MLADI,LIRIKOM SE NAJBOLJE DAJU ODUSKE-NEUZVRACENIM LJUBAVIMA !

Veoma je bitno,da se kroz osnovno i srednje skolovanje,posveti veca paznja
lirskim izlivima,koji rasterecuju dusu i psihu,mladih.Mislim,da nastavnici-profesori
u osnovnim i srednjim skolama,ne obracaju dovoljno paznje,na duhovni zivot svojih
ucenika.Profesori smatraju,da su djaci duzni da uce,ono sto im plan i program
nastave nalazu.a ne ulaze u probleme mladih,koji mogu cak i fatalno, da se odraze.
Mladi su puni emocija.Tu su prve ljubavi.Cesto,neuzvracene.To,te emocije,koje u tim
"neznim" godinama,mogu veoma tesko,i uznemirujuce da deluju,na mladu psihu,treba
nekako ukoloteciti.To se najbolje moze postici,na casovima maternjeg jezika i
knjizevnosti.Trebalo bi,da u praksu nastavnika,udje,da djaci na casu jezika,pisu
pesnicke stihove,u kojima ce izliti sav svoj nemir,sva svoja razocarenja,ili ushicenja.
Stihovi,kao knjizevna forma izrazavanja,najbolji je nacin,da se mlada osoba,na jedan fini,i nenametljiv nacin,oslobodi svojih frustracija.Takav nacin iarazavanja,kroz stihove,
veoma deluje relaksirajuce.Sve ono sto se stavi na hartiju,oslobadja nas tereta,da
nesto,sto nam je neprijatno,dalje nosimo,zatvoreno u sebi.
 
...mislim da grešiš Lorde....strašno grešiš ....čuveni atinjanin reče , pesnici u bunilu neznaju šta pišu , te zbog te belodane istine skupštinski , na demokratski način bi osuđen na smrt , kao loš vaspitač mladeži.... i svako od tad do danas , ko mladež uči dejalektičkom saznavanju i spoznavanju istina o ljudima , naročito o vladarima , biće ubijen - društveno , sociološki , statusno , pa i biološki ; ne jedan istino ljubivi prosvetitelj je ubijen....
..stiho klepstvo , preplavilo je svet ...tu i prozni budalizam ne zaostaje....milijarde reči praznoslovne pune dečije glave...a tek sad na ovim našim prostorima kad navale veroučitelji , da smlaćuju mladu travu...biće skoro propast sveta...sudeći po učiteljima ( od zabavišta do akademije , pune čobanskih akademika ) , izgleda da nije ni šteta....
...u svoj svojoj gluposti , mnim , decu treba učiti da analiziraju svaku napisanu , da imaju kritički stav o svakoj rečenoj i zapisanoj , da svoj stav preispituju i dopunjuju - razumno i logički ; a da u tim procesima učenja uvek imaju stav drugačiji od školskog ( službenog iz štiva ) , različit od predavačevog ( koji opat mora izneti kritički različit stav od školskog štivnog ) ,a i različit od svojih vršnjaka...pa ako tako decu osposobimo da poeziju i prozu kritički svojeumno analiziraju - postavićemo ih na stabilne prosvetiteljske noge...posle mogu , sa takvim nogama da razvaljuju filosoviju , istoriju - naročito istorijske laži o istorijskim veličinama , sve društvene predmete pa i veronauku - fanariotsko farisejsku...stakvim nogama , može posle da radi šta hoće , čak i da piše velika književna dela....

...inače , po tradiciji , držati ih u pesničkom bunilu , pomalo je bedno ...naročito je bedno kad držiš mladež u deseteračkom pesničkom bunilu...

...kad naši klinci izađu iz bunila i pitaju učitelja , kakva je to majka koju ti sa tom bajkom veličaš , pa je dozvolila da jedna starica , bolesna ( njena majka ) , nepokretna , leži sama u šumi punoj vukova ; pa kakva je to majka , kad jedno dete koje nije ni školskog uzrasta , svoje dete voljeno , šalje kod te starice samo , bez oružane pratnje , u šumu u kojoj haraju krvožedni vukovi ; pa kad pita , koji je to humani lovac , koji crkotinu baca u bunar pitke vode da ga zagadi , kako njega tako i sve okolne bunare ; koja je to nakazna pamet učitelju, kod tih ljudi iz te tvoje priče... šta tu ima ljudskog , humanog , dobrog i važnog za moju dušu...

...verovatno nisi imao ovakve poglede na tu lepu bajku, finu i faspitno poželjnu , koja u potsvest slušaoca veliča nakaznu licemernu pamet !

...mani se pesničkog i proznog bunila..drž se dijalektičke analize i njene misli !

Pozdrav Crvenkapi , mami i lovcu !
 
Mnogo si realan Loncar3- Treba ziveti na pesnicki nacin.Treba kroz lepotu stihova,ulepsati ovaj brutalan zivot
koji se sada vodi.Zar nije lepo zamisljati,neku plavu devojku,sa teget ocima u providnoj dugoj haljini,koja leprsa
pored tebe,i odlazi do klavira,gde tiho pevajuci,svira Sopenove sonete.Njena duga plava kosa,kao plavi oblacic,
miluje njen dugi beli vrat.Ti prilazis na prstima,i nezno je ljubis u taj labudovski vrat,dok ti se ona stidljivo smesi
dok dugim finim prstima,na klaviru proizvodi carobne zvuke.Zasto,zasto Loncar3-zasto hoces,da mi ubijes snove ???
Realnost je isuvise grozna.Ne zelim je.Zelim romantiku.Zelim ljubav sa Boginjom lepote.....
 
Mnogo si realan Loncar3- Treba ziveti na pesnicki nacin.Treba kroz lepotu stihova,ulepsati ovaj brutalan zivot
koji se sada vodi.Zar nije lepo zamisljati,neku plavu devojku,sa teget ocima u providnoj dugoj haljini,koja leprsa
pored tebe,i odlazi do klavira,gde tiho pevajuci,svira Sopenove sonete.Njena duga plava kosa,kao plavi oblacic,
miluje njen dugi beli vrat.Ti prilazis na prstima,i nezno je ljubis u taj labudovski vrat,dok ti se ona stidljivo smesi
dok dugim finim prstima,na klaviru proizvodi carobne zvuke.Zasto,zasto Loncar3-zasto hoces,da mi ubijes snove ???
Realnost je isuvise grozna.Ne zelim je.Zelim romantiku.Zelim ljubav sa Boginjom lepote.....
 
...stvarnost je bolna , naročito za sanjare - one koji su živi a da nisu ni živeli ...romantizam nije umišljanje i zamišljanje života , romantizam je videti lepotu u realnom životu...imati devojačku ruku u svojoj ( makar zajedno imali dva veka života ) ...gledati stvarni njen osmeh , mio i drag , radovati se njenom postojanju...................radovati se cvetu u stvarnom polju ili pustinji ---- romantizam je radovati se svakom stvarno životnom trenutku..... a ovo zamišljanje , umišljanje , sanjarenje , pesničenje i tako to - to nije romantizam , to je mentalni sajberizam ....

...moj " brutalni realizam " , trebalo bi da opominje i čuva od manipulacija .... da sam sebe ne prevedem židnog preko vode , ako mi to već organizuju mnogi u ovom svetu - bar da nepristanem svesno , voljno na to ....da ne zgrešim prema životu voljno , a i nevoljno - kad uvidim da je manipulacija , prevara , obmana , iluzija i tako to !
 

Back
Top