nekoj fabrici?
Ili koliko je nastavnika informatike zaista radilo kao software developeri u nekoj firmi koja pravi software?
Retoricka pitanja

Da su radili u struci koju predaju, decu bi mogli da nauče samo kako da se krevelje i kako da zevaju na radnom mestu.
Softver developer nije nivo osnovnog obrazovanja.
 
Latinski si džabe naučila. To što znaš da promeniš imenice i glagole možeš mačku o rep da okačeš. I to nije znanje, već nabubani postupak na pamet. Jer ako nemaš gde to da primeniš, nema potrebe ni da učiš. Osim u slagalici, kao što sam pomenuo.

- - - - - - - - - -



Da su radili u struci koju predaju, decu bi mogli da nauče samo kako da se krevelje i kako da zevaju na radnom mestu.
Softver developer nije nivo osnovnog obrazovanja.

Ti si malo glupav jer ne razumes poentu skolovanja.
Ja mogu da okacim macku rep recimo i celu biologiju, filozofiju, ali me raduje kada znam za kotiledone ili kako se razmonzava paprat, mahovina
( simbioze),a latinski mi je mnogo bio " pri ruci" jer sam lingvistike nekakve i studirala,, sa ´tom naukom i leba zaradjujem.
Zasto deca od 15 godina ne bi ucila granice svoje drzave i zivot ljudi u tim susednim drzvama?
 
Ti si malo glupav jer ne razumes poentu skolovanja.
Ja mogu da okacim macku rep recimo i celu biologiju, filozofiju, ali me raduje kada znam za kotiledone ili kako se razmonzava paprat, mahovina
( simbioze),a latinski mi je mnogo bio " pri ruci" jer sam lingvistike nekakve i studirala,, sa ´tom naukom i leba zaradjujem.
Zasto deca od 15 godina ne bi ucila granice svoje drzave i zivot ljudi u tim susednim drzvama?

Ako ćemo već da se vređamo ti si malo tupava jer ne razumeš poentu primene znanja. Deci su apsolutno nepotrebni kotiledoni i dikotiledoni. I ko se ne bavi biologijom, makar na srpski besmisleni način, to nabubano ponoviće samo kada bude imao svoju decu. Što se tiče drugog dela, opet si lupila pa ostala živa. Šta mene boli za život ljudi u drugim državama. Ako me interesuje otići ću u drugu državu. Dovoljno je znati koje sve države postoje. Sve ostalo je na nivou lupetanja nekakvih definicija i predrasuda ili takmičenja u nekom kvizu.
Opet, što se tiče tvog zarađivanja za leba, mogla si latinski na fakultetu da učiš. Imala bi isti nivo znanja i koristi od njega. A ne bi decu u srednjoj zamarala glupostima kao što je latinski.
Evo za kraj da ti kažem, naša deca su toliko dobro istrenirana besmislenim definicijama kroz školu da mogu da ih ponove u pola noći, a ne znaju npr. koliki je procenat povećanja od 50 do 60 jedinica nečega. Takva naša deca su onda nesposobna za život i vrlo je lako manipulisati sa njima.
 

Back
Top