Ljudi postaju gluplji

Neprilagođena

Leptirica
Banovan
Poruka
95.555
U prošlom veku svaka generacija odrastala je u ljude inteligentnije od svojih roditelja, ali sve više podataka ukazuje na zabrinjavajući kraj ovog trenda i preokret u drugom smeru. Na standardnim testovima inteligencije, koje su deca polagala u većini zemalja razvijenog sveta, prosek bi se svakih nekoliko godina pomerao naviše, tako da je ono što je bio prosečan IQ 1950. godine daleko ispod proseka izmerenog 1980. godine.
Taj tzv. Flinov efekat vredeo je tokom većeg dela 20. veka, ali sve više podataka ukazuje na zabrinjavajući kraj ovog trenda i preokret u drugom smeru, a kolektivni koeficijent inteligencije, čini se, počeo je da opada širom sveta.

1632337754704.png





Od početka devedesetih godina prošlog veka do danas koeficijent inteligencije počeo je da opada širom razvijenog sveta.
Ovaj trend prvi su primetili norveški naučnici koji su proučavali rezultate testova inteligencije vojnih regruta između 1950. i 2002. godine.
Podaci iz prošlog veka većinom su bili u skladu s Flinovim efektom, ali sredinom devedesetih on je nestao i koeficijent inteligencije počeo je da opada.
Usledile su zabrinjavajuće potvrde novog trenda, dobijene iz podataka o inteligenciji danskih regruta, potom podaci iz Ujedinjenog Kraljevstva koje je prikupio sam Flin.
Prema studiji iz 2009. godine, prosečan koeficijent inteligencije 14-godišnjih Britanaca pao je za oko dva boda između 1980. i 2008. godine.
Jednako važni za razvoj inteligencije su spoljni faktori –
okruženje u kojem odrastamo, ishrana, to koliko smo često bolesni, podsticajna i stimulativna okolina, i brojni drugi faktori.

1632337827896.png



Kontroverzni naučnik Ričard Lin veliki je zagovornik disgenike, pojma obrnutog od eugenike.
Prema njegovom mišljenju, do pada u koeficijentu inteligencije dolazi zato što ljudi s nižim koeficijentom inteligencije u modernom društvu imaju više dece.
Lin za pad inteligencije okrivljuje i imigrante iz zemalja u kojima je prosečan koeficijent inteligencije niži nego u zemljama u kojima je opažen pad, poput Britanije, Norveške i Danske, ali najnovija norveška studija opovrgla je njegove tvrdnje ukazujući na vrlo uverljive argumente da su i Flinov efekat i njegov preokret uslovljeni faktorima životne sredine.
1632337918924.png

Norveški naučnici Bernt Bratsberg i Ole Rogeberg proučavali su razvoj koeficijenta inteligencije i u pojedinim porodicama – između braće i sestara koji pripadaju različitim generacijama, i otkrili da promena Flinovog efekta pogađa i porodice, a ne samo prosek cele populacije.
Primera radi, brat i sestra rođeni posle 1990. godine, između kojih je deset godina razlike, imaće u proseku između pola i dva boda razlike u koeficijentu inteligencije, pri čemu mlađi brat ili sestra ima manji IQ.
Norveški naučnici proučili su i eliminisali sve druge mogućnosti, poput većeg broja dece rođene u porodicama čiji roditelji imaju prosečan ili niži IQ, ili uticaja migracija, za koji su zaključili da je zanemarljiv. Inteligencija mlađih generacija pada oko dva boda svakih deset godina, i nisu krivi ni disgenika, ni migranti, već se taj pad primećuje u svakoj prosečnoj porodici.

Jedino preostalo objašnjenje jeste da postoji nešto u sredini u modernom društvu što decu sputava u razvoju.
Flin pretpostavlja, iako za to još nema nikakvih konkretnih dokaza, da je kultura mladih stagnirala ili da je doslovno zaglupela.
Izražava i zabrinutost da se kultura mladih danas fokusira primarno na mobilne telefone, računare i video-igre umesto na čitanje i međusobne razgovore.
Svetska zdravstvena organizacija ima još jedno jednostavnije objašnjenje – porast zagađenja vazduha.
Zagađenje vazduha je danas globalno, a procenjuje se da porast mikročestica u vazduhu utiče na zdravlje čak 90 odsto svetske populacije.
Globalno zagađenje moglo bi da bude odgovorno za usporavanje i zaustavljanje razvoja mladih.
 
