Наставници природних наука

Анонимни

Primećen član
Banovan
Poruka
637
Јасно је да постоји проблем када су у питању природне науке током образовања (основне школе). Због чега наставници не успевају да адекватно објасне апстрактне појмове? Овде највише алудирам на математику.

Сећам се да су сви, док сам се школовао говорили "Шта ће мени математика у животу". Легитимно питање. Међутим, наставници све претставе кроз математичку нотацију где је све апстрактно. Деца не виде тако нешто у свету око њих.

Типа, учимо квадратну једначину. Са о напише формулу, објасни поступак и то је то. Шта то значи деци? Ама баш ништа.

Шта по вама треба наставници да чине да приближе природне науке деци?
 
secam se da je nas profesor geometrije, nju objasnjavao preko bilijara..
em je bilo zanimljivo em sam postao ekspert za bilijar i martinele :D
Свака част професору. Је ли то на факултету (професор) или наставник у основној / средњој?

Имао сам јако доброг наставника физике. Поприлично опичен човек али уме да објасни. Чак је постављао питања која се тичу проблема модерне физике више у форми теорије. Да провери можемо ли схватити нешто што је апстрактно.
 
kako mislis na mene?
to je profesor predavao a ja naucio i posle primenio :D
Нисам иницијално разумео да се играње билијара односило на тебе. Превидевши, мислио сам да говориш о наставнику.
Ја сам билијар играо свега три пута у животу. Занимљиво је. Само што мени нико објаснио није како и шта те сам морао да опонашам друге. Забавна игра.

То је сан мушкараца, да имају собу за игре. Скупе се ортаци, имају тв, билијар, пиво.
 
Сећам се да су сви, док сам се школовао говорили "Шта ће мени математика у животу". Легитимно питање. Међутим, наставници све претставе кроз математичку нотацију где је све апстрактно. Деца не виде тако нешто у свету око њих.
Види се доста ствари, ко хоће да гледа.

Типа, учимо квадратну једначину. Са о напише формулу, објасни поступак и то је то. Шта то значи деци? Ама баш ништа.

Шта по вама треба наставници да чине да приближе природне науке деци?
Не треба. Математика и треба да буде апстрактна, ако хоћеш да развија мозак.

Када кажеш да се "приближи деци математика", то је као да боди билдеру кажеш, хајде да ти приближимо тег или да ти скратимо сајле да не може оптерећење далеко од тебе да иде. Онда те он зачуђено погледа, а ти му кажеш да му то ама баш никад неће требати у животу јер ни један радник не вуче тако терет. Чак ни ако хоће да извлачи рибарске мреже.

6-exercises-for-sexy-and-shapely-shoulders-header-v2-830x467.jpg
 
Ja posle 30 godina radnog staža i maltene završenim doktoratom još uvek ne shvatam zašto sam morao da učim masu stvari koje mi nikada nisu bile potrebne. U životu su mi bili potrebne četiri osnovne operaije i procentni račun. Sve ostalo je bilo čisto gubljenje vremena i muka telu.
Не знам шта си студирао. Они ваљда то спремају за оне који желе да се баве научним радом.
Не треба. Математика и треба да буде апстрактна, ако хоћеш да развија мозак.

Када кажеш да се "приближи деци математика", то је као да боди билдеру кажеш, хајде да ти приближимо тег или да ти скратимо сајле да не може оптерећење далеко од тебе да иде. Онда те он зачуђено погледа, а ти му кажеш да му то ама баш никад неће требати у животу јер ни један радник не вуче тако терет. Чак ни ако хоће да извлачи рибарске мреже.
Пре него што је измишљена математичка нотација, математичари су визуелно решавали проблеме, пример је квадратна једначина.
Наравно да се математика треба приближити и пример који си навео је мало неозбиљан. Приближити - учинити разумљивијим до одређеног нивоа.
То је сан пубертетлије.
Си ти неко жемско ..?

Реци слободно 🙃😉😊
Људи имају и по 50+ година, а кући имају тону видео игара, конзола. Јесу ли они деца? Не, то је просто њихов укус без обзира на старост. Не треба остати лимитиран ментално само зато што је неко достигао одређену старост.
 
Пре него што је измишљена математичка нотација, математичари су визуелно решавали проблеме, пример је квадратна једначина.
Наравно да се математика треба приближити и пример који си навео је мало неозбиљан. Приближити - учинити разумљивијим до одређеног нивоа.

Баш то је и поента. Променљиве могу мењају било које физичке величине. Када научиш да решаваш систем са променљивим x, y, z..., можеш га применити на било који конкретан проблем. То је једна ниво апстракције изнад пребројавања.
 
Баш то је и поента. Променљиве могу мењају било које физичке величине. Када научиш да решаваш систем са променљивим x, y, z..., можеш га применити на било који конкретан проблем. То је једна ниво апстракције изнад пребројавања.
Шта знам, увек је лепо имати визуелно разумевање о чему се ради него неке карактере на папиру.
 
Шта знам, увек је лепо имати визуелно разумевање о чему се ради него неке карактере на папиру.

Школа служи да развије све мождане капацитете. Поента је да ти сам на основу података можеш да визуелизујеш нешто. Како ћеш једног дана да реализујеш своје идеје, ако их немаш јер не можеш ни да визуелизуеш ништа док ти га неко други не нацрта?
 
Школа служи да развије све мождане капацитете. Поента је да ти сам на основу података можеш да визуелизујеш нешто. Како ћеш једног дана да реализујеш своје идеје, ако их немаш јер не можеш ни да визуелизуеш ништа док ти га неко други не нацрта?
Наравно да је важно научити све оно чему нас већ уче, с тим што је неким ученицима увек потребно нешто мало да схвате боље. Немају сви исти интелектуални капацитет.
 
Наравно да је важно научити све оно чему нас већ уче, с тим што је неким ученицима увек потребно нешто мало да схвате боље. Немају сви исти интелектуални капацитет.

Школски програм је осмишљен тако да свако просечан може да га савлада. Ако неко има проблем са градивом, не можеш ти да мењаш приступ и да третираш цео разред као да је заостао. Тај ће због тога имати мало слабију оцену, и биће му сигнал да факултет није за њега. Уосталом, ако неко има проблема са визуелизацијом на основу прочитаног, како замишља да заврши књижевност, или да једног дана буде архитекта, инжењер, "дивелопер", режисер ?
Значи да то уопште и није за њега.
 
Школски програм је осмишљен тако да свако просечан може да га савлада. Ако неко има проблем са градивом, не можеш ти да мењаш приступ и да третираш цео разред као да је заостао. Тај ће због тога имати мало слабију оцену, и биће му сигнал да факултет није за њега. Уосталом, ако неко има проблема са визуелизацијом на основу прочитаног, како замишља да заврши књижевност, или да једног дана буде архитекта, инжењер, "дивелопер", режисер ?
Значи да то уопште и није за њега.
Ти ниси испратио шта говорим. Не очекујем да се цео разред третира као интелектуално неспособан, већ да мало само убаце и које објашњење више. Уосталом, постоји и допунска настава где се то може искористити тако да не "штети" осталима.
 
Ти ниси испратио шта говорим. Не очекујем да се цео разред третира као интелектуално неспособан, већ да мало само убаце и које објашњење више.
Не може. Нема се времена. Онда би морали да им укину неки други предмет. И да прошире књигу за још стотињак страна.

Уосталом, постоји и допунска настава где се то може искористити тако да не "штети" осталима.
Еее, па нико неће да долази на допунску. Само они који имају превише јединица па морају.
 

Back
Top