Najnoviji rezultati mjerenja opće inteligencije po državama

stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.

Mej bregami

Buduća legenda
Poruka
44.325
Objavljeni su rezultati novog istraživanja opće inteligencije po državama koji potvrđuje rezultate objavljene od strane autora drugih istraživanja na tu temu.

Prikaz rezultata starog mjerenja 2012.
573499


Mjerenja ove godine

"
Istraživanje svetske inteligencije: "Srbija ima skromni IQ"
Srbija ima skromni državni IQ – (90), pokazuju rezultati najnovijeg istraživanja svetske inteligencije, sprovedenog u 203 države sa nekoliko zemalja van Evrope.
Od zemalja u regionu Slovenija ima IQ od 99, Hrvatska 96, BiH 89, Crna Gora 86, Albanija 82, dok Severna Makedonija ima isti skor kao Albanija.
Stanovnici BiH imaju isti državni koeficijent inteligencije kao Jermenija, Irak, Kazakhstan, Uzbekistan i Tajland.
Na vrhu lestvice su Japan, Tajvan i Singapur, sa IQ od 106 bodova, što je malo ispred Kine (104).
Zbog promene u metodologiji i nedostatka rezultata iz standardizovanih međunarodnih školskih ispita, iznenadni novi evropski prvak je Belorusija (102), a odmah za njom sledi očekivana grupa država - Finska, Holandija, Nemačka, Estonija i Lihtenštajn sa IQ od 101.
Na dnu svetske IQ lestvice nalazi se 14 zemalja, većinom iz Afrike, kojima je nametnut arbitrarni IQ od 60 - što zbog nedostatka rigoroznih podataka, što zbog statističke nestalnosti algoritma na nižoj margini.
U analizi su sarađivali najpoznatiji istraživač inteligencije Ričard Lin i politički istraživač Dejvid Beker, a sve kalkulacije za harmonizaciju podataka raznih izvora su zabeležili u knjizi "Inteligencija nacija"."

https://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyyy=2019&mm=07&dd=04&nav_id=1562223

Po novom istraživanju Srbija je ostala na istoj razini kao i prije 7 godina, Hrvatska je pala za dva boda kao što su pale i druge republike ex Yu osim Slovenije koja je porasla za jedan bod.
Naravno da tu igra ulogu i veliko iseljavanje gdje dobrim dijelom odlaze oni sa visokim obrazovanjem.
Ono što me čudi je da su te države bile 70 godina u jednoj državi pod nekim zajedničkim obrazovnim standardom i iako je napravljen ogroman napredak u tom vremenu ipak i danas postoje dijelom velike razlike koje su mjerljive standardnim testovima i koje se zrcale u područjima vitalnim za neko društvo poput ekonomije, odnosa prema prirodi, svijesti društva o nekom zajedničkom cilju na kojem svi zajedno trebaju raditi, shvaćanju sebe u odnosu na svijet itd.

Ima li to veze sa kulturološkim razlikama među narodima i poviješću kroz koju je svaka od tih država prošla i da li su te razlike danas stvarno tako velike da bi utjecale na ishod istraživanja u tolikoj mjeri ili je nešto drugo posrijedi?
 
stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.

Back
Top