Poslednja izmena:
U novostečenom bogatstvu su se opustili, zanemarili školu jer mogu da plate drugima da rade komplikovane poslove. Nemaju valjano obrazovanje. Hvale se sa onim eksperimentalnim školama gde se sajedinjuju sa prirodom, gde roditelji ne smeju da ih pitaju da li su uradili domaći, ma, tamo ne sme ni učitelj da pita dete da li je uradio domaći (Norveška u tome prednjači)
 
Po meni imaju dobro skolstvo,evo i radno vree su skratili ,dokazavsi da je produktivnost veca,i imaju super filmove i muziku...i volim im poreklo Vikinga...
Vikinzi su Srbi, tako... ;)

Dobro im je školstvo za predškolsko i možda do 4. razreda. Ali, oni cepaju isti fazon kroz celo školovanje. To nije ništa novo što rade u Norveškoj, odavno su postojale Montesori škole koje su imale fous na prirodu i interaktivno učenje. Jeste to dobro, ali samo za odredjeni tip dece, one dece koja su umetnički nastrojena i gledaju svet tim očima. Nije primenljivo za sve, a tamo su uterali svu decu u isti kalup
 
Nekoliko je faktora koji su značajni za inteligenciju. Počinjemo od genetike koja već ima predefinisanu vrednost. Dalje se inteligencija može povećati, izoštriti ili otupeti. Ako dete odrasta u raznolikom okruženju, okruženje koje zahteva od njega da rešava probleme, da osmatra okolinu i dolazi do zaključaka, to je veliki plus.

Uzeću "posmatranje okoline i zaključivanje" kao nešto važno. Ne mora biti samo vizuelni nadražaj (jer su neki ljudi slepi). Ma, mrzi me da pišem, ahahaha.

Uglavnom, računari, mobilni telefoni, televizija i manjak socijalne interakcije doprineli su problemu opadanja inteligencije.
 
Bilo koja naucna dogma da se prepozna,da se vidi ko je opsena stoji iza nje,i da se primeni ono sto je moguce iz bilo koje oblasti.

A sve Oblasti Naucne budu usredsredjene na jednu jedinu (tacku)
A ta jedina tacka jeste Covek.

Da li si ti Zdrav,dali se razvijes i da li sazrevas.

I Sveee sto danasnji covek radi usredsredjeno je tako da se to spreci,.
Jer sveee usredsredjeno na to u danasnjem vremenu nazalost da se to spreci.

Da se ti ne razvijes,da se ti ne sazrevas,da nisi zdrav nego si bolestan.

Da nisi opusten i da dolazis do izrazaja u satreptaju sinergije,nego da se osecas izbrujen,uplasen,da preuzimas sadrzaje nekih autoriteta koji ti kazu-cekaj jos samo malo pa ce biti sve u redu i non-stop neke lazne nade,neke lazne nade da se ovaj naprave a Covek zbunjen kakav jeste i izgleda da je vaspitan i da je ustrojen na taj nacin da veruje autoritetima iz bilo koje oblasti.

Znaci jedini nacin da se covek ne izgubi jeste da ono sto kao jedinka zbirno radimo.

Kako znamo sto je ispravno"tako sto niko me ne steti.
To je tako jednostavno i cim vidimo da me steti-nije dobro.

Da li mi mozemo i pored toga da uradimo mnogo vise i efikasnije,.
Pa da mozemo ali postoje Dogme da se to nebi desilo.
Znaci dogme postoje da mi nebi smo nezamislivo ispravno da radimo.

Mozda je Epigenetika ta koja funkcionise pa nas tera na takav nacin razmisljanja.

Primera radi:
Recimo tamo neki ljudi sto su gladovali tamo u Norveskoj u 19 veku,pa onda se posle njihovi unuci 50-60tih godina,praunuci takodje imaju redjue secernu bolest iako zive kao i svi drugi.

Znaci nesto se epigeneticki prenosi?

E pa mozda se i to suzenje Svesti i slusanje autoriteta epigenetski prenosi.

I nemozes da ih razbudis nikako da ih prespojis na put u dinamici prirodnog reda...
 
Vikinzi su Srbi, tako... ;)

Dobro im je školstvo za predškolsko i možda do 4. razreda. Ali, oni cepaju isti fazon kroz celo školovanje. To nije ništa novo što rade u Norveškoj, odavno su postojale Montesori škole koje su imale fous na prirodu i interaktivno učenje. Jeste to dobro, ali samo za odredjeni tip dece, one dece koja su umetnički nastrojena i gledaju svet tim očima. Nije primenljivo za sve, a tamo su uterali svu decu u isti kalup
to si u pravu...:zag:
 

Back
Top