Naš sistem edukacije

Lagerta

**** ** ******
Supermoderator
Poruka
30.578
323303687_1135827143784872_1618721942173076037_n.jpg


Šta je problem u našem školstvu i šta menjati da bi se obrazovanje konačno vratilo tamo gde i pripada ? Otvoriti što više privatnih škola ? Pooštriti kriterijume za prosvetne radnike ? Menjati zakone u školstvu ? Poboljšati materijalni status prosvetnih radnika ?
 
Да би се пооштрили критеријуми за просветне раднике мора им се вратити поштовање. А не да саможива, размажена деца набеђених родитеља дају себи за право да им срозавају ауторитет. И ко онда ради? Ко нема шта друго.
Такође, морају и критеријуми за прелазну а нарочито највишу оцену бити виши. А не свако дете особе на функцији која може користити просветном раднику да добија петице на лепе очи.
И мора се престати са бесмисленом политичком коректношћу где је свако увређен, повређен... Брате, ако не знаш математику не знаш и шлус. Или се потруди или помири са тим. Ако ниси у стању да прескочиш козлић- ниси, и нема шта да се дуриш јер други умеју. Имаш 2 за труд и ћао, здраво.
Сада би сви да буду за све. А они који су стварно за (скоро) све којих заиста имала мало се тиме унижавају.
Дакле, када све саберемо- крећемо од родитеља, и њиховог понашања и васпитавања деце. Ништа ново нисмо сазнали :mrgreen:
 
Ako izbacimo roditelje kao deo jednačine, šta je ono što sami prosvetni radnici mogu uraditi ? Čujem komentare da samo kukaju i ništa ne preduzimaju, pa sam se zapitala šta je to što smatrate da oni mogu promeniti ?
 
323303687_1135827143784872_1618721942173076037_n.jpg


Šta je problem u našem školstvu i šta menjati da bi se obrazovanje konačno vratilo tamo gde i pripada ? Otvoriti što više privatnih škola ? Pooštriti kriterijume za prosvetne radnike ? Menjati zakone u školstvu ? Poboljšati materijalni status prosvetnih radnika ?
sacekati jos koji mesec, ......veliki reset.
Stvari se menjaju na globalnom nivou pa glupo stanovnistvo vise nece biti nikome potrebno.
 
Ako izbacimo roditelje kao deo jednačine, šta je ono što sami prosvetni radnici mogu uraditi ? Čujem komentare da samo kukaju i ništa ne preduzimaju, pa sam se zapitala šta je to što smatrate da oni mogu promeniti ?
Па кадар није као што је био.
Некада се просветни радник ценио, поштовао, био ауторитет. Ниси могао њиме да брише патос. Ко је сада луд да се тиме бави и труди ако има ишта друго?
Лично верујем да су они учитељи по забаченим селима где деца пешаче километрима још увек посвећени. Али и та деца њих третирају како треба.
 
<
Šta je problem u našem školstvu i šta menjati da bi se obrazovanje konačno vratilo tamo gde i pripada ? Otvoriti što više privatnih škola ? Pooštriti kriterijume za prosvetne radnike ? Menjati zakone u školstvu ? Poboljšati materijalni status prosvetnih radnika ?
U okviru sistema to nije moguće. Tek kad se sve bude raspalo, obrazovanje
će dobiti smisao.
 
Ne slažem se sa time, jer su mnoge generacije školovane , postale uspešni ljudi u svojim profesijama.
Nisu postale generacije uspesne u svojim profesijama vec pojedinci iz tih generacija.

Starije generacije su daleko neobrazovanije od danasnjih.

Danas klinci imaju pristup predavanjima svetskih univerziteta, mobilniji su, imaju onlajn biblioteke etc.
 
И они који покушавају да то доведу на неки озбиљан ниво добију по тамбури. Углавном родитељи лење деце који очекују да њихови анђелчићи ипак имају најбоље оцене уз минималан труд, не због знања него због презента оспу паљбу по њима. Као да сам једном била црна овца јер браним строгог наставника који децу изазива, наводи да мисле, поставља им клопке... А не да им да 5 на 2+2=4.
Испада да мањини такви одговарају а да већина воли линију мањег отпора :(
 
Nisu postale generacije uspesne u svojim profesijama vec pojedinci iz tih generacija.

Starije generacije su daleko neobrazovanije od danasnjih.

Danas klinci imaju pristupe predavanjima svetskih univerziteta, mobilniji su, imaju onlajn biblioteke etc.
Ako ćemo procentualno , onda mogu s pravom reći da je veliki broj iz pomenutih generacija postao uspešan . Što mi daje za pravo da tvrdim da jeste pad kvaliteta , koji je postojao. Upoređivanje obrazovanosti današnjih generacija na osnovu njihove obučenosti da koriste internet mi i nije neko merilo .
 
Problem je što školstvo ne može da bude ostrvo pa da ga ne dotiče situacija u društvu. Sva naša naglabanja o stanju u prosveti (i u ostalim delovima društva) su uzaludna, jer onima koji su na pozicijama moći odgovara baš ovakvo stanje. Oni su i dovedeni da rade ovo što rade, da nas drže u kolonijalnom položaju i za to su sasvim lepo plaćeni. Ista je situacija i u okolnim zemljama.
 
Nisu postale generacije uspesne u svojim profesijama vec pojedinci iz tih generacija.

Starije generacije su daleko neobrazovanije od danasnjih.

