Mobilni telefoni "pod ključem" tokom nastave

  • Začetnik teme Začetnik teme Nina
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
Pogledajte prilog 1345816
Neprimereno vladanje, potpuna nepažnja na času i sve češći primeri vršnjačkog nasilja, samo su neki od razloga zašto se poslednjih godina sve više govori o uvođenju zabrane korišćenja mobilnih telefona u učionicama širom Srbije. Iako mnogi stručnjaci ovo smatraju gotovo nemogućom misijom, upozoravajući na otpor učenika i neefikasnost ovakvog vida zabrane, određene škole su počele da primenjuju tu praksu.

Đacima je, kako i sami kažu, u početku ovo bilo neobično, ali sada, deset dana nakon uvođenja novog pravila, ipak shvataju kako je moguće bez telefona ići u školu i provoditi kvalitetno vreme sa svojim vršnjacima.

Još nekoliko škola u Srbiji, iako u malom broju, počele su da sprovode ovakve zabrane. Međutim, i pored pozitvnih rezultata koji su zabeleženi, mišljenja oko ovog predloga još uvek su umnogome podeljena. Dok neki smatraju da će ova zabrana doprineti opštem kvalitetu obrazovanja, boljoj socijalizaciji i poboljšanju pažnje učenika, drugi ocenjuju da bi zabrana mobilnih telefona ipak mogla da izazove kontraefekat i da ne predstavlja pravo rešenje.

Ministarstvo prosvete je početkom ove godine školama poslalo dopis o korišćenju mobilnih telefona i pametnih satova u cilju prevencije zloupotrebe elektronskih uređaja. Mada, školama je ostavljeno da odlučuju kako će i da li će ovo sprovesti, pošto je dopis bio na nivou preporuke, što u osnovi znači da škole nisu obavezne da regulišu upotrebu elektronskih uređaja.

Da ova preporuka resornog ministarstva nije urodila plodom, smatra predsednik Foruma srednjih stručnih škola Milorad Antić koji za Euronews Srbija kaže da je broj škola koji je uveo zabranu ili kontrolu mobilnih telefona na nivou statističke greške, pošto se ovome odazvalo svega nekoliko škola u našoj zemlji, uglavnom osnovnih.

Dodaje da se zalaže za uvođenje zabrane zbog toga što primeri škola koje su uvele zabranu ili kontrolu korišćenja mobilnih telefona, pokazuju da su učenici bolje pamtili, više slušali nastavnike, i da je njihovo sveobuhvatno znanje bilo kvalitetnije. Takođe, dodaje da bi zabrana učenike sprečila da neovlašćeno snimaju časove, nastavnike, ali i njihove vršnjake.
link

Da li ste za ogranicavanje koriscena mobilnih telefona na casovima u svim skolama ?
Da, svakako, u vreme trajanja nastave. Mnoge škole imaju i boxeve za garderobu. Npr pripremu za fizičko i knjige i slično đaka OŠ mlađih uzrasta.
Tu bi mogli i da stoje mobilni, tableti, po potrebi i slično.
Svi udžbenici, pritom, za mlađe osnovce, mogu i trebalo bi da stoje zaključani, da deca samo ponedeljkom i petkom nose torbe, a ne da vuku ili kotrljaju ona pijačna kolica i krive kičme...sve može gde je pameti i brige za decu.
 
Poslednja izmena:
Таква визија образовања је на нивоу ТВ-квизова. Бити образован није само имати информације, то је тек предуслов за даље разумевање.

Знам и ја да нађем на интернету сваки појам из анатомије. Па опет ми не би нигде у свету уписали 10 да се појавим сада на испиту. А знам одлично и да сечем маказицима и шијем, па и да погледам YT видео, али неће да ме пусте ни да будем хирург.
da , skola sluzi i tome da obuzda duh deteta , da ga zauzda

da ga smesti u odgovarajucu kastu i da shvati da mu moze pomoci ili veliko znanje ili nasilje da se odvoji od toga

a to sto nastavnici hoce autoritet silom je posebna prica , autoritet se ne postize tako nego nivoom svog znanja i ponasanja

prepoznaju to deca i postuju
 
У основну школу су стрпали градиво средње. Такав је бар мој утисак био када сам разгледала уџбенике своје деце у вишим разредима. Хемија нарочито. Силне информације од којих им неће остати ништа у глави.
 
da , skola sluzi i tome da obuzda duh deteta , da ga zauzda

da ga smesti u odgovarajucu kastu i da shvati da mu moze pomoci ili veliko znanje ili nasilje da se odvoji od toga

a to sto nastavnici hoce autoritet silom je posebna prica , autoritet se ne postize tako nego nivoom svog znanja i ponasanja
Хајде не филозофирај да би ширио мржњу. Наравно да ауторитет подразумева силу, то је суштина значења те речи.


prepoznaju to deca i postuju
Ма видели смо како поштују, дај не зезај. 🙄
 
У основну школу су стрпали градиво средње. Такав је бар мој утисак био када сам разгледала уџбенике своје деце у вишим разредима. Хемија нарочито. Силне информације од којих им неће остати ништа у глави.

