Može li se biti obrazovan bez "bubanja" svih tih "nepotrebnih" podataka koje danas možete da izguglate za 5 sekundi?

Deca su isto, da se vratimo na obrazovanje, svestrana i radoznala.Umesto da se to iskoristi ide se na to da se ukalupe i zauzdaju.
Da sede mirna i ne mrdaju , da slusaju, uce ono sto ne vole pa i da trpe nasilnike.
I tako, svi smo mi nasilnici, koji jadnu decu terorišemo, zlostavljamo..dokle bre, dokle :roll::roll:
 
I tako, svi smo mi nasilnici, koji jadnu decu terorišemo, zlostavljamo..dokle bre, dokle :roll::roll:
Ne, nasilnici medju ucenicima se tolerisu, drzava nema mehanizme da ih izbaci, *osnovna je obavezna*
Skoro su strajkovali neki roditelji zbog deteta koje maltretira celu skolu.
 
Ne, nasilnici medju ucenicima se tolerisu, drzava nema mehanizme da ih izbaci, *osnovna je obavezna*
Skoro su strajkovali neki roditelji zbog deteta koje maltretira celu skolu.
Izvini onda, nisam te dobro razumela. I da, nasilnike trpi celo odeljenje, veoma često :(
 
Deca su isto, da se vratimo na obrazovanje, svestrana i radoznala.Umesto da se to iskoristi ide se na to da se ukalupe i zauzdaju.
Da sede mirna i ne mrdaju , da slusaju, uce ono sto ne vole pa i da trpe nasilnike.
треба и једно и друго, али умјерено
баланс је све
 
Izvini onda, nisam te dobro razumela. I da, nasilnike trpi celo odeljenje, veoma često :(
зашто?
да ли су људи зли или толико глупи искључени да не виде оно што им је пред очима
па да моје дјете неког малтретира неправедно и окрутно, па најмања брига би му био остатак свијета

ја сам одрастао тако што сам се стално тукао са силеџијама... није било лако али био сам немилосрдан :mrgreen:
 
зашто?
да ли су људи зли или толико глупи искључени да не виде оно што им је пред очима
па да моје дјете неког малтретира неправедно и окрутно, па најмања брига би му био остатак свијета

ја сам одрастао тако што сам се стално тукао са силеџијама... није било лако али био сам немилосрдан :mrgreen:
Ne znam jesi li upoznat sa pravima dece u današnje vreme? Bukvalno, ne smemo da povisimo glas na decu ...prvi koji će reagovati su roditelji koji će odmah tako nešto prijaviti. Ne bih sada o mentalitetu takvih roditelja jer i nije to tema..
 
Ne znam jesi li upoznat sa pravima dece u današnje vreme? Bukvalno, ne smemo da povisimo glas na decu ...prvi koji će reagovati su roditelji koji će odmah tako nešto prijaviti. Ne bih sada o mentalitetu takvih roditelja jer i nije to tema..
па ко и све друго форма је све а суштине нема
људи стално у свему претјерују
 
па ко и све друго форма је све а суштине нема
људи стално у свему претјерују
Problem je što je ovo neka osnova za buduće generacije a nama promiče suština i dobijamo samo polunaučene i priučene :(
 
Inteligencija je povezivanje i razumevanje stvari.
Ali ako nemaš znanja o činjenicama onda nemaš šta ni da znaš niti da povezuješ.
Tako da učenje činjenica je bitno.

Bubanje se definiše kao učenje napamet bez razumevanja.
I pogrešan je termin. Učenje činjenica je zapravo razumevanje činjenica i korelacija između istih, ali opet moraš naučiti činjenice.
 
U ime grupe koja je osvajala zlato na olimpijadama mogu da kazem sledece..

ETF je promenio kriterijum upisa jedne godine da bi bila po bolonji...
Tada je ukinuto resavanje 5 zadataka po 20 poena i uvedene pitalice koje mogu biti abcd ili da ne...

Ljudi koji su osvojili prvih 100 mesta na prijemnom na ETF kad je primano 640 studenata od 4600 prijavljenih , su ponovili malte ne isti redosled i na novouradjenom testiranju.
Dakle prvi na zadacima je bio prvi i na pitalicama..
I tako dalje..

Sledece godine pocinje bolonja era, tj samo pitalice...totalno drugaciji redosled i kvalitet primljenih studenata...kasnije i smanjena ponuda za upis...itd itd..

Dakle iako se cini da je znanje koje mozete dobiti otvaranjem almanaha podataka, ili tabele, isto kao znanje koje imate tako sto ste proterali kroz prste znanje i stekli vestinu racuna , to nije isto...ni blizu..
Ne samo u razmisljanju , nego nije isto ni u prakticnom primenjivanju istog znanja..

