Moja nova shkola

Nisam iščitala sve strane, možda je neko spomenuo i ovo:
Ja bih uvela test na kraju svake godine i iz svakog predmeta, i to propisan od strane ministarstva, a ne proizvoljan od strane nastavnika, koji bi obuhvatao celokupno gradivo iz te školske godine, koji se ne bi ocenjivao, ali bi poslužio kao smernica svima onima koji se bave prosvetom (znači i profesorima i onima koji prave plan i program kao i piscima udžbenika) kako bi mogli da stvore neku opštu sliku o problemu ako on postoji (a u to ne sumnjam). Tako bi se videlo i kako je koji profesor/nastavnik radio, da li je preneo znanje, da li je to znanje samo površno itd.
Naravno da bi se poredile samo škole istog usmerenja.

A sada i ja malo off topic:
Fizičko vaspitanje - đaci eskiviraju i ova dva časa nedeljno, devojčice/devojke ne žele da se oznoje, dečaci su često takođe nezainteresovani (ionako će imati 3,4 ili 5), tako da se recimo 6. čas fizičkog često i ne održava. Đaci odu kući, profesor za njima, svi srećni osim onog ko im drži 7. čas.
I to se toleriše.
 
Toliko toga želim i imam da kažem i bojim se da vas ne smorim. Ali oprostićete mi,nadam se.
Zakon o disciplinskom kažnjavanju učenika ne koristimo odmah nakon učinjene greške deteta(bar je tako u mojoj školi). Zaista se trudimo da prvo uslede obimni razgovori sa detetom,roditeljem,PP službom,ali nekada i posle višemesečnog rada dete ne želi da sarađuje i dalje pravi iste ili još veće greške. Zakon o kažnjavanju učenika nije toliko sporan koliko,bar je to moje mišljenje,današnji način življenja. Roditelji u velikom broju sa opravdanim razlozima rade i po dva posla ne bi li priuštili iole normalan život svojoj deci. Tu se gubi ono dragoceno vreme u odrastanju deteta i njegovom usmeravanju. Ima mali broj roditelja koji jednostavno svoje probleme i nedostatak vremena prebacuju u obavezu školi da im ona vaspitava dete(verujte,lično sam imala takve izjave roditelja). Nemojte me pogrešno shvatiti,ali škola je zaista u nemogućnosti da vaspitava dete od 11 godina.
IZRIČITO NAPOMINJEM DA JE 90% DECE U ŠKOLI DIVNO. Mislim da su izuzetno lepo vaspitana,bez obzira na uspeh učenja u školi,vredna i veoma radna i disciplinovana.
Zato ne bih volela da se generalizuje ponašanje dece u školi,jer to su zaista samo pojedini slučajevi koji nam skreću pažnju sa dobre dece kojih ve mnogo,mnogo više.

Po pitanju učenja i udžbenika,planove i programe sastavljaju ljudi koji,čini mi se,nemaju pojma koliko je to opterećenje za decu. Deca nam zaista uče nebulozne stvari u OSNOVNOJ ŠKOLI, koje im nikad više u životu neće trebati,a uče ih u sitna crevca.
Prosvetare niko nikad nije pitao šta je to zaista najsažetije što je potrebno deci,a zahtevaju da se slepo držimo Službenog glasnika.
Deca imaju puno da uče,a mi imamo sve manje vremena da im pomognemo u svemu tome(mislim na roditelje).
Hvala na strpljenju i ako sam nešto propustila ili pogrešila,molim vas da mi nagovestite.

Па сад....не знам како да схватимо болдовано а да не буде погрешно... Шта је иначе задатак школе ако не да и ВАСПИТАВА, осим што образује? :confused:

Са последњим пасусом се слажем! :ok:
 
Па сад....не знам како да схватимо болдовано а да не буде погрешно... Шта је иначе задатак школе ако не да и ВАСПИТАВА, осим што образује? :confused:

Са последњим пасусом се слажем! :ok:

Mislim da razumem šta nisi razumela.
Škola odn. starešine rade sa decom na daljem vaspitavanju i pravilnom usmeravanju u životu. Ali one osnovne stvari koje dete treba da nauči kod kuće,kao dete od dve tri godine, ne može škola da nadoknađuje. Ne kažem da se ne trudi,ali u nekim slučajevima bude kasno.
Nadam se da sam uspela da ti približim moje razmišljanje. Njaka me ovaj mlađi klinac da igra "pojuter",pa nemam vremena da još malo izdetaljišem.Sorry.
 
