Problem su tenderi sa tehnickim specifikacijama koje apsolutno jasno ukazuju na samo jednog moguceg ponudjaca, a da se ne koristi forumulacija "ili ekvivalentan" Problem je sto se navode estetske i druge karakteristike koje opet, upucuju na sasvim odredjen brend, a nemaju nikakav uticaj na osnovnu funkciju robe/opreme/uredjaja.
Problem je sto zalbu na tako nesto uvaze u C.Gori, dok u Srbiji nema sanse da to isterate. Jednostavno, nema sanse. I onda mi neko kaze C.Gora je ovakva i onakva. Ne drugari, Srbija je najgora, jer ovde ocigledno niko nikome ne odgovara ni za sta. Ali bas ni za sta.
U C.Gori na primer, zalba samom organu, i to drzavnom organu, koji je raspisao javnu nabaku resava stvari. Ovde nikad ne resava, jer taj uvek odbije zalbu, tera vas da se zalite komisiji za zastitu prava ponudjaca, jer zna da to kosta i postupak traje. U medjuvremenu, ne obustavlja se proces nabavke kako bi moralo da bude, vec se zavrsava i to je to.
Problem je nadalje, sto odredjene institucije cekaju zadnji momenat i onda obave hitnu nabavku za nesto za sta su razumno mogli pretpostaviti kad ce im trebati. I za to nikom ne odgovaraju.
Problem je sto se zloupotrebljava "najniza ponudjena cena" kao jedan od dva kriterijuma /drugi je ekonomski najpovoljnija ponuda i daleko je vise fer/ pa se onda dogovori da se ponudi jako niska cena, koja se kasnije koriguje anexima ugovora zbog "nepredvidjenih troskova" "uvecanja cena sirovina i ulaznih troskova" "promena cena na sv.berzama" i sl. Kad se drugi ponudjac zali da je narusen pricip po kome se moraju odbaciti ponude sa "neuobicajeno niskom cenom" nista se ne desava....
Jos jedan od nacina su tzv "poverljive nabavke" gde se bez ikakvog opravdanog razloga poverljivim proglasava nesto za sta se moze pozvati bar 3 potpuno kvalifikovana ponudjaca, koja na takvim, pa i vrhunski poverljivim nabavkama sirom sveta, stalno ucestvuju i imaju ogroman poslovni ugled
Dakle, budite uvereni, u Srbiji toliko toga smrdi u javnim nabavkama, da je to prosto komicno