Sad da li se rad zadataka i ucenje i pamcenje konstanti , metoda moze nazvati bubanje, jer ga u skoli ne zovu bubanje, niti ijedan pobednik olimpijade to vidi kao da je nauceno napamet, to ne znam..
Pamte se principi pristupa, nacin razlaganja razmisljanja, pristup sagledavanja, totalno neke druge stvari , mnogo vise matematike, ne bukvalno nego sto je bubanje zadatka i resenja zadatka...
Bukvalno olimpijac zapamti 4 vazna detalja a to zamenjuje zadatak od 16 podataka , proceduru koja trazi pola pisane strane ili vise...i 40 matematickih operacija..

Postoji jedan argument koji ne mogu da dokazem, ali ide ovako..
Osnovi elektrotehnike je ispit koji ima 20 ili vise zadataka, pri tome vam je ostavljeno list ili dva slobodnog da tu pisete medjurezultate ili sta vam treba, ne trazi se postupak..
Ocena 6 na takvom ispitu trazi dodatnih jos 4 lista ili vise i dobija naravno samo se stavi pecat da su kontrolori dali te listove...
Ocena 10 nema popunjeno ni 3 reda tj skoro nista na tim praznim listovima..
Sve je student uradio ocima i digitronom ako je potrebno ....ali obicno nije..

Ne radi se o genijalcima nego o studentima koji dobiju 6 ili 10 na osnovu rezultata koji je upisan u kucice, znaci niko ne vidi koliko je potroseno od papira za medjurezultate..
 
E sad da vidimo sta stvarno treba vecini firmi i drustava u svetu...

Odgovor je ne trebaju im nobelovci.
Trebaju im ili drljadzije, ili tamo neki clanovi timova, ili spijuni ili preduzetnici...nosioci patenata..
Tako da je bolje proceniti sta treba drustvu , a ne sta je bolje za ljudski rod...

Isto kao sto proizvodimo koka kolu a ne mesavinu sargarepe jabuke i borovnice...koja se tesko odrzava duze od 7 dana da ne vri , cak ni vinobran tu ne moze da odradi posao..

Dakle trebaju nam pattern majstori , treba ju nam sablonasi , trebaju nam koderi u svakom smislu a ne u programerskom...
I zato je google dobar, jer takvoj industriji trebaju nadji kako se programira kostur baze, pa onda izgubi 4 dana da to proradi mozda sa skrivenim bagom, ali to ce posle 2 meseca da ispravimo , ali da radi odmah i sad, posle ide u proveru..

I sve se tako radi....jer je trajanje uredjaja, ideje i svega pa i coveka ograniceno..
Tako i projekta i kapitala i prinosa kapitala...

Sve je prolazno , pa je znanje nevazno u smislu sustine nego u smislu brzine i to ne apsolutne nego relativne...

Zato se rade testovi koji nisu IQ kad se neko prima za programera, tj trazi se da proceni koliko je vazan podatak koji je netacan, da li moze da se prenebregne, da se ignorise...
Da se poturi netacno , a da drzi vodu..
Trazi se da radnik na novim tehnologijama bude imun na paralizu neuspeha ako je taj neuspeh mali i moguce zamaskiran...

Da nastavi dalje kao da nema greske u kodu...
Ko otkrije ,njemu kasnije ide sav posao otklanjanja...
Vrlo vazan pristup , stvarno je blagorodan , jer se stvara ratnik radnik, onaj koji zna kako da se postavi da ceo projekat brzo napreduje.....
A ne da kvari ostalima tako sto kaze ne mogu da resim taj problem treba para za resenje iz Irske...daj covece zamuljaj pa da idemo kuci..

Takav kod se plasira i nuklearnim postrojenjima, samo se kasnije detaljnije testira...
Ali takav kod...
Eto koliko je bitno da li je neki hrvat popio cistu fosfornu kiselinu , koja je prilicno jaka , zaboravio sam koja je jaca sumporna ili fosforna, ali sam video sumpornu kako razjeda, , to ne zelite u svojoj blizini ni slucajno....cak ni kao kap na nekom stolu....
 
naravno da se može biti obrazovan bez bubanja, ali ne može se biti obrazovan ako insistiraš da čitaš i učiš samo ono što ti se sviđa, bez uvažavanja da znanje ima neka pravila i kriterijume

Samo ono sto mi se svidjalo za vreme skolovanja je postalo ono na sta sam potrosio veci deo zivota i bez obzira na konstantno ucenje novog, nikad necu moci da naucim sve iz samo onog sto mi se svijdalo. Potpuno mi je nebitno sto sistem ima pravila i kriterijume za drugacije vrste znanja. To sto znam svasta, iz mnogo razlicitih oblasti, je stvar potrebe ili radoznalosti (hobi, zabava), a dobar deo zadovoljavanja zivotnih potreba nisam ni ucio u skoli, nego sam ucio usput kako sam znao i umeo. Stavise mnoga zivotna znanja i sposobnosti ni ne uce se u skoli.