Могуће да јесу, али није проблем у информацијама. Лако наставник може да избаци гомилу информација и да каже да нешто не мора да се учи. Проблем је у суштинским стварима, нпр. то што омладинци данас не знају да држе оловку, рачунају, читају, не знају шта је кубни метар, не разумеју прочитано, немају способности визуелизације и замишљања комплексних концепата у глави јер никад тако нешто нису хтели да вежбају, итд...
 
Могуће да јесу, али није проблем у информацијама. Лако наставник може да избаци гомилу информација и да каже да нешто не мора да се учи. Проблем је у суштинским стварима, нпр. то што омладинци данас не знају да држе оловку, рачунају, читају, не знају шта је кубни метар, не разумеју прочитано, немају способности визуелизације и замишљања комплексних концепата у глави јер никад тако нешто нису хтели да вежбају, итд...
Аутор уџбеника хемије је био њихов наставник. Ништа није редуковао, буквално се иживљавао над њима.
За остало се слажем. Основне ствари не знају. Један мој млади рођак, набеђени вуковац је на моје питање на колико степени ври вода - ћутао.
 
Аутор уџбеника хемије је био њихов наставник. Ништа није редуковао, буквално се иживљавао над њима.
Вероватно има тога, као што је увек и било, али ретко. Бар је то мој утисак када причам са малолетницима. Врло слабо знају оно што уче, слабо разумеју, не умеју да примене, чак ни не памете оно што су учили пре месец дана.

Мозак им је једноставно заокупљен и презасићен неким глупостима са интернета или којечега, које нису од суштинског значаја, а заузимају им место на хард-диску.


За остало се слажем. Основне ствари не знају. Један мој млади рођак, набеђени вуковац је на моје питање на колико степени ври вода - ћутао.
У наше време за такво знање без разумевања, тј. напамет издекламове информације, добијала се двојка. Само то данас вероватно не смеш да урадиш, јер би скочио цео бујук родитеља на тебе, оних који су вече пре тога преслишали своју децу и "компетентно" утврдили да знају за 5, а да си ти неки искомплексирани лудак који се иживљава на њима.
 
Пази ово - моја другарица је пре једно десет година била нешто болесна и каже ћерки (тада 17 год., одликашица) да јој скува мало кромпира да то поједе.
После извесног времена осети да нешто смрди на изгорело - ћеркица је ставила кромпир без воде и укључила ринглу.
Каже, није знала да мора и вода.
Јбт....
 
Ima momenata i stvari,ako treba roditelji nesto da im kupe za skolu,ili tako slicne stvari.U vezi skole.

Не треба. Тако се код деце стимулише хаотичност, неодговорност, неорганизованост...
Све то може и поподне код куће.
 
Не, ово нису ауторитет и сила. Ово је неко гласање. Дакле демократија. У нормалном друштву, нико не би питао децу шта она желе везано за управу.

masa

Dragi moji, nastavnik sam već 22 godine, nagledala se svakojake dece, ali i kolega! Kad bi samo znali kakvi su sve ljudi nekim čudom završili u prosveti i koliko pojma nemaju o pedagogiji i razvojnoj psihologiji! Meni su najdraže zanimanje na svetu ogadile upravo takve "kolege", a ne razmažena deca...Ko je pravi prosvetni radnik, taj će znati sa svakim detetom.

https://www.telegraf.rs/vesti/srbij...ao-ucenika-petog-razreda-u-nisu/komentari/svi
 
masa

Dragi moji, nastavnik sam već 22 godine, nagledala se svakojake dece, ali i kolega! Kad bi samo znali kakvi su sve ljudi nekim čudom završili u prosveti i koliko pojma nemaju o pedagogiji i razvojnoj psihologiji! Meni su najdraže zanimanje na svetu ogadile upravo takve "kolege", a ne razmažena deca...Ko je pravi prosvetni radnik, taj će znati sa svakim detetom.

Моћи ће, на приватном часу, један на један, са већином деце.
 
Eto jedan prosvetara, sa 22 god.staža, Masa ili Maša da kaže kako stvari stoje.

Не стоје тако ствари. Да је тако лако изаћи на крај са ученицима, успели би прво родитељи, а не Маша која има ~1 минут дневно по детету.
 
Poslednja izmena:

Back
Top