"Ministar prosvete Žarko Obradović izjavio je u Šapcu da su srpski učenici
koji se takmiče na matematičkim manifestacijama primer uspešnog obrazovnog sistema
jer osvajaju medalje u međunarodnoj konkurenciji."

:dash:

..kada ce nam vec jednom primer uspeshnog obrazovanja postati ljudi koji
zavrshivshi shkolovanje rade u struci, za pare?

http://vesti.krstarica.com/?rubrika...c6425c103fdd3d32f&dan=11&mesec=08&godina=2010

..svaka chast ovoj deci, ali svi oni ce biti odshkolovani za neko tudje trzishte mozga.. :(
 
Nisam iščitala sve strane, možda je neko spomenuo i ovo:
Ja bih uvela test na kraju svake godine i iz svakog predmeta, i to propisan od strane ministarstva, a ne proizvoljan od strane nastavnika, koji bi obuhvatao celokupno gradivo iz te školske godine, koji se ne bi ocenjivao, ali bi poslužio kao smernica svima onima koji se bave prosvetom (znači i profesorima i onima koji prave plan i program kao i piscima udžbenika) kako bi mogli da stvore neku opštu sliku o problemu ako on postoji (a u to ne sumnjam). Tako bi se videlo i kako je koji profesor/nastavnik radio, da li je preneo znanje, da li je to znanje samo površno itd.
Naravno da bi se poredile samo škole istog usmerenja.

A sada i ja malo off topic:
Fizičko vaspitanje - đaci eskiviraju i ova dva časa nedeljno, devojčice/devojke ne žele da se oznoje, dečaci su često takođe nezainteresovani (ionako će imati 3,4 ili 5), tako da se recimo 6. čas fizičkog često i ne održava. Đaci odu kući, profesor za njima, svi srećni osim onog ko im drži 7. čas.
I to se toleriše.
prvo nastavnicima i profesorima test pa tek onda deci
 
prvo nastavnicima i profesorima test pa tek onda deci
Pa u poslednje vreme je išla neka naredba da zapošljavaju samo one koji imaju diplomu fakulteta iz tog predmeta, a svako sa diplomom će moći da prođe test iz tog predmeta koji predaje, nije ovo više 1945. Teške muke položiti test iz šestog razreda kad si položio ispit iz toga na fakultetu gde se uči iz dve knjige, dve skripte i dve sveske. Zato ti pri zapošljavanju i služi diploma fakulteta kao dokaz da si nekada negde znao to gradivo na 50 puta težem nivou.

Sa druge strane, postoji i zrnce istine u tvom scenariju. Ako bi test pitanja imala samo tačan ili netačan odgovor, to bi nama nadarenima predstavljalo teškoću jer je recimo moja biologija sačinjena od pravila sa izuzecima; za svako pravilo negde u prirodi imaš izuzetak.

Primer: Da li sisari nose jaja? DA - NE. Postoje tri vrste kod kojih je odgovor DA, inače NE. I onda razmišljaš šta je pisac hteo da kaže: da li te tri vrste treba da zanemariš jer su mali procenat u odnosu na nekoliko hiljada, ili se računa kao da ako ima makar i jedna vrsta.

Na svu sreću, mi smo na prvoj godini fakulteta imali hemiju, gde su nas cepidlačkim ocenjivanjem naučili da UVEK navedemo i pravila i sve izuzetke, jer smo i mi došli iz srednje škole sa razvijenim umenjem da provališ šta profesor smatra za tačan odgovor. Ali onda nemaš "zaokruži: DA - NE" nego ogroman prostor da dopišeš odgovor.

p.s. jutros sam iščitao celu temu. Pošto je stara više od godinu dana (pre nego što sam došao na forum), da li neko želi da diskutuje o određenim stvarima koje su pomenute?
 
..bivshi i sadashnji djaci,
sadashnji ili buduci roditelji:

shta biste promenili ili de novo uveli u nashe osnovne ili srednje shkole?

..molim vas,
uzdrzite se od opshtih mesta tipa izbacivanja predmeta ili "rasterecivanja programa",
paushalnih ocena i/ili generalizacija tipa "sve profesore na psihijatriju"
megalomanije tipa menjanja vlade, predsednika i ministara,
kukanja na postojece (da je savrsheno, ne bi bilo ovakvih tema),
i neprikladnog komentarisanja tudjih ideja..

увелабих под обавезно логопеда у сваку школу
ако већ не смемо да избацујемо предмете, ево предлажем да се смање захтеви,критеријуми у првим разредима ОШ
а појачају у каснијим
имам утисак да је обрнуто
 

Back
Top