Znanje je mnogo vece nego sto mi mozemo mentalno da postignemo.

Moj blagi utisak je da se skola vise bavi sobom i zadovoljavanjem formalnih akademskih putanja.
 
Gugl je potpuno neprikladan sistem pronalazenja znanja. Gugl internet je, kako kaze jedan moj drugar, zgrada na 100 spratova gde je 99.95 posto prostora prodavnica koja se iz petnih zila trudi da pogodi ono sto oni misle da treba da kupis koristeci sistem odvlacenja paznje na zadovoljavanje potrebe da industrija proda nesto (sa celim psiholoskim mehanizmom koji se samo bavi time) i 0.05 posto negde gde nesto mozes da naucis.

Gugl ce prestati da postoji kad AI kontekstualni pretrazivac postane norma za pretrazivanje - vec sad mnogi to koriste radije nego da odu na Gugl.

Ukratko Gugl je nebitan, i sve ce vise da bude nebitan.

Bubanje je kategorija za sebe - to su vec razna vidjenja.

U neko starije vreme umesto interneta postojale su enciklopedije. Ako te je nesto interesovalo pogledao bi u enciklopediju pa trazio dalje. Naravno vremenom enciklopedijsko pokrivanje je prevazislo papir, cak je prevazislo i ekonomiju i uvedena je konstantno popravljajuca wikipedija (ili neke druge digitalne verzije enciklopedija).

znanje nestaje sa interneta a prodaja eksponencijalno raste
 
Odličan tekst. Bubanje je bitno da bi se napravila baza znanja koja se koristi da bi se razumele nove stvari.
Najbolji primer je učenje jezika u nematičnoj zemlji. Ako bi išao odmah na prevod bez prethodnog bubanja, stvaranja baze reči, nego odmah uz rečnik, shvatio bi da je to nerealno već na prvoj rečenici jer dok pronađeš značenje 5. reči već si zaboravio prvu koju si preveo. Zato se bubaju reči uz uvežbavanje korišćenjem lakših rečenica, ali ipak moraju da se nabubaju tj. pohrane u trajnu memoriju jer se zaboravljaju.
Osim toga, bubanje (koje sam i ja prezirala kad sam bila u tim godinama, kao dovoljna je samo logika) razvija memoriju tako što mozak sam uči da sistematizuje, klasifikuje i povezuje podatke, da ih zipuje pa posle po potrebi raspakuje, da asocira i razvija kreativnost i tako se razvija.
Druga je stvar ako klince ne intersuje tema pa im je muka da bubaju ili nemaju ambicije da studiraju. Ali nije svako gradivo bubanje niti svaka ocena mora da bude 5, niti svi moraju da završe fakultet. 🤷‍♀️
Bubanje nije ni lako, ni prijatno ali svest da je ono potebno ojačava volju.

terminologija....

U mom svetu saznjana bubanje i pamcenje strukturalnog znanja su dva razlicita pojma

bubanje IMHO je mehanicko ucenje cinjenica za namene formalnog prolazenja teksta, cinjenica koje su zapamcene samo za odredjeno vreme za odredjenu namenu i ladno mogu da se zaborave kad je ispunjen 'visi' cilj.

ucenje strukturalnog znanja nije bubanje nego jednostavno ucenje. Ucenje sistema znanja za kasniju upotrebu, generalno, bilo kad.

jedino strukturalno znanje koje ne priznajem kao generalno korisno je proceduralno znanje (koje sad verovatno pokriva 90% opsteg znanja)
 
Idealno bi bilo da se nakon osnovne skole znanje za posao stice segrtovanjem, na primer posto je danas glavna informatika, da se stice praksa u tome na razne nacine...
Svi ionako bez prestanka zure u internet i to bi trebalo iskoristiti da postanu zavisni od posla a ne samo instagrama

Istovremeno na internetu se lako dolazi i do opstih i naucnih znanja o bilo cemu, ali to treba da bude uzgredno...

Ma da, k'o segrt kod keramicara - nauci da secka plocice, slaze, lepi, fuguje... i posle umetnos' - rimska kupatila!

potpuno isto tako i informatika - odes kod majstora programera, on te nauci petlje, odlucivanja i varijabile i slazes kod-kockice sam do kraja zivota. :rotf: how yes no!
 

Back
Top