Danas klinci imaju pristup predavanjima svetskih univerziteta, mobilniji su, imaju onlajn biblioteke etc.
Некада су постојали прави интелектуалци. Није академик могао бити свако.
Сада свака шуша има мастер, а знање и искуство танки.
 
И они који покушавају да то доведу на неки озбиљан ниво добију по тамбури. Углавном родитељи лење деце који очекују да њихови анђелчићи ипак имају најбоље оцене уз минималан труд, не због знања него због презента оспу паљбу по њима. Као да сам једном била црна овца јер браним строгог наставника који децу изазива, наводи да мисле, поставља им клопке... А не да им да 5 на 2+2=4.
Испада да мањини такви одговарају а да већина воли линију мањег отпора :(
Imali smo prilike da čitamo o hajci na jednog strogog profesora.
 
Значи крећемо од премисе да су деца гов.на, родитељи дебили, наставници свеци. И ако од тога кренемо онда испаде треба да се деци поткрешу крила, родитељима да се припрети, а наставинци да се награде. А истина је увек између свега тога. Нити су сва деца гов.на (мада има малих дебила), нити су сви родитељи лоши и бахати (иако има и таквих), а посебно нису сви наставници дивни. На све три стране је потребно деловати како би се нешто подигло на неки нови ниво. Школе да су строжије наравно, да је лоша оцена кривица пре свега оног ко не учи, а не аутоматски наставника. Али и да се поједини наставници потруде да науче заиста нешто децу, а не само да отаљавају посао за плату.

Јер када је неко доктор, полицајац, војник и професор, то нису обични послови, ја то рачунам да су позиви. Ако ти није основни мотив да лечиш људе, браниш људе, браниш државу или преносиш знање, онда су мале шансе да ћеш бити добар у том послу. А чини ми се да је данас у свим овим професијама, односно позивима, новац једини мотив. И ок је да то буде основни, односно први мотив, јер материјална егзистенција јесте нешто основно, али ако је само и једино то, онда ту нема доброг посла.

Могу на личном примеру свог детета који је први разред да демонстрирам шта значи незаинтересован наставник (тачније наставница). У продуженом боравку дете ради домаћи, који та наставница из боравка прегледа и потписује да је добро урађено. Скоро сваки други дан, супруга и ја прегледавамо и видимо грешке, а домаћи потписан да ваља, па са дететом радимо кући. И овде не говоримо о неком ломљењу мозга, први је разред, најосновније сабирање и одузимање, прво до пет, а онда до десет. Ако на том нивоу некога боли кур.ац да ради посао, шта очекивати даље.

Дакле нема невиних у овоме.

Друга претпосатавка је та да би се кренуло напред, треба се вратити на нешто што је некада било. Неко је већ поменуо, наш школски систем је увек био, не само несавршен, већ комплетно ван времена и простора. Учење за оцену и бубање градива које се колико сутра заборави након теста, писменог, испита и то на свим нивоима од основне школе до факултета, заиста није нешто чему се треба враћати. Ја сам у оно "златно" време, када сам био у основној 80их година, бубао који је главни извозни производ Андалузије, Баварије... Тангенси и контангеси ни данас ми нису јасни, а никада у животу се нисам сусрео са ситуацијом где би ми требали. Да не настављам низ непотребног и непримењивог знања.

Да ли треба да помињем лектиру. У школи лектира треба да послужи да заинтересује децу за читање, да им се допадне читање књига, да уживају у причама. Ми смо имали трауме типа "Бела грива", или неке књиге којима никоме ни данас нису јасне. Искрено, не сећам се да сам уживао у некој лектири, па чак ни када сам читао "Орлови рано лете", већ сам више уживао у филму. Једино можда "Доживљаји Тома Сојера".

И на крају, можда најбитнија ствар, то је за шта се конкретно школујемо. Имамо ми доста одличних студената на факултетима и смеровима где не постоји понуда послова за тако нешто. Једноставно, када завршиш најчешће неки друштвени факс, а да није право и донекле економија, не знам заиста чему можеш да се надаш. Са дипломама социологије, историје, географије, филозофије, антропологије и даље да не набрајам, средња школа је макс за већину и то оних срећних. А на тим факултетима не могу да отворе довољно места колика је заинтересованост.

Јер код нас се факс била шта се воли и шта лежи, а не по томе шта би могло 'лебом да те 'рани у у некој будућности. Дакле нисмо толико рационални у нашим изборима, или имамо нека нереална очекивања, па се након стеченог образовања доживе тешка разочарења. Није ово земља која пружа много прилика. Али опет и овде владају неке законитости тржишта, па тако у овом тренутку доста људи који заврше нешто што има везе са ИТ сектором, или који су чак и самоуки могу да лакше дођу до посла и до пристојног примања од неког маестралног студента у некој области где код нас не постоји довољно радних места.
 
Ја се сећам и моје наставнице математике из основне. Она нас је научила да учимо и мислимо. И није попуштала. Већина ђака није могла да је смисли.
Али како сам ја средњу завршила ванредно, и то са одличном оценом из математике, самоука такорећи, без и једног приватног часа могу тврдити да је она свој посао одрадила како доликује.
 
Не, сада имамо генерацију преосетљивих родитеља који се понашају као да су деца њих родила а не они децу. Деца њима командују. Не сви, хвала Богу.
И ја полажем наде у ове нове генерације које тек сада постају пунолетне. Они се сами од себе враћају правим вредностима далеко више него што смо ми. Нама очи биле оволике :eek: на будалаштине.
 

Back
Top